Ei tää ihan paska peli ollut. Paljon parempi kuin Kärppiä ja ilmeisesti Ilvestä (tätä en nähnyt) vastaan. Toki yhteen pisteeseen himassa ei voi olla tyytyväinen, vaikka vastassa olikin sarjakakkonen.
Janne pelasi hyvin ja näyttäisi taas palanneen omalle hyvälle tasolleen, mikäli Tampereen raportteihin ja sen matsin tilastoihin on luottaminen. Yksi rankku sisään ja siinä kyllä jätti mielestäni liian ison tilan oikeaan yläkulmaan vetäjän silmin katsottuna. Mutta ei me Janneen kaaduttu tänäänkään, vaan onnettomaan viimeistelyyn. Kilpeläinen pelasi myös hyvin ja otti muutaman huipputorjunnan, mutta kyllä me tehtiin osittain taas se ihan itse. Kun paikoista, siis ihan namupaikoista ei tehdä maaleja, niin tulos on usein tällainen.
Kolmas erä oli jo ihan hyvä erä ja pidin ketjusta Hamilton-Granlund-Kuhta. Vaikka Ramua on usein haukuttu liiallisesta syöttämisestä, ihan aiheestakin, niin sääliksi käy jo herraa... Useita maalipaikkoja loi taas, mutta kun kukaan ei pistä sisään! Ramu ykköseen Villen vierelle perkele! On varmasti turhauttavaa pelata päivästä toiseen ilman tulosta. Vaikka syöttäisit tyhjän maalin eteen, niin sekin onnistutaan ryssimään ohi, yli, ylärimaan, tolpaan tai sitten ei vaan osuta ollenkaan kiekkoon... Olen myös sitä mieltä, että kun herran avut ovat nimenomaan siinä kiekon ylöstuonnissa ja syöttelyssä, niin miksi sitä ei perkele sitten hyödynnetä niin, että vierellä olisi miehet joilla homma toimii? Eikä siellä pelin tuoksinnassa vastustaja aina ehdi katsomaan että katos sieltä tulee "syötänaina" Ramu, joten otetaan syöttö pois. Muutenhan näitä useita maalipaikkoja ei Ramun toimesta edes tulisi, vai mitä? Laukoa voisi kyllä enemmän edelleen ei sillä, mutta pelaajaan vahvuuksilla tulee mennä ja niitä hyödyntää. No se taas Ramusta...
Granlund väläytti muutaman kerran mukavasti ja pommitti ahkerasti. Herra taisi olla matsin ahkerin taklaaja, mitä vit...? Noh, ei tuo allekirjoittanutta yhtään häiritse, päinvastoin! Voi toki kyllä kysyä, että sitäkö varten Mikke on hankittu... Todella hienoa kuitenkin nähdä, että pelko ei ainakaan ole jäänyt takaraivoon jyskyttämään. =) Kyllä tuttu MG sieltä on tulossa. Ei pelkää epäonnistumisia ja pelirohkeutta riittää. Toki tänään tuli yksi turha kiekon menetys, kun yritti väkisin keskeltä, mutta näitä sattuu, etenkin sille tekevälle.
Matsi ei ollut sitä mitä odotin, mutta en mä vielä(kään) osaa huolestunut olla. Pisteitä täytyy toki alkaa nyt taas napsimaan ja ihan niitä täysiä pistepottejakin... Jospa aloitettais vaikka lauantaina Hämeenlinnasta.
Rankkareista sen verran, että Peltonen helvettiin niitä vetämästä. Vedot täysin paskoja.
Samaa mieltä. Tosin tänään muutkin yritykset kuin Peltosen yritys olivat heikkoja... Ymmärrän että on tietyt vakiovetäjät, mutta eivät ne kai kiveen hakattuja ole. Eniten mua ihmetyttää miksi Kuhta ei ole saanut yrittää rankkareita pitkään aikaan?! Näyttöjä kuitenkin on ja kun peli on kulkenut muutenkin ihan mallikkaasti tällä kaudella... Ramstedt olisi myös mielestäni kokeilemisen arvoinen, vaikka taitaisi syöttää silloinkin... ; ) Entä Järventie, Kousa tai Söderholm? Ensiksi laittaisin kyllä Villen pois. Hamilton ja Granlund eivät kai yhtä usein ole kuitenkaan yritäneet... Tai ainakin tällainen mutu mulla on. Ville on mielestäni joka kerta kokoonpanossa ollessaan vetänyt ja onko tehnyt pari? Olis kiva nähdä joku tilasto, missä näkyisi IFK:n vetäjät ja onnistumiset.
Kerho-matsiin lähtisin ihan uusin sommitelmin eli näin:
Peltonen-Ramstedt-Wärn
Kousa/Kovanen-Kankaanperä
Hamilton-Granlund-Kuhta
Järventie-Vallin
Petrell-Wirtanen-Tallberg
Söderholm-Kurvinen
Järvinen-Liivik-Pöysti