Metukka: Tuota mä juuri tarkoitinkin, että organisaatioissa on eroa. Olen ennemmin sitä mieltä, että Kärpät jauhaa menestysvalmentajan Alatalosta ja nähtävästi KJ:stakin omalla backupillaan kuin että nämä olisivat itse guruja. Luultavasti Isä Paul nostelisi kannua tai pelaisi ainakin finaalissa, jos hän olisi Junnolla duunissa. Kyse oli siis HIFK:n kannalta inhimillisestä erehdyksestä, kun panostettiin KJ:hin. Se olisi sama asia, kun panostettaisiin seuraavaksi Alataloon. Ei saatukaan vahvaa yksilöä, vaan "Junnon juoksupoika". Eräs tunnettu valmentajapersoona sanoi mulle jo marraskuussa, että KJ:n ostaessaan HIFK osti banaanista vain kuoret. Ja KJ:n 2-koutsi oli muuten Haapakoski, en tiedä mistä hän Raution tempaisi.
Tämähän vituttaa HIFK-fania, eikä vika ole edes KJ:n. Mutta Kojo ei ole kuitenkaan mikään untuvikko ja hän halusi aidosti tehdä HIFK:sta menestysjengin ja myös selkeästi uskoi itse liikaa omaan osuuteensa Kärpissä. Näin olen kuullut moneltakin taholta ja olin itsekin paikalla hänen ensimmäisten haastattelujensa aikana. Ei tää ihan niin mennyt, että HIFK:ssa luvattiin huikea joukkue ja KJ ei saanut mitään. Aika hyvin olivat suuntaviivat tiedossa. Ja KJ mainitsi nimenomaan haluavansa tehdä HIFK:n junnuista liigapelaajia. Eikä hänellä ihan paskasti ole esimerkiksi Liivikin ja Wärnin kanssa mennyt, kun totta puhutaan.
HIFK:nhan ei tarvitsisi tehdä muuta kuin pärjätä hyvin edes kaksi kautta peräkkäin. Uskon, että se putsaisi paskaa rattailta ja kaikki osaisivat keskittyä olennaiseen. Siitä olen eri mieltä, ja perustan sen myös omaan tietämykseen, että HIFK:ssa oltaisiin jotenkin velttoja ja hälläväliä -mielellä. Joka ainoa tyyppi Valtasesta Nybaan miettii kuuppa punaisena kuinka voisi auttaa HIFK:ta oikeasti menestymään ja voi olla, että tässä on liian paljonkin kokkeja. Henkselien paukuttelun aika katosi Penan ja Mopen myötä. Kyllä Valtanen, Everi ja Lindholm ovat sen osaston miehiä, että he haluavat vilpittömästi luoda HIFK:sta uuden menestysdynastian. Eivätkä he peittele tätä mitenkään. Olen sen verran optimisti, että väittäisin HIFK:n olevan jo 4 vuoden päästä vakiintunut menestyjä. Niin uskomattomalta kuin se nyt tuntuukin.