HIFK:n peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 1 115 631
  • 22 268
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Pitäisikö Salin päästää johonkin muuhun seuraan? Kokoajan katollaan ja hätäisiä ratkaisuja.

Ei. Mutta se on pakko sanoa, että liian suurta roolia joutuu Salin nyt pelaamaan pakistossa ja vielä erityisesti omiin, mikä näkyy helppoina virheinä. Tossa panistossa on tällä hetkellä kaksi pelaajaa, ketkä kestävät sen roolin mikä heillä on loukkaantumisten seurauksena kannettavana, Plimplom ja Lakiluke.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meni veskan alueen läpi.

Niin? Eihän veskan alueen läpi mitenkään poista pitkää. Monestihan pitkiä vihelletään, vaikka kiekko menisi juuri maalivahdin alueen läpi. Näin ainakin olen monesti nähnyt. Että veska pitää huolen, että maaliin kiekko ei millään mene, mutta pitkä tulee. Vaikka menee maalivahdin alueen läpi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
No onhan se vähän niinkin, vaikka ei tuo keskimäärin ole juuri paljoa tuloksellisemmalta näyttänyt täydenkäaan puolustuksen kera. Mutta ehkä olet oikeassa, ja mä taas vaan vitutuksen kourissa.
En minä tästä eri mieltä ole. Itse olen alusta asti ollut skeptinen Ville Peltoseen ja olen edelleen. Tuo puolustus on vaan luokkaa Mestis niin olemme kusessa kaikkia vastaan.
 

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tavallaan ihan ok peliä, mutta kuitenkin aika paskaa. Motinilta turha jäähy ja Salin koomailee aina monta kertaa pelissä, eikä saa hyökkäyspäässä mistään sisään. Tuomaritkin taisi vähän paskoa allensa. Hovinen pelasi ok, mutta ei ottanut mitään gamesavereita. Tuo pakisto on murheenkryyni. Tällä hetkellä siellä on vain Martin ja Lindbohm liigatason pelaajia.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Ai nyt sillä ei ole väliä? On tämä jännä miten täällä mielipiteet vaihtuu kuin vuorovesi. Aina jostain löydetään kritisoitavaa.

Nyt, kun alkukausi on tuloksellisesti ja sijoituksellisesti ollut hyvä, niin maristaan pelin vauhdikkuudesta ja vertaillaan johonkin sijoilla 7. ja 11. oleviin jengeihin miten ne pelaa keskenään niin hienoa ja vauhdikasta lätkää.. Aikamoista.
Voin paljastaa, että sarjasijoituksessa on aivan ennätysmäärä lumousta. Usko tai älä, tulet näkemään mikäli VP:n pelikirjan sivut eivät radikaalisti muutu.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Olipa taas vaikeaa. Kai se tuolla pakistolla on, mutta muutenkin. Toisaalta tiukka peli ja pari paikkaa oli todella lähellä. Mutta kyllä se näitä häntäpään jengejä vastaan näkyy rumasti, kuinka toisteisuus puuttuu ja hyökkäyspeli ei todellakaan ole parasta mahdollista, mitä tällä materiaalilla voisi olla.

Huomenna uskon silti, että nähdään aivan erilainen IFK. Tämä on niin flow-jengi, hyvässä ja pahassa. Varmaan kaikkina Peltosen vuosina ollut. Ja kovissa peleissä kotona se saa sen kyllä päälle, mutta katsotaan riittääkö se ja riittääkö pakisto.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä peliä ei hävitty puolustuspeliin vaan hyökkäyspeliin. Keskustelua on hyvä käydä siitä mikä on puolustajien vaikutus hyökkäyspeliin. Av peli ei tosin ollut kolmannessa hyvää vaan ryntäilyä.
 
Viimeksi muokattu:

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Voin paljastaa, että sarjasijoituksessa on aivan ennätysmäärä lumousta. Usko tai älä, tulet näkemään mikäli VP:n pelikirjan sivut eivät radikaalisti muutu.
No sen näyttää vain aika. Livenä Nordiksella näkemäni pelit kertovat toista ja ne pointit olen aiemmin perustellut muutamaan kertaan eri ketjuissa täällä.

Toki nyt tuolla tämän hetken pakistolla em. viittaamiini pelien suoritustasoon on vaikea yltää. Sellaiseen kiekotteluun ei riitä nykypakeilla taito kuin Lindbohmilla ja Lucky-Lukella. Salinilla ehkä jos saisi pelata itselleen sopivampia minuutteja ja kevyempää kuormaa.

Huomenna Nordikselle taas paikan päälle Red Classicsiin ja ei nyt järin suuret odotukset ole Ipaa vastaan. Se on rehellisesti myönnettävä. Hyökkäyspeli, tehokkuus ja yv pitää parantua ja paljon jos halutaan edes kuvitella taistelevamme voitosta.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En minä tästä eri mieltä ole. Itse olen alusta asti ollut skeptinen Ville Peltoseen ja olen edelleen. Tuo puolustus on vaan luokkaa Mestis niin olemme kusessa kaikkia vastaan.
Katsellaan rauhassa että löytyykö se pelikirja perinteisesti jossakin marraskuussa ja taas ei hävitä kenellekään, mutta mä väitä -ja ihan sama saanko kaikki taas vetämään herneet- että pistett on kyllä tullut tällä kaudella joukkueen laadun vuoksi enemmän kuin Villen kehitynneen pelikirjan. Ainoa isompi muuto siin kirjassa on se, että IFK pelaa nyt enemmän träppiä ja sen myötä siitä saatanan meidän peliä.

HAHP on jotenkin mielikuvituksetonta noin keskimääräisesti joitakin hetkellisiä loistavia maaleja lukuunottamatta. Lisäksi kaikki vastustajat osaavat lukea Villen pelikirjan niin hyvin, että jokainen peli on ihan vitun vaikeaa lyllertämistä.

Mä suren juuri nyt sitä tosiasiaa, että Ville sai jatkoa. Toivottavasti saa muuttaa tästä mieleni kauden aikana. Nyt tuntuu että on ihan sama, mitä Ville The Hoover imuroi joukkueeseen, koska ei varmaan saisi McDavidillakaan mitään järkeä aikaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Vaikea pelata hyökkäyspeliä, kun puolustuksessa on 2,5 Liigatason puolustajaa
Niinpä ja nyt kun Salmelaisen kokoama hyökkäyspää riittäisi, niin pakkipää kusee. Koskaan ei oikein balanssia löydy koko joukkueeseen maalivahtia myöten. Sitten kolmannen kauden valmentaja kahden vuoden jatkosopparilla, jolla ei ole vielä toistaiseksi vakuuttavia meriittejä voittamisesta ja taktisesta pelitakuusta, jolla voitot kairataan.

Perverssillä tavalla kuumottaa olla HIFK:n kannattaja kun periaatteessa lähtökohdat ovat aina hyvät tulevaan kauteen, mutta jossain aina klikkaa, että mestaruuspytty a.k.a. nakkikattila on toistaiseksi jäänyt vajaaksi sitten vuoden 2011 (!!!).
 

Jazzhands

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaaha, olipahan taas pahvin tuoksuinen matsi. Jotenkin jengistä puuttuu terävyys ja voiton nälkä. Pelottavaa että sama tuntuu toistuvan melko usein. Tämä ihan riippumatta siitä ketä siellä on kentällä. Kun jengissä on kuitenkin kokoa niin en ymmärrä miksi sitä ei käytetä. Tänäänkin oli vastassa joukkue jota olisi helposti voinut horjuttaa. Kun tähän ei sitten reagoida pelin sisällä niin se näyttää juurikin tuolta.

Kolme lampaan persettä Salinille ja tuomareille.

Yksi tähti Seppälälle silmiä hivelevästä tahtomaalista ja Lukelle kauniista yv maalista.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomenna ihan turha odottaa yhtään mitään mikäli tuohon puolustukseen ei saada rotia. Tai sitten Ilves saa puppeloida ihan urakalla.

Melkein mikä vain mestislainapakki olisi nyt suuri vahvistus
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Floppiviikko jatkuu. Pitää pikku hiljaa kääntää katsetta sarjankärjestä välisarjan viivalle. Jos ei puolustajien poissaoloihin mitenkään reagoida. Keväällä tulee vielä ikävä näitä menetettyjä pisteitä. Kun kerran Motinia joukkueessa aiotaan pitää, niin kaikenlaisia tilanteita joissa hän joutuu koskemaan kiekkoon, pitää välttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös