HIFK:n peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 1 124 796
  • 22 268

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tää oli hyvä voitto.

Porissa on just sekä Tappara että Jukurit käyny häviämässä.

Mut toi ylivoima pitää saada kuntoon. Ei tästä hommasta tule mitään ennen kuin se on hoidossa.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Erikoistilannepelaamisen kuviot on ehdottomasti valmennuksen vastuulla, mutta jos ei noi saa yksittäisessä pelissä 10min ylivoimalla kertaakaan kiekkoa sisään, on vika pelaajissa.

Yleisellä tasolla se että peli näyttää perseeltä on toki Peltosen piikkiin.
Perse voi näyttää aika hemmetin hyvältä. Ei peli siis siltä näytä, mutta ihan lähimaille osuit; se näyttää paskalta.

Ei kai tässä muuta voi, kuin odottaa matseja tamperelaisia vastaan, jotta saadaan jotain todisteita siitä, että möyriminen on ”kevään kiekkoa”.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Juuri näin. Ykkösyyveellä on yksi kuvio ja sen kaksi vaihtoehtoa. Melko helppo pelata pois. Itse asiassa kakkosyyvee on vastustajille vaikeampi, koska siinä ei ole mitään ideaa eivätkä pelaajatkaan tiedä, että mitä tapahtuu.
Siinäpä se..(vrt. 2-ylivoima) Olen yksin mielipiteeni kanssa, luulen niin. Mutta olen melko varma, että joukkueiden ylivoimaprosentit eivät laskisi, vaikka mikään joukkue ei harjoittelisi ylivoimaa lainkaan. Ne harjoitellut kuviot ovat niin vastustajien tiedossa ja toisaalta pelaajat saisivat harjoittaa enemmän luovuuttaan ja tehdä ratkaisuja vaistonvaraisesti. Itse asiassa on huvittavaa se, kuinka jotkut ajattelevat, että ylivoiman saa automaattisesti kuntoon sillä, että harjoitellaan sitä. .(enemmän) Kyllä sillä useammin saattaa saada pelaajien pään jumiin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikäläisen mielestä keskiviikon Ässät-peli oli mitä mainiointa kiekkoviihdettä. Ainoa miinus oli, että maalit jäivät uupumaan. Siis HIFK:lta, Ässien maaleista mä taas en niin perusta. Ja se maalittomuus taas vaikuttaa aika olennaisesti ottelukokemukseen myös ihan yleisesti. Pori on perinteisesti vaikea paikka kaikille pelata, myös HIFK:lle. Koska seurat ja myös kummankin seuran fanit tuntevat sellaista sielujen sympatiaa toisiaan kohtaan ja kohtaamiset ovat käytännössä aina ns. miesten pelejä, missä Ässät tulee aina aivan täysillä vähintään ekan kympin, 0-0 tulos varsinaisella ei itse asiassa ole lainkaan huono. Joo, voidaan miettiä, miksei pystytty tekemään maaleja, koska kyllähän niitä pitäisi pystyä joka pelissä vähintään se pari värkkäämään tai miksi ylivoima oli/on tehotonta, mutta se ei silti poista sitä, että ottelu oli varsin viihdyttävä ja siinä oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Puolustuksesta ollaan oltu huolissaan, ihan aiheestakin, onhan siellä paljon poissaoloja ja uusia pakkejakin on tullut mukaan. Mutta silloin, kun joukkue päästää nolla maalia pelissä, voidaan kai todeta, että ainakin siinä ottelussa kaikki sujui tuloksellisesti aivan todella hienosti. Koko joukkue oli sitoutunut puolustamiseen ja voisin kuvitella, että se voisi hyvinkin olla yksi kantavista teemoista tämän vierasrundin aikana. Tyylillä ei ole niinkään vieraspeleissä merkitystä, vain pisteet ratkaisee. Ja kaksi pinnaa on ihan kelvollinen saavutus, varsinkin, kun huomioidaan, että tolpat olivat tällä kertaa meidän puolellamme.

Tämän illan pelistä JYPiä vastaan voi sitten odottaa ihan mitä vain. Kriisijoukkue, jossa useampi meidänkin oma kasvatti, joten "Omat koirat purevat"-efektiä odotellessa. Veikkaan, että JYP pistää tänään all in, koska voitto HIFK:sta on aina kova juttu, jos ei muuta niin kylillä on kiva huudella. Jos edarit pelaa samalla henkisellä kapasiteetilla tänään kuin keskiviikkona Porissa, kolme pinnaa on selviö. Mutta, jos yhtään mietitään vastustajan tilannetta tai sarjataulukkoa, keskittyminen kohdistuu vääriin asioihin ja silloin illasta tulee vaikea. Illan peli on itse asiassa erinomainen mittari, koska huomenna on taas yksi kärkivastustajista vastassa Oulussa. Rutiinitason pitää olla joka ilta tapissa. Muutaman tunnin päästä nähdään, onko.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sattumoisin olen Jyväskylässä koska huomenna sukujuhlat. Kuitenkaan en paikan päälle peliin vaivaudu kun en jostain kumman syystä saanut ketään Jyppiläistä tuttavapiiristä lähtemään peliin. Täällä asuvat sukulaiset ovat taasen lähtöisin stadista ja IFK mutta juhlahumu vienyt mennessään. Meidän perheen leidit ryntäilee pitkin kaupunkia ja minä majapaikassa oottelen peliä.
Tämän illan pelistä JYPiä vastaan voi sitten odottaa ihan mitä vain. Kriisijoukkue, jossa useampi meidänkin oma kasvatti, joten "Omat koirat purevat"-efektiä odotellessa. Veikkaan, että JYP pistää tänään all in, koska voitto HIFK:sta on aina kova juttu, jos ei muuta niin kylillä on kiva huudella.
Tämä kyllä totta. Tuon huutelun lisäksi perjantai-ilta ja joukkuejohdon nolo faniporukan manipulointi anti-rautakorveksi. Kolme pistettä loistava, kaksi hyvä, yksi no sitä odotan ja 0 niin onko karkaamassa sijoitus kolmen joukkoon.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Järkyttävä sylkeminen Taposelta, mutta olipahan pelastus ripariin!
Tuollaisen Gardinerin takapatjaan tulevan laukauksen kontrollointi ei ole ihan helpointa, terveisin klippikerho
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joitain taklauksia lisätty pelikirjaan. Onkohan Näkymätön käyny sittenkin sanomassa, että jengi kaipaa viihdettä. (Tai sit Peltosella ei riitä natsat sanoo Lehterälle, että et taklaa.) Uskon, vasta kun näen Nordiksella yhden taklauksia tällä kaudella (IFK:n toimesta).
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Valtteri Vol 2 kyllä osaa ottaa näitä turhia jäähyjä
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuon Kakkosen huomaa jäällä vain, kun on pulassa tai boksissa. Eiks siellä ketään muuta oo tilalle?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Peltos-kiekkoa par excellence yli 10 minuuttia pelattu, eikä paikan paikkaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös