Mun mielestä mikään asia ei ole ikinä niin mustavalkoista. On olemassa myös eri harmaansävyjä ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tulos tai tuloksettomuus on aina monen osatekijän summa ja koostuu suurten linjojen lisäksi pienistä nyansseista.
Se, että tällä hetkellä ollaan sarjassa sijalla 3., kertoo mielestäni siitä, että asioita on tehnyt oikein valmennus, pelaajat kentällä ja sen ulkopuolella sekä myös pelitapa on avittanut ko. tulokseen.
En usko (mutu), että valmennus tai pelaajat ovat vielä tyytyväisiä edes tämän hetkiseen tulokseen, pelitapaan tai siihen miten ”näyttävää” tai toisteista peli tällä hetkellä on. Paljon on vielä kehitettävää ja työtä edessä.
En kuitenkaan osaa olla tällä hetkellä huolissani valmennuksesta, pelitavasta tai pelaajistakaan, sillä ko. kombinaatio on tuonut meidät tosiaan runkosarjan sijalle 3. siirryttäessä majutauolle. Ymmärtäisin huolen ja kritiikin jos oltaisiin sijoilla 6-15. Mutta ei olla. Me ollaan sijalla 3.
Tästä syystä en tällä hetkellä näe kokonaisuudessa heikkoa lenkkiä (paitsi loukkaantumiset), vaan luotan siihen, että kaikki osa-alueet kehittyvät reippaasti mitä pidemmälle kausi etenee.
Toki tilannetta arvioidaan miltein reaaliajassa. Seuraava välintilinpäätös tulee itselleni olemaan jouluna.
Tällä hetkellä edelleen kaikki hyvin ja juna aikataulussa.
Minäkin luotaan siihen, että kaikki osa-aluuet kehittyvät, sillä jos niin ei kävisi, niin sitten vasta oltaisiinkin ihmeissään kauden jälkeen. Enkä tosiaankaan tarkoita, että valmennus on täysin kyvytön. MIelestäni se vaan näyttää olevan se heikoin lenkki, ja pidän kiinni siitä uskostani, että jos nyt pelattaisiin viime kauden miehistöllä niin emme olisi kolmantena, ja hyvä jos edes poff rajan yläpuolella. Sen verran enemmän kuitenkin uskon yksilöiden nyt olevan vastuussa vallitsevasta sarjatilanteesta.
Se nähtäneen kyllä kauden mittaan, että riittääkö valmennuksen kyvyt/visiot viemään joukkueen finaaleihin ja vielä voittavana joukkueena. Loukkaantumiset toki on huoli, mutta mielestäni kuitenkin Jalonen sen sanoi ihan suoraan, että IFKn peli ei kovin kummoista ole vielä ollut.
Tässä asiassa olisi oikein kivaa olla vääräuskoinen, usko pois. Mutta hyvä viesti kuitenkin sinulta, ja pahoittelen että näen asian eri tavalla. Perustan sen kuitenkin siihen, että pelissä ei kolmen kauden aikana juuri ole ollut nähtävissä kehitystä valmennuksen suhteen, vaan samat ongelmat toistuvat kaudesta kauteen joukkueen pelin rakenteissa eri osa-alueilla.
Peli kuitenkin uskoakseni lähtee jossakin kohtaa parempaan lentoon (toivottavasti jo heti tauon jälkeen), ja varmaankin parhaiten tilanteessa, jossa loukkaantuneet palaavat isosti kehiin, mutta missään kohtaa Villen aikana joukkueesta ei ole saatu sitä parasta mahdollista irti. Siinä ei jupinat arvoista paljoa auta, ja mietin vaan mikä on fiilis ensi kesänä jos IFK ei nytkään onnistu.
Mutta joo, ei mennä enempää asioiden edelle, pidetään peukkua ja uskotaan parempaan, sekä siihen, että mun arvio on ihan perseestä.
Kyllä mä kuitenkin ihan yhtä paljon nautin voitoista, toivon parasta ym, vaikka näenkin ongelmat eri tavalla. Se on hyvä että posisiipeä kuitenkin riittää vastapainoksi mun itkuille ja näkemyksille.