HIFK:n peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 1 151 184
  • 22 271

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Suuresti olen aina ihmetellyt kuinka seuramme joillakin faneilla on pelien aikana kiima tekstailla juuri näkemiään? Jääkö itse peli näkemättä? Lienee sitä huikeaa multitaskingia!

Omantunnon kysymys: kun miltei puolet joukkueesta on loukissa/sairaana (kuten aivan liian usein meillä on). Mitä voit odottaa esim. Lukkoa vastaan vieraissa (Lämsän näkeminen sinänsä saa aikaan pahoinvointia kympillä - onneksi polskia ei näe)? Illan peli oli mielestäni kuitenkin yksi syksyn parhaimmista. Turhan moni nuori mies joutui aivan liian vaativaan paikkaan.

Tutkimusten mukaan kansallisissa jääkiekkosarjoissa aina keväisin ratkotaan paremmuus. Runkosarjapelit ovat tietynlaisia harkkapelejä, joita maassamme pelataan 60.

Faneilla on oikeutensa, luonnollisesti.

Faneilla on mielestäni myös velvollisuuksia. Turhan usein koen tällä saitilla tämän unohtuvan. Tulee, mielestäni, esim. kunnioittaa pelaajien ja valmentajien henkilöä. Uskoisin heidän tekevän parhaansa.
Heitit sen verran vahvan rapalan, että monessa kodissa teroitetaan parhaillaan virtuaalisia sulkakyniä.

Olen kyllä monesta asiasta kanssasi samaa mieltä, mutten välttämättä lähtisi fani-näkökulmasta avaamaan tilannetta…
 

Juntta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Vantaa, HIFK ja U20
Nähtiin taas se, että vaikka lukuisia pelaajia olikin sairastuvalla tai muuten poissa, niin pelitapa toimii. Kun lisäämme tähän vielä edes suurimman osan poissaolijoista, niin lopputulos tulee olemaan upea.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Suuresti olen aina ihmetellyt kuinka seuramme joillakin faneilla on pelien aikana kiima tekstailla juuri näkemiään? Jääkö itse peli näkemättä? Lienee sitä huikeaa multitaskingia!
Jaa, taitaa olla taas sitä klassista väärinfanittamista nämä hommat. Onneksi inkvisiittorit rientävät kertomaan miten seurataan joukkuetta oikeaoppisesti, lähes Pjongjangmaisella kiihkolla.
Illan peli oli mielestäni kuitenkin yksi syksyn parhaimmista.
Onneksi toisille riittää kova tsemppi, hyvä arki ja tanssivat kulmakarvat.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Nähtiin taas se, että vaikka lukuisia pelaajia olikin sairastuvalla tai muuten poissa, niin pelitapa toimii. Kun lisäämme tähän vielä edes suurimman osan poissaolijoista, niin lopputulos tulee olemaan upea.
Voi kunpa se menisi näin!!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ohessa omat tunnelmat illan pelistä. Älkää ottako provona, koska niitä ei ole sellaisiksi tarkoitettu.

Pelihän oli käytännössä maalin peli melkein koko ajan, vaikka HIFK menikin 2-0 johtoon. Perinteinen 2-0 johto on kaikkein vaarallisin ja niinhän se oli tänäänkin.

Totta kai tappio ottaa päähän, niin kuin käytännössä aina, mutta pelissä oli myös paljon hyvää. Meiltä puuttui valtava määrä vakiokokoonpanon parhaita pelaajia ja olisihan se ihme, jos se ei näkyisi missään. Mistä me niille parhaille pelaajille maksaisimme, jos kuka tahansa pystyy illasta toiseen pelaamaan ihan yhtä hyvin?

Ylivoima oli paskaa, mutta jos mietitään hetki sitä, että siellä ei todennäköisesti ollut yhtään yhteistä kunnon harjoitusta alla, niin eipä tuo kovin suuri ihme ole, ettei homma rokannut. Lehterä on pelannut koko kauden ykkös-yv:ssä ja tänään puuttui. Näkyi kaikessa, mutta ennen kaikkea siinä, ettei minkäänlaista rutiinia ollut.

Lainapelaajat ovat mun mielestäni pelanneet vähintään tyydyttävästi. Eivät ole mitään Bobby Orreja, mutta sellaisia nyt vain ei saada päivän varoitusajalla mistään. Muutamia kokemattomien pelaajien virheitä, mutta mä pystyn helposti antamaan ne anteeksi. Itse otan näitä lainapelaajia mieluummin kuin laitan omia hyökkääjiä pakeiksi, joten kiitos heille ja heidän seuroilleen, että ollaan saatu hätäavuiksi.

Sen sijaan Melart, Motin, Nättinen ja Jääskä ovat pelaajia, joiden nyt vain pitäisi nousta jotenkin näkyviin. Siis positiivisesti. Rask saa tänään synninpäästön, koska oli selkeästi toipilas tai vasta tulossa kipeäksi. Tämä kävi ilmi haastattelusta, missä vastaili ääni käheänä kysymyksiin. Muulilta paska peli, mutta eipä näitä nyt kovin usein tule, joten en lähde ristiinnaulitsemaan häntäkään.

En pitäisi ihmeenä, jos lopputulos olisi ollut ihan täysin sama, vaikka meillä olisi ollut täysi kokoonpano. Rauma on meille paska paikka, paitsi silloin toisinaan, kun ei ole.

Tätä tilannetta pitää nyt vain pystyä hetki sietämään. Vahvistuksia haetaan varmasti, mutta jos meidän parhaat pelaajat pelaisivat paremmin, kyllä tälläkin kokoonpanolla voidaan pinnoja naarata.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omantunnon kysymys: kun miltei puolet joukkueesta on loukissa/sairaana (kuten aivan liian usein meillä on). Mitä voit odottaa esim. Lukkoa vastaan vieraissa (Lämsän näkeminen sinänsä saa aikaan pahoinvointia kympillä - onneksi polskia ei näe)? Illan peli oli mielestäni kuitenkin yksi syksyn parhaimmista. Turhan moni nuori mies joutui aivan liian vaativaan paikkaan.

Tutkimusten mukaan kansallisissa jääkiekkosarjoissa aina keväisin ratkotaan paremmuus. Runkosarjapelit ovat tietynlaisia harkkapelejä, joita maassamme pelataan 60.

Faneilla on oikeutensa, luonnollisesti.

Faneilla on mielestäni myös velvollisuuksia. Turhan usein koen tällä saitilla tämän unohtuvan. Tulee, mielestäni, esim. kunnioittaa pelaajien ja valmentajien henkilöä. Uskoisin heidän tekevän parhaansa.
Mahdollisimman lyhyesti... osan ostan....

Tätä ensimmäistä en osta. Paikattiin jo syksyllä Espoosta hyvin.... mutta Kiviharju tiedossa, Kotkansalo ollut jees, mutta ei takuita, Melart loukkaantuu aina ja pelimäärä per kausi... Motin pelaa munat taskussa historian takia, Salin varmasti kisoissa... ja aina voi tapahtua jotain... ja aina ollut sairastumisaaltoja, jossa 2-3 pakkia poissa samaan aikaan.... Miksi tätä ei ole millään tavalla hoidettu oppineena menneisyydestä? Ei tämä tule yllätyksenä? Tobbe?

Tokasta toistan samaa vanhaa, todennäiköisyys voittaa mestaruus tulee runkosarjan piikkipaikoilta.

Faneilla on oikeutensa... ja ansaitsee nähdä vähintään kovan kotijoukkueen ainakin paperilla, ei ehkä toteutunut HPK matsissa, vaikka vähän alakielistäkin kannatusporukkaa tuli paikalle.... kauden huonoin yleisömäärä.

ja jatkaen edellistä tuolla materiaalilla pitäisi saada tietyt pelaajat olemaan parempia... onko oikeat henkilöt oikeassa paikassa tekemään oikean duunin? Vai onko vika pelaajistossa.

Mun mantra on keväällä nähdään kuka on kuka, mutta matka on vielä pitkä.... kun lähdetään pleijareihin siltä nro3 paikalta ja tärkeimmät pelaajat rosterissa niin me ollaan toinen finaalijengi.... antaa sitten tapahtua mitä vain mutta se ei tule jäämään meistä faneista kiinni, koska megamatka tulee olemaan leikkiä siihen verrattuna Tampere areenalla!!!
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suuresti olen aina ihmetellyt kuinka seuramme joillakin faneilla on pelien aikana kiima tekstailla juuri näkemiään? Jääkö itse peli näkemättä? Lienee sitä huikeaa multitaskingia!

Faneilla on mielestäni myös velvollisuuksia. Turhan usein koen tällä saitilla tämän unohtuvan. Tulee, mielestäni, esim. kunnioittaa pelaajien ja valmentajien henkilöä. Uskoisin heidän tekevän parhaansa.
Jaahas, saatiin superfani tänne taas kertomaan kuinka kuuluu kannattaa. Ihan alkuun, tämä on keskustelupalsta. Tänne ei tarvita yhtään kaiken nähnyttä ja tietävää inkvisiittoria kertomaan milloin tänne saa kirjoittaa ja mitä.
Jos haluat sokeaa fanittamista, sitä löytynee jostain muualta. Meillä kenelläkään ei ole mitään sinun peräänkuuluttamia velvollisuuksia seuraa kohtaan ellei itse sitä halua. Mistä noin typerä ajatus tuleekin. Täällä saa ilmaista mielipiteensä esim. Ville Peltosen luokattoman huonosta valmennuksesta tai vaikkapa kulmakarvojen asennoista kunhan ne tehdään palstan sääntöjen puitteissa.

Tämä on ammattilaisurheilua, jossa liigassa HIFK operoi yhdellä isoimmista budjeteista. Tämä ei kuitenkaan näy urheilullisena menestyksenä kentällä. Tätä samaa mielikuvituksetonta ja tuskaista antiviihde kulmissa möyrintää nähty nyt kolmatta kautta Peltosen opein eikä mitään viitteitä paremmasta. Tämän tason ammattilaisurheilussa ei riitä se, että joku vaan antaa kaikkensa. Tulosta pitää syntyä tai ukkojen vaihduttava. Oli se sitten täysin väärällä sarjatasolla pelaava lainapelaaja tai valmentamista opetteleva kovan paineensietokyvyn omaava päävalmentaja-harjoittelija. Luuserit selittelee. Kun olet kiertänyt maita ja mantuja yli seitsemän meren, niin poikkea joskus Treelle. Siellä ei junnata kolmatta kautta paikoillaan, kun valmentajiksi on osattu palkata alansa parhaat huiput. Siihen pitäisi täälläkin pyrkiä, mutta valitettavasti pelkkä hallin korkea täyttöaste tuntuu riittävän seuran johdolle.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En pitäisi ihmeenä, jos lopputulos olisi ollut ihan täysin sama, vaikka meillä olisi ollut täysi kokoonpano. Rauma on meille paska paikka, paitsi silloin toisinaan, kun ei ole.
Onko sellaista vastustajaa tai paikkaa, joka ei olisi IFKlle paska tai paha? Hyvin usein tätä olet käyttänyt tappion hetkellä niin ihan mielenkiinnosta.
Tätä tilannetta pitää nyt vain pystyä hetki sietämään. Vahvistuksia haetaan varmasti, mutta jos meidän parhaat pelaajat pelaisivat paremmin, kyllä tälläkin kokoonpanolla voidaan pinnoja naarata.
Eikö se ole valmentajan vastuulla saada nämä pelaamaan paremmin? Jos ei siihen kykene niin sitten ainoana vaihtoehtona on hankintojen tekeminen ja tässä tilanteessa tarvitaan nopeaa reagointia, sillä mestaruutta ei voiteta jämäsijoilta. Kateellisena katson Olli Jokista Mikkelissä, joka täysin nimettömällä jengillä kerää pisteitä samaan tahtiin kuin Peltosen IFK.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Ylivoima oli paskaa, mutta jos mietitään hetki sitä, että siellä ei todennäköisesti ollut yhtään yhteistä kunnon harjoitusta alla, niin eipä tuo kovin suuri ihme ole, ettei homma rokannut. Lehterä on pelannut koko kauden ykkös-yv:ssä ja tänään puuttui. Näkyi kaikessa, mutta ennen kaikkea siinä, ettei minkäänlaista rutiinia ollut.
Muuten tekstistäsi samaa mieltä, mutta tähän tartun skidisti. Totta, ettei ollut yhtä näyttävää syöttelyä ja toisaalta leipomista. Mutta oli kuitenkin ihan yhtä tehokasta, kuin Lehterän ja Martinin ollessa mukana.

Vielä enemmän ihmetyttää se, että kukaan ei ole lähtenyt nyt mitään omiaan säveltämään Kiben ollessa Ruotsissa. Jos vaikka keksisi jonkinlaisen ratkaisun joka avaisi ovia.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Viidestä viimeisestä matsista 1 voitto ja 4 tappiota, kymmenestä viimeisestä matsista 4 voittoa ja 6 tappiota. Tampereen jengit käytännössä karanneet, takaa tulossa seitsemäntenä oleva Kalpa joka enää 4 pisteen päässä ja myös 11. sija enää 9 pisteen päässä. Seuraavan 30 päivän sisään luvassa 13 peliä. Näillä näkymin ainakin Lindbohm, Kotkansalo, Seppälä ja Komarov tuon ajan vielä poissa, Martin saattaa kuntoutua takaisin tammikuun aikana. Lehterä ja Vesalainen lienevät vain flunssassa tms.?

Tiukat ajat edessä mutta onhan tässä nyt mahdollisuus myös kliseisesti sanottuna kasvaa joukkueena...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko sellaista vastustajaa tai paikkaa, joka ei olisi IFKlle paska tai paha? Hyvin usein tätä olet käyttänyt tappion hetkellä niin ihan mielenkiinnosta.

Eikö se ole valmentajan vastuulla saada nämä pelaamaan paremmin? Jos ei siihen kykene niin sitten ainoana vaihtoehtona on hankintojen tekeminen ja tässä tilanteessa tarvitaan nopeaa reagointia, sillä mestaruutta ei voiteta jämäsijoilta. Kateellisena katson Olli Jokista Mikkelissä, joka täysin nimettömällä jengillä kerää pisteitä samaan tahtiin kuin Peltosen IFK.

Nähdäkseni ei ole. Vai tiedätkö sinä jonkun paikan, mistä HIFK hakee aina ennakkosuosikkina suvereenin voiton? Minä en tiedä.

Onko sun puolison vastuulla, että sä saat duunissa parasta pöytään? Tai sun pomon? Ei. Voivatko jeesata sua, että pystyisit parhaimpaasi? Voivat, mutta kyllä sun pitää ne duunit ihan itse silti tehdä.

Mä en ymmärrä yhtään, mikä paniikki täällä nyt tuntuu olevan hankintojen suhteen. Meillä on nyt sellainen tilanne, että pelaajia tarvitaan, mutta mistä tämä paniikki johtuu? Miten voi stressinsietokyky olla niin olematon, että pitää monta päivää kiljua nopeiden hankintojen perään? Luuletko sä, että jos sopivia olisi ollut tarjolla, Salmelainen olisi vain jättänyt hankkimatta? Miksi hän olisi niin tehnyt? Koska jotkut fanit eivät luota häneen ollenkaan? Koska hänestä on jotenkin kiva päivystää koko ajan ja etsiä sopivia pelaajia kissojen ja koirien kanssa?

Omat antipatiat tiettyjä henkilöitä kohtaan tai pelko omassa perseessä siitä, että tälläkään kaudella ei tule mestaruutta, kun nyt ei ole mentykään voitosta voittoon, vaikka itse sellaiseen uskottiin, kun on niin nimivahva jengi, saa ihmiset vaipumaan jonkinlaiseen epätoivon vimmaan. Se on ihan selvä, että jos jotain meinaa voittaa, pitää pelata nykyistä paremmin, mutta mihinkään paniikkiin ei todellakaan ole syytä. Vielä.
 
Viimeksi muokattu:

Jimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Posin kautta. Mielestäni IFK oli rosterista huolimatta niskan päällä aina Lukon kavennukseen saakka. Sitä ennen Lukolla ei ollut yhtään kunnon maalipaikkaa. Peli ratkesi Pakarisen ja Muulin jäähyihin, jotka molemmat olivat mielestäni linjan vastaisia eli taattua liiga-tasoa.

Siihen posiin palatakseni. Jos sama kurinalaisuus saadaan jatkumaan ja laatuäijiä asteittain takaisin, tästä voitaisiin päätyä voittavaan playoff-tyylisen kurinalaiseen lätkään, jossa mv-peli ja yksilöt kääntävät todennäköisyydet väkisin IFK:n puolelle. Vielä kun ylivoimalle keksittäisiin jotakin järkevää.
 

VSP73

Jäsen
Jaahas, saatiin superfani tänne taas kertomaan kuinka kuuluu kannattaa. Ihan alkuun, tämä on keskustelupalsta. Tänne ei tarvita yhtään kaiken nähnyttä ja tietävää inkvisiittoria kertomaan milloin tänne saa kirjoittaa ja mitä.
Jos haluat sokeaa fanittamista, sitä löytynee jostain muualta. Meillä kenelläkään ei ole mitään sinun peräänkuuluttamia velvollisuuksia seuraa kohtaan ellei itse sitä halua. Mistä noin typerä ajatus tuleekin. Täällä saa ilmaista mielipiteensä esim. Ville Peltosen luokattoman huonosta valmennuksesta tai vaikkapa kulmakarvojen asennoista kunhan ne tehdään palstan sääntöjen puitteissa.

Tämä on ammattilaisurheilua, jossa liigassa HIFK operoi yhdellä isoimmista budjeteista. Tämä ei kuitenkaan näy urheilullisena menestyksenä kentällä. Tätä samaa mielikuvituksetonta ja tuskaista antiviihde kulmissa möyrintää nähty nyt kolmatta kautta Peltosen opein eikä mitään viitteitä paremmasta. Tämän tason ammattilaisurheilussa ei riitä se, että joku vaan antaa kaikkensa. Tulosta pitää syntyä tai ukkojen vaihduttava. Oli se sitten täysin väärällä sarjatasolla pelaava lainapelaaja tai valmentamista opetteleva kovan paineensietokyvyn omaava päävalmentaja-harjoittelija. Luuserit selittelee. Kun olet kiertänyt maita ja mantuja yli seitsemän meren, niin poikkea joskus Treelle. Siellä ei junnata kolmatta kautta paikoillaan, kun valmentajiksi on osattu palkata alansa parhaat huiput. Siihen pitäisi täälläkin pyrkiä, mutta valitettavasti pelkkä hallin korkea täyttöaste tuntuu riittävän seuran johdolle.
Esim. Metukalle, Frankille, Trevor G:lle, Helsingforcelle ja kumppaneille.

Hienoa, että olette HIFK-fanaattisia. Arvostan, teitä tarvitaan!

Josko palaamme keväällä, jolloin teillä(kin) "eri ääni kellossa".

Rennon menestyksekästä vuotta 2024!
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Suuresti olen aina ihmetellyt kuinka seuramme joillakin faneilla on pelien aikana kiima tekstailla juuri näkemiään? Jääkö itse peli näkemättä? Lienee sitä huikeaa multitaskingia!

Omantunnon kysymys: kun miltei puolet joukkueesta on loukissa/sairaana (kuten aivan liian usein meillä on). Mitä voit odottaa esim. Lukkoa vastaan vieraissa (Lämsän näkeminen sinänsä saa aikaan pahoinvointia kympillä - onneksi polskia ei näe)? Illan peli oli mielestäni kuitenkin yksi syksyn parhaimmista. Turhan moni nuori mies joutui aivan liian vaativaan paikkaan.

Tutkimusten mukaan kansallisissa jääkiekkosarjoissa aina keväisin ratkotaan paremmuus. Runkosarjapelit ovat tietynlaisia harkkapelejä, joita maassamme pelataan 60.

Faneilla on oikeutensa, luonnollisesti.

Faneilla on mielestäni myös velvollisuuksia. Turhan usein koen tällä saitilla tämän unohtuvan. Tulee, mielestäni, esim. kunnioittaa pelaajien ja valmentajien henkilöä. Uskoisin heidän tekevän parhaansa.
Kertooko tämä tutkimus muuta? Kuka yleensä keväällä menestyy, kun nämä harjoitus ottelut on ensiksi pelattu?

Olet täällä useaan otteeseen vakuutellut Peltosen työtä ja että finaaleissa nähdään, niin eihän tässä mikään huoli silloin ole.

T: Väärinkannattaja
 

VSP73

Jäsen
Moro Sp#16,

kiva, että sinä reagoit. Arvostan!

Niin, joku tietää muita enemmän. Näin se menee elämässä yleensäkin. Onko hyvä näin, sitä en tiedä.

Ainoa huoli on joukkueemme aivan uskomaton loukkaantumis-/sairaantumisherkkyys.

Enkä väitä Sinun olevan "väärinkannattaja". Sinulla (ja minulla) on oikeus mielipiteeseen. Hienoa, että meillä Suomessa näin on!

Kaikkea hyvää Sinulle tulevaan!
 

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mä en itse lähtisi pudottamaan tätä tappiota Muulin niskaan. Ok, se otti tyhmän jäähyn ja siitä rankaisu. Mutta kävikö Muuli kans taklaa omat joukkuekaverit, jotka tienaa moninkertaisesti, että alisuorittakaapa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en itse lähtisi pudottamaan tätä tappiota Muulin niskaan. Ok, se otti tyhmän jäähyn ja siitä rankaisu. Mutta kävikö Muuli kans taklaa omat joukkuekaverit, jotka tienaa moninkertaisesti, että alisuorittakaapa.

Tämän illan pelisuunnitelma oli se, että tehdään Lukon maalinteko hankalaksi. Lähtökohta oli se, että ei montaa maalia tällä rosterilla tehdä. Saatiin 0-2 johto. Siitä olisi vain tällä pelisuunnitelmalla pitänyt pitää kiinni kynsin ja hampain. Pistää peli mahdollisimman hitaaksi. Paljon pelikatkoja ja nyt olisi ollut möyrimiset vastustajan päässä olleet kerrankin arvokkaita. Tämä olisi ollut niin arvokas voitto hapen saamiseksi. Siinä tuli ensin se paha 1-2 kavennus, mutta siitä ei Lukko vielä saanut momenttimumia ja peli olisi ollut vielä voitettavissa. Se Åstenin jäähy sitten oli kahden maalin arvoinen. Moni kritisoi kevyeksi, mutta rikkoi kiellon perään vielä uudestaan. Kokeneelta pelaajalta todella paha tuohon paikkaan. Ei ollut niin mitään syytä. Oli siellä monta alisuorittajaa tänään kentällä, mutta minä kaadan tästä tappiosta ison saavin kylmää vettä Åstenin niskaan. Yhdellä paskalla suorituksella koko pelisuunnitelma atomeiksi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Nähdäkseni ei ole. Vai tiedätkö sinä jonkun paikan, mistä HIFK hakee aina ennakkosuosikkina suvereenin voiton? Minä en tiedä.
Tällaisia kuitenkin pitäisi olla kauteen katsomatta, sillä IFK lähtee yli 90% peleistä ennakkosuosikkina. Tässäkin tämä suuri ero tällä hetkellä tamperelaisiin tulee, sillä he eivät samaan tahtiin tiputtele pisteitä altavastaajille kuin IFK. Hyvät joukkueet voittavat huonollakin pelillä. Peltosen IFK häviää hyvälläkin pelillä. Vai oliko niin, että pikkuseurat eivät pelaa tamperelaisia vastaan yhtä tosissaan kuin IFKta vastaan?
Onko sun puolison vastuulla, että sä saat duunissa parasta pöytään? Tai sun pomon? Ei. Voivatko jeesata sua, että pystyisit parhaimpaasi? Voivat, mutta kyllä sun pitää ne duunit ihan itse silti tehdä.
Eikö se kuitenkin ole puolison/pomon/Peltosen vastuulla luoda puitteet ja ilmapiiri onnistua? Eikö puolison/pomon/Peltosen taitoja voi jo kyseenalaistaa, kun mennään jo kolmatta vuotta ja samat ongelmat jatkuvat? Samat alaiset ovat kuitenkin todistetusti onnistuneet toisissa organisaatioissa, mutta täällä alisuorittavat ja muutenkin onnistujat ovat vähissä. On sitä kuuluisaa älyllistä epärehellisyyttä pistää tämä Stadin kirkkaiden valojen piikkiin ja täysin sivuuttaa puolison/pomon/Peltosen vastuu. Varsinkin, kun tällä puolisolla/pomolla/Peltosella ei ole mitään näyttöjä työstään aiemmista pesteistä saati nykyisestä.
Mä en ymmärrä yhtään, mikä paniikki täällä nyt tuntuu olevan hankintojen suhteen. Meillä on nyt sellainen tilanne, että pelaajia tarvitaan, mutta mistä tämä paniikki johtuu? Miten voi stressinsietokyky olla niin olematon, että pitää monta päivää kiljua nopeiden hankintojen perään? Luuletko sä, että jos sopivia olisi ollut tarjolla, Salmelainen olisi vain jättänyt hankkimatta? Miksi hän olisi niin tehnyt? Koska jotkut fanit eivät luota häneen ollenkaan? Koska hänestä on jotenkin kiva päivystää koko ajan ja etsiä sopivia pelaajia kissojen ja koirien kanssa?
Siitä, että tamperelaiset alkavat olla jo täysin saavuttamattomissa, joka on aivan käsittämätöntä ottaen huomioon kuinka vähän kautta on pelattu. Tamperelaisten jälkeen tulee tasainen massa ja siinä tipahtaa nopeasti todella kusiseen paikkaan, jos ei pysty tasaisesti pisteitä napsimaan. Tällä nykyisellä keräilyeräpuolustuksella ei ole pisteitä tulossa, joten se aiheuttaa ainakin helvetinmoista huolta. Lisäksi vaikka sinun ja uuden inkvisiittorin viljelemään diskurssiin vahvasti kuuluu ajatus, että ”keväällä pelataan ja IFK on kevään joukkue jne.” niin harvassa ovat ne kerrat, kun mestaruuden ovat voittaneet kärkiseurojen ulkopuolelta tulevat.

Stressinsietokykyä lievittäisi, jos a) meillä olisi puikoissa valmennus, joka saisi ulosmitattua maksimin käytettävissä olevasta materiaalista tasaisesti b) urheilutoimenjohtaja, joka on näyttänyt kykynsä paikata joukkueen puutteita kaudesta toiseen. Nähdäkseni meillä ei ole kumpaakaan. Salmelaisen aivotuksista en tiedä ja todennäköisesti selittelee tämänkin supliikkimiehenä sillä tavalla, että sinä ostat sen.
Omat antipatiat tiettyjä henkilöitä kohtaan tai pelko omassa perseessä siitä, että tälläkään kaudella ei tule mestaruutta, kun nyt ei ole mentykään voitosta voittoon, vaikka itse sellaiseen uskottiin, kun on niin nimivahva jengi, saa ihmiset vaipumaan jonkinlaiseen epätoivon vimmaan. Se on ihan selvä, että jos jotain meinaa voittaa, pitää pelata nykyistä paremmin, mutta mihinkään paniikkiin ei todellakaan ole syytä. Vielä.
Minulla ei ole mitään antipatioita vaan odotus urheilullisesta tuloksenteosta ja nämä odotukset sekä Salmelainen että Peltonen ovat alittaneet jo monesti. On jo selvää, ettei heillä ole mitään tulosvastuuta. Kehuja annan myös silloin kuin niitä ansaitsevat. Eikä minulla ole mikään ongelma myöntää olleeni väärässä näiden kahden suhteen ja sitä myös toivon. Sen sijaan hiukan epäilen, että sinä ja muutama muu ette pysty myöntämään Peltosen (ja Salmelaisen) olleen täysin väärä valinta, jos tämä hänen prosessinsa jää täysin urheilulliseksi flopiksi, kuten nyt vahvasti vaikuttaa. Sen verran pyhiä lehmiä molemmat tuntuvat olevan.

Sinä muistaakseni viljelit viime kaudella paljon myös IFKssa käytettyä mantraa ”pitää katsoa tuloksen taakse”. Miksei tätä samaa argumenttia käytetä nyt? Kun katsoo tuloksen taakse niin ei tällä hetkellä hyvältä näytä. Tietenkin, jos riittää kova yleisökeskiarvo ja pronssiottelu maksimaalisena urheilullisena tuloksena niin mitään paniikkia ei ole. Siinä olet oikeassa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Muuten tekstistäsi samaa mieltä, mutta tähän tartun skidisti. Totta, ettei ollut yhtä näyttävää syöttelyä ja toisaalta leipomista. Mutta oli kuitenkin ihan yhtä tehokasta, kuin Lehterän ja Martinin ollessa mukana.

Vielä enemmän ihmetyttää se, että kukaan ei ole lähtenyt nyt mitään omiaan säveltämään Kiben ollessa Ruotsissa. Jos vaikka keksisi jonkinlaisen ratkaisun joka avaisi ovia.
Herää myös kysymys - asia, jota olen kauan ihmetellyt - miksi meillä ei kokeilla eri yv-kokoonpanoja enemmän? 5 vs 5 ketjuja vaihdetaan liiankin tiuhaan. Mutta nyt, kun joku avainpelaaja on poissa yv:ltä olisi ollut hyötyä kokeilla eri kokoonpanoja. 1.-yv esim. Koivistoinen tai Ikonen sentterinä tai kookonaan ilman sentteriä.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Rauha maassa ja kaikilla hyvä tahto, no ei vaineskaan täällä. Ymmärrän kaikkia kirjoittajia täällä, vaikka en tietysti osta kaikkea kirjoitettua, en edes omiani aina jälkeenpäin. Siitä, että onko nyt paniikki, on, mutta ratkaisuja olisi pitänyt tehdä jo aiemmin meidän puolustuksen suhteen. Uskon jokaisen nähneen, ettei se ole riittävän leveällä pohjalla minkä lisäksi sieltä puuttui luisteluvoimaa ja käsiä. Nyt sitten "kosahti" ja kunnolla, mikä ei kai voi meitä yllättää, koska joka vuosi HIFK:n haasteet loukkaantumis- ja sairasrintamalla ovat pahimmat.

Joku kertoi, ettei yksittäisten pelaajien piikkiin voi paskasammiota kaataa ja näinhän se onkin, etenkään näiden puolustuksen paikkaajien, jotka ovat vain joutuneet liian kovaan paikkaan. Jos he olisivat liigatason pelaajia, niin eihän me heitä tänne edes saataisi.

Salmelaiselle en anna kovin korkeaa arvosanaa tästäkään vuodesta, oli osin huonoa tuuria, kun Lepistö ja Kiviharju tippuivat pois, mutta heikko reagointi ei ole tuuria vaan heikkoa taitoa. Valmennukselle myös miinuksia tietyistä asioista ja ehkä suurimmat ovat olleet Taposen ylipeluuttaminen ja heikko ylivoima. Kyllä se vähän huonolta näyttää loppukauden osalta. Pieni varaus siihen, että jos saadaan sairastupa tyhjäksi ja pari laadukasta pakkihankintaa lisäksi, ehkä se voisi lähteä siitä.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rauha maassa ja kaikilla hyvä tahto, no ei vaineskaan täällä. Ymmärrän kaikkia kirjoittajia täällä, vaikka en tietysti osta kaikkea kirjoitettua, en edes omiani aina jälkeenpäin. Siitä, että onko nyt paniikki, on, mutta ratkaisuja olisi pitänyt tehdä jo aiemmin meidän puolustuksen suhteen. Uskon jokaisen nähneen, ettei se ole riittävän leveällä pohjalla minkä lisäksi sieltä puuttui luisteluvoimaa ja käsiä. Nyt sitten "kosahti" ja kunnolla, mikä ei kai voi meitä yllättää, koska joka vuosi HIFK:n haasteet loukkaantumis- ja sairasrintamalla ovat pahimmat.

Joku kertoi, ettei yksittäisten pelaajien piikkiin voi paskasammiota kaataa ja näinhän se onkin, etenkään näiden puolustuksen paikkaajien, jotka ovat vain joutuneet liian kovaan paikkaan. Jos he olisivat liigatason pelaajia, niin eihän me heitä tänne edes saataisi.

Salmelaiselle en anna kovin korkeaa arvosanaa tästäkään vuodesta, oli osin huonoa tuuria, kun Lepistö ja Kiviharju tippuivat pois, mutta heikko reagointi ei ole tuuria vaan heikkoa taitoa. Valmennukselle myös miinuksia tietyistä asioista ja ehkä suurimmat ovat olleet Taposen ylipeluuttaminen ja heikko ylivoima. Kyllä se vähän huonolta näyttää loppukauden osalta. Pieni varaus siihen, että jos saadaan sairastupa tyhjäksi ja pari laadukasta pakkihankintaa lisäksi, ehkä se voisi lähteä siitä.
Vai että näin. En kyllä osta tuota ainakaan kokonaan. Tietysti puolustus voi ja voisi olla parempi tsetera tsetera. Mutta itse näen että ratkaisevin osaalue on se maalinteko ennenkaikkea tilanteen päättäminen maaliin. Se ei ole koko kaudella onnistunut kuin parissa tlanteessa silloin tällöin. Eilenkin oli maalipaikkojamaivan tarpeksi voittaa peli. Mutta ei kelvannut niin ei kelvannut.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Tietysti puolustus voi ja voisi olla parempi tsetera tsetera. Mutta itse näen että ratkaisevin osaalue on se maalinteko ennenkaikkea tilanteen päättäminen maaliin.
Sellainen kommentti, että hyvä puolustus on usein se paras hyökkäys ja HIFK:n hyökkäys kärsii siitä, ettei meillä ole sitä parasta puolustusta. Suurimman osan kaudesta meillä on pelannut 1-2 divaritason kiekkoilijaa puolustuksessa ja ei se ole todellakaan heidän vikansa, ovat pelanneet taitojensa ylärajoilla vielä. Mutta ei heille ensi vuonnakaan tule isoa kysyntää muista seuroista. Silti haluan kaikille heille vain pelkkää hyvää, divariin hakemaan lisää vastuuta ja sitten ehkä Leppäset joskus.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Ainoa huoli on joukkueemme aivan uskomaton loukkaantumis-/sairaantumisherkkyys.
Pakko kysyä ihan mielenkiinnosta, onko tämä tosiaan ainoa huolesi tämän joukkueen ja seuran suhteen? Etkö ole yhtään huolissasi peli-ilmeestä, tai tuloksista, tai siitä, että jos peli-ilme ja tulokset eivät muutu, takaa tullaan ohi oikealta ja vasemmalta ja sarjasijoitus tulee putoamaan TODELLA alas?
Tammikuun aikana voidaan pahimmillaan pudota todella alas sijoituksissa ja sieltä on todella vaikea lähteä kipuamaan ylöspäin viime kauden tapaan pelaajien tervehtyessä+ se on todella kuluttavaa pelata jatkuvasti "veitsi kurkulla" ja omasta mielestäni yksi seikka, johon viime kausi kusi, oli se, että jengi oli jo aika puhki ennen pudotuspelejä.
Itse näen, ettei ole aihetta paniikkiin, mutta tilanne on kriittinen ja kysynkin, miten itse näet tilanteen tällä hetkellä?
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellainen kommentti, että hyvä puolustus on usein se paras hyökkäys ja HIFK:n hyökkäys kärsii siitä, ettei meillä ole sitä parasta puolustusta. Suurimman osan kaudesta meillä on pelannut 1-2 divaritason kiekkoilijaa puolustuksessa ja ei se ole todellakaan heidän vikansa, ovat pelanneet taitojensa ylärajoilla vielä. Mutta ei heille ensi vuonnakaan tule isoa kysyntää muista seuroista. Silti haluan kaikille heille vain pelkkää hyvää, divariin hakemaan lisää vastuuta ja sitten ehkä Leppäset joskus.
Kuten sanottu puolustus voisi olla aina parempi. Mutta ei HIFK:n voitto voi perustua siihen että puolustus pitää nollqan jotta voimme voittaa niillä parilla maalilla jotka hyökkäyksemme pystyy tekemään jos vastustajan puolustus ei kestä hyökkäyksemme painetta. Kyllä hyökkäyksen pitää pystyä tekemään ottelussa kuin ottelussa 3-5 maalia.

On niitä loukkaantumisia muillakin ihan saman verran. Käykää vain lukemassa vastustajienkin loukkaantumishistoriaa kauden aikana. Vastustajat eivät todellakaan tule meidän palstalle itkemään kuinka huono loukkaantumistilanne heillä on.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Kuten sanottu puolustus voisi olla aina parempi. Mutta ei HIFK:n voitto voi perustua siihen että puolustus pitää nollqan jotta voimme voittaa niillä parilla maalilla jotka hyökkäyksemme pystyy tekemään jos vastustajan puolustus ei kestä hyökkäyksemme painetta. Kyllä hyökkäyksen pitää pystyä tekemään ottelussa kuin ottelussa 3-5 maalia.

On niitä loukkaantumisia muillakin ihan saman verran. Käykää vain lukemassa vastustajienkin loukkaantumishistoriaa kauden aikana. Vastustajat eivät todellakaan tule meidän palstalle itkemään kuinka huono loukkaantumistilanne heillä on.
Tarkoitin hiukan toisin ja tiedän siinä olevan myös perustaa väitteelle, hyvä puolustus nostaa hyökkäystehoja ja kun olen vuosia toiminut ja edelleen toimin joukkueiden rakentamisessa, niin kyllä tavoite on rakentaa aina sellainen puolustus, mikä pystyy tukemaan hyökkäystä riittävästi. Samaa puhuvat valmentajat lajista riippumatta, puolustuksen kautta syntyy paras hyökkäys ja esim. vastustajan hyökkäyksen katkoista saatu nopea vastahyökkäys tuottaa runsaasti tilanteita. Jätön jätön jättö on helpompi puolustaa.

Loukkaantumisista ja sairasteluista eri mieltä, jollain voi joskus olla yhtä paha tilanne, mutta kyllä HIFK on siinä sarjassa perinteisesti vahvoilla. Tiedän joitain syitäkin siihen, liittyvät myös toimintatapoihin eri joukkueiden välillä, mutta en uskalla niistä lähteä täällä puhumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös