Erkka Lapanen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- WTF HIFK - FC Liverpool
Harvinaisen maukas ja iso voitto. Runkosarjan kärkipaikka lähestyy.
*** Tapone
** Kodytek
* Jasu
*** Tapone
** Kodytek
* Jasu
Tämä on totta. Määrätty porukka on sitä mieltä, että Peltonen on hyvä valmentaja silloin kun hän nukkuu. Itse en kuulu siihen divisioonaan.Ei, koska joka päivä olis hyvä päivä antaa Peltoselle potkut. Kuulemma.
Mä olen deletoinut valmennuksen mun mielestä. Keskityn ainoastaan joukkueeseen. Se saa mun täyden tuen ja intohimon joka pelissä. Vahvistin tänään playoff-kausarit.Nämä ylivoimaiset voitot lämmittävät mieltä ja antaa uskoa valmennukseen…
"Jes". Joukkue otti nuhaisen voiton kotona sarjataulukon kolmanneksi viimeiseltä pisteautomaatilta. Matalalla on rima.Kolmen pisteen norsut ja possut tänään, vai mitä?
Tämä on totta. Mutta jos voittolistaa katsellaan, niin IFK on pystynyt voittamaan hankalia kärkipään vastustajia vieraissa, joka oikeastaan on se, joka ratkaisee kun niitä viimeisiä pelejä pelataan. Olen itsekin miettinyt, että kuinka listan kärkeä voidaan voittaa mutta häntäpäälle samaan aikaan hävitään. Olen tullut siihen tulokseen, että tasaisessa sarjassa joukkueiden pelityyli korostuu yksilöosaamisen sijaan. Eli että vaikkapa JYP:n pelityyli on suolaa IFK:n haavoihin. En muutakaan selitystä tuolle osaa sanoa."Jes". Joukkue otti nuhaisen voiton kotona sarjataulukon kolmanneksi viimeiseltä pisteautomaatilta. Matalalla on rima.
Kaikki tietenkin lasketaan, mutta aika paljon saa hyökkäyspäässä ja puolustuskolmanneksen hyökkäyspelaamisessa parantaa, jotta olisi mitään saumaa edes ensimmäisellä rundilla.
Positiivistakin toki on: Puolustusalueen puolustuspelaaminen ja veskarit.
"Jes". Joukkue otti nuhaisen voiton kotona sarjataulukon kolmanneksi viimeiseltä pisteautomaatilta. Matalalla on rima.
Sama. Mielummin katon tommosta ”tylsää” hokia jossa ei varsinaisesti ole edes vaaraa soida omissa. Hyökkäyksiin lähtöön kun sais jonkun järjen niin olisin tyytyväinen.Pisteautomaatti, joka otti vajaa viikko sitten 3 pinnaa sarjakärjeltä.
Kuinkas huonosti niillä sit menee?
Päivän matsi oli siis todella puuduttava, mutta kuten Tapsakin haastattelussa sanoi, niin siellä on nyt kaikki joukkueet (pl. Jukurit) pelannut jo pari viikkoa playoff-moodissa. Lisäksi melkeinpä kaikki ketjut taas oudoissa koostumuksissa Lehterän ja Marleaun poissaolojen takia.
Kritisoida toki saa ja pitääkin, mutta sitten edes argumentit kuntoon.
Siitä tulikin vielä mieleeni, että Nordis oli kuulemma loppuunmyyty, 8200 katsojaa. Tjaa, eipä siltä kyllä hallissa näyttänyt tai tuntunut mutta näin sanoi data ja Micke.
Harvinaisen maukas ja iso voitto. Runkosarjan kärkipaikka lähestyy.
*** Tapone
** Kodytek
* Jasu
Täällä on taas sivutolkulla valiteltu kuinka tylsä ja mitään sanimatonta hmv-kiekkoa nähtiin hallissa vain koska Peltonen on penkin takana. Tämä viesti ärsyttää varmasti taas monia mutta haluan esittää oman mielipiteeni vaikken juuri tätä ottelua ehtinytkään seuraamaan...
Oletteko koskaan ajatelleet näitä pelejä joukkueiden ja pelaajien näkökulmasta? Tänään jäällä oli molemmilla joukkueilla todella merkittävät panokset pelissä ja joka helve*in piste oli elintärkeä omassa taistelussaan sarjataulukossa. Tämä on yksi osatekijä joka varmasti vaikutti osaltaan pelin kulkuun jollain tapaa enkä ihmettele yhtään, jos kentällä on molemmat joukkueet sovitusti pelanneet virheitä välttelevää tarkkaa kiekkoa. (Oliko se sellaista niin sitä en tiedä)
Toinen pelin kulkuun vaikuttava tekijä on varmasti se että kun liigassa kaikki joukkueet palaveeraavat otteluaamuina siitä mitä illalla on tiedossa ja miten halutaan pelata vastustajan vahvuudet pois... Välillä se voi tarkoittaa pelin jäädyttämistä ja välillä taas sitä että halutaan karvata kovaa heti alkuun.
Olen aiemminkin tätä sanonut ja sanon taas... Vaikka IFK on resursseiltaan liigan isoimpia seuroja niin kyllä meidän jokaisen täytyisi ymmärtää se tosiasia että liigan taso on noussut viime vuosina ja erot kaventuneet. Valmentajat toisensa perään toistavat presseissä sitä kuinka tässä sarjassa ei saa mitään ilmaiseksi ja taistella täytyy jokainen vaihto täysillä ja sekään ei aina riitä. IFK ei tule koskaan, millään rosterilla olemaan siinä mielessä erilainen ja voittamaan pelejä suvereenisti kuten täällä paljon toivotaan. Esimerkkinä Kookoo painoi muutamaan peliin hurjasti maaleja mutta sekin katkesi eikä sen jälkeen ole siihen palattu vaan tiukkoja pelejä on ollut yksi toisensa jälkeen.
IFK voitti tänään 3 aivan hiton isoa pistettä omaan taisteluunsa ja minä ainakin olen iloinen niistä vaikkei numerot kerrokaan mistään suuresta kiekkojuhlasta.
Juu tämän ”katoamisen” ja sen jälkeisen ”ylösnousemisen” olen huomannut parissa viime pelissä, kun alarivi tai vierusrivi on olleet tyhjiä ja sitten kolmanteen erään herraseurue kömpii vihdoin paikoilleen, lähteäkseen taas ”kadotukseen” 10min ennen erän/pelin loppua.Hep, täällä yksi, joka laskettu mukaan loppuunmyytyyn määrään mutta ei sen enempää paikalla kuin lippua eteen päin jakaneenakaan.
Sen verran tuosta yleisömäärästä, että Nordiksen katakombeihin "katoaa" ihan hirveä määrä ihmisiä pelkästään sillä, että ovat baarissa juomassa ja juttelemassa. Vaikka se ei yhden baarin osalta mitenkään isolta näyttäisi. Tämä korostunee ilmeisesti juuri perjantai- ja lauantaipelien yhteydessä. Ehkä muissakin. Mutta kuuleman mukaan se määrä on joskus todella iso.
Totta kai muistakin syistä sitä katoa tapahtuu. En muista, mikä HIFK-pelien katsojaliputusraja on. Onko se "maksetut" katsojat, onko se skannatut liput vai joku muu. Joku toinen ehkä osaa sanoa eksaktin vastauksen tähän.