HIFK:n peliesitykset kaudella 2022–2023

  • 989 403
  • 17 673

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Kannattaa kuunnella Kiekkokiuas. Tiedän, ettei P. Sihvosta täällä varmaankaan paljon arvosteta, mutta nyt on kyllä aika tiukkaa settiä HIFK:sta. Ja osuu kyllä aika ytimeen. Tietenkin sekin on vain Sihvosen (ja sen toisen toimittajan) näkemys, mutta kyllähän kaikki samat elementit on ollut täällä meidänkin kirjoituksissamme. Nyt Kiekkokiuas ikään kuin tekee yhteenvedon.
 

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kuuntelin podcastin. Tiedän mitä mieltä täällä ollaan Sihvosesta. Mutta kieltämättä tuossa nostettiin pöydälle sellaisia kissoja että jotain perääkin on.

Eikö kelpaa? No sitten numeroita perään. Liigan top-3 pelaajabudjetti sitten aikaisen 90-luvun, tämänhetkinen suurin markkina-alue, ja mitä tästä on esitellä? Mestaruudet 1998 ja 2011.

Koska en itse mistään mitään tiedä, niin silti kyllä tässä alkaa jo kyselemään että miksi helvetissä me aina alisuoritetaan? Onko se aina valmentajan syy? UTJ:n? Paskat pelaajahankinnat? Tässä ollaan menettämässä yksi liigahistorian suurimmista brändeistä, mutta syyllisiä löytyy aina kaikkialta muualta kuin päättävistä elimistä. Ja jos nyt nyt pitää paikkansa että rahat on loppumassa niin päästään vielä kokemaan sekin nöyryytys että käydään konkurssin kautta hakemassa vauhtia alemmista sarjoista.

Mutta ehkä se onkin se asia joka meidät palauttaa taas voittojen ja kunnian tielle. Iso luuta pyyhkii joukkueessa, ja kaikessa joukkueen yläpuolella.

Käsi ylös kenen mielestä HIFK on viime vuosina ollut houkutteleva joukkue, minne tullaan niittämään kunniaa ja kasvamaan pelaajana? Ja miksi meille tulevat ns. Kovat Pelimiehet alisuorittaa meillä? Ja miksi meillä alisuorittaneet uuteen seuraan päästyään herää ihan uuteen eloon? Taasko on vika valmentajassa? UTJ:ssa? Vai olisko niin että koko organisaatio on niin mätä, että kunhan vaan vedetään se 6000+ katsojamäärällä kaudesta toiseen niin ei sillä urheilullisella puolella ole niin kauheasti merkitystä.

Itse ollu punapaita siitä lähtien ku faija vei mut matsiin 1986, ja tää rotsi ei käänny. Mutta nyt on pakko alkaa äänestää jaloilla ja alkaa skippaa peleihin menemistä, josko sillä saisi jotain puunravistelua aikaiseksi tuolla. Hei kamoon, mun HIFK. Miks mun pitää maksaa 40e lipusta ja 8e bissestä sen takia että voin päästä kattomaan uusia tapoja miten paska mun HIFK voi olla jäällä. Mun HIFK:n pitäis taistella mestaruudesta Joka. Ikinen. Kausi.

Harmittaa :(
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Kyllä Hifki edelleen kiinnostaa täällä kaukana Sipoon rajoillakin, tällä kertaa ihmettelee sen tämän kauden suorittamista. Kauden alussa katsoin muutaman pelin, ja totesin, että tuo on Liigassa korkeintaan keskitason joukkue. Niinkuin korkeintaan onkin. En ymmärrä miksi, mutta näin on.

90-luvulla tuli kerran koettua, kun Hifki hävisi Porissa 10-0. Ja nähtyä se pleijarisarja, jossa Ässät tiputti Kari Takon avulla Hiflin, jossa silloin pelasivat nuoret Peltonen ja Kapanen, Oi niitä aikoja.

Miksei Hifkissä valmenna Liigan paras, jo tasonsa näyttänyt, valmentaja? Kun ei istu brändiin, joka on siis mikä?

Miksei Hifkissä pelaa sarjan parhaat pelaajat? Pelaahan siellä entisten mestarijoukkueiden keskushyökkääjät, mutta se on vähän jälkijättöistä skouttaamista. Pelasihan siellä Innala, mutta se pakeni jo yhden kauden jälkeen Ruotsiin. Jne.

Noihin hyvin yksinkertaisiin kysymyksiin on hyvä saada jonkintasoinen vastaus. Ässätkin on pitkään elänyt menneisyydessä, kenties kuvitellen, että se "jotenkin" taas toistuisi. Vaihtaa tuo "jotenkin" päämäärätietoiseen työntekoon on kenties Ässissä juuri nyt menossa, samaa pahaa lääkettä toivoisi Hifkillekin.

Jos ongelmat rehellisesti analysoidaan, eikä eletä menneisyyden huuruissa, voi tämä konttaaminen lopulta koitua siunaukseksi Hifkille. Sitä toivon.
 

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues
Hyviä kirjoituksia paljon.

Kuuntelin myös Sihvosen analyysia ja onhan tuossa perää. Itse istuin faijan kanssa elinkautisena F3:ssa kaudet 2000-2019. Sitten syntyi esikoinen ja faija kuoli kuukausi tämän jälkeen. Oli viimein hetki miettiä jatkoa. Lopetin kausikortin ja huomasin myöhemmin, että se oli helpotus. Taisin jopa pelätä tätä ratkaisua. Faijalle en olisi asiaa uskaltanut edes ehdottaa.

Toki muutimme perheen kanssa myös kauemmas hallista ja liikkuminen muodostui haasteeksi. No nyt aukesi metro Kivenlahteen eli yksi ongelma poistui. Saan yhteistyökumppaneilta vapaalippuja, mutta ainut peli johon olen tällä kaudella lähtenyt oli mahdollisuus päästä näkemään aitio. Eli edes ilmaiset flabat eivät saa liikkumaan hallille. Ikävä toki on frendejä, mutta tietty vitutus seurata jatkuvaa alisuorittamista on kasvanut voimakkaasti. Huomasin viimeisillä kausillani kausikorttilaisena, että minua harmitti useammin pelien jälkeen kun nauratti.

Keskustelut katsomossa pyörivät pääasiassa sen ympärillä, kuinka tänne tullaan aina vaikka menisi kuinka huonosti tahansa ja kukahan valmentaa tulevaisuudessa. Harvoin analysoitiin sitä miten hienosti pelaamme, tai voitetaanko mestaruus.. Eipä siihen toki tainnut olla aihettakaan.

Katson edelleen jokaisen pelin TV:n välityksellä, mutta tietty välinpitämättömyys on vallannut mieltä tässä vuosien saatossa. Takkia en toki käännä ja duunissa pidän IFKn logoja näkyvillä. Todella kaksipiippuinen asia sinällään. Olen ylpeästi IFK:n kannattaja, mutta en ole ylpeä IFK:n suorittamisesta. Saakohan kukaan kiinni mitä haen? Samassa paketissa kaksi hyvin ääripään tunnetta.

En kritisoi niitä ketkä hallilla käyvät, tai eivät käy. Jokaisen pitää se päätös tehdä itse. Kaikki me kuitenkin tahdomme lähtökohtaisesti nähdä voittavan organisaation vailla jatkuvia selityksiä. Itselle päätös lopettaa kausikortti oli kipeä, mutta oikea. Joskus rakkaus vaatii uhrauksia, tai kovia päätöksiä.

Se päivä lähenee, kun esikoinen pitäisi tuoda hallille. Se olisi varmasti jo tapahtunut vailla tätä kyntämistä. Mutta tällä kaudella se on tehtävä oli peli mitä tahansa.

Tsemppiä teille kaikille ja mukavia hetkiä rakkaan seuramme parissa. En gång Alltid.

edit. pari korjausta
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Kannattaa kuunnella Kiekkokiuas. Tiedän, ettei P. Sihvosta täällä varmaankaan paljon arvosteta, mutta nyt on kyllä aika tiukkaa settiä HIFK:sta. Ja osuu kyllä aika ytimeen. Tietenkin sekin on vain Sihvosen (ja sen toisen toimittajan) näkemys, mutta kyllähän kaikki samat elementit on ollut täällä meidänkin kirjoituksissamme. Nyt Kiekkokiuas ikään kuin tekee yhteenvedon.
Hyvä setti kerrankin Sihvoselta. On tosiaan ihan asiallista kysyä, miten IFK:ssa voi olla Lindström ilmeisesti ekaa kertaa urallaan TJ:nä, Salmelainen ekassa UTJ pestissään ja Peltonen aloittelevana valmentajana. Aika rajusti Petteri syyttää johtoporrasta ja olen samaa mieltä, että siellä ei tunnu kiinnostavan urheilullinen menestys yhtään, kunhan rahaa tulee.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Sihvonen puhuu aivan täyttä asiaa, en pysty kiistämään tuosta mitään. Hallituksessa tarvitaan tietysti niitä talousmiehiäkin, mutta ei Petteri sitäkään kiistä, vaikka ihmettelee missä ovat ne lätkämiehet.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sihvonen puhuu aivan täyttä asiaa, en pysty kiistämään tuosta mitään. Hallituksessa tarvitaan tietysti niitä talousmiehiäkin, mutta ei Petteri sitäkään kiistä, vaikka ihmettelee missä ovat ne lätkämiehet.
Sihvonen on oikeesti ihan fiksu kaiffari ja lätkämies. Se mielipiteiden jako tulee vielä siellä toimitusajoista sekä meidänpeli -jankutuksesta, mut kyllä sillä ihan hyvä pointti yleensä on. Enkä oo muuten sitä meidänpeliä enää vuosiin edes kuullu.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Osuva kirjoitus ikt, todella tunnistettavat tunnelmat.

Tänään olisi pelipäivä. Perheessä kausarit koko sakille, mutta sattumien (?) summana mun pitäisi lähteä sinne yksin. Huomaan, että hidastelen tässä koko ajan arkisissa puuhissa - tosiasiassa siksi, että joutuisin jossain kohtaa huomaamaan, että en ehdi hallille. Tähän on tultu. Usko loppuu.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaksi polttavaa kysymystä tälle illalle: vedetäänkö ensimmäiset vaihdot IFK-päädyssä SaiPan painostuksessa ja onko puolet halliin saapuneista ovien ulkopuolella, kun kolmatta erää on jäljellä 5 minuuttia?
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomaan, että hidastelen tässä koko ajan arkisissa puuhissa - tosiasiassa siksi, että joutuisin jossain kohtaa huomaamaan, että en ehdi hallille.

Helpotan tuskaasi ja tässä listaa: imurointi, pyykin pesu, pölyjen pyyhkiminen, käsin tiskaus, ikkunoiden pesu, kirjahyllyn järjestäminen, lumityöt (voi ne tehdä kiinteistöhuollon puolesta), päiväunet, kaljan juonti, paperilaskujen mapitus, jne... Kyllä hommaa piisaa !
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Hyvä setti kerrankin Sihvoselta. On tosiaan ihan asiallista kysyä, miten IFK:ssa voi olla Lindström ilmeisesti ekaa kertaa urallaan TJ:nä, Salmelainen ekassa UTJ pestissään ja Peltonen aloittelevana valmentajana. Aika rajusti Petteri syyttää johtoporrasta ja olen samaa mieltä, että siellä ei tunnu kiinnostavan urheilullinen menestys yhtään, kunhan rahaa tulee.
Todellakin! Tätä olen täällä jankuttanut. Ei tämä voi olla työharjoittelupaikka. Headhunting ja scouttaaminen on meillä täysin onnetonta ja niitetään juuri sitä satoa.

Tämä hieno organisaatio pitää olla valtakunnan halutuin työpaikka riippumatta positiosta, johon valitaan PARAS ei sopivin hakija.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Tuli tuossa mieleen, että millon HIFK on oikeasti viimeksi jäänyt ulos pleijareista. Ei tule heti mieleen. Säälipleijareiden aikana ei varmasti kertaakaan, vaikka sieltä on kyllä useasti lähdetty.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Tuli tuossa mieleen, että millon HIFK on oikeasti viimeksi jäänyt ulos pleijareista. Ei tule heti mieleen. Säälipleijareiden aikana ei varmasti kertaakaan, vaikka sieltä on kyllä useasti lähdetty.
Hyvä kysymys, mutta ei me ulos jäädä tälläkään kaudella! Yhdestä tappiosta tulee liian helposti nyt niitä putkia, mutta tänään on sielupeli.

Olen pumpannut itseni siihen, että tää matsi on loppukauden (ainakin loppuviikon) tärkein peli. Tappioputki poikki ja uusi hurri puolustukseen ja eteenpäin.

Kaksintaistelussa vastassa cowboy, joka on ihan perkeleen Johnny Wayne, jos tavoitteena olisi ampua itseään sääreen.

Koivistoinen tänään 2+1, Hirvonen 1+1 ja siihen päälle vielä maalit mieheen Paajaselle, Tallbergille ja Melartille. Loppulukemat 6-2 ja Salmelainen peittelee kaikki peilinsä samettiverhoin.

Onko mulla taas lääkkeet loppu? Jos ei voittoa tule aion karauttaa korkin auki ekan kerran puoleen vuoteen ja sammua hankeen.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Tuli tuossa mieleen, että millon HIFK on oikeasti viimeksi jäänyt ulos pleijareista. Ei tule heti mieleen. Säälipleijareiden aikana ei varmasti kertaakaan, vaikka sieltä on kyllä useasti lähdetty.
HIFK jäi ulos viimeksi 2001-2002, kertoo Eliteprospects. Ja sitä ennen 1996-1997.
Ja sitten kai saakin palata 70-luvun lopun vuosiin, kun oli top4 playoffsit ja kerran ei HIFK päässyt niihin geimeihin.

Eiku olihan siinä kausi 1984-1985, jolloin HIFK jäi myös vitoseksi eli ulos playoffseista. Mutta nuo viime vuosituhannen playoffseihin pääsyt ja pääsemättömyydet on ihan eri tasolla 2000-luvun meiningin kanssa, kun sääleihin pääsee 10 joukkuetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös