Oletko samaa mieltä esim meidän edellisestä pelistä Ilvestä vastaan jota vietiin mielin määrin mutta maalit vastustajalle 2-5 ?
Tämän illan ottelussa ei todellakaan pelattu hyvin muuten kuin oma pää. Hyökkääminen jäi täysin telineisiin vaikka maalipaikat vietiinkin. Lähinnä en nähnyt kyllä KooKoolta mitään sellaista että heidän pelikirjansa toimi yhtään sen paremmin. Ajattele, että maalidottama oli meille pari minuuttia ennen loppua vaikka pelattiin todella nihkeää peliä, ei siellä KooKookaan saanu mitään aikaiseksi vaikka pörräsivätkin kiekon kanssa. Lähinnä siksi kyselin tuon perään mitä edellisessä viestissä kirjoitin.
Kyllä, olen edelleen sitä mieltä, että joukkueen vahvuus tämän kauden tähän astisissa pisteissä on enemmän yksilöidensä summa kuin valmennuksen osaamista. Tuo yksi pelitapa toimii silloin kun siihen sitoudutaan, mutta useimmiten ei, ja se osataan usein pelata pois.
Ilves peli oli eittämättä osoitus siitä mihin yksilöt parhaimmillaan pystyvät, toki sitäkään peliä ei voitettu, sillä viennistä huolimatta IFK ei viimeistele kliinisesti ja edelleen osa tuosta näyttävyydestä syntyy noista laitojen vierelle päätyvistä ralleista.
Mä ajattelin ensimmäisen pelin jälkeen, että nyt valmennus on jotenkin onnistunut sille annettujen työkalujen kanssa, mutta äkkiä kävi selväksi, että tällä kaudella mennään toistaiseksi niiden yksilöiden varassa enemmän, ja valmennus ei ole kehittynyt lainkaan viimekaudesta. On siis mun mielipide, ja muuta kun tulee tunne, että koen olevan näyttöjä sen muuttamiseksi, mutta juuri nyt vielä pidän kiinni siitä, että IFK löi kätensä paskaan tehdessään jatkosopimuksen jo nyt, mutta sillä nyt sitten mennään.
Sen kuitenkin totean vielä, että jos ei IFK ole tällä kaudella vähintään finaalissa ja siten mitaleilla, niin tulee kyllä helvetin vaikeat kaksi seuraavaa kautta kun uuden sopparin eka kausi alkaa. Tämän kauden jälkeen kun ei auta selitellä. Jos mestaruutta ei tule, niin VP on ehdttomasti epäonnistunut. Taioikeastaan valmennus kokonaisuudessaan.
Ihan varmasti olen riemuitsemassa mestaruudesta ja olen iloinen jos olen väärässä. Vielä ei kuitenkaan mikään sitä tue, mutta katsellaan. Kiva että on pisteitä, mutta kolmasosa kaudesta takana, ja peli on edelleen vaiheessa pahoin. Annan edelleen siimaa loukkaantumisten vuoksi, mutta pelitavan ollessa kunnossa, sen on kyllä yksilöiden selkärangassa ja poissaolot eivtä muuta asetelmaa. Ja erityisesti siksikään, että edelleen riittää jäljelle jäävä taso kairaamaan pisteitä. Ja enemmän riittäisi jos IFK kykenisi kehittymään pelin eri osa-alueilla nopeammin. Ei vaan ole näkyvissä. Kyllä tänään oli onni ja onnistunut maalivahti peli yhdessä yksilöidemme kykyjen kanssa todella tärkeässä osassa.
Tämänkin päivän maali oli malli esimerkki siitä, millaista sen rakenteen pitäisi hyvässä hyökkäyspelaamisessa olla, mutta näitä tulee valitettavan vähän, kun pelaajat tuntuvat valmennusken ohjeilla tavoittelevan jotakin, mistä en oikein saa mitään selvää että mitä se on. Pääosin kuitenkin joutavaa pyörimistä pois sota-alueelta ja sellaisissa paikoissa joita ei nyky maalivahdeilla juurikaan maaleja tehdä.