Tinke -80: Mikä vitun "Lundell-kortti" ? Tässä on sulle Lundell-korttia: Riksman pelasi nollapelin torstaina ja HIFK jätti hänet filaan. Mulle on ihan sama, vaikka kakkosen nimi olisi Mäkinen. Leikitään, että HIFK:n 2-mv on Matti Mäkinen. Sanon, että HIFK teki virheen vaihtaessaan voittaneen maalivahdin Matti Mäkiseen. On täysin lapsellista kertoa, että emme olisi voittaneet, jos maalissa olisi ollut Riksman. Mistä vitusta sinä sen tiedät, kristallipallostako? Minä en sanonut, että olisimme voittaneet Riksmanin kanssa, koska minulla ei ole näköyhteyttä tulevaisuuteen. En tiedä olisiko HIFK voittanut hänen kanssaan, mutta pidän sitä mahdollisena. Kiva, että sinulla kuitenkin on kristallipallo. Voitko katsoa monenneksiko HIFK tulee sijoittumaan sarjassa? Faktaa on se, että torstaina Riksman päästi nolla maalia, HIFK sai 3 pistettä. Lauantaina Lundell (Matti Mäkinen) päästi 3 maalia, HIFK sai 0 pistettä. Mielestäni Riksman olisi ansainnut pelipaikan ja varmasti olisin valittanut, jos olisi pelannut huonosti. Lisäksi totesin, että jos maailmassa on jotain varmaa, niin se, että kun KJ & Sakke vaihtavat voittaneen maalivahdin, HIFK häviää. Viime keväänä saatiin 1 voitto Lunkalta Norosen voiton jälkeen ja pataan tuli vastaavassa paikassa 5 kertaa, piti tämäkin tarkistaa. Nyt tuli 6. kerta. Se on ihan tilastollinen fakta, että Kojo ja häntä ennen Baxter ovat surkeita maalivahtipeluuttajia. Miehiä yhdistää Sakke, joka nämä veskarit valitsee ja suurin osa haukuistani menee siis Sakelle. Riksmanin olisi pitänyt saada pelata, ihan vaikka siksi, että pääsisi täällä haukkumaan kuinka paska se on. Lukaisu Riksman-ketjuun paljastaakin, että en ole suunnaton Riksman-fani.
Kaiken kaikkiaan HIFK:ssa on ollut poikkeuksellisen huonojen maalivahtien lisäksi poikkeuksellisen huonoa maalivahtipeluutusta: Housun aika on otettava huomioon. Olen itse asiassa antamassa Pohjolan Valolle Suurelle Karille lähes puhtaat paperit mv-asioissa. Kyllä. Olen vakavissani. Kojo on ex-huippuhyökkääjä ja hän on tehnyt hyvää työtä hyökkääjien kanssa. HIFK tekee toista kautta peräkkäin liigan eniten maaleja. Joukkueen mv-valmentajan pitäisi hoitaa mv-peluutus siten, että joukkueen saama pistemäärä maksimoituisi. Ei ykkösen tarvitse kaikkea osata. Jypin ykkönen on ex-mv ja hän osaa tuon alueen. Hyökkäyspää ei sitten olekaan hänellä yhtä hyvin hallussa. Baxu ja Kojo ovat tottuneet luottamaan mv-valmentajaan ja siihenhän ei pitäisi olla mitään syytä. Sakke pelaa omituisia pelejään yrittämällä tehdä itsestään tärkeämmän kuin hän oikeasti on ja Lunkka on Saken mies. Jos Sakke saisi päättää, HIFK vetäisi Lunkka ykkösenä ja siitä kiitokset Kojolle, että hänelle tämä vaihtoehto ei kuitenkaan käy.
Joo, olipa erikoista, että Ahtola sai ohi tyhjistä, melko viileä tarjoilu Kibeltä! Ehkä kukaan ei oikeasti odota, että snaipperi syöttää ? : D Ei nyt vielä hirtetä Jerryä tuosta, kyllä hän on aika hyvin osunutkin. Ja tosiaankin, rasti seinään! BOL:n kanssa samaa mieltä siitä, että Melartin ottaminen peliin Kousan sijaan oli niin ikään paskaa peluutusta. Kyllä näistä saa koutsia kritisoida mielestäni ihan perustellustikin, kun muutoksia on tehty voittaneeseen joukkueeseen. Kousalla on hyvät jalat ja niitäkin olisi Bluesia vastaan kaivattu. Mutta kaikesta huolimatta tappio oli siedettävä, sillä peli ei ollut aivan paskaa kuitenkaan. Hamilton ykkösen keskelle äkkiä, Töykkälähän on aivan paska aloituksissakin ollakseen 1-sena. Ja Töykkälää vastaan mulla ei ole yhtään mitään, haluan hänet takaisin omalle työpaikalleen kolmoseen-neloseen. Ja tuo Petu-juttuhan oli viaton läppä. Mua on vain naurattanut niin kovasti, kun häneltä haettiin yksittäinen ottelu näytiksi siitä, että huono koutsi on. Mua ei kiinnosta Petun tämän kauden kuviot pätkääkään. Seuraan ifk:ta ja Petuun törmään ainoastaan keskinäisissä matseissa. Mun puolestani Nenä voisi repiä siltä pään irti näissä keskinäisissä kohtaamisissa.