Jos Redenbach pelaa loppukauden IFK:ssa eikä tee 15 matsissa (puolet Hirson peleistä) parempia tehoja kuin 3+4=7, saat meikäläiseltä toisen Eurokossun. Ja turpaan.
Edellinen juurokossu liittyi ystäväämme Nokkaan. Minä sanoin, että HIFK tulee olemaan 4 parhaan joukossa. Ja siis, en mä HALUA nähdä Redenbachia floppina. Haluan oikeasti, että kaveri kiistatta korvaa Hirson ja olen kuitenkin loppujen lopuksi niin yksinkertainen kaveri, että mulle riittää näytöksi omat silmät ja tapahtumat sarjataulukossa / pistepörssissä. Petu oli alussa mielestäni aivan täyttä skeidaa, mutta ei ole ollut vaikea kääntää rotsia, kun katsoo sarjataulukkoon. Hra Redenbach saa saman kohtelun. Eikä tässä mitään turpaanvetoja tarvita, herrasmiehet ratkaisevat erimielisyydet puukoilla tai ampuma-aseilla!
Kuuletko tän: tick-tick-tick-tick...Se on maailman hiljaisin helvetinkello, joka tikittää Redenbachille. Kohta pitää ruveta näkymään jotain. Sillä siitä en tingi, että tammikuussa sisään tuleva kaveri ei pysty saamaan samanlaista kasvunpaikkaa kuin syksystä asti mukana ollut tyyppi. Tää on ihan matematiikkaa: aikaa on vähemmän. Paskinta tammikuun vahvistuksissa (hyvää veskaria lukuunottamatta) on se, että vaikka vahvistus olisikin helvetin hyvä, muuttuu joukkueen balanssi ja voi olla, että pari muutakin ketjua menee uusiksi uuden tulokkaan takia. Klassikkoesimerkkejä: Suomi MM-kisoissa odottamassa kieli pitkällä "NHL-vahvistuksia" ja lopulta tulee pleijareista pudonnut hyvä hyökkääjä, joka tekee muodollisesti pari pinnaa, mutta ei edes -HERRANJUMALA SENTÄÄN!- pelaa meidän peliä ja on muutenkin yksilö joukkueessa. Entäpä vanha kunnon Jan Calounin paluu? Jep, teki pinnan per matsi, mutta joukkueen kokonaisbalanssi heikkeni. Korrostan: kyseessä
ei ole sen (hyvän) pelaajan vika, joka tulee joukkueeseen. Kysymys on taimauksesta ja psykologisista asioista. Kaikkiaan asian pitäisi mielestäni mennä niin, että joukkueen avainpaikat on selkeästi miehitetty jo kauden alussa ja jos jossain siellä on ongelmia, tilanne pyritään korjaamaan HETI, eikä ventata tammikuuhun asti. Jos ja kun Hirso ei kelvannut Petulle, kaveri olisi pitänyt pistää ulos jo lokakuussa.
Tammikuussa hienosäädetään, ei oteta sisään uutta 2-senaa. Muuten joukkue on koottu väärin.