Aiheuttaa mulle paljon enemmän harmaita hiuksia, kuin DeSantis ja omissa papereissa Forsberg lähtee syömään poppareita ensin.
Heitänpä oman lusikkani soppaan keskustelussa "Foppa vs. JDS: kumpi ulos kokoonpanosta?"
JDS:
- Palkka viimekaudella AHL:ssä 75K€, ei varmasti lähtenyt suomeen alle 120K€
- Hankittiin kiekolliseksi pakiksi ja...
- Pelaa 3-pakkiparissa ja vierellään on käynyt kääntymässä about jokainen joukkueessa esiintynyt puolustaja tuloksetta. Forsberg on
pystynyt pelaamaan JDS:n vierellä useamman pelin putkeen.
- Peliaika ~18min/ottelu -> vähiten HIFK:n vakiokuusikosta. Saa ylivoima-aikaa jokaisessa ottelussa.
- Pisteet 0+7, +- tilasto pakkasella -5
Kiekollinen peli: Lyhyet avaussyötöt paineettomana omille onnistuvat ellei päälle kytkeydy Silkkerin alla selittämän vaihdon kaltainen "Beast Mode". Paineen alla menettää kiekon 75% ajasta. YV:llä viivan pitäminen lähes mahdoton tehtävä.
Kunto ei tunnu riittävän edes YV:llä - puuskuttaa välillä ensimmäisenä vaihtoon. Ei saa toimitettua kiekkoa maalille ilman maskiakaan.
Kiekoton peli: Häviää kaksinkamppailut, sijoittuminen mitä sattuu, maalin edessä täysin turha koska fysiikka ei riitä.
Foppa:
- Mestiksen keskipalkka 8K€/kausi. HCK:n ex-kapteenina tienannee triplat(?) tuohon nähden.
- Hankittiin kriisiavuksi, vakiinnutti samantien pelipaikkansa.
- Peliaika 20min/ottelu. Ei saa juurikaan ylivoimavastuuta.
- Pisteet 3+3, +- tilasto +1 (plussalla ainoana puolustajana Jokelan lisäksi).
Kiekollinen peli: Tukee hyökkäyksiä hanakasti, laukaukset viivasta löytävät maalille (laukaisu-% liigan puolustajista top-10:ssä).
3 maaliaan on HIFK-pakkien sisäisen pörssin 2. paras lukema.
Kiekoton peli: Sijoittuminen palstatotuuden mukaan ongelmallista (tosin ongelmia oli myös Fernholmilla JDS:n kanssa), jäähymäärä 4min.
TAKLAA vastustajia omassa päässä. Voittaa kaksinkamppailuita vääntövoimallaan.
EHKÄ tämän spekulaation jälkeen JDS:stä kehittyy tuhkimotarina mallia Mikko Kousa, olen mielelläni väärässä miehen suhteen. Mutta tällä hetkellä näkisin JDS:n olevan joukkueessa suurin turhake.
Olin samaa mieltä jo ennen Fatan, Birchin ja Thiessenin ulkoistamista. Tässä täytyy nyt osata erottaa odotusarvo vs. toteutunut hyöty. Toinen kavereista tuli mestiksestä ja on pelannut
yläkanttiin, toinen hankittiin AHL:stä kiekolliseen rooliin jota ei ole pystynyt edes vähää alusta täyttämään. Mielestäni koko väittely Forsberg vs. DeSantis on asettelultaan täysin absurdi.
Jos minun pitäisi valita kaksikosta "hyökkäävä pakki joka ei osaa hyökätä eikä puolustaa" - "kahden suunnan pakki joka osaa hyökätä ja on keskiverto puolustuspäässä" en miettisi valintaa kahta sekuntia.
Oscar Eklund (15o, 0+3, -5) on tällä palstalla koskematon. Pakkipari Eklund - DeSantis olisi kiva nähdä jossain pelissä.