Kuten olen varmaan tuhanteen kertaan todennut, HIFK:n pahin vastustaja on HIFK itse. Vaikka peli oli välillä Lukon täydellistä hallintaa, ei siinä nyt varsinaisesti suurta hätää ollut montaakaan kertaa. Kiekolliset ratkaisut olivat monesti vain aivan umpisurkeita myös ilman painetta ja sitten mentiin taas... Että sellaista kiekollista rauhallista ja malttia soisi käytettävän vähän useammin. Lukko-jäähyn aikana Koivisto jo vähän väläyttelikin, kun oli jo purkamassa, mutta sitten käänsikin takaisin omiin ja kellosta aikaa pois. Näitä soisi näkyvän useamminkin, vaikka eihän se viihdyttävää ole.
Ymmärrän senkin, että kuormitus on kova tällä joka toisen päivän pelitahdilla ja siksi ei tuhlata energiaa, mutta silti HIFK aloitti mun mielestäni pelkän puolustamisen liian aikaisin. En usko, että se on ollut valmennuksen tarkka ohjeistus, koska kaikki ketjut sitä eivät kuitenkaan noudattaneet, mutta niin sen nyt moni pelaaja tulkitsi. Varsinkin ykkönen ja kakkonen olisivat voineet rohkeammin pelata hyökkäyspäässä, koska kyllähän heiltä puolustaminen sujuu, duunimäärä riittää ja luistinkin liikkuu.
Mutta ehkä ihan viisasta, että tätäkin stailia nyt harjoitellaan, vaikka se hermoja raastavaa onkin. Ei meinaa pumppu kestää edes tätä puolivälieräsarjaa, joten kivaa kevättä mulle ja mun perheelle :D.