Oma mielipide tietenkin mutta tässä se perustelu:
Taponen - Lindbom: Taponen on hyvä kun on hyvä päivä, mutta toistaiseksi on sulanut tärkeimmillä hetkillä. Lindbom sai nuorena NHL sopimuksen ja voitti myös nuorten MM kultaa Ruotsille ykkösmaalivahtina. Ehkä tämä sitten menee tasoihin, mutta minusta ei mitenkään Taposelle. Molemmat ovat maalivahdiksi nuoria
Marleau on valmis ammattilainen. Itse asiassa paljon samoja vahvuuksia kuin Tukiaisella. Luistelu, laukaus. hyökkäyspää. Tukiainen on tekemässä läpimurtoa ja tuo laukaus on kyllä huippuluokkaa. Tämä on makukysymys: Minä näen Tukiaisessa suuremman potentiaalin, mutta toki Marleau on valmiimpi
Komarov oli Maailman luokan mies roolissaan. Hyvä edelleen, mutta tietysti parasta ennen päivä meni jo. Mutta liigaan hyvä.
Vilen taas on moderni sentteri. Hyvä kaikessa. Pelicansin paras aloittaja ja pelaa hyvin niin ylivoimaa, alivoimaa, kuin tasakentällisinkin. Paljon kuin Björninen, mutta nopeampi ja taitavampi. Björnisellä in huippu pää ja hän on vielä Vileniä parempi aloittaja. Viime kaudella Vilen kaadettiin osittaisessa läpiajossa ja hän ajautui vauhdilla pää edellä maalitolppaan. Hurja tilanne. Siitä seurasi loukkikierre. Terveenä Vilen on ilmeinen EHT Leijonasentteri. Häntä kyllä jo tarkkailtiin tuohon rooliiin.
Jälleen minä otan sen joka on potentiaalisempi jatkossa. Vilen on vielä nuori ja treenien perusteella nopeasti kehittyvä. Luonne valmentajan suosikki... kuten Björninenkin.
Lisäksi keskushyökkääjä on AINA tärkeämpi kuin laituri jos muuten menee tasoihin
Toivottavasti perustelin hyvin? Voin toki olla väärässäkin.. Kuten me kaikki.
Kunnioittavasti