HIFK:n peliesitykset

• 1 156 417
  • 4 653
Tila
Viestiketju on suljettu.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Owen; Odottelinkin jo vanhan pelimiehen analyysia ja liikuttava yksimielisyyshän täällä on siinä, että HIFK:n alakerrassa on suuria ongelmia. Se, että lähden Pitkämäki edellä tähän kuvioon, ei tarkoita sitä, ettenkö pitäisi pakkien ja myöskin nuorien sentterien otteita eilisen osalta kelvottomina. Meillä on eri näkökulma, korjaisit ensin pakistoa ja kuitenkin myös Pitkämäki paremmaksi, eikö vaan? Mä olen realisti ja lähden siitä, että kun yksi ihan selkeä pelaajapaikka vuotaa, korjataan ensin se. Yksi miesvaihto riittää. Tämän jälkeen haetaan alakertaan liikkuvaa ja kiekollista osaamista. Mä ostan siis jääkaappiin ensin bisseä (mv) ja haen sitten ruokaa (pakit). Vaimo tekee toisinpäin. Tarkoituksena on kuitenkin saada aikaiseksi hyvin varustettu jääkaappi.

En näe itse Walshissa juuri mitään hyvää. Mies ei liiku, eikä taklaa. Ei pakin tarvitse olla jääkaappi tai lihamylly, mutta sitten pitää olla markokiprusoffin ja/tai petunummelinin jalat ja kädet, jos meinaa pelata pakkina ilman kontakteja vastustajaan. Walsh on Cook ilman fyysisen pelin elementtiä ja molemmat näistä ovat aivan turisteja. Se ei riitä, että kaveri osaa seisoa oikeassa paikassa ja syöttää useimmin omille kuin vieraille.

Tutkimukseni tuntemieni kärppäfanien parissa paljasti sen, että KJ ei tosiaankaan ole mikään hetkessä eläjä, joka on taas pohjoisamerikkalaisen koulukunnan paras puoli. Hänellä on ottelun sisälle selkeä plan ja hänellä on kuulemma "ikävä tapa" otteluruuhkissa ajatella koko sumaa ja jäädyttää sen vuoksi peliä. Siksi annoinkin mielestäni eilen kohtuuhyvän vihjeen Tappara-matsin pelinkuvasta; HIFK ei ajele, eikä ole aktiivinen. Se on väärin maksavaa kotiyleisöä kohtaan, tästä ei kahta sanaa. En siis mitenkään hyväksy tätä toimintaa, kunhan totesin, että mitä todennäköisimmin lauantai oli jo mielessä ja tänään olisi (Ahlqvist maalissa) syytä tulla tulosta. KJ:n materiaali Kärpissä oli riittävän puolustusorientoitunut, jotta joukkue pystyi pakitellenkin ja tylsästi voittamaan. Sanon miljoonannen kerran tämän, joka pätee HIFK:hon kaudesta toiseen: HIFK:sta ei saa pomminvarmasti puolustavaa ja varmistelevaa joukkuetta. Meidän pitäisi perata koko pelaajapakka ihan toisennäköiseksi ja silloin tulisi kyllä liikaa TPS-meininkiä mun makuuni. Siis ei särmää.

Nythän on silleen "hyvä" tilanne, että menestystä haetaan hyökkäämällä ja huonolla pakistolla + mv:lla. Kuulostaako tutulta? HIFK on täydellinen kopio J.Jalosen 2000-luvun alun HPK:sta. Silloin kaikki iloitsivat tästä hyvin viihdyttävästä runkosarjajoukkueesta ja jokainen lajia ymmärtävä myöskin totesi, että pelkästään hyökkäämällä ei voi voittaa kultaa ja milloin HPK tajuaa pakiston + mv:n merkityksen? Se oli helppo todeta täältäkin. Hämeenlinnasta asiaa katsottiin niin läheltä, että ne eivät tajunneet. Nyt ei tunnuta tajuttavan täälläkään. Kannatan kovia pakkivahvistuksia, mutta pidän niitä hyödyttöminä, jos joukkueeseen ei joka tapauksessa hankita hyvää maalivahtia.

Eilinen ei ollut "Tapparan vyörytystä" samaan malliin kuin kammottava Ässä-matsi Porissa. Pitkämäki torjui 32, päästi 5 (1 tyhjiin) ja Lehto torjui 27, päästi 3. HIFK 30 laukausta maalia kohti, 3 maalia = keskiarvoa parempi viimeistelyprosentti. Tappara 37 laukausta maalia kohti, 5 tehtyä. 7 laukausta enemmän tietää suunnilleen kahta maalipaikkaa enemmän. Juuri tällaisia tilanteita varten joukkueessa on kuitenkin maalivahti. Miljoonannen kerran; pakit pelasivat huonosti, mutta Tappara ei vyörynyt järisyttävällä voimalla, laukaukset 60 minsaan menivät aikalailla tasan. Enemmän vetoja Tappara sai lähinnä yv:nsä ansiosta ja se oli hitaan HIFK:n huonoutta. Onko maalivahtiongelman myöntäminen joillekin (kenties, siis teoretisoin) siksi vaikeaa, että näin saataisiin aikaan käsitys, jonka mukaan ainoastaan maalivahtipeli on se huono asia? Siis minä en ole sitä mieltä ja olen sitä mieltä, että Pitkis päästää liikaa maaleja suorista laukauksista ylipäätään. Hän on siis teknisesti huono veskari, prossat on pysyneet aika pitkään vastaavalla tasolla. Jos hyvä mv olisi pelannut meille enemmän pisteitä, on tietenkin mahdollista, että joukkueessa ei katsottaisi olevan suuresti muuta vikaa. Mutta en ihan usko, kyllä tuonne pakkia ja sentteriä on haettu koko ajan.

Tekisin jotain tässä järjestyksessä: 1) mv-tilanne kuntoon, se on kestämätön 2) Walsh ulos ja 2 pakkia sisään 3) Lopin paikkaaja. Ramu ryssi eilen sen Hankin noususta tulleen vastahyökkäyksen. Kaverin pitää ottaa kiltisti toisen pakin paikka, jos pakki nousee.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK taitaa tänäkin vuonna olla sellainen "voitto silloin, voitto tällöin"-joukkue, jolle rutiini on tuntematon käsite eli välillä sattuu ja tapahtuu ja välillä sitten vaan sattuu. Huomenna, jos tulee käkeen niin se on 12.pistettä 10-pelissä ja sarjasijoitus 12-13 takana super-TPS. Ei hyvä ei.

Sillä erolla kuitenkin aikaisempaan, että nyt fanit ovat tyytyväisiä. Ollaan otettu reiluja askeleita eteenpäin joka sektorilla. Ennen häviö vitutti, nyt hävitään jotenkin oikein ja kaikki ovat tyytyväisiä. Enirosopimus on kassakaapissa, joten hyvin menee. Suoritukset kaukalossa on nykyään sivuseikka, valtashuuma on sokaissut kannattajat. Kymmenen vuotta on rämmitty, kymmennen vuotta on itketty, kymmenen vuotta on kitisty. Ikinä ei kuitenkaan olla oltu näin syvällä, mutta nyt ollaan tyytyväisiä. Ei ymmärrä tätä IFK-fanin logiikkaa, ei sitten millään.

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastuista

Tulipa mieleen tässä näitä ketjuja lukiessa, että kun hyökkäys meillä toimii hyvin se on KJ:n ansiota ja kun veskaripeli kusee niin se pistetään Saken syyksi. Minkäs takia sitten puolustuksen huonous on laitettu pelaajien piikkiin, eikös meillä siellä penkin takana ole vielä Rautiokin?

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
- Pelaajien hitaus. Vaikea käsittää syytä tähän. Yksi mahdollinen selitys on, että siellä on vieläkin pelaajien pohkeet jumissa Hakkaraisen kunto-ohjelman jäljiltä, mutta miten Kibe sitten polkee kuin nuori varsa väsymättä ilmeisesti koskaan? Ei jummarra.

Tähän on helppo vastata. HIFK on tehnyt ensimmäistä kertaa aikoihin yksilölliset kunto-ohjelmat pelaajilleen ja Kiben kohdalta on haluttu kaivaa esiin jalat. Hyvin on onnistuttu.

Liikkeen puuttuminen joukkueelta on huolestuttavaa. Olen aivan varma siitä, että treenejä on tehty lujasti. Näin kertoi mm. Kanki Vierumäellä. HIFK on isokokoinen joukkue ja pakko on rakentaa kunto nousevaksi kauden loppua kohti. Muistelkaa vanhaa kunnon Tapparaa, joka oli Rautakorven aikaan kevään kovakuntoisin ryhmä. En siis yritä sanoa, että HIFK tekee saman. Lähinnä toivon, että tämän vuoksi osittain nyt ollaan jumissa. Tässä voidaan tietenkin hyvin todeta, että pitääkö koko joukkueen olla niin helvetin isokokoinen? Jos seassa olisi enemmän peliätekeviä pienempiä pelaajia, niin tässä olisi ihan eri tunnelma odotella dieselosaston heräämistä. Kanki btw. totesi pikaisesti Tappara-matsin jälkeen: "Mä tulen vielä" ja oli todella raivona nimenomaan itselleen.

Pasi77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK.
Kyllä se Pena osasi, kun hankki alakertaan Kovasia&Korhosia. No onhan HFK johonkin suntaan liikahtanut kun vaihtoi joukkueenkokoajan keskinkertaisesta paskaan...

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikinä ei kuitenkaan olla oltu näin syvällä, mutta nyt ollaan tyytyväisiä. Ei ymmärrä tätä IFK-fanin logiikkaa, ei sitten millään.

Hmmm...tuota en ihan allekirjoita. Näin syvällä ollaan oltu ihan liian monta kertaa ja aivan tässä 2000-luvulla. On jääty pari kertaa jopa ulos playoffeista. Keväällä nähdään kuinka tällä kaudella käy. Vähän siis pitää vielä jopa ventata. Usein olen täysin samaa mieltä kanssasi veli I, mutta en allekirjoita sitä, että tilanne olisi nyt huonompi kuin edellisessä tj- ja valmennuskomennossa.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
HIFK on täydellinen kopio J.Jalosen 2000-luvun alun HPK:sta. Silloin kaikki iloitsivat tästä hyvin viihdyttävästä runkosarjajoukkueesta ja jokainen lajia ymmärtävä myöskin totesi, että pelkästään hyökkäämällä ei voi voittaa kultaa ja milloin HPK tajuaa pakiston + mv:n merkityksen?
Olisikin. Nyt kyllä tuttuun tapaasi hieman liioittelet.
HPK teki runkosarjassa paljon maaleja, voitti pelejä ja yleisö tykkäsi. Hifk tekee kohtuullisesti maaleja mutta häviää pelit.
HPK pelasi runkosarjaa sijoilla 1-3 - Hifk on sijalla 12.
Laitoin nuo kenties olennaisimmat erot hieman tummemmalla.

Onko maalivahtiongelman myöntäminen joillekin (kenties, siis teoretisoin) siksi vaikeaa, että näin saataisiin aikaan käsitys, jonka mukaan ainoastaan maalivahtipeli on se huono asia?
Kieltämättä hieman sellainen käsitys on syntynyt, mutta hyvä kun selvensit. Nyt ymmärrän hieman paremmin sanomaasi.
Hifkissä on kokonaisuutena puolustuspeli pielessä ja näet suurimpana syynä kieltämättä epäonnistuneen maalivahdin. Voit olla oikeassakin.
Itse olen kuitenkin sitä mieltä hitaat pakit eivät tule yhtään sen nopeammaksi oli siellä maalissa sitten kuka tahansa.
Helpompaa ja halvempaa on tosin ensiksi vaihtaa maalivahti kuin suurin osa puolustuksesta.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mutta en allekirjoita sitä, että tilanne olisi nyt huonompi kuin edellisessä tj- ja valmennuskomennossa.

Veli veli, minulle, kuten suurimmalle osalle normaalikatsojista, merkitsee eniten viihdyttävä peli ja menestys. Meillä ei ole tällä hetkellä kumpaakaan ja sijoitus sarjassa (12) on surkeampi kuin koskaan viimeiseen 10 vuoteen. Se ei tarkoita sitä, ettei voitaisi vielä pelata mitaleista, mutta se taas edellyttää niiden alusta asti tiedossa olleiden 3-4 uuden pelaajan hankintaa. Ja niiden on oltava hieman eri tasoa kuin naapurin hankkimat pikkaraiset tai eroset.

Joka kuvittelee, että Jalonen kehittää holmbergeistä, haverisista tai muista keskinkertaisista junnuista mitalipuolustuksen ei ymmärrä lätkästä mitään.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Veli veli, minulle, kuten suurimmalle osalle normaalikatsojista, merkitsee eniten viihdyttävä peli ja menestys.

Huh, hetken jo pelkäsin, että olemme eri linjoilla. Näitä minäkin haluan! Ja olen nähnyt tällä kaudella 4 kertaa ainakin minua kohtuuhyvin viihdyttäneen ifk:n: Jokereita vastaan kahdesti, Kärpät ja Kalpa (se 2-1 jatkoaikavoitto tuntui käsittämättömän suurelta ja hienolta sillä hetkellä ja päätin tässä myöntää sen myös jälkikäteenkin). Joka ainoa näistä neljästä matsista oli parempi kuin yksikään viime kaudella näkemäni ottelu.Tuo on 4 peliä yhdeksästä eli -heh- lähes puolet otteluista on tarjonnut viihdettä & menestystä, joten ei tässä ihan karmeassa suossa vielä olla 9 matsin jälkeen. Sarjataulukkoa en vanhana julliaivona (kaverini tyttären ilmaisu, hän on jokerifani) suostu katsomaan vakavissani, ennenkuin pelejä on pelattu se 15 kpl ja kaikilla mielellään saman verran. Nyt katselen joukkueita voimasuhteiden mukaan pelatuissa otteluissa ja HIFKin pinnakeskiarvo toisi sijan 9. No, ei sekään hieno ole, ei missään tapauksessa.

Mutta jos marrasjoulukuussakin ruvetaan kaivelemaan näitä alkukauden voittoja ja meillä on edelleen vain 4 kivaa matsia, niin olemme syvässä suossa. Myönnän. Mutta mikähän vittu mussa on, kun osaan iloita ainoastaan joukkueen menestyksestä ja/tai pelaajien menestyksestä? Olen luultavasti eräs tunnepitoisimmista faneista täällä, vaikka osaankin / "osaankin" analysoida otteluiden välissä tilanteita. Itse matseissa taannun alkuapinan tasolle, haluan voittoa ja nautin hyvistä hetkistä aivan kybällä. Kuten Pessin jatkoaikamaalista. Siksi en pahemmin kirjoittelekaan hyvien matsien jälkeen. Mua hirvittää ajatella tyyppejä, jotka mahdollisesti toivovat HIFK:lle huonoa, koska he ovat itse analysoineet, että huonosti tulee menemään ja voittavat näin itse. Voittavat, mutta mitä? Tämä spekulaatio ei kohdistunut sinuun, veliseni, kunhan ajattelen ääneen ohi nickien.

Hifkissä on kokonaisuutena puolustuspeli pielessä ja näet suurimpana syynä kieltämättä epäonnistuneen maalivahdin. Voit olla oikeassakin.

Juuri näin sen näen - ja voin olla väärässäkin. Mutta siinä en ole väärässä, etteikö maalivahtimme olisi huono ja liigan suurin vitsi. Siinä voin olla väärässä, että hänen huonoutensa olisi vaikuttanut myös pakistomme huonouteen. Voihan tässä olla sellainenkin loose-loose -tilanne, että molemmat ovat täyttä paskaa toisistaan riippumatta. Valloittavan hieno ajatus..

Itse olen kuitenkin sitä mieltä hitaat pakit eivät tule yhtään sen nopeammaksi oli siellä maalissa sitten kuka tahansa.

Tämä minun on pakko myöntää. Hasek maaliin ei tee Honkasesta tai Walshista nopeampia. Mutta veikkaan, että jokusen gamesaverin napannut Hasek loisi hyvää ilmapiiriä ja jopa parantaisi meidän köntysten peruspelaamistakin. Samahan pätee toisinpäin: huono maalivahti Pitkämäki ei muutu yhtään sen paremmaksi, on siellä puolustuksessa sitten keitä tahansa.

Helpompaa ja halvempaa on tosin ensiksi vaihtaa maalivahti kuin suurin osa puolustuksesta.

Tuo oli kuin suoraan omasta kynästäni perusteluineen päivineen.

Suosikkijoukkue
HIFK
Samahan pätee toisinpäin: huono maalivahti Pitkämäki ei muutu yhtään sen paremmaksi, on siellä puolustuksessa sitten keitä tahansa.
Ennustaja en ole, mutta uskoisin, että tiiviimpi puolustuspaketti parantaisi myös Pitkiksen otteita. Toki sama pätisi myös päinvastoin; veskarin unelmapeli toisi jämäkkyyttä puolustamiseen. Ehkä. Juuri nyt haluan kuitenkin uskoa, että epävarma Pitkämäki onnistuisi paljon paremmin, jos kenttäpelaajat eivät olisi niin saatanan pihalla. Joku nörtti tilastonikkari voisi halutessaan kaivaa jostain statistiikkaa siitä, paljonko IFK:n vastustajilla on ollut potentiaalisia maalintekotilanteita hyvältä laukaussektorilta. Siltä se nimittäin maallikon silmin on näyttänyt, että omassa päässä juostaan (tai meidän pakkien tapauksessa kävellään/hölkätään) päättömästi mihin sattuu, pyöritään toimettomina ja katsellaan vastustajan hienoja hyökkäyskuvioita. Jos satutaan saamaan kiekko pois, se roiskaistaan hätäisesti jonnekin, liian usein vastustajan lapaan vieläpä. Karalahden tapaista, rauhallista peruspakkia siellä kaivataan. Jerellä harvoin on hätä tai paniikki sen kiekon kanssa.

Kuten jo toisaalla totesin, jos jostain saadaan huippuveska, toivon Pitkämäelle hyvää jatkoa jossain toisaalla (tai meidän kalliina kakkosena), mutta ennen sitä haluaisin nähdä tasapainoista puolustuspelaamista kenttäpelaajiltamme, jolloin Pitkämäki saisi näyttää kykynsä hieman eri valossa. Juuri nyt hän on liian yksin, eikä pakkien ja veskarin välinen luottamus taatusti ole kunnossa. Jos kerran Pitkis on passiivisen oloinen, eikä ohjaa riittävästi pakkien pelaamista, asialle varmaankin tarttis tehrä jotain? Missä on pelaajien välinen keskustelu, asioista sopiminen? Missä on maalivahtivalmentaja? Mitä vittua siellä treeneissä tehdään, vai tehdäänkö mitään?

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Kyllä se Pena osasi, kun hankki alakertaan Kovasia&Korhosia. No onhan HFK johonkin suntaan liikahtanut kun vaihtoi joukkueenkokoajan keskinkertaisesta paskaan...

Heh, Kovanen&Korhonen tuntuvat pärjäävän nykyisissä seuroissaan hyvin, ja vaikka en haluaisi kumpaakaan takaisin, niin täytyy sanoa ettei meidän nykypuolustuksemme ole ainakaan vahvistunut näiden kahden poistumisen myötä, päinvastoin.

Kyllä HIFK:lla on valtava apina harteilla istumassa. Tehdään miten päin vaan asioita, vituiksi menee silti!

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
.

Joka kuvittelee, että Jalonen kehittää holmbergeistä, haverisista tai muista keskinkertaisista junnuista mitalipuolustuksen ei ymmärrä lätkästä mitään.

Tätä samaa olen itse yrittänyt jankuttaa eli meidän junnut ovat aika keskinkertaisuuksia, taitaa lahjakkaimmat pelaavan jo muualla. Nyt yritetään tehdä sama, kuin Pena yhdessä vaiheessa, kun yritti ajaa suuren joukon kerralla sisään. Lopputuloksen muistamme hyvin. Kyllä näiden Haveristen ja kumppaneiden olisi paljon helpompi kasvaa ehkä lopulta jopa hyviksi liigapakeiksi, jos ei joutuisi ottamaan näin suurta vastuuta kerralla. Jo keväällä väitin ja olen edelleen sen takana, että meidän olisi pitänyt olla näiden Rönnberg jne. olevien pelaajien perässä. Hekin ovat vielä kehittyviä pelaajia. Junnut saisivat peliaikaa riittävästi, vaikka he olisivat lähtökohtaisesti joukkueen 7-9. pakkeja

JHagin kanssa samaa mieltä eli jos ei maalivahtipeli ole kunnossa, niin turhaa sinne on hankkia muitakaan vahvistuksia. Jotenkin ei vain haluaisi uskoa Pitkämäen olevan täysi floppi, onko kyse valmennuksen heikkoudesta, puolustuksen heikkoudesta vai sekä että ja siihen vielä maalivahdin keskinkertaisuus.

Kyllä meillä kokonaísuutena on joukkueen kasaaminen epäonnistunut ja ei tästä voi Tompalle juuri pisteitä antaa, liian paljon on jätetty sattuman varaan. Yksi ratkaisu voisi olla seuraava. Kolme uutta ulkolaista ja lisäksi kaikki verkot vesille, jotta saisimme pari kotimaista vahvistusta myös. Jos Brennan koetaan tärkeäksi, niin jääköön neljänneksi ulkolaiseksi. Vaihtotavarana meiltä joutaisi kaksi maalivahtia, joista Pitkämäellä voisi olla Ruotsissa jopa arvoa, pari pakkia eli Walsh ja yksi junnuista, pari hyökkäjää, itse voisin helposti luopua Pesosesta ja toinen voisi olla joku nuorista. Rahaa tietysti tässä palaisi, mutta nykymeno tulee myös kalliiksi, tuo joukkue on saatava voittamaan kotipelit 90%:sti, jotta katsojat jaksavat käydä peleissä mukana.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jes! Tää on mun HIFK! Juuri kun vähiten odottaa ja vähän jo odottelin eilenkin. Erittäin upea 4-0 voiton kuitti Lukolle.

Nämä ilman mitään vittuilua, hieno fiilis, kun joukkue onnistui:

Allu, nollapeli, kiitos!!

Piku, 3+0, puukäsi! Liian kookas pelaaja.

Hirso, 0+3, huono 1-sena, säälittäviä syöttöpinnoja Puukäden maaleihin.

Nyt veljet ja siskot, jäitä hattuun. Tässä on kaikki saumat. Tänään nähtiin, mitä tapahtuu, kun mv-peli saadaan kuntoon: vanha kunnon HIFK tekee luotettavasti sen 3 maalia. Onnittelut jengille, KJ:lle ja ennenkaikkea Allulle. Jos joku mököttää tän jälkeen, vedän daijuun! Loppuun homohtava hymiö. Ja nyt baariin!

Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä ihmettä? Tulin just Stadikalta (Hyvä Forssell!) ja pahinta peläten avasin netin arvaten, että saan nähdä Lukon murskanneen IFK:n. Melkein oikein: IFK jyräsi Lukon 0-3. Ilkka "jumala" Pikkarainen teki kypärätempun ja Aleksis "menetetty lupaus" Ahlqvist pelasi nollapelin. Miten tää on mahdollista? Meidänhän piti eilisen perusteella hävitä seuraavat 12 kautta. Sanokaa, että mä näen unta. Tai ei, älkää sittenkään. Mä en halua herätä vielä.

Kertokaa nyt kuitenkin, ollaanks me voitettu vai hävitty tää kausi.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK jyräsi Lukon 0-3. Ilkka "jumala" Pikkarainen teki kypärätempun ja Aleksis "menetetty lupaus" Ahlqvist pelasi nollapelin.

Älä unohda: Kim "ei riitä 1-sentteriksi" Hirschovitsh 0+3 ja nyt 1+10 yhdeksässä matsissa. Kaikki väärin tehtyjä. Melko puolueettomien arvioiden mukaan paikalla olleilta: Liivikin jäähy 3. erässä tuli puhtaasta niitistä ja Brennaninkin jäähy oli hysteerinen tuomio. Tuomarit halusivat tehdä kotiyleisölle kivan illan.

MaV

Jäsen
Ja kaiken lisäksi vielä Kimmo "35 pistettä" Kuhta nousee suuria palkkoja laskeskellessaan pistepörssin vitoseksi. Täysin pieleen menee.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Loistavaa HIFK, loistavaa.

Ahlqvist sai mahdollisuuden ja käytti sen 100%, samoin Ilkka Pikkarainen on tämän illan "jumala" kolmella maalillaan. Hirson ketju ei ollut parhaimmillaan Tappara-pelissä, mutta nyt esitti loistavan näytöksen Raumalla, eikä saa unohtaa ketjun kolmatta lenkkiä, Kimmo Kuhtaa. Tämä oli sitä selkärankaa jota pitää voittavalla joukkueella ollakin.

Kyllä tämä vielä tästä lähtee.

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Hieno voitto ja siitä koko joukkueelle kiitokset (myös Kimille). Peliä näkemättä aika vaikea analysoida oliko HIFK:n erinomaisuutta vai Lukon heikkoutta, mutta kaikki pisteet lasketaan ja todella tärkeä voitto nyt kehnon kotipelin jälkeen.

Tuohon Hirsoon ei voi olla kommentoimatta, että hienoa, kun pisteitä tulee, mutta ykkössentteri on elossa pelistä toiseen ja vaihdosta toiseen. Ei kai kukaan väitä Hirson olleen se joukkueen kantava voima hyökkäyksessä. Jos joukkue voittaa, niin ei häiritse miten Hirso säälipinnoja kerää, mutta silloin kun hävitään, olisi näiden miesten syytä nostaa omaa rooliaan. Tietyllä tavalla sääli ettei Hirso ole nostanut itseään askelta ylemmäs, taitoa siihen olisi ja pelinäkemystä myös. Katsotaan taas seuraava matsi ja arvioidaan uudelleen. Eikä Hirso ole ollut joukkueen heikoin, mutta toisaalta on yksi joukkueen kalleimmista.

Pikkarainen (Ilkka) on tänä vuonna tehnyt hienon tasonnoston ja jättänyt samalla tyhmyydet vähemmälle, siitä kuvitteellinen hatunnosto. Jatka samaa rataa, niin ties vaikka joskus pelaisit vielä korkeammalla tasolla.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoisin tämän niin, että nyt on Tappara peli nollattu. Tiistaina Saipalta pisteet ja alkaa kurssi kääntymään noususuhdanteeksi. Se peli on pakko voittaa.

Ihmeellinen joukkue IFK kyllä on.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Hieno voitto HIFKlta. Itse ainakin olin laskenut tämän etukäteen hävityksi peliksi. 5 vikaa peliä 2,2 piste/ottelu-keskiarvolla. Ei paha, ei paha ollenkaan. Toki myönnetään että HIFKn peli ailahtelee liikaa niin ottelun sisällä kuin myös pelien välillä.

Seuraavista 5 ottelusta 9 pistettä niin olen tyytyväinen. Se on ihan sama mistä peleistä nämä pisteet otetaan, kuhan otetaan.

Koodi:
ti 14.10. klo 18.30	HIFK - SaiPa (e)	 	
pe 17.10. klo 18.30	JYP - HIFK (e)	 	
la 18.10. klo 17.00	HIFK - JYP (e)	 	
to 23.10. klo 18.30	HIFK - Pelicans (e)	 	
la 25.10. klo 17.00	Ilves - HIFK (e)

- Tinke-80

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна

Mielestäni 9 pisteeseen seuraavasta 5 pelistä ei pidä olla tyytyväinen, silloin ollaan otettu pointseja alle 2 p / ottelu eikä se riitä mihinkään. Samaa tolkutin eilekin -> 12 pistettä on minimi eikä todellakaan tavoittamattomissa, toki pelin tason pitää nousta ja pysyäkin siellä. Ailahtelevaisilla otteilla saamme nuo 7-9 5 ottelusta.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mielestäni 9 pisteeseen seuraavasta 5 pelistä ei pidä olla tyytyväinen, silloin ollaan otettu pointseja alle 2 p / ottelu eikä se riitä mihinkään. Samaa tolkutin eilekin -> 12 pistettä on minimi eikä todellakaan tavoittamattomissa, toki pelin tason pitää nousta ja pysyäkin siellä. Ailahtelevaisilla otteilla saamme nuo 7-9 5 ottelusta.

2,0 pistettä / ottelu loppukauden ajan niin HIFK on neljän sakissa. Siihen olen tyytyväinen. 11 pistettä viidestä vikasta pelistä + 9 pistettä 5 seuraavasta pelistä => 20 pistettä / 10 ottelua = 2,0 p/o-ka. Tämä on toki tylsää matematiikka mutta noin tämä minun mielestä menee.

- Tinke-80

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
2,0 pistettä / ottelu loppukauden ajan niin HIFK on neljän sakissa. Siihen olen tyytyväinen.

Kuin myös. En vain saanut viestistäsi käsitystä, että tarkoitit loppukautta 2,0 ka:lla. Tuolla matematiikalla asia toki menee niin. Minulla on vain yksi matematiikka ja se on IFK 10 ottelua 15 pistettä -> 1,5 pistettä/peli. Puupäistä ja lyhytnäköistä ehkä nyt, mutta näillä mennään.
Toki IFK:lla on matseja vähemmän pelattuna, mutta ne "rästipelitkin" pitäisi sitten hoidella.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos kerran Kibe Kuhta on liian huono joukkueen ykkösketjuun, niin miten helvetissä vähemmän pisteitä tehnyt Kim Hirschovits voi taistella liigan parhaan sentterin tittelistä?

Päivitä, hyvä ihminen, tietosi ennen kommentointia. Olen jo aikaa sitten ottanut lakin nöyrästi käteen ja todennut Kiben tämän kauden iskun aivan loistavaksi. Sanotaan nyt varmuuden vuoksi vielä: juuri nyt Kibe pelaa 1-ketjussa erinomaista peliä, joka näkyy myös pisteissä. Ei mitään valittamista, koska OMV. Pitää kehaista lisääkin: Kibe oli kuulemma tänään hyökkäyspelin henki ja sielu, vaikka ei ihan pinnoissa näkynytkään. Enkä muutenkaan jaksaisi aikuisten oikeasti rakennella paremmuusjärjestykseen ketjua, jonka kaikki pelaajat nakuttavat pinna per matsi. Koskee sekä Kibeä että Hirsoa, aivan älytöntä puuhaa. Sen sijaan voisi iloita kokonaispanoksesta.

ultrar: Ymmärrän ja en ymmärrä Hirso-kritiikkiä. Veikkaan, että totuus löytyy ääripäiden välistä. Mutta sentteri, joka pelaa pinna per matsi tahtiin, on joka tapauksessa erinomainen kaveri. Paljon parempi kuin Guolla, Vesce ja Murray. Mun näkemyksen mukaan joukkue tulee menestymään loistavasti, jos sen 1-ketju pitää pinna per matsi tahtinsa (ja nyt se on jo ylitetty) ja sen lisäksi maalivahti torjuu edes 92% vedoista. Ehkä tässä voidaan iloita siitä, että Hirso on ilman sen näkyvämpiä ponnisteluja tehnyt tuollaiset tehot. Mitä näemme, kun hänen oma pelinsä paranee? Juuri nyt hän pelaa joukkueelle, eikä itselleen ja arvostan sitä suuresti. Meillä on nähty näitä elviksiä, jotka keskittyvät omiin tehoihinsa. Pointti: En suostu esimerkiksi kauden lopussa pitämään yli 50 pinnaa tehnyttä hyökkääjää kovinkaan huonona :). Voi olla, että pelistä on karsittu kaikki katsomolle suunnatut elkeet, mutta tsekkailepa huviksesi Hirsosta, miten hyvin hän ottaa alueen haltuunsa. Meillähän on tässä kehittymässä uusi Harkins: ihme huojuja ja "velttoilija", mutta kummasti tulee tehoja. Ennemmin näitä kuin sata lasissa näennäisesti yrittäviä kavereita (1-2 -ketjuissa), jotka jäävät sairaan kauas pinna per matsi -tahdista. Lue: Laakkonen.

Yksi juttu, joka kannattaa tsekata joukkueista, on ns. kuntopuntari. Ihmettelen, että monille Tapparan eilinen peli tuli yllätyksenä. Jyp on liigan nousujohteisin joukkue viimeisen kuuden pelin perusteella, Tappara on HIFK:n kanssa jaetulla 2-sijalla - ja tämä on voimassa tämänkin illan jälkeen. HIFK on voittanut kuudesta edellisestä pelistään 4, Tappara myöskin 4. Jyp 5. Neljä viimeisintä ottelua; 1. Jyp, HIFK, Tappara ja HPK , kaikilla 3 voittoa/1 tappio. Numerot eivät valehtele; HIFK on ollut 4. edellisen ottelun aikana liigan paras kolmen muun jengin kanssa ja 6. edellisen ottelun aikana liigan 2. paras. Trust me - tämä ennuste ei ole ihan perseestä. Kunhan päästettyjen maalien määrä pidetään pienenä, kuten tänään, HIFK:lla ei ole isoja pistemäärään liittyviä ongelmia. Kliininen taulukoiden katselu tekee välillä hyvää, vaikka se ei hirmu kivaa olekaan ja sotkee mutua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.