HIFK:n peliesitykset

• 1 156 413
  • 4 653
Tila
Viestiketju on suljettu.

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Vielä viimeiseen asti Pena pelasi valmentaja-asiassakin useilla korteilla. Hän teki kaikkensa saadakseen Summasen HIFK:hon ja kun se mutkistui, otti hän yhteyttä myös Toivolaan (faktaa) ja KJ:hin ja sanoi lisäksi Baxterille, että on täysin mahdollista, että HIFK jatkaa hänenkin alaisuudessaan. Tämä kaikki tietenkin niin, että Summanenkin pysyi kierroksessa. Kyllähän sitä sokeakin osuu, kun ampuu tarpeeksi isolla haulikolla

Suomen pelin alkua odotellessa piti kommentoida, että ehkä Penalla oli sittenkin paras "vainu" juuri valmentajien suhteen (Ara, KJ...no olipas lyhyt lista) kun oli itsekin sitä paikkaa täyttänyt...ifk:ssa itse asiassa kahteen kertaankin. Onnistuihan Pena tietysti muutamassa pelaajahankinnassa (Murphy, Pärssinen jne) mutta kokonaisuushan ei ikinä ollut tasapainossa. Ei ole toisaalta minun aikana (v. 1986 alkaen) ollut Kekäläisen ajan jälkeen ollut kenelläkään mitään isoa ideaa miten joukkueen pitäisi rakentua. Sakestakin oli enemmän iloa maalivahtina kuin niiden valmentajana...

julle-jr

Jäsen
Nyt tuolla lauseella on kerrankin edes jotain totuuspohjaa.
Olihan tuolla lauseella totuuspohjaa työsulkukaudellakin, samoin esimerkiksi kaudella 03-04, jolloin IFK oli todella lähellä pudottaa Kärpät välierissä. Jos Hurtaj olisi ollut vaikka Bednar.... Samoin myös Sheddenin kaudella mestaruus oli hyvin lähellä, tuolloinkin parit palikat puuttuivat, Parsons ja Zion olisivat saaneet olla vaikka edelleen Bednar ja esim. Murphy niin mestaruus olisi kolahtanut. Väitän siis, että kaikesta paskasta huolimatta mestaruus on ollut ajoittain ihan oikeasti 1-2 täsmähankinnasta kiinni. Varmaksihan tätä en ilman aikakonetta tai muuta vastaavaa voi todistaa mutta kuitenkin.

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Totta. Se, että Pena on tehnyt virheitä ei tarkoita sitä, että kaikki hänen tekemisensä olisivat väärin. Turha Penttiäkään on joka asiasta dissata, parhaansa yritti kuitenkin, hallituksen tehtävä on analysoida onko toimitusjohtaja kykeneväinen tehtäväänsä. Toimitusjohtajalta ei voida vaatia muuta kuin se, että tekee parhaansa.

Vaikka vituttaa jo pelkkä Penan aikojen muistaminen niin täytyy muistaa että myös Tuohimaalla, Heinolla ja Frankillä on ollut osuutta HIFK;n paskuuteen männä vuosina. Ei Pena ole kaikkia päätöksiä yksin tehnyt!

Sitäpaitsi, jos ET tee mitään, et voi tehdä myöskään virheitä, ja vielä vähemmän et voi onnistua! Joten, virheitä ei pidä liikaa pelätä. Pena teki mitä teki, mutta ei nyt IHAN kaikki paskaakaan ollut. Kyllä meillä hupia ainakin riitti.

Nyt tuntuu siltä ettei tehdä mitään!! Puolustus huutaa liideriä ( 1-2 miestä ) ja maalivahtitilanteemme on EDELLEEN sellainen että sillä ei vaan pärjää. Kysynkin, tehdäänkö siellä toimistolla virheiden pelossa mitään?? Vai odotetaanko pää puskassa että joku muu tai jokin muu pelastaa HIFK;n jollain ilveellä vaikkapa kuuden sakkiin?

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Nyt tuntuu siltä ettei tehdä mitään!! Puolustus huutaa liideriä ( 1-2 miestä ) ja maalivahtitilanteemme on EDELLEEN sellainen että sillä ei vaan pärjää. Kysynkin, tehdäänkö siellä toimistolla virheiden pelossa mitään?? Vai odotetaanko pää puskassa että joku muu tai jokin muu pelastaa HIFK;n jollain ilveellä vaikkapa kuuden sakkiin?

Kukas olisi Kyynikon mieleen ollut tässä syksyn aikana se 'sopiva' liideri puolustukseen, jonka naapurit ovat halvalla kaapanneet? Taikka sopiva maalivahti?

Eikös meille riitä yksi voitto tuohon kuuden sakkiin tällä hetkellä? Ojalan laskuopin mukaan, jopa ylemmäksikin??

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Tämä on kyllä niin huvittavaa, että kun HIFK:n toimisto ei ole julkistanut viimeisten viikkojen aikana mitään uutisia niin täällä tulkitaan se heti sillä tavalla, että siellä ei tehdä mitään ja Valtanen ja Nybondas eivät ole tehtäviensä tasalla. Muutenkin täällä mainitsee ihan älytön pessimismi. Yhden tappion jälkeen tullaan heti haukkumaan koko joukkue ja tuomitsemaan jengi säläreihin kun joukkue on niin paska ja ei vaan riitä. Itsellä on ainakin luottavaisempi fiilis HIFK:hon kuin vuosiin. Pääasiassa Kojon takia. Kyllä helvetti kolme kultaa voittanut valmentaja tietää nää jutut niin paljon paremmin kuin me. Vähän nyt luottoa Kojoon. Nyt on vasta lokakuun puoliväli ja paljon ehtii vielä tapahtua. Itse olen satavarma, että HIFK nappaa kotiedun itselleen.

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Kukas olisi Kyynikon mieleen ollut tässä syksyn aikana se 'sopiva' liideri puolustukseen, jonka naapurit ovat halvalla kaapanneet?

En ole Kyynikko, ainakaan nimimerkiltäni, mutta vastaan silti. Miksi sen puolustuksen liiderin olisi pitänyt olla halpa? Ja miksi se olisi pitänyt hankkia vasta syksyllä, kun aikaisin keväälläkin oli jo tiedossa ettei puolustus riitä? Mulle ois (keväällä) kelvannut esim. Tom Koivisto, Troy Milam ja varauksin myös Mark Ardelan (Ardelan pelannut paremmin kuin odotin, Milam huonommin, vaikka ei Milamin 1+5 ole sekään huono). Uskon että jokainen noista olisi ollut saatavissa. Nämä puolustajien pistepörssin kärkinimet Tukio, Halme ja Seikola taas tuskin olisivat olleet mahdollisia saada, eikä myöskään mitään takuuta siitä että olisivat meillä onnistuneet.

Odotin kyllä myös että Heikkinen ja Pikkarainen olisivat pelanneet paljon paremmin, mutta silti olin sitä mieltä että yksi ykkösparin rightin puolen viivapeloite ja liideri tarvitaan. Nyt sekään ei oikein riitä ellei Bono ja Hank pelaa tasollaan.

Viimeksi muokattu:

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vähän nyt luottoa Kojoon. Nyt on vasta lokakuun puoliväli ja paljon ehtii vielä tapahtua. Itse olen satavarma, että HIFK nappaa kotiedun itselleen.

Tästä olen minäkin varma, ja luotto Kojoon on kova. Uskon ja toivon, että tämä ei kuitenkaan ole lopullinen joukkue, sillä yksi puolustuksen liideri ja kunnon maalivahtivalmentaja tuohon tarvitaan. Ne saattavat olla ne ratkaisevat erot neljännen sijan ja finaalipaikan välillä. Olen muutenkin sanonut, etten kritisoi Kojoa tai Nybaria vielä, vaan katson lokakuun loppuun ensin miltä näyttää. Ja näyttäähän tämä jo paljon paremmalta kuin ensimmäisen viiden pelin jälkeen.

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
En ole Kyynikko, ainakaan nimimerkiltäni, mutta vastaan silti. Miksi sen puolustuksen liiderin olisi pitänyt olla halpa? Ja miksi se olisi pitänyt hankkia vasta syksyllä, kun aikaisin keväälläkin oli jo tiedossa ettei puolustus riitä? Mulle ois (keväällä) kelvannut esim. Tom Koivisto, Troy Milam ja varauksin myös Mark Ardelan (Ardelan pelannut paremmin kuin odotin, Milam huonommin, vaikka ei Milamin 1+5 ole sekään huono). Uskon että jokainen noista olisi ollut saatavissa. Nämä puolustajien pistepörssin kärkinimet Tukio, Halme ja Seikola taas tuskin olisivat olleet mahdollisia saada, eikä myöskään mitään takuuta siitä että olisivat meillä onnistuneet.

Odotin kyllä myös että Heikkinen ja Pikkarainen olisivat pelanneet paljon paremmin, mutta silti olin sitä mieltä että yksi ykkösparin rightin puolen viivapeloite ja liideri tarvitaan. Nyt sekään ei oikein riitä ellei Bono ja Hank pelaa tasollaan.

Eli olisit loppujen lopuksi halunnut puolustukseen kolme uutta pakkia kerran sinne jo kaksi palkattiin? Eikö joukkueen rahatilannekaan ole vielä sinulla selvillä, vaikka siitä puhuttiin fanitilaisuudessa? Ja eikös sekin ole jo tullut esille, että Jalonen luottaa tuohon joukkueeseen ja pistää Nybarin asialle, mikäli joukkue uusia vahvistuksia kaipaa?

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tuohon on pakko tarttua. Tekikö Pena mielestäsi väärin kun ampui haulikolla? Eikös niin pidäkin tehdä? Mitä jos ampuu vaan pistoolilla ja vetää ohi? Silloin täällä vasta marina olisikin. Kaikki kysyisivät, että missä oli plan B?

Eihän siinä muuta ongelmaa ollut kuin se, että Pena kertoi jokaiselle oman versionsa HIFK:n valmentajatilanteesta ja siis valehteli päin naamaa esimerkiksi Summasen tasoiselle sällille: "Olet ainoa vaihtoehtomme, olemme valmiit odottamaan sinua vaikka vuoden" ja heti perään soitto Toivolalle "ei me vielä ole tehty päätöksiä, olet mukana kuvassa". Huonoa PR:ää HIFK:lle Pena teki loppuun asti, mutta sehän oli hänelle tuttua: pelaajamarkkinat ja agentit hän olikin jo saanut vihamiehikseen. Jos seuran tj on joka suuntaan kusipää, ei se ole kovin nasta juttu seuralle itselleen Suomen kokoisessa mestassa. En mä näe mitään syytä siihen, että lyödään Frankin tapaan lapsellisesti ovia "ikuisesti" kiinni esimerkiksi Summaseen päin. Nyt se tehtiin jo toista kertaa. Koskaan ei tiedä, milloin voi iskeä akuutti tarve Summasen palveluksille. Suuri osa Valtasen ajasta on mennyt Penan jäljiltä kytevien palojen sammuttamisessa mm. sponsoripuolella. Siitä ei päästä mihinkään, että Penan taso on se, mihin tätäkin kautta verrataan. En ole toistaiseksi jaksanut laskea Penan aikakauden sijoituskeskiarvoja, koska en halua masentua uudestaan, mutta pakkohan sekin on pian tehdä, jotta tiedetään mihin verrataan.

Kyynikko: Miksi ihan oikeasti olet siinä käsityksessä, että HIFK:ssa ei tehdä mitään ja muissa seuroissa tehdään niin perkeleesti? Voin kertoa, että jo pelkkä maalivahtitilanne on aiheuttanut erittäin kovan duunipaineen ja sen esimerkiksi piti olla kunnossa oleva alue. Onneksemme joukkueen ulkkaripaikkoja ei täytetty heti keväällä. Otin sattumalta esimerkin ennen sarjaa, kun puhuttiin Murraysta: "Mitä jos Pitkämäki floppaa ja tarvitaan veskari ja kaikki ulkkaripaikat ovat täynnä?" En olisi toivonut tuonkaan osuvan. En tiedä yhtään kiekkoseuraa, jota pidettäisiin turvallisena ja lokoisena duunipaikkana ja missä ei olisi koko ajan helvetinmoinen duunikiire päällä. Kyllä ne siellä jotain tekevät. Katsotaan mitä jää käteen. Työn tekemistä mitataan täällä vain sillä, että joku pelaaja tulee kokoonpanoon tai tryoutille. Kyllähän niitä pitää etsiä ja kartoittaa ensin. Muut seurat? Jokereihin meni Kimmo Eronen, Lukkoon Perttu Lindgren. Saipaan Backman Tanskasta. Onko tässä ollut nyt oikeasti jotain muutakin kovaa säpinää vai pelkkiä spekulaatioita siitä, että pari pelaajaa on ehkä menossa Alien-Alatalon laskukiidossa oleviin Kärppiin? Mitä nimiä tänne kotoiseen liigaamme on viime aikoina napsahdellut? Itse katson suurella mielenkiinnolla esimerkiksi Pelicansin outoa lamavaihdetta. Olen varma, että Pelicans on jossain vaiheessa halukas treidaamaan pelaajia. Siellä on parikin meillä ennenkin pelannutta ns. kokenutta sentteriä.

Pakkia etsitään, samoin Lopin stunttia. Mutta samaan aikaanhan täällä annetaan pakkien suhteen myös toisenlaista ohjetta: annetaan Walshille aikaa. Ja etsitään siis samanaikaisesti hänen korvaajaansa. No, mitä jos nyt sitten parin viikon etsimisen tuloksena löytyy joku melko lupaava potentiaali AHL:stä ja hänen tieltään pistetään Walsh ulos ja parin viikon aikana on kuitenkin tapahtunut se, että Walsh on kuin onkin saanut pelinsyrjästä kiinni. Hirveä itku tulee, kun "jo tunnettu" Walsh lähtee ja tilalle tulee ennalta tuntematon Mr.Smith - ja eikös tuonkin ajan olisi voinut käyttää niiden veskarien ja sentterien kartoittamiseen? Pointti: Ei joukkueeseen päinkään voi olla seurajohdolla ja valmentajilla omat kortit ja pelaajamarkkinoille samoilla heeboilla toisenlaiset kortit. Jos joukkueelle oikeasti sanotaan, että nyt rauhoitetaan tilanne, kun homma näköjään rupeaa toimimaan ja etsimme ainoastaan täydennyksiä seuraaville tonteille; puolustus ja sentteri - ja samaan aikaan etsitään uusia seuroja tietyille pelaajille ja uutta jengiä sisään, ollaankin jo edellisen tj:mme johtamismallissa: hajoita ja hajoita - ja hajoita sen jälkeen vielä vähän lisää, jotain saattoi jäädä ehjäksi. Ja hei, käy vielä varmuuden vuoksi vetämässä vielä kerran lekalla.

KJ:han puhuu tietynlaisesta harmoniasta ja mitä olen pelaajilta ylipäätään kuullut hänestä jo ennen HIFK:n aikaa, kertoo että KJ:ta pidetään "reiluna pomona", jonka duunipaikassa on mutkattomat säännöt ja vaatimustasot. Harvinaisen vähän klikkejä, toisin kuin meillä HIFK:ssa on totuttu näkemään. Ja meillähän on nähty myös sisäisesti riitaisan joukkueen tehokkuuskin. KJ ei ole pehmo, päinvastoin, hänhän antaa peliaikaa näyttöjen perusteella. Jopa Pitkämäki saattaa saada vielä mahdollisuuden. Jos Pitkis tämän viestin saa, hän voi luottaa siihen. Jos Pena tuli sanomaan pelaajalle, että hyvä meno ja tsemppiä, kannatti kaverin samantien kilauttaa agentilleen ja kysyä, että kaupataanko mua jonnekin.

Lopin stuntin kanssa prosessoiminen on hyvä esimerkki siitä, että ei vedetty heti paniikkinappulaa pohjaan ja hankittu juuri sitä herra X:ää, jonka nopeimmin sille tontille saa. Nythän kävi niin, että vaikka sentterien taso putosi, joukkue osaa -johtuen pelikirjastaan- hyökätä kohtuuhyvin näilläkin voimilla. Niinpä nyt on ollut vähän enemmän aikaa pohtia, olisiko herra X:n sijaan herra Y sittenkin parempi ja voisikohan tämä mennä jopa näillä sälleillä, jolloin keskitytään pakkeihin? Nybahan kysyy Kojolta mitä hän haluaa. Olisi eri asia, jos jengi olisi tappiokierteessä, silloin olisi järkyttävä kiire.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Joku viisas sanoi joskus, että pelaajamateriaalin talentti ratkaisee n. 60-65% menestyksestä, ykkösmaalivahti n. 20% ja valmennus loput 15-20%. Jos uskotaan näihin prosentteihin, niin en usko, että Kari Jaloseen HIFK:n menestys kaatuu, mutta ykkösmaalivahti on löydettävä joko omasta rosterista tai muualta ja kyllä 2-3 huippuvahvistusta kenttäpelaajien ryhmäänkin vielä tarvitaan.

Uskon, että Kari Jalonen kehittää HIFK:n peliesitykset korkealle tasolle, mutta jos tavoittelemme oikeaa menestystä kaudella 08-09, niin kyllä hankintoja on vielä tehtävä avustamaan HIFK:n peliesitysten kehittämistä.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
...ykkösmaalivahti on löydettävä joko omasta rosterista tai muualta ja kyllä 2-3 huippuvahvistusta kenttäpelaajien ryhmäänkin vielä tarvitaan.

Uskon, että Kari Jalonen kehittää HIFK:n peliesitykset korkealle tasolle, mutta jos tavoittelemme oikeaa menestystä kaudella 08-09, niin kyllä hankintoja on vielä tehtävä avustamaan HIFK:n peliesitysten kehittämistä.

Mun käsittääkseni tästä asiasta ei sinänsä olla erityisen erimielisiä täällä? Jokainen lätkästä tajuava tietää, että meillä on iso mv-ongelma ja pakistomme huutaa lisää kiekollista osaamista. En itse asiassa edes tajua, miten tästä saa jotain vääntöä ylipäätään aikaiseksi. Ei tämä mitään ydinfysiikkaa ole ja nuo alueet tiedetään ja tunnustetaan HIFK:n officellakin. Jotkut vaan haluavat järisyttävän nopeaa aikataulua ja erittäin monenlaisia kokeiluja eli totaalisessa paniikissa olevan seuran sakkailua. Mun mielestäni TPS ja Ässät ovat pikkuhiljaa siinä jamassa, että edes jotain kosmeettista pitää tehdä sairaan nopeasti, muuten menee fanien usko. Mutta, kun HIFK nyt on kuitenkin suorittanut sarjan nousujohteisesti 5. parhaalla keskiarvolla, niin miksi vitussa meidän pitäisi pörrätä markkinoilla kuin päättömät kanat? En tajua. Mun käsitykseni mukaan silloin, kun HIFK:ssa tapahtuu, on uutinen sitten vähän isompi kuin "Simon Backman viikon tryoutille" tai "Kimmo Eronen 10 ottelun tryoutille". Seuraavatko jotkut täällä liigan sijaan pelkkiä siirtomarkkinoita? Perustetaan sille alueelle oma liiga:

1) Kärpät - tosi paljon säpinää ja paljon pelaajaliikennettä!
2) TPS - valmentaja vaihtuu ! Jännää!
3) Jokerit - Kimmo Eronen, 37v, sisään!
...

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eli olisit loppujen lopuksi halunnut puolustukseen kolme uutta pakkia kerran sinne jo kaksi palkattiin? Eikö joukkueen rahatilannekaan ole vielä sinulla selvillä, vaikka siitä puhuttiin fanitilaisuudessa? Ja eikös sekin ole jo tullut esille, että Jalonen luottaa tuohon joukkueeseen ja pistää Nybarin asialle, mikäli joukkue uusia vahvistuksia kaipaa?

Tätä keskustelua on liki mahdoton jatkaa minun kritisoimatta Nybaria jengin kokoamisesta. Tiedän että talous on todella tiukilla, kerroin täällä palstalla jo ennen fanitapaamista mitä Valtanen oli mailissa kertonut. Mutta siinä tapauksessa, ettei mitään uusia ole varaa palkata, uskon että jengi on koottu väärin. 770k tappio näkyy ja vaikuttaa tietenkin, mutta pelaajabudjetin ollessa noin korkea on sillä yksinkertaisesti pakko saada rakennettua parempi pakisto.

Ja jos oltaisiin saatu Koivisto, Ardelan tai Milam, ei tietenkään olisi Walshia tarvittu. Eli en minä missään vaiheessa kolmea pakkia halunnut, vaan kaksi. Kangen tapaisen kovan omanpäänluudan ja Milamin/Koiviston tapaisen rightin puolen viivapelotteen. Ja molemmat kokeneita. Walsh hankittiin puolustuksen kiekolliseksi liideriksi, jota hänestä ei mitä ilmeisimmin ole. Hänen tilallaan voisi nykyisellä pelipaikalla yhtä hyvin pelata Rony Ahonen, Jean-Pierre Purolinna tai Ilari Melart. Tai Talonen. Mitä näitä nyt on. Tai Holmberg tervehdyttyään. Jos taas olisimme saaneet syksyllä oikean liiderin, meillä voisi olla nyt pakkipareina esim. Heikkinen-Haverinen, "Milam"-Kanki, Turunen-Hank ja seiskapakkina Honkanen (tai Holmberg tervehdyttyään). Tämä olisi täysin riittävä pakisto, nykyinen ei sitä minun silmissäni ole. Ainakaan vielä.

Mutta kuten sanottua, luottamus Kojoon on kova, ja mikään ei estä häntä tekemästä tälläkin pakistolla ihmeitä. Enkä myöskään ole mikään anti-Nybari, sillä hyvin paljon hyvää hänkin on saanut aikaiseksi, vaikkei ollut taloudellisesti lähes yhtään liikkumavaraa ja vaikka hän sai ohjat käsiinsä hyvin myöhään. Enpä oikeastaan viitsisi Nybaria kritisoida ollenkaan tämän kauden osalta, vaan katsoa kauden 09-10 loppuun ennen kuin voi paremmin tarkastella hänen kykyjään joukkueen kokoajana.

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Pakko kysyä off topiccina JHalgilta.

Usein puhut, että toimistolla tiedostetaan ja toimistolla puhutaan niin ketkä ovat näitä henkilöitä, joista tuolloin puhut ja oletko itse näiden henkilöiden kanssa tuolloin puhunut? Ja mihin perustuu nämä sinun 'uskosi' tulevista tapahtumista? Oletko itse puhunut näistä asioista esimerkiksi Nybarin kanssa?

Kiinnostaa vain tietää, että puhutko pelkästään pelkkien 'mutujen' perusteella vai onko sinulla oikeasti jotain tietoa joukkueen sisäisistä asioista. Kovin usein puheesi vain tuntuvat perustuvat pelkkiin 'uskoihin'.

nikozwan

Jäsen
Kyynikko: Miksi ihan oikeasti olet siinä käsityksessä, että HIFK:ssa ei tehdä mitään ja muissa seuroissa tehdään niin perkeleesti? Voin kertoa, että jo pelkkä maalivahtitilanne on aiheuttanut erittäin kovan duunipaineen ja sen esimerkiksi piti olla kunnossa oleva alue.

Kyynikko en ole minäkään nimimerkiltäni, muuten kylläkin, mutta totean vaan että kyllähän nykypäivänä, tietoyhteiskunnassa kun kerran eletään, pitäisi saada päivitystä HIFK:n asioista noille propagandasivuille minimissään viiden minuutin välein tyyliin "Nybäri kävi just paskalla", "Valtanen haki mäkistä ranskikset, ketsuppi oli loppu" ja "Pia pisti sumpin pihisemään." Ois myös kauhean kiva jos nämä samat infot sais tilattua Elisan kautta suoraan kännykkään kun kerran yhteistyösoppari on. Ei tarttis sitten istua duunissa kokoa ajan HIFK:n kotisivut auki Refresh-nappia hakkaamassa.

Ja lopuksi esittäisin nöyrän toiveen että HIFK aloittaisi oman "The Office"-nimisen realitysarjansa, joka tulisi suorana LG-TV:stä, pääosissa tietty toimiston porukka. Ja Hakki&Linkku voisi selostaa siinä samalla vähän mitä siellä toimistolla tapahtuu.

Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä keskustelua...

Mun mielestä sä puhut nyt vähän ristiin tai vähintäänkin sekavia. Tai sitten et, mutta mä en kuitenkaan ihan pysty seuraamaan sun ajatusta tässä viestissä.

Lähinnä nyt tuo Walshia koskeva osuus pistää silmään. Sanot, että Walshin paikalla voisi pelata esim. Holmberg tervehdyttyään. Ei kai sille mitään estettä ole vieläkään? Tällä hetkellä Holmberg nyt on kuitenkin telakalla, joten ei kai Walsh sen pelipaikkaa vie? Ja jos Holmberg tulee jossain vaiheessa kautta kuntoon ja pelaa sen jälkeen paremmin kuin Walsh, niin mikä estää siinä vaiheessa antamasta Walshille kenkää? Ja täällä esitettyjen kommenttien mukaan parasta Walshissa on ennen kaikkea rauhallisuus ja virheiden välttäminen. Samaa tuskin voi sanoa noista junnuista, joita luettelit. Holmbergia kritisoitiin jo viime kaudella ja samoin tällä alkukaudella hasardiotteista. Varmuudesta ei ollut tietoakaan. Eikä mua esim. Puronlinnakaan viime kaudella kauheasti vakuuttanut. Talosesta ja Ahtolasta en muista, olenko nähnyt jätkiä livenä jäällä.

Ja noi Koivistot sun muut. Okei, Koivisto ja Ardelan on pelannu aika hyvin ja Ardelan on vielä right-pakki, mutta IFK:han oli kai sen Brian Faheyn perässä. Niin ainakin isot pojat väitti. Jos me oltais saatu se (eli ellei NHL olisi vienyt), niin kuka sen jälkeen olisi piitannut jostain Milameista? Ja Walshin pistetilastot viime kaudelta oli suunnilleen samat kuin tällä mystisellä Faheyllä, jonka mailat seiso koko kesän Nordiksella, vaikka äijästä ei näkynyt vilaustakaan. Ja Walshin pistepotentiaali oli kai suunnilleen samaa luokkaa kuin näillä mainitsemillasi sankareilla. Tietysti Koiviston kotimaisuus olisi ollut mahdollinen kilpailuvaltti, mutta yhtä lailla sekin olisi voinut flopata täällä.

Summa summarum: en mä osaa haukkua Nybaria siitä, että se kokosi skeidan jengin. Muutama pelaaja on alisuorittanut pahasti, mutta sitä ei vissiin ole kovin helppo ennustaa siinä vaiheessa, kun sopimuksesta väännetään kättä, vai onko?

Täytyy varmaan ottaa omaa lomaa Jatkoajasta, kun palstan seuraaminen käy melkein pahemmin pumpun päälle kuin IFK:n matsien seuraaminen. Ei tätä itkemistä kukaan jaksa.

Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Siis mitä ihmettä? Olen ihan ällikällä löyty. Nimittäin siitä, että täällä jengi on laittamassa Walshia jo pihalle. Miksi ihmeessä?

Kaveri on nuori eteen päin pyrkivä puolustaja, joka halusi tulla Suomeen antamaan näyttöjä farmin sijasta. Jo viime kaudella mies teki sen suuntaiset tehot farmissa, että kehitysläyrä on vahvasti ylös päin. Muistelkaamme vaikkapa Marek Zidlickyä."Zeta" teki ensimmäisellä IFK-kaudellaan 20 tehopistettä ja nousi fanien suosikiksi. Seuraavilla kausilla syntyikin sitten jo 37, 40 ja 47 tehopistettä. Legenda oli syntynyt.

Walsh on nyt mielestäni hiukan samassa tilanteessa. Nuori ja lupaava kaveri, joka tuli hakemaan SM-liigasta ja HIFK:sta ponnahduslautaa uralleen. Takana loukkaantuminen ja siitä syystä roolikin ollut aluksi pieni, mutta nousee varmasti vielä. Pelannut toistaiseksi virheettömästi, mutta ei ole kauheasti vielä näkynyt kentällä. Zidlickyn kaltaiseen kehitykseen voisi kuitenkin olla rahkeita, mikäli IFK jaksaa maltillisesti miestä kehittää. Tällä kaudella +-20 pojoa ja jatkosoppari käteen. Seuraavan kauden saldo on takuu varmasti jo parempi.

Voihan edm. skenaario kuulostaa naurettavalta optimismilta, mutta tälläinen tuli vain mieleeni, sillä jotain samoja piirteitä tapauksissa on.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei Walsh kyllä mikään uusi Z ole, eikä tule olemaan. Walshista tulee toistaiseksi lähinnä viime kauden Charlie Cook mieleen eli sellainen tasainen AHL-jyrä, ilman NHL-potentiaalia. Zidlicky pelasi siksi niin kauan HIFK:ssa, kun ei saanut oikeutensa omistaneelta Rangersilta yhdensuunnan diiliä, joka oli todellakin HIFK:n hyvää onnea siinä tapauksessa.

Minä arvostelen ainoastaan sitä mitä näen pelaajan tekevän ottelun aikana jäällä ja toistaiseksi Walsh ei ole tehnyt oikein mitään, joka olisi jäänyt mieleen. Se ei ole silmissäni koskaan hyvä juttu. Annetaan toki Walshille aikaa parantaa pelaamistaan, mutta veikkaan että Walshin on parannettava tosi paljon esityksiään, että hän on HIFK:n rosterissa vielä 31.1.2009 jälkeen. Toivottavasti Walsh löytää huippuvireen HIFK:ssa, mikä sen mukavampaa, mutta toistaiseksi epäilen asiaa aika paljon.

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eikö IFK:lla ole itsellään mitään kykjä hankkia pelaajia?

No mitä ilmeisimmin ei ole kykyä, tähänastisilla näytöillä. Sillä ei Walsh ainakaan vaikuta olevan läheskään yhtä hyvä hankinta kun Ardelan, Koivisto tai Milam olisi ollut. Tai Fahey, mutta sitä ei saatu joten turha siitä on puhua. Sopii tietenkin toivoa että Walsh osoittautuu olevan edes vähän parempi kuin Cook, oishan sekin jo parempi kun ei mitään jos hän on varma omassa päässä ja tekisi sellaiset 18-22p. Mutta parempaa odotin. Mut kattoo nyt, ehkä KJ saa hänestä vielä pelimiehen. Toivotaan toivotaan.

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mun mielestä sä puhut nyt vähän ristiin tai vähintäänkin sekavia. Tai sitten et, mutta mä en kuitenkaan ihan pysty seuraamaan sun ajatusta tässä viestissä.

Lähinnä nyt tuo Walshia koskeva osuus pistää silmään. Sanot, että Walshin paikalla voisi pelata esim. Holmberg tervehdyttyään. Ei kai sille mitään estettä ole vieläkään? Tällä hetkellä Holmberg nyt on kuitenkin telakalla, joten ei kai Walsh sen pelipaikkaa vie? Ja jos Holmberg tulee jossain vaiheessa kautta kuntoon ja pelaa sen jälkeen paremmin kuin Walsh, niin mikä estää siinä vaiheessa antamasta Walshille kenkää?

Saatan vaikuttaa sekavalta kun on mieletön flunssa päällä :) Mutta omasta mielestä kirjotin ihan selkeesti. Tarkoitin siis että Walsh on sen tason peluri että hänen paikan voi ottaa Holmberg, eikä joukkue heikentyisi. Kun taas olisi pitänyt hankkia Walshin sijaan kaveri, joka olisi ollut tasoa Heikkinen (oletusarvo-Heikkinen siis, ei tämä fleguversio), mutta right. Kun kerran Walsh on sitä tasoa mitä on, voi hänen paikallaan yhtä hyvin pelata Holmberg. Mutta annetaan nyt Walshille näytönpaikka vähintään siihen asti kunnes Holmberg tervehtyy, tai jos Allu palaa nopeesti rinkiin ni sanotaan vaikka joulutaukoon. Ei tässä ainakaan vielä ole kiirettä ulostaa Walshia, kun on yksi paikka ulkkarikiintiössäkin tilaa.

Ja noi Koivistot sun muut. Okei, Koivisto ja Ardelan on pelannu aika hyvin ja Ardelan on vielä right-pakki, mutta IFK:han oli kai sen Brian Faheyn perässä. Niin ainakin isot pojat väitti. Jos me oltais saatu se (eli ellei NHL olisi vienyt), niin kuka sen jälkeen olisi piitannut jostain Milameista? Ja Walshin pistetilastot viime kaudelta oli suunnilleen samat kuin tällä mystisellä Faheyllä, jonka mailat seiso koko kesän Nordiksella, vaikka äijästä ei näkynyt vilaustakaan. Ja Walshin pistepotentiaali oli kai suunnilleen samaa luokkaa kuin näillä mainitsemillasi sankareilla. Tietysti Koiviston kotimaisuus olisi ollut mahdollinen kilpailuvaltti, mutta yhtä lailla sekin olisi voinut flopata täällä.

Summa summarum: en mä osaa haukkua Nybaria siitä, että se kokosi skeidan jengin. Muutama pelaaja on alisuorittanut pahasti, mutta sitä ei vissiin ole kovin helppo ennustaa siinä vaiheessa, kun sopimuksesta väännetään kättä, vai onko?

Täytyy varmaan ottaa omaa lomaa Jatkoajasta, kun palstan seuraaminen käy melkein pahemmin pumpun päälle kuin IFK:n matsien seuraaminen. Ei tätä itkemistä kukaan jaksa.

Tällä nyt ei ole keskustelumme kannalta mitään väliä, mutta Ardelan on left, Koivisto right. Pointtisi ei siitä muutu, ja olen samaa mieltä että Fahey olisi ollut näistä se paras. Häntä kun ei kuitenkaan saatu, oli B- tai C-vaihtoehto eli Walsh selkeästi huonompi veto kuin mitä Koivisto, Ardelan tai Milam olisi ollut. Siitä en nimittäin ole samaa mieltä että Walshilla oli edes pistepotentiaalia saman verran kuin näillä kolmella muulla. Vain yksi hyvä kausi, ei ollut ikinä pelannut Euroopassa ja nuori jässikkä (-83). Koivistolla paljon kokemusta, monta hyvää kautta ja kotimainen. Ardelan ja Milam eivät toki ole myöskään pelanneet Euroopassa aiemmin, ja Ardelankin on samanikäinen (-83), mutta heillä oli kummallakin enemmän kokemusta ja useampia hyviä kausia alla (Milamilla 2, Ardelanilla 3). Milam lisäksi 3v vanhempi ja right. Milamin kohdalla minua ainakin kiehtoi myös se, että hän teki viime kaudella 12 maalia (Ardelan 7, Walsh 6), ja nimenomaan viivapeloite oli käsittääkseni se mitä tarvittiin.

En minäkään voi väittää Nybarin koonneen huonoa jengiä, kuten sanoin. Hänellä ei todellakaan ollut parhaat lähtökohdat (hänen aloittaessaan moni hyvä peluri oli jo tehnyt diilin, ja lisäksi Penan jättämä turska). Eikä varmaan kukaan voinut tietää että Heikkinen ja Kanki alisuorittaisivat tuolla tavoin, Hankista sen olisi voinut arvatakin. Oikeastaan ainoat suoranaiset virheet mitä näin jälkiviisaana voisi sanoa Nybarin tehneen, on maalivahtirintamalla. Kahden vuoden diili Pitkämäelle oli nykyvalossa liian pitkä, ja maalivahtivalmentajaa ei hankittu. Helvetin hienosti Nybari näki potentiaalin esim. näissä Liivikissä, Ramussa jne. ja Brennankin näyttää täyttävänsä paikkansa oikein hyvin.

Toi viimeinen kappale tuskin oli mulle osoitettu (?) sillä mä oon kuitenkin melko optimistinen enkä itke nykytilanteelle juurikaan. Joitakin epäkohtia tosin on, mutta niitä olen mielestäni ihan asiallisesti kommentoinut ja perustellut näkemyksiäni.

Viimeksi muokattu:

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tätä keskustelua on liki mahdoton jatkaa minun kritisoimatta Nybaria jengin kokoamisesta.

Mun mielestä sä puhut nyt vähän ristiin tai vähintäänkin sekavia.

Tätä yhtä lausetta voisin vielä selventää :) Eli siis tarkoitin, etten haluaisi kritisoida Nybaria koska olen luvannut katsoa vähintään lokakuun loppuun miltä näyttää, mutta jotta pystyin keskustelemaan nimimerkin -3112- kanssa tuosta pakiston hankinnoista perustellen omia näkemyksiäni, oli minun pakko vähän kritisoida :) Muuten hyvä pakisto, mutta jos Walshin tilalla olisi esim. Koivisto tai Milam, uskon että se olisi vielä vitusti parempi. Ei vain vähän, vaan paljon.

Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä nyt ei ole keskustelumme kannalta mitään väliä, mutta Ardelan on left, Koivisto right. Pointtisi ei siitä muutu, ja olen samaa mieltä että Fahey olisi ollut näistä se paras. Häntä kun ei kuitenkaan saatu, oli B- tai C-vaihtoehto eli Walsh selkeästi huonompi veto kuin mitä Koivisto, Ardelan tai Milam olisi ollut.

Olen edelleen sitä mieltä, että yhtä hyvin kuka tahansa noista kolmesta muusta (Koivisto, Ardelan, Milam) olisi voinut flopata meillee päätyessään ja toisaalta emme tiedä, millaiset pisteet Walsh olisi ilman pitkää poissaoloaan tehnyt. Totta kai tämä on turhaa jossittelua, kun tämän hetken tilanne on se, että Walshin tehot näyttävät nollaa ja muut ovat tehneet jonkin verran pisteitä.

Kuitenkin nuo kolme muuta peluria olivat jo tehneet sopimuksensa nykyisten seurojensa kanssa varhain keväällä tai alkukesästä (Ardelan viimeisenä 16.6.), jolloin Fahey kai vielä pelasi AHL:n pudotuspelejä. Heidän hankkimisensa ei siis ollut enää mahdollista siinä vaiheessa, kun varmistui, että Faheytä tai Faheyn mailoja ei Nordiksella tulla näkemään.

Mutta mitä tästä vääntämään. Näillä mennään, ja täytyy toivoa, että Walsh pääsee pisteiden makuun. Jos ei pääse, niin sitten vain menolippu kouraan ja uutta äijää try outille. Ei tuo nykyinenkään pakisto läpeensä kehno ole, mutta on sitä syytä vahvistaa ennen pleijareita. Pitkiksen korvaava maalivahti on kuitenkin mielestäni kaikkein kiireellisin hankinta.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Saksassa pelaisi yksi sellainen, mutta tuskin saadaan HIFKiin.

Niin, Kärpät on etusijalla. HIFK ei taida miestä haluta, vaikka viimeisimmän tiedon mukaan on tammikuussa jo palaamassa Suomeen. Ja vaikka tämä vitsiltä kuulostaakin, niin nyt on totaalinen viinastoppi päällä. Haima taisi hetkauttaa.

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Mulle ois (keväällä) kelvannut esim. Tom Koivisto, Troy Milam ja varauksin myös Mark Ardelan (Ardelan pelannut paremmin kuin odotin, Milam huonommin, vaikka ei Milamin 1+5 ole sekään huono). Uskon että jokainen noista olisi ollut saatavissa.

Lemieaux, tämä ei ole kohdistettu sinuun, vaan ajatus lähti tuosta lainatusta kohdasta ja noin yleisesti heitettynä...

Se mua ihmetyttää, kun vastustajat ottaa nimiä Milam, Ardelan jne., niin karmea itku, että olis kelvannut ja miksi ei huomattu/hankittu meille. Toisaalta, eihän sitä tiennyt Z:tasta, Murphystä, Lupaschukista, yms. pelaajista, ennen kuin näyttivät, että ovat pelimiehiä. OK, Vellu ja Nybäri ja muiden joukkueiden kokoajat ja scoutit ovat "ammattilaisia", tai ainakin pitäisi olla. Tekevät scouttausta työkseen ja saavat siitä rahaa, eli pitää olla laaja tietämys ja osaaminen jne. Mutteivät hekään nyt pysty osumaan miljuunista pelajista maailmalla juuri samaan kohteeseen, jos ei ole ennestään kovia näyttöjä. Tai sitten pelaajan oma agentti sattuu nyt just soittamaan sille Junnolle, eikä muilla ole tietoa, että pelaajua etsii esim. seuraa.

Okei, en seuraa YHTÄÄN AHL:ää sun muuta Pohjois-Ämeriikan alempia sarjoja, enkä myöskään paljoa muiden Euroopan sarjojen pelaajia esim. Extraliigan, joten en myöskään tiedä niistä pelaajista yhtään mitn, ennen kuin ovat kotoliigassa pelanneet hyvin, jos tänne eksyvät.
Mutta en todellakaan olis pomppinut riemusta ja huutanut jos meidän pakistoon olisi ilmoitettu nimi Milam tai Ardelan. Sama ajatus olisi tullu kuin aiemmin "näistä" (huom! minulle) nimettömistä pelaajista, että "On taas IFK:n hankinta, joku helvetin never hear-kaveri roudataan tänne!" Ja veikkaan, että en tälläkään palstalla ole ainoa, jonka ajatukset ovat saman suuntaiset...

Samoin kävi Walshin kanssa, mutta antaa pojan nyt näyttää mihin kykenee. Joukkueella menee tällä hetkellä paremmin kuin liigan lähdössä. Peli näyttää paljon paremmalta kuin alussa, vaikkei pysy kasassa sitä 60min vielä. Maalit jakautuu pelien ja jopa pelin sisällä hyvin tasaisesti, mikä on erittäin positiivistä minun mielestäni. Mieluiten vaikka joka ketju tekee 1-2 maalia per peli, kuin että vuorotellen yks kenttä tekee 3-4 maalia per peli. Tärkeintä nyt musta on, että ollaan menossa eteen- ja ylöspäin.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.