HIFK:n peliesitykset kaudella 2022–2023

  • 1 005 727
  • 17 673

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja tässä pitäisi tehdä mielestäni niinkuin Ika Lehkonen on sanonut, eli löytää syy hyväksyä maali, eikä syytä hylätä maalia
No eikös se tässä tapauksessa juuri tuon boldaamani mukaan mennyt, koska tuomari oli ehtinyt hylätä maalin? Jos sitä ei olisi tapahtunut, olisi videolta pitänyt löytyä syy hylätä maali eikä toistepäin.
 
Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Jos sitä ei olisi tapahtunut, olisi videolta pitänyt syy hylätä maali eikä toistepäin.

Näinhän sen pitäisi olla aina. Lähtökohtaisesti maali on aina maali, jos videolta ei löydy syytä hylätä maalia. Ei videolta pidä katsoa onko jääkiekko-ottelussa tehty maali hyväksyttävissä.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haisee siltä, että hyökkäyspään pelaamista ei ole oikeasti kauheasti edes vielä treenattu. Sen verran sekaisin askelmerkit on kaikilla. Paitsi ehkä nelosella. Mutta he pelaavatkin nolla-nollaa, eli yksinkertaisesti. On muuten toiminut paremmin kuin muilla ketjuilla. Ehkä koska ”aito nöyryys”?
Saman olen huomannut. Tulee väkisin mieleen että HIFK on nyt keskittynyt treenaamisessa siihen, että pelataan koko porukalla niin ettei mene omiin. Ja tämä siksi, että siellä tiedetään ketjujen menevän kohta käytännössä uusiksi. En usko siihen etteikö sinne tulisi kiekollista taitoa kohta lisää. Parhaimmassa tapauksessa niitä tulee parin-kolmen hyökkääjän verran.

Ne nimittäin tarvitaan, muuten HIFK tulee jäämään sijoille 6-10.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Saman olen huomannut. Tulee väkisin mieleen että HIFK on nyt keskittynyt treenaamisessa siihen, että pelataan koko porukalla niin ettei mene omiin. Ja tämä siksi, että siellä tiedetään ketjujen menevän kohta käytännössä uusiksi. En usko siihen etteikö sinne tulisi kiekollista taitoa kohta lisää. Parhaimmassa tapauksessa niitä tulee parin-kolmen hyökkääjän verran.

Ne nimittäin tarvitaan, muuten HIFK tulee jäämään sijoille 6-10.
2-3 näkis vain, mutta mielellään niin, vaikka parempi olisi ollut jo alkukaudesta ainakin kaksi kädellistä sentteriä tai toinen laitaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saman olen huomannut. Tulee väkisin mieleen että HIFK on nyt keskittynyt treenaamisessa siihen, että pelataan koko porukalla niin ettei mene omiin. Ja tämä siksi, että siellä tiedetään ketjujen menevän kohta käytännössä uusiksi. En usko siihen etteikö sinne tulisi kiekollista taitoa kohta lisää. Parhaimmassa tapauksessa niitä tulee parin-kolmen hyökkääjän verran.

Ne nimittäin tarvitaan, muuten HIFK tulee jäämään sijoille 6-10.

Peltonen ja Salmelainenhan ovat julkisesti todenneet, että puolustupelaamisessa oli viime vuonna eniten petrattavaa ja vaikea mun on siitä eri mieltäkään olla. Videoclippikerho voi kokoontua ja laskea veskareiden helpot maalit, mutta se on älyllisesti lasikaa, kun todellisuudessa varmaan jokaisessa pelissä puolustupelaamisessa tuli karmeita mokia, joita ei olisi saanut tulla. Joskus veskarit pelasti, joskus eivät. Kun Garteig pelasi parhaat pelinsä ennen loukkaantumistaan, HIFK pelasi myös puolustuksellisesti varmaan parasta peliään. Tuskin se nyt sattumaakaan oli, vaan oli monen asian summa. Niistä otteista siis kunniaa kaikille mitään Gartsilta pois ottamatta.

Jos verrataan pelaamista syyskuussa lokakuun pelaamiseen, siinä on tapahtunut ihan huomattavan suuri muutos. Alussa moni pelaaja otti turhan suuria riskejä kiekollisessa pelaamisessa (paitsi Lyytinen ja Rantakari, myös hyökkääjät) ja niistä soi omissa. Eipä ole moisia viime aikoina näkynyt, joten kyllä siellä on ruuvattu puolustupelaamisen ruuvia tiukemmalle. Ja nyt on turha jonkun vääräleuan sanoa, että se johtuu siitä, että Lyytinen on ollut loukkaantuneena, koska Lyytinenkin lopetti niiden parin ison mokansa jälkeen. Samaan aikaan joukkue ryhtyi pelaamaan vieläkin tiukempaa puolustuspelaamista ja kappas, tiukat matsit kääntyivät yhtäkkiä voitoiksi, vaikka pari viikkoa aiemmin ne järjestään hävittiin. Pidän todennököisenä, että valmennus on laskenut, että pinnoja saadaan tällä hetkellä todennäköisemmin 2-1 peleistä kuin 5-3 peleistä. Ja samaa logiikkaa tuntuu olevan muissakin seuroissa. Prioriteettilistalla on paljon kehitettäviä kohteita ja niihin sitten varmaan keskitytään sen mukaan, mitkä asiat on aivan pakko saada seuraavaksi kuntoon.

HIFK:n ylivoimahan on ihan hirveää katsottavaa. Voisivat ottaa mallia alivoimalla pelaamisesta. Silloin syötöt napsuu paremmin lapaan ja välillä pystytään alimiehisinä paljon parempaan pelaamiseen kuin tasaviisikoin ja varsinkin ylivoimalla. Ja tästä päästäänkin siihen, että todennäköisesti av:ta on harjoiteltu paljon, koska se toimii hyvin. Jätkät tietää tosi tarkasti, missä kukakin on, mitä kuuluu tehdä ja työnjako on muutenkin selvää.

Viime kierroksilla yksikään jengi ei ole saanut toistuvasti sellaisia vallattomia ylivoimamyllyjä pyörimään meitä vastaan. Itse arvailen, että valmennuksessa on jälleen laskettu todennäköisyyksiä ja tulosten jälkeen on priorisoitu av ennen yv:tä. Vai kumpaa pidätte itse todennäköisempänä: HIFK saa ylivoiman vai joutuu alivoimalle? Vaikka otan värilasit pois, näen silti HIFK:n jäähyn edelleen todennäköisempänä kuin vastustajan jäähyn. Jos viihdyttävyysaspekti otetaan pois, kumpi on tärkeämpää, pitää omaa pää puhtaana vai tehdä itse maali? Kyllä mäkin valitsisin näistä vaihtoehdoista (myös historiaan peilaten) ennemmin alivoiman kuin ylivoiman, vaikka se tylsää onkin. Eilenkin nähtiin, että yhden pelaajan henkilökohtaisella urpoilulla ollaan yhtäkkiä femma alivoimalla. Jos av ei olisi kunnossa, peli olisi voinut olla tuon jäähyn jälkeen totaalisesti ohi. Vaan ei ollut ja hyvä niin. Alivoiman tappamisen jälkeen on kuitenkin aina se mahdollisuus, että joukkue saa siitä lisää virtaa ja joku saa sen konkretisoitua tulokseen asti.

Minäkin uskon, että kiekollista osaamista tulee jollain aikavälillä lisää. Muihin seuroihin on sinänsä turha vertailla, koska taloudellisissa realiteeteissa on eroja. Eikös TPS:llekin ole budjetoitu joku maltillinen vajaan millin tappio? Jäähän siihen "vähän" pelivaraa, jos muilla on nollatulos hakusessa... Paskaahan se on, että taloudella on väliä, mutta, kuten olemme futiksen puolelta saaneet huomata, leikki loppuu, jos niitä ei huomioi. Ei sitä voi omassakaan elämässä voi käyttää fyrkkaa samaan tahtiin kuin paras kaveri, jolla sattuu olemaan syystä tai toisesta enemmän fyrkkaa povarissa.

Mua kyrsii edelleen ihan tolkuttomasti eilinen maalin hylkääminen. Virheitä sattuu kaikille, mutta kun on annettu mahdollisuus välttyä tekemästä moisia virheitä, on todella vaikea käsittää, miten kujalla ihminen voi duunissaan olla. Saatana.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jatkuvuudesta saatava hyöty näyttäytyy hienolta, jos toistakymmentä peliä jauhetaan puolustusta kuntoon, että on joku mahdollisuus selviytyä peleistä.

Hyökkäysuhka hyvin kevyttä, ylivoima aivan karmeaa. Sarjasijoitus 11.

Positiivisinkin osasto julisti toivonsa siihen, että jatkuvuuden vuoksi ollaan etumatkalla pääkilpailijoihin nähden pelitavallisissa asioissa. Todellisuudessahan IFK on kuin kriisipesäke missä haetaan minimiriskiä pelaamisessa ja koitetaan siten raapia pisteitä, ja sekin etenee huonolla menestyksellä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkuvuudesta saatava hyöty näyttäytyy hienolta, jos toistakymmentä peliä jauhetaan puolustusta kuntoon, että on joku mahdollisuus selviytyä peleistä.

Hyökkäysuhka hyvin kevyttä, ylivoima aivan karmeaa. Sarjasijoitus 11.

Positiivisinkin osasto julisti toivonsa siihen, että jatkuvuuden vuoksi ollaan etumatkalla pääkilpailijoihin nähden pelitavallisissa asioissa. Todellisuudessahan IFK on kuin kriisipesäke missä haetaan minimiriskiä pelaamisessa ja koitetaan siten raapia pisteitä, ja sekin etenee huonolla menestyksellä.

Joo, aina jatketaan siitä, mihin edellisellä kaudella jäätiin. Ja sitten ihmetellään joulukuussa, kun hävitään kaikki pelit, kun vastustajat osaa meidän pelikirjan unissaankin. Jos jatkuvuus on sulle yhtä kuin samojen vanhojen asioiden tekeminen, ymmärrän ihan todella hyvin, miksi rutiset, että jatkuvuus on paskaa.

Mitä tulee jatkuvuuden merkitykseen pelitavallisissa asioissa, oletus on luonnollisesti ollut, että kaikkea ei laiteta atomeiksi. Eikä ole laitettukaan, vaikka joitain asioita on muutettu. Nythän on kuitenkin niin, että siellä ei kovin montaa samaa ketjua ole kasassa kuin viime kaudella ja onko siellä yhtään pakkipariakaan viime kaudelta. Omalta osaltani olen laskenut jatkuvuuden plussaksi myös sen, että pelaajat ovat tuttuja toisilleen ja tiedetään, miten he käyttäytyvät tietyissä tilanteissa ja tulevat keskenään juttuun. Varsinkin silloin, kun peli ei toimi.

Hyökkäys- ja yv-uhka kasvavat sitten siinä vaiheessa, kun sitä aletaan treenata enemmän. Oletettavasti Nättisestä ja Dykistä on apua sillä osastolla.

Henkilökohtaisesti mua ei kiinnosta hevon helvettiäkään, monentenako HIFK on ennen helmikuun loppua. Toki kurkkaan sarjatilannetta silloin tällöin, mutta tämän hetken tilanne ei kerro siitä mitään, missä tilanteessa olemme runkosarjan päättyessä. Ymmärrän toki, että muut eivät näin toimi, mutta suosittelen tätä tapaa varsinkin niille, joiden on vaikeuksia kestää epävarmuutta ja pettymyksiä. Eli todella monelle :). Tämän hetken sarjasijoituksella ei ole mitään merkitystä, joten miksi suorastaan ryvetä jollain tilastosivuilla tilannetta itkien?

Olen lyönyt vetoa, että HIFK pääsee välieriin ja olen edelleen uskossani vahva ja näin myös tulee käymään. Tällä pelillä sinne ei ole asiaa, mutta en ole ajatellut joukkueen tätä peliä puolen vuoden päästä pelaavankaan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Arvon Lady, tarkoitatko että valmentajilla pitää olla jokaiselle kaudelle uusi "pelikirja", ihan vain vihollisen hämäämiseksi? Ei taida riittää Klubiaskit tai edes vessapaperirullat siihen.
Jatkuvuudesta sen verran, etten tähän päivään mennessä ole nähnyt mitään hyötyä Tobbarin jatkuvuudesta. Niistä n. 50 %, jotka jatkuvuutta edustavat ei juurikaan ole ollut hyötyä kauden peleissä tähän asti.
He ovat siis: Halonen, Lyytinen, Motin (hyödyllinen päästyään pelaamaan), Kotkansalo (ok), Dyk, Palola, Paajanen, Hede, Karvinen, Väänänen, Åsten, Hirvonen, Jääskä, Koivistoinen, Tallberg. Unohdinko jonkun?
Joku nuori pelasi hajaotteluja, mutta heidän panostaan en laske jatkuvuudeksi, vaikka kuinka olisivat hilluneet jengin mukana kopissa.
Teoria, että nämä tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään kun peli ei kulje tuntuu ihan kivalta.
Hyökkäyspelin ja yv:n yskiminen on minusta erittäin huolestuttavaa, enkä ymmärrä miksi sen paranemista pitäisi odottaa Dykin ja Nättisen paluuseen. Suurin ongelma on pelintekijöiden puute.
Odotin itse Hirvosesta kehittyvän sellaisen. Ei oo näkynyt. Teissala on lähinnä. Kaskimäestä myös odotettiin paljon. Ei oo näkynyt.
Joku sanoi, että Nättinen olisi sellainen. Ei oo näkynyt.
Muista ei siihen ole.
Yhteenveto: jengi on kasattu erinomaisesti. On vain unohdettu muutama asia. Kaikki pelaajat eivät voi olla samaan muottiin valettuja. Muotteja pitää olla erilaisia.
Tänä päivänä yksikään joukkue ei uuden lätkän myötä hyödy pinocchioista, ts. puusilmistä, puujaloista ja puukäsistä.
Mielestäni tämän hetken sarjasijoituksella on paljon merkitystä. Ei kärkijoukkueilla niinkään, sillä sieltä kärjestä voi rojahtaa aika nopeasti. Mutta viivan alla olemisella on merkitystä. Se jäytää pelaajien itsetuntoa ja huumoria. Mutta siitä on varsinkin pisteiden määrässä merkitystä.
Toivottavasti olet vedonlyönnissä voittaja. Itse olisin paljon mieluummin halunnut lyödä vetoa siitä, että olemme mestareita (jopa juhlavuoden kunniaksi), mutta minulla ei ole tapana lyödä hölmöjä vetoja tai sellaisia, joissa minulla on pienikin hytinä, että häviän. Toki vähän panoksesta ja aiheesta riippuen.
Älä ota tätä viestiä henkilökohtaisesti. Halusin vain kiteyttää palstan mielipide-eroja kirjoittamalla tämän.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joo, aina jatketaan siitä, mihin edellisellä kaudella jäätiin. Ja sitten ihmetellään joulukuussa, kun hävitään kaikki pelit, kun vastustajat osaa meidän pelikirjan unissaankin. Jos jatkuvuus on sulle yhtä kuin samojen vanhojen asioiden tekeminen, ymmärrän ihan todella hyvin, miksi rutiset, että jatkuvuus on paskaa.

Haha nätisti spinnattu, propsit siitä.

Jatkuvuus voi olla ja on hieno juttu, mutta nyt Ville ei siitä ota mitään irti, vaan päinvastoin. Runkosarjaa on pelattu 1/5, ja tilastoliuska IFK:lla muiden seassa on seuraava:

Pistemäärä: 15 (11/15)
Tehdyt maalit: 22 (13/15)
Päästetyt maalit: 26 (viidenneksi vähiten)
Ylivoima: 6,67% (15/15)
Alivoima: 88,24% (2/15, paras SaiPalla)

Se että sinä haluat sivuuttaa tilastot, ei tarkoita niiden mitätöimistä. IFK rakentaa käytännössä peliä kuosiin nollista, mikä tuntuu aivan järjettömältä tilanteelta kun huomioidaan historia miten tilanteeseen on päädytty ja sitä perusteltu.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
No eikös se tässä tapauksessa juuri tuon boldaamani mukaan mennyt, koska tuomari oli ehtinyt hylätä maalin? Jos sitä ei olisi tapahtunut, olisi videolta pitänyt löytyä syy hylätä maali eikä toistepäin.

Juuri näin se meni. Kommenttini oli ehkä ennemmin yleistys nykypäivän videotarkistuksista, jotka mielestäni mennään tekemään lähtökohtaisesti maalin hylkäämisen takia, eikä hyväksymisen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haha nätisti spinnattu, propsit siitä.

Jatkuvuus voi olla ja on hieno juttu, mutta nyt Ville ei siitä ota mitään irti, vaan päinvastoin. Runkosarjaa on pelattu 1/5, ja tilastoliuska IFK:lla muiden seassa on seuraava:

Pistemäärä: 15 (11/15)
Tehdyt maalit: 22 (13/15)
Päästetyt maalit: 26 (viidenneksi vähiten)
Ylivoima: 6,67% (15/15)
Alivoima: 88,24% (2/15, paras SaiPalla)

Se että sinä haluat sivuuttaa tilastot, ei tarkoita niiden mitätöimistä. IFK rakentaa käytännössä peliä kuosiin nollista, mikä tuntuu aivan järjettömältä tilanteelta kun huomioidaan historia miten tilanteeseen on päädytty ja sitä perusteltu.

Voimme toki katsoa tilastoja ihan niin paljon kuin haluamme ja kyllä mä sieltä tilastoista löydän samat asiat kuin sinäkin. En ole siis missään väittänyt, että tilastot valehtelisivat, vai olenko? Se on sitten eri keskustelu, mitä merkitystä niillä tämän hetken tilastoilla on minkään muun kuin tämän hetken kanssa ja onko tällä hetkellä ratkaisevaa merkitystä enää keväällä. Karusti sanottuna ainoa asia, millä on merkitystä, on viimeisen finaaliottelun voitto. Henkilökohtaisesti mua ei lämmitä pätkän vertaa runkosarjan johto ja ylivertaiset tilastot lokakuussa, jos tie nousee puolivälierissä pystyyn.

Onko kukaan tyytyväinen kokonaisuuteen? Todennäköisesti ei, minä nyt en ainakaan ole. Olen tyytyväinen esimerkiksi viime kierrosten puolustuspelaamiseen, alivoimaan sekä maalivahtipeliin. Niiden varaan on hyvä rakentaa, mutta mun mielestä on ihan itsestään selvää, että kaikkien osa-alueiden pitää parantua. Se, että en joka viestissä kirjoita sitä erikseen, ei tarkoita sitä, etten sitä mieltä olisi. Ylivoimasta olen toistuvasti kirjoittanut, että se on paskaa. Paitsi tuloksellisesti, myös ihan omin silmin nähtynä. Siinä ei ole päätä eikä häntää ja minäkin ihmettelen, että miksi niin on. Vaikka ylivoimaa ei olisi harjoiteltu yhtään, kyllä siellä nyt pitäisi saada vaikka kusilaarilla seistessä jotkut perusteet sovittua kuntoon.

Mä en koe, että HIFK rakentaa peliä täysin nollista. Mutta se on ihan selvä, että kyllä mäkin olisin odottanut, että yhteiset kilometrit näkyisivät enemmän kentällä konkreettisesti. Mutta sekään ei ole täysin merkityksetöntä, että siellä ei ole viime kauden ketjuista käytännössä mitään jäljellä. Hirvonen-Paajanen-Palola-ketjukin sai pelata kokonaiset kaksi ottelua yhdessä.

Sinänsä ei ole ihme, että maalinteko tökkii, kun käsittääkseni ykkösmaalintekijäksi pestattu Nättinen on tehnyt kokonaista 0 mallia ja on ollut kokoonpanossakin ties milloin viimeksi. Mä en kauheasti tykkää dumata pelaajia, mutta kyllä mä odotin esim. Hirvoselta ihan eri tason pelaamista kuin nyt on nähty. Olin laskenut hänen varaansa melko paljon hyökkäyspelaamisessa, mutta ohutta on ollut. Mutta aikaahan tässä on.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Peltonen ja Salmelainenhan ovat julkisesti todenneet, että puolustupelaamisessa oli viime vuonna eniten petrattavaa ja vaikea mun on siitä eri mieltäkään olla. Videoclippikerho voi kokoontua ja laskea veskareiden helpot maalit, mutta se on älyllisesti lasikaa, kun todellisuudessa varmaan jokaisessa pelissä puolustupelaamisessa tuli karmeita mokia, joita ei olisi saanut tulla. Joskus veskarit pelasti, joskus eivät. Kun Garteig pelasi parhaat pelinsä ennen loukkaantumistaan, HIFK pelasi myös puolustuksellisesti varmaan parasta peliään. Tuskin se nyt sattumaakaan oli, vaan oli monen asian summa. Niistä otteista siis kunniaa kaikille mitään Gartsilta pois ottamatta.

Jos verrataan pelaamista syyskuussa lokakuun pelaamiseen, siinä on tapahtunut ihan huomattavan suuri muutos. Alussa moni pelaaja otti turhan suuria riskejä kiekollisessa pelaamisessa (paitsi Lyytinen ja Rantakari, myös hyökkääjät) ja niistä soi omissa. Eipä ole moisia viime aikoina näkynyt, joten kyllä siellä on ruuvattu puolustupelaamisen ruuvia tiukemmalle. Ja nyt on turha jonkun vääräleuan sanoa, että se johtuu siitä, että Lyytinen on ollut loukkaantuneena, koska Lyytinenkin lopetti niiden parin ison mokansa jälkeen. Samaan aikaan joukkue ryhtyi pelaamaan vieläkin tiukempaa puolustuspelaamista ja kappas, tiukat matsit kääntyivät yhtäkkiä voitoiksi, vaikka pari viikkoa aiemmin ne järjestään hävittiin. Pidän todennököisenä, että valmennus on laskenut, että pinnoja saadaan tällä hetkellä todennäköisemmin 2-1 peleistä kuin 5-3 peleistä. Ja samaa logiikkaa tuntuu olevan muissakin seuroissa. Prioriteettilistalla on paljon kehitettäviä kohteita ja niihin sitten varmaan keskitytään sen mukaan, mitkä asiat on aivan pakko saada seuraavaksi kuntoon.

HIFK:n ylivoimahan on ihan hirveää katsottavaa. Voisivat ottaa mallia alivoimalla pelaamisesta. Silloin syötöt napsuu paremmin lapaan ja välillä pystytään alimiehisinä paljon parempaan pelaamiseen kuin tasaviisikoin ja varsinkin ylivoimalla. Ja tästä päästäänkin siihen, että todennäköisesti av:ta on harjoiteltu paljon, koska se toimii hyvin. Jätkät tietää tosi tarkasti, missä kukakin on, mitä kuuluu tehdä ja työnjako on muutenkin selvää.

Viime kierroksilla yksikään jengi ei ole saanut toistuvasti sellaisia vallattomia ylivoimamyllyjä pyörimään meitä vastaan. Itse arvailen, että valmennuksessa on jälleen laskettu todennäköisyyksiä ja tulosten jälkeen on priorisoitu av ennen yv:tä. Vai kumpaa pidätte itse todennäköisempänä: HIFK saa ylivoiman vai joutuu alivoimalle? Vaikka otan värilasit pois, näen silti HIFK:n jäähyn edelleen todennäköisempänä kuin vastustajan jäähyn. Jos viihdyttävyysaspekti otetaan pois, kumpi on tärkeämpää, pitää omaa pää puhtaana vai tehdä itse maali? Kyllä mäkin valitsisin näistä vaihtoehdoista (myös historiaan peilaten) ennemmin alivoiman kuin ylivoiman, vaikka se tylsää onkin. Eilenkin nähtiin, että yhden pelaajan henkilökohtaisella urpoilulla ollaan yhtäkkiä femma alivoimalla. Jos av ei olisi kunnossa, peli olisi voinut olla tuon jäähyn jälkeen totaalisesti ohi. Vaan ei ollut ja hyvä niin. Alivoiman tappamisen jälkeen on kuitenkin aina se mahdollisuus, että joukkue saa siitä lisää virtaa ja joku saa sen konkretisoitua tulokseen asti.

Minäkin uskon, että kiekollista osaamista tulee jollain aikavälillä lisää. Muihin seuroihin on sinänsä turha vertailla, koska taloudellisissa realiteeteissa on eroja. Eikös TPS:llekin ole budjetoitu joku maltillinen vajaan millin tappio? Jäähän siihen "vähän" pelivaraa, jos muilla on nollatulos hakusessa... Paskaahan se on, että taloudella on väliä, mutta, kuten olemme futiksen puolelta saaneet huomata, leikki loppuu, jos niitä ei huomioi. Ei sitä voi omassakaan elämässä voi käyttää fyrkkaa samaan tahtiin kuin paras kaveri, jolla sattuu olemaan syystä tai toisesta enemmän fyrkkaa povarissa.

Mua kyrsii edelleen ihan tolkuttomasti eilinen maalin hylkääminen. Virheitä sattuu kaikille, mutta kun on annettu mahdollisuus välttyä tekemästä moisia virheitä, on todella vaikea käsittää, miten kujalla ihminen voi duunissaan olla. Saatana.
Asiaa. Kyllä mekin täällä totesimme, että mestaruudet voitetaan puolustamalla (Mv-peli mukaanlukien). Tästä olisi hyvä jatkaa, jos näkyisi edes merkkejä hyökkäyspelistä. Se on nyt yv:tä myöten aivan kuollutta.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Selväähän se on ettei maaleja tule, kun ei ole maalintekijöitä eikä pelinrakentajia. Esim Palola ei saa mistään sisään, ei yhtään mistään vaikka tarjonta olisikin kunnossa. Palola on kumminkin hommattu tänne tulosyksikön pelaajaksi varmaan ihan kohtuu isolla lapulla niin itse miettisin Salmelaisena jopa Palolan ulostamista ja tilalle jotain parempaa. Palola ei ole onnistunut roolissaan.

Julius Nättisellä on kyllä tervehtyessään isot saappaat täytettävänä maalintekijänä ja joukkueen parhaana hyökkääjänä, harmi vain ettei ole kunnon pelintekijää rinnalle, jonka maalitykki tarvitsee auttamatta rinnalle loistaakseen täysin.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Julius Nättisellä on kyllä tervehtyessään isot saappaat täytettävänä maalintekijänä ja joukkueen parhaana hyökkääjänä, harmi vain ettei ole kunnon pelintekijää rinnalle, jonka maalitykki tarvitsee auttamatta rinnalle loistaakseen täysin.
Täytyy varmaan enskaudelle hommata Siikosen Miska rinnalle että saadaan vanha tutkapari tuikkimaan.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No ois ees niitä pelejä jossa voisi niitä maaleja yrittää. Mites tämä otteluohjelma nyt on taas tällainen? Ainoana joukkueena vähiten pelejä. Ei edes pelata CHLää niin mikä sen selittää ettei tour de bönde kierroksella pääse pelaamaan kuin viikonloppuna?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ois ees niitä pelejä jossa voisi niitä maaleja yrittää. Mites tämä otteluohjelma nyt on taas tällainen? Ainoana joukkueena vähiten pelejä. Ei edes pelata CHLää niin mikä sen selittää ettei tour de bönde kierroksella pääse pelaamaan kuin viikonloppuna?

Tämä se jaksaa vuodesta toiseen ihmetyttää minuakin. En tiedä, ”onko kaikille sama”, mutta HIFK:lla on jo monta vuotta ollut todella erikoinen otteluohjelma, siis ihan ilman koronaakin. Yhden tai kahden pelin viikkoja ja yli viikonkin taukoja. Hirveän ysein vastustaja ei ole lähtenyt samoista lähtökohdista, vaan heillä on ollut pelituntumaa enemmän. Mun mielestä peräkkäisinä päivinä pelaaminen on paljon pienempi paha kuin neljän päivän tai sitäkin pidempi tauko. Eka matsi menee aina pelituntumaa hakiessa.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jotenkin ennen vanhaan oli selkeää kun pelit olivat tiistai, torstai ja lauantai. Ja eikös silloin ollut aina täysi kierroskin?
Ymmärrän että böndeseurat haluaa IFKn vieraiksi viikonloppuisin, koska myyvät enemmän lippuja matseihin ilmeisesti, mutta kyllähän siellä taas tänään pelataan, eikä IFK ole mukana. Pelituntumahan siinä katoaa väkisinkin. Ja sitten yks kaks tuleekin niitä viikkoja kun on 4 peliä 7 päivään.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Jotenkin ennen vanhaan oli selkeää kun pelit olivat tiistai, torstai ja lauantai. Ja eikös silloin ollut aina täysi kierroskin?
Ymmärrän että böndeseurat haluaa IFKn vieraiksi viikonloppuisin, koska myyvät enemmän lippuja matseihin ilmeisesti, mutta kyllähän siellä taas tänään pelataan, eikä IFK ole mukana. Pelituntumahan siinä katoaa väkisinkin. Ja sitten yks kaks tuleekin niitä viikkoja kun on 4 peliä 7 päivään.
Kyllä, ihan älytön ohjelma, jo monta vuotta.
Kauan sitten pelipäivät olivat ti-to-su ja jengi bailas pe-la. Mutta kun halleissa alettiin myydä olutta ja viinaa, Liiga halusi more fyrk ja su putosi pois ensin.
Ennen poffsi-aikaa, kaikki matsit olivat tärkeät mestaruuden voittamisen kannalta. Nyt on varaa lepsuilla, kun on suljettu Liiga ja kaikilla on hauskaa.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä on kuitenkin nyt se levänneenä pelaamisen mahdollisuus. Aikoinaan tuntui, että me pelaamme usein sitä perjantaina levännyttä Vastaan.
No miten siinä Lukko-pelissä sitten kävikään…

IFK mokasi oikeasti saumansa totaalisesti! Vastassa oli täysin hapoilla pelaava joukkue mutta ei maistunut. Taponen oli hyvä, mutta hävisi yhdellä virheellään kamppailun vastustajalleen toisessa päässä. Oleellista kuitenkin oli, että hyökkääjien/puolustajien maalintekotaidot olivat taas täysin kateissa ja Lukko pääsi tavallaan kuin koira veräjästä -viimeistään tuomarien avustuksella.
Hyvin valmennettu ja valmisteltu joukkue hoitaa nämä ikkunat missä vastustaja on pelannut/matkustanut edellisenä päivänä ja itse ollaan levätty ja treenattu melkein viikko ennen peliä… Mutta ei IFK. Ei ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa.

No, sitten asiaan…
Uusi, vielä helpompi sauma/toisinto tulossa perjantaina. Jyp pelaa torstaina Kouvolassa kovan pelin KooKoota vastaan (häviää sen todennäköisesti). Seuraavana päivänä vastassa IFK, joka on levännyt, treenannut, ukkoja palaa sairastuvalta…Olikohan Jypillä vielä ykkösmaalivahti loukkaantunut jne. jne…

Viisaat ihmiset, miten luulette että tällä kertaa käy?

Itse veikkaan kahta pistettä viikonlopun kokonaissadoksi.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, ihan älytön ohjelma, jo monta vuotta.
Kauan sitten pelipäivät olivat ti-to-su ja jengi bailas pe-la. Mutta kun halleissa alettiin myydä olutta ja viinaa, Liiga halusi more fyrk ja su putosi pois ensin.
Ennen poffsi-aikaa, kaikki matsit olivat tärkeät mestaruuden voittamisen kannalta. Nyt on varaa lepsuilla, kun on suljettu Liiga ja kaikilla on hauskaa.
No vaikka olisi suljettukin, mutta poffeihin voisi päästä musta vaan ne neljä parasta, ja muihin sarjoihin kuin finaaliin riittäisi kyllä paras kolmesta, ja finnali sitten -jos on ihan pakko- paras viidestä. Tokihan mun unelmasarjassa ei poffeja pelattaisi lainkaan. Pitäisikoko kausi olla hereillä jos aikoo mestaruuksia voitella.

Noissa vaihtoehdoissa ei juurikan tunneta enää sitä käsitettä "kevään joukkueesta", vaan kauteen on oltava valmiita päivästä yksi.
Tokihan tämä IFK:n fanin maailmassa tarkoittais sitä, että keskimäärin saisi lopettaa kauden seuraamisen viimeistään puolivälissä kautta, joitakin poikkeuksia lukkunottamatta. Ja erityisesti vaihtoehdossa jossa poffeja ei lainkaan pelata.

Mutta joo, otteluohjelma on perseestä suoraan.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös