HIFK:n peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 1 120 172
  • 22 268

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä futispelin tauolla niin aivan mahtava ottelu. Tämä on sitä mitä odotan. Ei mitään moitetta. Tällä pistekeskiarvolla taistellaan runkosarjan voitosta. Toisen kerran peräkkäin kaikki oli hyviä. Nyt näyttää hyvälle. Ei kenellekkään kenkää.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Viikko sitten vitutti ankarasti, ja nyt onkin runkosarjan eka viidennes takana tahdilla 2p/peli. Kun kenttä on jatkuvasti kallellaan IFK:n hyökkäyspäähän, mitä se on ollut koko alkukauden, niin kyllä niitä maaleja ja voittoja vaan väkisinkin rupeaa tippumaan. Hyvältä näyttää, kakkosketju Vesalaisen johdolla huikea! Joutuu Koivistoinen palatessaan kolmosen keskelle? :D
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnistumiset ja sitä kautta kasvava itseluottamus ovat jänniä asioita. Ei ole Peltosen pelikirjaa muutettu eikä suuria muutoksia kokoonpanoihin tehty, mutta niin vain näyttää joukkue aivan erilaiselta kuin vielä viikko-pari sitten. Ja niin näyttää peli ja tuloksetkin.

Ja kas kummaa, tänään jatkettiin samasta heti alusta alkaen Kuopiossa. Ihan ulkomuistista en muista, milloin viimeksi on käynyt vastaavaa. Siis, että otetaan kenttä haltuun ensihetkestä lähtien hallissa, jossa on voitettu viimeksi vuosia sitten. Nyt näki heti alusta alkaen, että kunhan saadaan eka maali, tänään taistellaan voitosta ihan tosissaan. Sen vain näki. Kovin usein ei näe, mutta tänään näki. Ja kun se eka maali tuli, ei ollut epäselvää, kumpi tänään voittaa.

Hyvä jätkät! Hyvä valmennus! Hyvä Kuopioon matkanneet fanit!
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Sellainen fiilis, että nyt on pidempi hyvä jakso tulossa. Kärkikamppailua tuossa Tapparan takana, kuten kuuluukin. Jengin potentiaali on hirmuinen ja nyt on löytynyt kyky tasapainoisiin esityksiin. Ja kun pisteitä tuli ailahtelevammallakin pelillä, niin asetelmat talvea kohti kohdillaan.

Kiinnostaa miten ketjut laitetaan kun, Koivistoinen tulee takaisin. Mutta jos Vesalaisella, Raskilla, Lehterällä, Nättisellä ja Jääskällä kulkee, niin hyökkäyspeli on hyvissä käsissä. Ja nyt on lähtenyt kulkemaan, molaritkin iskussa. Ja joo Rask yv:lle! Pakariselta haluaisin nähdä ehkä vielä pisteitä ja tasaisuutta lisää.

Tapparaa vastaan olisi kiva päästä pian testaamaan, Ilves tai Lukko ei tunnu ongelmalta. Mutta jos pelit menee hyvin ja Tapparaa vastaan saataisin vielä voitto tai kaksi myös Nokia Areenalta, niin voidaan alkaa jo unelmoimaan.

Edit: No joo, ensi viikolla To Ässät ja Pe TPS, eli kyllähän näitä ennustuksia päästään testaamaan jo silloin. Mutta kyllähän noi nyt pitäisi hoitua!!
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnistumiset ja sitä kautta kasvava itseluottamus ovat jänniä asioita. Ei ole Peltosen pelikirjaa muutettu eikä suuria muutoksia kokoonpanoihin tehty, mutta niin vain näyttää joukkue aivan erilaiselta kuin vielä viikko-pari sitten. Ja niin näyttää peli ja tuloksetkin.

Ja kas kummaa, tänään jatkettiin samasta heti alusta alkaen Kuopiossa. Ihan ulkomuistista en muista, milloin viimeksi on käynyt vastaavaa. Siis, että otetaan kenttä haltuun ensihetkestä lähtien hallissa, jossa on voitettu viimeksi vuosia sitten. Nyt näki heti alusta alkaen, että kunhan saadaan eka maali, tänään taistellaan voitosta ihan tosissaan. Sen vain näki. Kovin usein ei näe, mutta tänään näki. Ja kun se eka maali tuli, ei ollut epäselvää, kumpi tänään voittaa.

Hyvä jätkät! Hyvä valmennus! Hyvä Kuopioon matkanneet fanit!
Hienot kiitokset faneille. Tätä me kaikki haluamme.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tää kyllä mielenkiintoinen mesta. Olet itse kiireinen, peli jää näkemättä ja tulet jälkeenpäin lukemaan että mitä pelissä on tapahtunut niin ensin jengi haukutaan yks kerrallaan ja kaikki valmennusjohtoa myöden "laitetaan kävelemään stadiin" ja hetken päästä kaikki on niin mahtavaa... Ja mitä tulee tuohon Tallbergiin joka sai taas vain paskaa osakseen niin itse kun olin torstaina hallilla niin ihailtiin kaverin kanssa sitä miten Tale voittaa kulmissa 1vs1 tilanteitaan ilman rikkeitä vaikka menisikin vastustajaa myöhemmin tilanteeseen. Teemun rooli ei ole tehdä 100+100 runkosarjaan vaan omassa roolissaan auttaa ketjukavereitaan ja torstaina ainakin oli ihan hiton hyvä siinä. Tämän pelin osalta en voi kommentoida kun en ole nähnyt peliä mutten jotenkin usko että olisi ollut taas yhtäkkiä aivan hyödytön paska.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
On tää kyllä mielenkiintoinen mesta. Olet itse kiireinen, peli jää näkemättä ja tulet jälkeenpäin lukemaan että mitä pelissä on tapahtunut niin ensin jengi haukutaan yks kerrallaan ja kaikki valmennusjohtoa myöden "laitetaan kävelemään stadiin" ja hetken päästä kaikki on niin mahtavaa... Ja mitä tulee tuohon Tallbergiin joka sai taas vain paskaa osakseen niin itse kun olin torstaina hallilla niin ihailtiin kaverin kanssa sitä miten Tale voittaa kulmissa 1vs1 tilanteitaan ilman rikkeitä vaikka menisikin vastustajaa myöhemmin tilanteeseen. Teemun rooli ei ole tehdä 100+100 runkosarjaan vaan omassa roolissaan auttaa ketjukavereitaan ja torstaina ainakin oli ihan hiton hyvä siinä. Tämän pelin osalta en voi kommentoida kun en ole nähnyt peliä mutten jotenkin usko että olisi ollut taas yhtäkkiä aivan hyödytön paska.
2 sanaa:
Tunteella eläminen :)
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Peli jäi näkemättä silloin kun se tuli, mutta olen katsonut tässä tallennetta nyt pari erää. Hyvältä vaikuttaa ja juuri nyt IFK:n tekeminen näyttää varsin nousujohteiselta. Jos joku vituttaa, niin se, että juntit alkoivat jahtaamaan Lindbohmia sen jälkeen kun hän ajoi Salmelan levyksi. Kaikki huipentui siihen kun joku vitun Lanta alkoi kurottelemaan raukkamaisesti polveaan. Oksettavaa touhua.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
On tää kyllä mielenkiintoinen mesta. Olet itse kiireinen, peli jää näkemättä ja tulet jälkeenpäin lukemaan että mitä pelissä on tapahtunut niin ensin jengi haukutaan yks kerrallaan ja kaikki valmennusjohtoa myöden "laitetaan kävelemään stadiin" ja hetken päästä kaikki on niin mahtavaa... Ja mitä tulee tuohon Tallbergiin joka sai taas vain paskaa osakseen niin itse kun olin torstaina hallilla niin ihailtiin kaverin kanssa sitä miten Tale voittaa kulmissa 1vs1 tilanteitaan ilman rikkeitä vaikka menisikin vastustajaa myöhemmin tilanteeseen. Teemun rooli ei ole tehdä 100+100 runkosarjaan vaan omassa roolissaan auttaa ketjukavereitaan ja torstaina ainakin oli ihan hiton hyvä siinä. Tämän pelin osalta en voi kommentoida kun en ole nähnyt peliä mutten jotenkin usko että olisi ollut taas yhtäkkiä aivan hyödytön paska.
Mä sanoisin että Talen rooli on vihdoin oikea. Muutamalla edellisellä kaudella sitä yritettiin paisuttaa liian isoksi. Ei tämän alkukauden Tale ole mikään ongelma joukkueelle. Tekee tällä hetkellä ihan hyvää duunia. Tuossa roolissa voi keskittyä tekemään sitä mihin kyvyt parhaiten riittävät.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
On tää kyllä mielenkiintoinen mesta. Olet itse kiireinen, peli jää näkemättä ja tulet jälkeenpäin lukemaan että mitä pelissä on tapahtunut niin ensin jengi haukutaan yks kerrallaan ja kaikki valmennusjohtoa myöden "laitetaan kävelemään stadiin" ja hetken päästä kaikki on niin mahtavaa... Ja mitä tulee tuohon Tallbergiin joka sai taas vain paskaa osakseen niin itse kun olin torstaina hallilla niin ihailtiin kaverin kanssa sitä miten Tale voittaa kulmissa 1vs1 tilanteitaan ilman rikkeitä vaikka menisikin vastustajaa myöhemmin tilanteeseen. Teemun rooli ei ole tehdä 100+100 runkosarjaan vaan omassa roolissaan auttaa ketjukavereitaan ja torstaina ainakin oli ihan hiton hyvä siinä. Tämän pelin osalta en voi kommentoida kun en ole nähnyt peliä mutten jotenkin usko että olisi ollut taas yhtäkkiä aivan hyödytön paska.
Tallberg pelannut mielestäni aika hyvin Ikosen ja Kaskimäen kanssa ja lähellä ollut ettei Tallbergille ole tullut syöttöpisteitä mutta kun pojat ei laita paikoista sisään. Ketjun tekeminen on kuitenkin hyvää ja kaivaa todella hyvin kiekkoja kulmista ja tekee peliä edistäviä syöttöjä.

Tallberg - Koivistoinen - Ikonen voisi ensi viikolla olla ihan kokeilemisen arvoinen,

tai sitten

Kaskimäki - Koivistoinen - Ikonen

Toisaalta toivoisin että Nättinen saataisiin jotenkin vauhtiin joten se varmaan onnistuu paremmin Koivistoisen kanssa ja Ikosta voisi kokeilla Lehterän kanssa.

Ikonen - Lehterä - Pakarinen
Nättinen - Koivistoinen - Kaskimäki
Vesalainen - Jääskä - Rask
Tallberg - Hartikainen - Åsten

toisaalta, voihan olla, että

Nättinen - Koivistoinen - Jääskä kasataan ja siinä varmasti Nättisen hyvä ja helppo pelata mutta tuo toimiva Jääskä - Vesalainen hajoaisi sitten siinä..

Vesalainen - Lehterä - Pakarinen

Kaskimäki - Ikonen - Rask

Ei tuossa oikein ole huonoja vaihtoehtoja.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sellainen fiilis, että nyt on pidempi hyvä jakso tulossa. Kärkikamppailua tuossa Tapparan takana, kuten kuuluukin

Mä vedän tässä onnenhuumassa vielä enemmän mutkia suoriksi ja sanon, että nyt se mestaruusjuna lähti näiden kahden pelin myötä liikkeelle sieltä asemalta. Nyt lähdetään Tapparan kanssa maisemaan ja kilvoitellaan lähinnä siitä, kumpi vie runkosarjan.

IFK:n joukkue on niin laadukas, että kun se homma menee hahloon, niin jälki voi olla aika saatanan eroottista. Ja musta tuntuu, että nyt se on sinne hahloon loksahtanut. Jokaista peliä ei tietenkään voiteta, mutta kyllä niitä voittoja vaan ropisee nyt tulevina kuukausina melkoisen tappavaan tahtiin.

Helmikuun 17. päivä pelataan Nokia-areenalla Tapparaa vastaan. Miettikää kun siinä olisi panoksena runkosarjan voitto tai ainakin hyvin lähelle sitä pääseminen ja sieltä kaivettaisiin se eka voitto. Suotavaa tietysti olisi, että se tulisi jo aiemminkin, mutta olishan tuo aikamoinen kliimaksi.

Vessi on muuten ihan saatanan kova. Helppo yhtyä siihen mielipiteeseen, että on tällä hetkellä SM-liigan paras pelaaja.
 

Drache

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Posia kaikille Kärpät ja Kalpa peleistä. Isoposi Vesalaiselle. Syväanalyysinä sanoisin, että pelibon ollut näissä raikkaampaa kuin esim. se karmea puurtaminen Hpk-matsissa. Ja bonustoive. Tämä Kalpa-pelin selostaja voisi hoitaa kaikki IFKn pelit. Oli mukana ja selosti jatkivasti kenellä kiekko. Ei tarvinnut itse etäkamerakuvasta koko ajan tihruilla ketä kentällä on.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Kyllähän tännekin tulee matsien aikana kaikkea negaa kirjoiteltua kun tunteella elää pelien mukana! Nyt täytyy sanoa että homm toimii. Ensi viikolla Ässät ja Tps vieraspeleihin mestoille tsiigaa jatkuuko lentokeli.
Samaan syyllistynyt itsekin. Täytyy muistaa, että tässä ollaan edelleen sanaseppoina fanien keskutelupalstalla, eikä asiantuntijoina ottelustudioissa. Meillä on etuoikeus vetää tunteella, kun siltä tuntuu!:D!
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tallberg pelannut mielestäni aika hyvin Ikosen ja Kaskimäen kanssa ja lähellä ollut ettei Tallbergille ole tullut syöttöpisteitä mutta kun pojat ei laita paikoista sisään. Ketjun tekeminen on kuitenkin hyvää ja kaivaa todella hyvin kiekkoja kulmista ja tekee peliä edistäviä syöttöjä.

Tallberg - Koivistoinen - Ikonen voisi ensi viikolla olla ihan kokeilemisen arvoinen,
Jep! Esim pari kautta takaperin meillä oli tehoketjuna loppukaudella

Tallberg - AB - Dyk

Toki he pelasivat ketjuruletin loputtua pitkään todella tehottomasti mutta lopulta lähti kulkemaan ja jopa Tale tehoili yllättävän paljon vaikken sitä osannut odottaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tännekin tulee matsien aikana kaikkea negaa kirjoiteltua kun tunteella elää pelien mukana! Nyt täytyy sanoa että homm toimii. Ensi viikolla Ässät ja Tps vieraspeleihin mestoille tsiigaa jatkuuko lentokeli.
Ja takuuvarmaahan on että se lentokeli ei tule jatkumaan loputtomiin ja pelin sisälläkin haasteita on takuuvarmasti tiedossa. Kuten RD sanoi tuossa joku aika sitten eräässä jukurit-sport lehdistötilaisuudessa että "tuntuu ihan kuin he olisi tahalleen yrittäneet estää sitä maalillepääsyä" niin tämä pätee joka ilta. Tuossa torstaina kuulin hyvän pointin liittyen tähän... Lähestulkoon kaikille joukkueille viikon pelikalenterissa jos on IFK niin se on viikon "pääpäivä" ja siihen peliin ladataan ihan kaikki mitä irtoaa silläkin uhalla että jonkun toisen pelin sisältö voi vähän kärsiä siitä ja tämä tuntuu itsestäni ainakin ihan toteutuneen kun katsoo historiaa. Mutta tuo meidän joukkue kasvaa varmasti kokoajan henkisesti ja siten se vaikeiden hetkien sietäminen paranee, uskon vahvasti meidän kokeneiden pelaajien kykyihin saada se oma tekeminen vieläkin parempaan tasapainoon. Esim. torstaina ne "kärkihepat" otti jengin reppuselkään kun lähdettiin "nelostiellä" ohittamaan edellä mennyt kaveri. Hyvä tästä vielä tulee!
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tää kyllä mielenkiintoinen mesta. Olet itse kiireinen, peli jää näkemättä ja tulet jälkeenpäin lukemaan että mitä pelissä on tapahtunut niin ensin jengi haukutaan yks kerrallaan ja kaikki valmennusjohtoa myöden "laitetaan kävelemään stadiin" ja hetken päästä kaikki on niin mahtavaa... Ja mitä tulee tuohon Tallbergiin joka sai taas vain paskaa osakseen niin itse kun olin torstaina hallilla niin ihailtiin kaverin kanssa sitä miten Tale voittaa kulmissa 1vs1 tilanteitaan ilman rikkeitä vaikka menisikin vastustajaa myöhemmin tilanteeseen. Teemun rooli ei ole tehdä 100+100 runkosarjaan vaan omassa roolissaan auttaa ketjukavereitaan ja torstaina ainakin oli ihan hiton hyvä siinä. Tämän pelin osalta en voi kommentoida kun en ole nähnyt peliä mutten jotenkin usko että olisi ollut taas yhtäkkiä aivan hyödytön paska.
No helevetti arvon Topmachine. Tämä HIFK-palsta! Tunteiden vuoristorataa jo vuodesta ties mikä. Varmuuden vuoksi antaisin kaikille kenkää, Nokialla ei ole voitettu vielä kertaakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös