HIFK:n peliesitykset kaudella 2022–2023

  • 1 005 375
  • 17 673

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Musta Dyk on ihan OK kolmosketjun laitahyökkääjä ja IFK:n suurimmat ongelmat eivät todellakaan ole siellä. Lähinnä mua vituttaa kun täällä nyt muutama nimimerkki joka viestissä muistaa heidät haukkua, vaikka siellä Nättinen, Pakarinen, Hirvonen, Koivistoinen, Jääskä, Tallberg tai oikeastaan koko hyökkäyksen kärkiosasto vetää täysin tehoitta. Tässäkin pelissä IFK:n parhaan maalipaikan loivat Dyk ja Lyytinen. Siellä on esim. Kontiolalla jo 5 tehopistettä kasassa. Kyllä mulla katseet kääntyy tuonne kärkiosastoon.

Tulee mieleen ihan se Sandra Bullockin FBI soluttautumisleffa, jossa FBI-agenttina osallistuu Miss USA kisoihin. Sanoo puheessa mitä tahansa, mutta lopussa pitää sanoa...and world peace. IFK:n jatkoaikaketjussa kuuluu haukkua Lyytinen ja Dyk.
Molemmat kuitenkin pelaavat myös ylivoimaa, joka on täysin väärä paikka heille. Tämä on ihan spekulaatiota, mutta kumpikaan tuskin on hirveän edullinen pelaaja kontra kontribuutiot. Omasta mielestä heidän paikalla pitäisi olla paljon varmemmat suorittajat.

Kärkiosastosta olen samaa mieltä kanssasi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Salmelaisen huippuhankinta Rantakari on kyllä kunnostautunut ainoastaan vinkumisessa. Suu käy, mutta kentällä ei tapahdu mitään
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Molemmat kuitenkin pelaavat myös ylivoimaa, joka on täysin väärä paikka heille. Tämä on ihan spekulaatiota, mutta kumpikaan tuskin on hirveän edullinen pelaaja kontra kontribuutiot. Omasta mielestä heidän paikalla pitäisi olla paljon varmemmat suorittajat.

Kärkiosastosta olen samaa mieltä kanssasi.

Musta se ei vain se arvostelu ole missään sopusuhdassa. Se kritiikki tuota kärkiosastoa tai kenties suosikkipoikaosastoa kohtaan unohtuu mainitsemisen tasolta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Molemmat kuitenkin pelaavat myös ylivoimaa, joka on täysin väärä paikka heille. Tämä on ihan spekulaatiota, mutta kumpikaan tuskin on hirveän edullinen pelaaja kontra kontribuutiot. Omasta mielestä heidän paikalla pitäisi olla paljon varmemmat suorittajat.

Kärkiosastosta olen samaa mieltä kanssasi.

Niin tässähän se ongelma on. Ns. veteraanien yleistaso.

Ja ymmärrän näiden kritiikin, koska se perustuu olettamukseen palkkatasosta. Jonka itsekin veikkaan olevan liian korkea.

Lyytinenhän menee varsin hyvin tuossa 3.pakkiparissa. On mahdollisesti liian kallis siihen paikkaan, jos ei ole saatu jatkosopimusta alennuksella. Mutta sitä ei tiedä.

Dyk ulkomaalaisena ei pitäisi musta olla ok 3.ketjun pelaaja. Sen roolin voi hoitaa Teissala, Halttunen, tai Uronen jos ketjun muut kaksi pelaajaa olisi timanttia. Siihen olisi varaa, jos ei makseta liikaa (kämpät osana tätä) jollekin ulkkarille.

Mutta tuo kärkiosasto on nyt se joka alisuorittaa. Sehän kertoo jotain materiaalin kapaudesta, että Nättinen on pakko pistää pitkän loukkaantumisen jälkeen 1.vitjaan. Tapparassa tuo olisi varmaan ajettu sisään 3.ketjun laidalla.

Jos tuo kärkiosasto suorittaisi (pelanneet aika paljon ylivoimaakin ja Melart on sen maalin tehnyt...ja hyökkääjill' ei verkko helähdä), niin täällä marmatettaisiin vähemmän.

Mutta mäkin haluaisin, että meidän kärkiosasto on sitä tasoa, että se suorittaa päivänä 1 eikä ekan maajoukkuetauon jälkeen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mielikuvituksetonta. Pitäisi tulla joltain oivaltavia syöttöjä/haastoja. Sekin on jännä miten IFK aina jumittuu pitkiin myllyihin omiin vaikka pääosin ollaan oltu Ilves-päädyssä. Miksi noi myllyt omissa pitkittyy aina?

Tässä joukkueessa roolitukset kusee totaalisesti. Ykkösketju aivan sysipaska.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Musta se ei vain se arvostelu ole missään sopusuhdassa. Se kritiikki tuota kärkiosastoa tai kenties suosikkipoikaosastoa kohtaan unohtuu mainitsemisen tasolta.
No, nostit nyt esiin aiemmin Pakarisen. On erinomainen voimahyökkääjä tähän sarjaan, mutta hän ei ole ikinä tehnyt 30 pistettä enempää. En odottanut sitä tälläkään kaudella. Nättinen ei pelannut koko Pre Seasonilla. Lisäksi tuo koko ketju on sellainen roolituksiltaan, ettei siitä tule lasta eikä paskaa. Ykkösestä Pakarinen ja Koivistoinen ovat hyödyksi muullakin tavalla vaikka tässä Salmelaisen keräilyerässä on heillä valtava tulosvastuu. Dykin hyöty on mielestäni kyseenalainen, kun ei tee maaleja. Mielestäni sinä esimeriksi yliarvostat hänen puolustaitoja.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse alan turhautumaan ykkössentteeriimme Koivistoiseen toden teolla. Ei todella tee kyllä ketjukavereistaan yhtään parempia.

Paajasen ketju katosi kuvasta täysin, kun Hirvonen vaihtui Tallbergiin. Eikä se kyllä yllätä.

Aikaansaavin kolmikko on ollut Jääskä-Hirvonen-Dyk, mutta kun ei tietysti Jääskä ja Dyk mitään luontaisia pistemiehiä ole. Jokainen tehty maali heiltä on ison hien takana.

Nelosketju palannut ekan pelin jälkeen tutulle tasolle. Aika dieselillä painaa Åsten, kun lähinnä pyörivät omissa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salmelaisen huippuhankinta Rantakari on kyllä kunnostautunut ainoastaan vinkumisessa. Suu käy, mutta kentällä ei tapahdu mitään
No osaahan se myös laukoa kiekkoa katsomoon ja ottaa turhia jäähyjä. Nämä kaikki ja erityisesti se jatkuva vinkuminen on tuttua toimintaa Tappara-vuosilta. Paljon saa tapahtua, että alan pitää Rantakarista pelaajana.
 

Mikki71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse alan turhautumaan ykkössentteeriimme Koivistoiseen toden teolla. Ei todella tee kyllä ketjukavereistaan yhtään parempia.

Paajasen ketju katosi kuvasta täysin, kun Hirvonen vaihtui Tallbergiin. Eikä se kyllä yllätä.

Aikaansaavin kolmikko on ollut Jääskä-Hirvonen-Dyk, mutta kun ei tietysti Jääskä ja Dyk mitään luontaisia pistemiehiä ole. Jokainen tehty maali heiltä on ison hien takana.

Nelosketju palannut ekan pelin jälkeen tutulle tasolle. Aika dieselillä painaa Åsten, kun lähinnä pyörivät omissa.
Mä olen ollut Koivistoiseen kypsä oikeastaan aina. En vaan syty, jotenkin flegu ja vituttaa koko äijä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jääskä: kamppailuvoitot 34%
Tässä tulee nyt lytättyä kaikki, mutta on ollut Jääskäkin hukassa näin kauden alussa. Hukkailee kiekkoja siellä täällä. Jääskän pitäisi olla meidän kärkijätkiä, mutta jos ei pysy edes kiekko hallussa, niin heikkoa on.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dykin hyöty on mielestäni kyseenalainen, kun ei tee maaleja. Mielestäni sinä esimeriksi yliarvostat hänen puolustaitoja.

En ole koskaan erityisemmin kehunut Dyk:n puolustustaitoja. Olen sanonut, että hän hyvin liikkuvana pelaajan on hyvä antamaan painetta. Aina jos minun pitää tehdä valinta, niin otan hyvin luistelevat pelaajan kahdesta tasaisesta pelaajasta. En ole Dyk:n fanipoika. Ei tässä ole kauhean monta kautta, kun meillä oli paljon huonompia pelaajia hänen roolissaan. Jätetään nyt pois nämä KHL/Ukraina ja NHL/Korona kaudet. Siellä oli meillä Tomi Tuomistoa kolmosessa. Vertaan siihen. En näihin all stars rostereihin mitä meillä hyökkäyksessä on ollut viime kaudet. Toki vaihtaisin Dyk:n heti Turuseen, joka pelaa Kärppien kolmosessa.

IFK:n peli on nihkeää, mutta näen siinä silti sitoutuneisuutta siihen mitä tehdään. Vituttaa että taas on nihkeä alkukausi tulossa, mutta näen myös mahdollisuuksia parempaan. IFK:n kolmen pelin perusteella kaksi parasta pelaajaa ovat olleet Melart ja Salin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En ole koskaan erityisemmin kehunut Dyk:n puolustustaitoja. Olen sanonut, että hän hyvin liikkuvana pelaajan on hyvä antamaan painetta. Aina jos minun pitää tehdä valinta, niin otan hyvin luistelevat pelaajan kahdesta tasaisesta pelaajasta. En ole Dyk:n fanipoika. Ei tässä ole kauhean monta kautta, kun meillä oli paljon huonompia pelaajia hänen roolissaan. Jätetään nyt pois nämä KHL/Ukraina ja NHL/Korona kaudet. Siellä oli meillä Tomi Tuomistoa kolmosessa. Vertaan siihen. En näihin all stars rostereihin mitä meillä hyökkäyksessä on ollut viime kaudet. Toki vaihtaisin Dyk:n heti Turuseen, joka pelaa Kärppien kolmosessa.

IFK:n peli on nihkeää, mutta näen siinä silti sitoutuneisuutta siihen mitä tehdään. Vituttaa että taas on nihkeä alkukausi tulossa, mutta näen myös mahdollisuuksia parempaan.
On sinulla pointti tässä. Kertooko tämä kuitenkin umpisurkeasta urheilujohtamisen tasosta enemmän kuin Dykin hyvyydestä? Mene ja tiedä. Siitä olen kyllä samaa mieltä kanssasi, että hyvin rakennetussa Dyk menisi mainiosti kolmosketjussa. Mielellään vielä ilman kausaria ylivoimalle. Salmelaiselle vaan tuntuu olevan mission impossible rakentaa mestaruusvalmi jengi.

Kovaa tsemppiä ja sitoutunutta peliähän tuo, mutta se ei kyllä itseäni lämmitä yhtään. Karsea puute yksilötaidosta.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Tässä tulee nyt lytättyä kaikki, mutta on ollut Jääskäkin hukassa näin kauden alussa. Hukkailee kiekkoja siellä täällä. Jääskän pitäisi olla meidän kärkijätkiä, mutta jos ei pysy edes kiekko hallussa, niin heikkoa on.
Jep,ihan sukka. Ei oo antanut yhtään mitään harkkapelit+ liigapelit.
 

Fläppitaulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, KOOVEE, Ilves
Mä olen ollut Koivistoiseen kypsä oikeastaan aina. En vaan syty, jotenkin flegu ja vituttaa koko äijä.
Jännä kun melkein vuosittain IFK nappaa toisen seuran tähtipelaajia kourallisen. Todella kovista pelimiehistä kyse. Jotain nordiksen vesijohtovedessä? Kun joka toisesta, ellei jopa useammasta, tulee harmaata massaa.

Koomista miten joka vuotinen taiotaan kullasta paskaa, päättyy aina paskan syyttelyyn. Miksei se enää olekaan kultaa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kyllä tänään Ilves luistelee paremmin, vaikka HIFK ei paljon jää jälkeen, mutta jää kuitenkin.
Laukaukset meillä surkeat. Syötöt voisi olla paremmat. Ja pelinrakennus loistaa poissaolollaan.
Puolustus jokseenkin ok.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pää hajoo noihin vajakki-jäähyihin.

Larsson on kyllä pihalla kans kun ruotsalainen lumiukko.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Vähemmän yllättäen tänään haukuttu Koivistoinen iskee.

Pitää jatkaa Dykin ja Lyytisen herjaamista. Ainiin, se ei vaikuta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös