Tuskin on väärät pelaajatkaan.
Liigan 5. paras ylivoima
Liigan 2. paras alivoima
Alivoima jees, ylivoima tosiaankaan ei. Ihan tuosta sijoutuksestakaan huolimatta, jonka siis pitäisi kyllä olla korkeampi. Mutta nää on mielipidekysymyksiä, ja tässä toki jokainen tahollaan miettii, että mikä tökkii ja onko se korjattavissa. Itse edelleen epäilen vahvasti -jonka vuoksi olenkin samaa mieltä kuin sinä siinä, että pelaajat eivät ole vääriä. pisteiden tulevan tällä hetkellä enemmän juuri pelaajista kuin valmennuksesta johtuen.
Jos molemmat saadaan jollakin tapaa toimimaan samalla tasolla, ja IFK taas löytää mystisesti marraskuussa sen voittamisen lahjan, niin voihan olla oikeasti että mikään ei mitä pidättle mestaruudesta.
Vielä toistaiseksi siis pidätän oikeuden epäillä valmennuksen riittävyyttä kokonaisuudessaan, ja voihan se olla, että siellä jokin muu osa kuin Ville on se jonka touhut ei ole täysin synkassa tavoitteet ja joukkueen taso huomioonottaen.
Vaikka ymmärrän toki sen asian, josta usein olet muistuttanut, että siellä kentällä on myös se vastustaja, niin sittenkin IFKn pelin rakenne ja toiminta muuttuu aivan liian heräksi otteluiden välillä, eikä tunnu olevan sellaista selkeää jatkumoa pelitavallisesti, josta joukkuuen pelistä toiseen samaksi tunnistaisi kentällä.
Yhtenä päivänä vedetään todella huikeaa suorahyökkäyspeliä, jossa muutamalla siirrolla ollaan maalipaikassa, joka sitten myös käytetään, ja seuraavassa pelissä ei saada kiekkoa kuin kuljettelemalla tai heittämällä kulmiin, ja jäädään hyrräämään sinnen laidoille kunnen sössitään.
Mutta joo, mä en toki ole suuri jääkiekko asiantuntija kuten mahdollisesti muut täällä, ja puhun lämpimikseni vain siitä miten itse näen pelin kentällä. Tänäänkin IFK näytti suorastaan heikolta, sillä tuntui että suurimman osan kulmaväännöistä vei vastustaja, kun taa meidän pelaajat oli vähän väliä perseellään siellä.
Ennenkuin näen selkeän muutoksen ja pelitavan sementoitumisen toisteiseksi ja muuksi kuin träpäämiseksi pidän kiinni ajatuksesta, että valmennus on tämän joukkueen heikoin lenkki, ja itse en tämän pohajalta olisi jatkosopimusta tehnyt varmaan kenenkään valmennuksessa olevan kanssa (varauksin ehkä Lundellin).
Mutta aivan satavarmasti toivon sinun ja muiden valmennusta puoltavien olevan oikeassa, ja hypin ihan varmasti seiniä pitkin ilosta kiljahdellen jos ja kun IFK kauden päätteeksi nakkikattilaa jäällä kiikuttaa.