Neitseelliset:
Olen kohtuullisen hyvä vedonlyöjä ja nyt meni kahden sarjan ennustukset viiltävän hyvin kohdilleen: Narrisarjaan ennustin naapurin 2-0 johtoa ja HIFK:n voittoa 4-2. Toteutui 4-3 juuri tuossa muodossa. Lukko-sarjaan ennustin vastustajan avausvoittoa ja sarjaa HIFK:lle 4-1/2. 4-1 toteutui. Tähän tarvittiin kliinistä analysointia, joukkueiden tuntemista (erityisesti vastustajan opiskelua) ja luonnollisesti myös Rouva Fortunaa. Mutta isossa kuvassa voin sanoa, että eipä paskemmin mennyt.
MUTTA nyt loppuu analysointikyky kuin seinään!! Finaaleihin en osaa suhtautua viileän kliinisesti. Olen finaalisarjan edessä absoluuttinen fani, jonka haaveet, toiveet ja pelot tulevat heittämään häränpyllyä koko sarjan ajan. En välitä tilastoista, enkä siitä miltä peli on oikeasti näyttänyt. Jos ollaan tappiolla 0-3, uskon ja toivon loppuun asti, että voitto sieltä tulee. Jos johdetaan 1-0, olen satavarma, että viedään koko sarja 4-0. Se on absoluuttisen varmaa. Jos olisin niin kova tyyppi, että osaisin olla kliininen oman joukkueen finaalisarjassakin, olisin paljon enemmän kuin "kohtuullisen" hyvä vedonlyöjä. Sellaiseksi koneeksi musta ei ole ja hyvä niin! Toki tässä tulee spekuloitua pelaajia ja vastustajia, mutta ensinnäkin HIFK-fanilta puuttuu lähes täysin kokemus siitä, miltä tuntuu kun oma joukkue on finaalissa. Pohja kliiniseen finaalianalyysiin ei ole kunnossa. Kun kiekko putoaa jäähän, unohtuvat kaikki orastavat analyysit. Silloin alkaa sota ja aion nauttia joka saatanan hetkestä ja olen äärimmäisen ylpeä tästä joukkueesta juuri nyt! Aivan suvereeni esitys ja erityiskiitos Juuso Riksmanille! Hän oli The Man! Finaalit tulevat olemaan fantastista aikaa onnenhetkineen ja tuskatiloineen ja voisin lämpimikseni ennustaa ihan vastustajaa tietämättä, että HIFK voittaa 4-0. Eikun hei, vähän mietittyäni sanon että HIFK häviää 3-4. Tai siis kyllä HIFK sen seitsemännen voittaa. Ja voi ei! Vastustaja vie 4-0! Tätä osastoa on analysointikyky juuri nyt - nyt on aika fiilistellä ja nauttia.
KIITOS HIFK! HYVIN TEHTY DUUNI KOJOLTA, NYBALTA JA KOKO JOUKKUEELTA. VAIN TULOKSET RATKAISEVAT!!