Poliisi täydentää liikennetiedotustaan: Limingan ja Heinäpään alueilla lähellä Oulua on julistettu ulkonaliikkumiskielto. Edes iltaseuroihin ei saa mennä. Ei vaikka martat olisivat hankkineet Juhla-Mokkaa. Syynä tähän on se, että väsyneen oloinen toppatakkinen mies piinaa kaikkea mikä liikkuu käsittämättömillä höpinöillään. Mies käyttää nimeä "Hannu Aravirta" ja pyrkii kontaktoimaan "MM-95, mä olin siellä" -tyyppisillä avausrepliikeillä. Poliisi tähdentää, että harmittomasta ulkomuodostaan huolimatta "Aravirta" on vaarallista seuraa. Hän pystyy tappamaan ihmisen viemällä pitkästyttävyyden ja keskinkertaisuuden aivan äärimmilleen. Poliisin tietojen mukaan maamme entinen pääministeri Matti Vanhanen on joutunut Aravirran vaikutuspiiriin jossain vaiheessa uraansa ja tämä selittää osan Vanhasen äärimmäisestä harmaudesta.
Takaisin Helsinkiin. Dennis: Ei se kyllä niin mene, että Nokka peluuttaisi väkisin brändikiekkoa. Nokka peluuttaa HIFK:ssa aivan samanlaista kiekkoa kuin Kärpissä aikanaan. Ex-huippuhyökkääjän pelinäkemys pohjautuu hyökkäyspeliin ja tämä on aivan loogista. HIFK on palkannut Kojo Jalosen menestymään ja hän on saanut juuri ne pelaajat, joita on halunnutkin. Ei missään tapauksessa voida sanoa, että kyllähän se puolustaisi, mutkun HIFK-dinot haluaa tutinaa ja tötinää. Jos HIFK-dinot oikeasti pitäisivät t & t:tä ehdottomana perusedellytyksenä, Kojo olisi lentänyt kuin leppäkeihäs HIFK:sta jo aikaa sitten. Esimerkiksi viime kevään pleijarit Kerhoa vastaan olivat alistunutta pakittelua. Ja duunipaikka säilyi. Eilisen kaltaista fyysistä mättöä saatiin odotella kolme kautta - but better late than never. Ihan kaikesta ei kannata syyttää brändiä. Mun mielestäni siinä ei ole mitään ihmeellistä tai salakähmäistä, että ex-huippuhyökkääjä painottaa hyökkäyspeliä siinä missä ex-maalivahti rakentaa Nykäskylässä veskarien ja pakiston päälle kaiken.
Nokka on selkeästi jättänyt tekemättä kotiläksyjään puolustamisen suhteen. Kun joukkueen hyökkäyspäästä on kaatunut taitoa, on helposti nähtävissä suunnaton ero narripakkien ja meidän pakkien peruspelissä. Narrien viisikko pysyy kasassa kuin kuminauhalla yhdistettynä. Pakit ovat pakkeja, hyökkääjät hyökkääjiä. Meillä pakit nousevat aivan tasaveroisina hyökkääjien kanssa ylös. HIFK:ssa saa pitää kiekkoa ja luistella sen kanssa, narreissa pakin pitää toimittaa kiekko hyökkääjille nanosekunnissa. Nyt annan kuitenkin Nokalle kehut, koska vihdoinkin hän on tehnyt sen, mitä olen toivonut: keskittynyt omiin ja joukkueen vahvuuksiin. HIFK on hyökännyt itsepäisesti kuin muuli ja aivan jokainen kenttä saa / joutuu tekemään tätä. Pakkeja myöten. Kaksi niukkaa tappiota ja nyt napsahti voitto. Kaksi aiempaa kautta Nokka yritti rakentaa hybridiä, joka tarvittaessa hyökkää, puolustaa, karvaa ylhäältä, takakarvaa, osaa vastaiskupelin jne. Tämä oli mahdottomuus ja edes peruspakittelua ei koskaan opittu. Mun nähdäkseni HIFK vie tämän sarjan, kunhan Nokka peluuttaa samoin kuin nämä kolme ekaa matsia. Mieluummin hyökätään ja vedetään paskojakin laukauksia kuin maataan keskialueella. Jos lähdetään pakittelemaan, narrit vie sarjan vuorenvarmasti.
Nyt kandeisi pitää pää kylmänä ja huomioida Erkan ja kumppanien kehonkieli. Ei noin kokenut valmentaja normaalisti riehu ja itke yhden yksittäisen tappion takia. Ei edes playoffeissa, varsinkin kun oma joukkue johtaa edelleen. Kyllä Erkalta siinä romahti aika paljon omasta korttitalosta, kun HIFK vei voiton. Typerä sinänsä ennustaa, mutta luulen, että jatkoajalla narrit olisi seisoskellut ja palauttanut kiekkoa kytäten HIFK:n virhettä, joka olisi lopulta tullut ja peli olisi ollut heidän. Miksi Erkalle lörähti jotain pöksyihin, kun HIFK kavensi 2-1:een? Siksi, että aika työskentelee HIFK:lle: sairastupa tyhjenee, materiaali levenee ja heillä vastaavasti Janne Lahti väsyy ja tulee peli peliltä helpommin kiinniotettavaksi. Ja myönnän saman tien: Erkka on kova luu ja haavansa nuollut keskiviikoksi. Mutta tietyn signaalin hän kyllä lähetti.