Meikäläisen mielestä keskiviikon Ässät-peli oli mitä mainiointa kiekkoviihdettä. Ainoa miinus oli, että maalit jäivät uupumaan. Siis HIFK:lta, Ässien maaleista mä taas en niin perusta. Ja se maalittomuus taas vaikuttaa aika olennaisesti ottelukokemukseen myös ihan yleisesti. Pori on perinteisesti vaikea paikka kaikille pelata, myös HIFK:lle. Koska seurat ja myös kummankin seuran fanit tuntevat sellaista sielujen sympatiaa toisiaan kohtaan ja kohtaamiset ovat käytännössä aina ns. miesten pelejä, missä Ässät tulee aina aivan täysillä vähintään ekan kympin, 0-0 tulos varsinaisella ei itse asiassa ole lainkaan huono. Joo, voidaan miettiä, miksei pystytty tekemään maaleja, koska kyllähän niitä pitäisi pystyä joka pelissä vähintään se pari värkkäämään tai miksi ylivoima oli/on tehotonta, mutta se ei silti poista sitä, että ottelu oli varsin viihdyttävä ja siinä oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
Puolustuksesta ollaan oltu huolissaan, ihan aiheestakin, onhan siellä paljon poissaoloja ja uusia pakkejakin on tullut mukaan. Mutta silloin, kun joukkue päästää nolla maalia pelissä, voidaan kai todeta, että ainakin siinä ottelussa kaikki sujui tuloksellisesti aivan todella hienosti. Koko joukkue oli sitoutunut puolustamiseen ja voisin kuvitella, että se voisi hyvinkin olla yksi kantavista teemoista tämän vierasrundin aikana. Tyylillä ei ole niinkään vieraspeleissä merkitystä, vain pisteet ratkaisee. Ja kaksi pinnaa on ihan kelvollinen saavutus, varsinkin, kun huomioidaan, että tolpat olivat tällä kertaa meidän puolellamme.
Tämän illan pelistä JYPiä vastaan voi sitten odottaa ihan mitä vain. Kriisijoukkue, jossa useampi meidänkin oma kasvatti, joten "Omat koirat purevat"-efektiä odotellessa. Veikkaan, että JYP pistää tänään all in, koska voitto HIFK:sta on aina kova juttu, jos ei muuta niin kylillä on kiva huudella. Jos edarit pelaa samalla henkisellä kapasiteetilla tänään kuin keskiviikkona Porissa, kolme pinnaa on selviö. Mutta, jos yhtään mietitään vastustajan tilannetta tai sarjataulukkoa, keskittyminen kohdistuu vääriin asioihin ja silloin illasta tulee vaikea. Illan peli on itse asiassa erinomainen mittari, koska huomenna on taas yksi kärkivastustajista vastassa Oulussa. Rutiinitason pitää olla joka ilta tapissa. Muutaman tunnin päästä nähdään, onko.