HIFK:n peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 1 157 814
  • 22 271

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kausikortin ostaneena, minua kiinnostaa. Miksi sitten seuraat sarjaa jos tulokset eivät niin hirveesti kiinnosta?

Yleensä seuraan po-taulukkoa mutta nyt ei tarvitse kun sekä meillä että runkosarjaa johtavalla on molemmilla kahdeksan peliä pelattuna. Ja nyt jo ollaan viisi pistettä jäljessä eli takamatkalla. Kirjoitin jo ennen kauden alku toiveenani olevan ettei taas tänäkin vuonna tarvitsisi rimpuilla itseään jatkoon vaan pelattaisiin tasapainoinen kausi kun kerrankin pelimerkit ovat kohdallaan ja lähdettäisiin mitalipeleihin hyvistä asemista. Väärä tai ei mutta ehkä se on sitten minun tyylini.

Minullakin on kausikortti. Mielenkiintoisesti sait myös väännettyä "Minua ei niin hirveästi ne runkosarjojen sijoitukset edelleenkään kiinnosta"-lauseen sellaiseksi, ettei minua lainkaan kiinnostaisi tulokset. Tietenkin kiinnostaa. En minä tappioita lähtökohtaisesti mene katsomaan, mutta peli sen sitten näyttää. Minäkin tulkitsen nyt sitten sinun tyylilläsi, että sinulle taas lokakuun runkosarjasijoitus on tärkeämpi kuin tulokset keväällä. Järkevä väite, eikö totta? Minähän en ole missään väittänyt, etteikö kauden alusta alkaen saisi voittaa tai olisi jotenkin toivottavaa, että tappioita tulisi. Saa voittaa vaikka kaikki pelit. Sellaisen odottaminen ei vain ole realistista. Se on ihan selvä, että tietty määrä otteluita on suorastaan pakko voittaa, jos meinaa kannusta keväällä pelata. On tietysti mahdollista voittaa sekä syksyllä että keväällä ja sellaista minäkin toivon. Mulle vaan ei ole joka pelin jälkeen mikään maailmanloppu, jos niin ei käykään.

Jos mun pitäisi valita, ollaanko runkosarjan 2. ja kohdataan puolivälierissä KalPan vai ollaanko 4. ja kohdataan Pelicans, otan 100/100 sijan 4 ja Pelsut. Ihan sama miten kova jengi Pelicansilla on paperilla ja kentällä. Mitään Pelsuilta pois ottamatta, mutta KalPaa vastaan pleijarisarja olisi jo näin ennakkoon ajateltuna aivan sietämätön kokemus. Sieltä tulisi paineettomat, liukkaasti kiekottelevat pikkuruiset löppöstöppöset ja pyörittäisivät Edarin jätkiä varmaan sellaisen kuuden pelin verran ja menisivät leikitellen jatkoon, viimeistään tuomareiden pikkuisella avustuksella. Mun puolestani joku muu runkosarjassa paremmin sijoittunut toinen jengi voi käydä pudottamassa KalPan ja me väännetään sitten ihan muita jengejä vastaan. Vaikka aina väitetään, että pleijareissa kaikki jengit pitää voittaa, niin sehän ei ole ollenkaan totta. Pitää voittaa vain ne, joita vastaan itse pelataan.

Ennen mitalipelien alkamista on vielä n. 60 peliä. Viiden pinnan ero kärkeen ei ole mitään, se on osoitettu aiemmillakin kausilla. Ero ei tietenkään saa merkittävästi kasvaa, mutta turha tässä nyt on vielä mennä asioiden edelle, kun kaikki jengit eivät ole vielä edes kohdanneet kaikkia.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jollakin toisella palstalla oli juttua kuinka oli hämmentävää ettei eilen ollutkaan peliä ja olihan se tosiaan outoa. Tänään jälleen pisteet kertoo missä mennään. Voitto Vaasassa takasi sen että pisteellä tänään viikko on kelvollinen. Kolmen pisteen voitolla ollaan kahden pisteen vauhdissa ja runkosarjan toinen sija häämöttää. Jännittävä nähdä millaisilla ketjumuutoksilla lähdetään yläpuolella olevaa jengiä kaatamaan. Ylivoimaan myös tehoja kaivataan ja tulisiko siihen jotain uutta myös. Maalivahtipeliin kova luotto. Mukavaa pelipäivää kaikille.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Olen nähnyt tällä kaudella 2,5 peliä Ässiltä. Kaikissa olleet enemmän tai vähemmän mankelissa, mutta voittaneet, koska: PAPP toimii, veskari on loistava ja iskevät tehokkaasti harvoista paikoistaan. Vaikea matsi tulee, mutta innolla Nordikselle!
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Nyt on tullut IFK paremmalla intensiteetillä peliin.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
3 vs 1 hyökkäys tarjolla ja Motin roiskii pitkän.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Nyt ryösti Rubin hanskalla Ikosen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Hyökkäyspeli ei oikein taas lähde rullaamaan vaikka intensiteetti on ihan hyvä.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Olen nähnyt tällä kaudella 2,5 peliä Ässiltä. Kaikissa olleet enemmän tai vähemmän mankelissa, mutta voittaneet, koska: PAPP toimii, veskari on loistava ja iskevät tehokkaasti harvoista paikoistaan. Vaikea matsi tulee, mutta innolla Nordikselle!
Hyvää myllytystä ja paikkoja, sitten hyökätään liian innokkaasti ja vasturista histarit iskee. Nimenomaan kuvaukseen sopivaa peliä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tää on IFK, vittu
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Olipas Salinilta huonoa pelaamista. Olisi voinut antaa kunnon paineen, mutta päätti pakittaa Taposen syliin..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös