HIFK:n peliesitykset kaudella 2010-2011

  • 547 162
  • 2 221
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Haluan nähdä, että IFK pysyy piikissä aina pelimäärien ollessa tasan tai IFK:lle pelattuja enemmän. Enempää en runkosarjasta vaadi!

Toiveesi toteutui, kun JYP ei voittanut varsinaisella peliajalla. HIFK on piikkipaikalla huomiseen peliin lähdettäessä. Sellainen mielenkiintoinen tilasto tuli tuossa yksi päivä eteen, HIFK ei ole hävinnyt kotimatsia runkosarjassa sitten viime helmikuun. Voittoja on sellaiset 15 kpl:tta putkeen, joten ihmettelen, jos täällä jaksetaan marista jostain huonosta lätkästä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
With a little help from our friends...

Pelicans vei pisteen Jypiltä eli nyt HIFK on ihan oikeasti liigaykkönen. Siellä myös pysyy ainakin lauantaihin asti, ellei nyt huomenna oteta kunnolla pataan Bluesilta ja Lukko murskaa perjantaina Jokereita.

Ei se nyt vielä tässä vaiheessa kautta ole mitenkään merkittävä saavutus, mutta ei ole kovin usein saanut nauttia edes täyttä viikkoa paalupaikasta.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään oli aika väkinäistä paskaa koko touhu. Plussat Riksmanille ja pakistolle. Tänään esim. kaverini tokaisi ettei HIFK:n maalille ole enää menemistä ilmaiseksi ja jos nyt muutenkaan. Lisäksi lämmitti toi nuoriskentän aktiivisuus, ei mitään muniinpuhaltelijoita(Nyholm-Liivik-Tallberg).

Melartille propsit myös. Oiva tulevaisuuden kankikakkonen kunhan ei vaan ryssitä muualle. Halukkuus hanskaukseen on hienoa nuoressa kaverissa.

Bluesilta kun Jere lähti suihkuun, tippui niiden puolustuksen fyysisyys kuin vanhan äijän vehje. Jos nouto oli käsketty, se oli nerokas. Jos se lähti pelaajien omasta selästä, oli se silti nerokas. Jere on silti edelleen haluttu mun HIFK:n. Hieno kaveri.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Peli oli odotetun vaikea, mutta... Hats off to Ilari Melart. Kukaan ei lähde huvikseen Jeren kanssa. Se on satavarma asia. Jos joku nyt ei ymmärtänyt asiayhteyttä Turreen ja muutoinkin Jereen Bluesin alakerrassa, niin ihmetellä pitää. Meikäläinen puolestaan pitää enemmän ja enemmän Ilari Melartista. Toki myös Jere Karalahdesta, jolla ei ollut mahdollisuutta väistää.

EDIT: Mitens se meidän "nyhverö" Kojo nyt tuollalailla ;)
 
Viimeksi muokattu:

Rondine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peli oli odotetun vaikea, mutta... Hats off to Ilari Melart. Kukaan ei lähde huvikseen Jeren kanssa. Se on satavarma asia. Jos joku nyt ei ymmärtänyt asiayhteyttä Turreen ja muutoinkin Jereen Bluesin alakerrassa, niin ihmetellä pitää. Meikäläinen puolestaan pitää enemmän ja enemmän Ilari Melartista. Toki myös Jere Karalahdesta, jolla ei ollut mahdollisuutta väistää.

EDIT: Mitens se meidän "nyhverö" Kojo nyt tuollalailla ;)

Jeren taklaus Järviseen oli törkeä. Päähän ja jätkä edelleen saikulla - Kosto elää!. Menikö siinä muutakin kuin pää? Jokatapauksessa aika äijämäinen veto HIFKiltä lähteä antamaan palautetta vanhalle seuraikonille ja bluesereiden nykyiselle "kovanaamalle". KJ! - Meidän kanssa ei kannata alkaa haastamaan, sen tietää miten siinä käy.

PS. Jaloselta (jos oli Jalosen käskytys) hyvä veto. Haetaan asetelmia loppukaudeksi.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Jeren taklaus Järviseen oli törkeä. Päähän ja jätkä edelleen saikulla

Kyllä Turre jo pelikunnossa on, mutta se ei poista taklauksen törkeyttä millään tavalla. Petu ja Jere voivat höpistä mitä vaan, mutta Jere veti tahallaan Turrea päähän. Ei ne näillä äijillä vahingossa tule.

Olen hyvin tyytyväinen. Antakaa kakkua saatana.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lainataanpa itseään otteluketjufoorumista:

" HIFK:n synttärit ja kiekon tiputtaa ehkä se kautta aikain kuuluisin edari ja vastustajan edustajana kiekonpudotuksessa mies, joka niin monta kertaa kusi omaan pesään. Tänään hän joutui ensimmäisen kerran vastaamaan teoistaan Nordiksella ja oli tosta nyhjäämisestä mitä mieltä tahansa, niin annan Melartille ja koko HIFK:lle tästä ehdottoman ison plussan. Kiitos myös Matikaiselle, että ei aloittanut sitä naurettavaa " me syödään tää paska"-itkemistä.

Itse peli oli eka erän osalta hyvä ja viihdyttävä. Toinen erä selvästi HIFK:n ja kolman puolestaan Bluesin. Pikkuisen oli molemmilla hiomista maalinteossa ja ihan oikeutettua, että molemmat sai pisteitä tästä matsista. Viihdyttävää ja tunnetta - näitä lisää!"
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Erikoinen matsi. Lähes umpipaskaa peliä, mutta silti viihdyttävää! Kyllä mä sytyn siitä, että taistellaan, tapellaan ja taklataan. Ei aina tarvitse eikä voikaan voittaa 8-2. Tärkeä voitto, koska siinä otettiin pisteet myös kovuuden alueella. Vastassa oli se toinen fyysinen joukkue, eikä matsi paikoitellen ollut kovin kaunista katseltavaa. Minä viihdyin! Ja siis kehut Bluesille. Äijäjengi. Jota ei kaadettu mitenkään ylivoimaisesti millään alueella, mutta kaadettiin kuitenkin.

Jos nyt jotain negatiivista pitää kaivaa, niin tässä nähtiin se ilme, jolla ifk:ta vastaan tullaan keväällä. Joukkue joka tappaa vauhdin, kuten Kerho viime keväänä, on melkoista myrkkyä HIFK:lle, jolla on tällaisessa tilanteessa selkeitä vaikeuksia hyödyntää ilmiselvää taitoeroaan. Tasoeroa kuvastivat hyvin rankkarikisan ekat laukojat: HIFK:lla Micke, Ville ja PW, Bluesilla...öh...Roope Ranta, joku jonka nimeä en muista ja kolmantena pakki Lajunen. Olen ennenkin sanonut, että Nokka on enemmän kotonaan toista peliätekevää joukkuetta vastaan, kuten makoisista Jyp- ja Lukko-matseista nähtiin. Sen kun jumppaa vielä kohdalleen, että joskus aikaa, tilaa ja paikkoja on todella vähän verrattuna perusrunkosarjamatsiin, ja silloinkin pitää vaan osata luottaa siihen, että meillä on kädet, niin lopussa stondaa. Kyllä ne maalit sieltä tulevat.

edit: Ylläoleva koskee yleisilmettä. Tokihan se huolestuttaa, että alkuperäinen pelkoni siitä, että Micke ei sittenkään jaksa koko kautta senana, on toteutumassa. ARG toimi hienosti, mutta PW ei riitä ykköseen. Toivotaan, että Hamilton paikkaa tilannetta.
 
Viimeksi muokattu:

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erikoinen matsi. Lähes umpipaskaa peliä, mutta silti viihdyttävää! Kyllä mä sytyn siitä, että taistellaan, tapellaan ja taklataan. Ei aina tarvitse eikä voikaan voittaa 8-2. Tärkeä voitto, koska siinä otettiin pisteet myös kovuuden alueella. Vastassa oli se toinen fyysinen joukkue, eikä matsi paikoitellen ollut kovin kaunista katseltavaa. Minä viihdyin! Ja siis kehut Bluesille. Äijäjengi. Jota ei kaadettu mitenkään ylivoimaisesti millään alueella, mutta kaadettiin kuitenkin.

Näinhän se meni ja varmasti tulee toistumaan Bluesia vastaan. Mainitsinkin otteluketjussa, että Bluesin ero muihin joukkueisiin löytyy puolustuspään järjestäytymisestä virheen jälkeen. Toisessa erässä HIFK tuli kovaa kahdella äijällä hyökkäyspäähän, pakotti Bluesin isoihin virheisiin puolustusalueela ja poistui 1vs.1 tilanteista voittajana. Mutta Blues eroaa muista joukkueista siinä, että se osaa järjestäytyä asemiin virheen jälkeen. Jopa paremmin kuin Duffmanin robobaksterit. Muut joukkueet HIFK olisi raadellut tuolloin riekaleiksi, mutta Matikaisen hioma puolustus pisti erittäin hyvin kampoihin - tästä johtui kiekollisen pelin puuromaisuus. Sitä en osaa sanoa mitä HIFK:n liikkeelle tapahtui 3. erässä, mutta sinisten luistin kulki paremmin.Hyvänä asiana mä nään kevättä ajatellen, että oikeastaan muut joukkueet eivät tätä hallitse tai siihen kykene. Kyseinen esitys vaatii liigassa äärimmäistä fysiikkaa. Lisäksi kuten olemme huomanneet HIFK:n vahvistaneen hyökkäyskalustoa, kyseisellä kalustolla ja sen fyysisyydellä me lyödään Bluesin tyylinen joukkue pitkässä sarjassa. Olen jo varma, että KJ:n HIFK ei lähde nykyisellä joukkueella keväällä peruuttelemaan, vaan näemme pleijareissa irtonaisen HIFK:n. Tämän hetken joukkueen rakenne ja materiaali eroaa jo nyt isosti aikaisempiin kausiin verrattuna ja on lähellä Nokan optimia, jolla herra on vienyt 3 mestaruutta nykyisen vuosikymmenen jälkipuoliskolla. Ei muuta kuin katse kohti Hämeenlinnaa ja aivan uuteen peliin.
 
Viimeksi muokattu:

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
edit: Ylläoleva koskee yleisilmettä. Tokihan se huolestuttaa, että alkuperäinen pelkoni siitä, että Micke ei sittenkään jaksa koko kautta senana, on toteutumassa.

Tästä en olisi huolissani, siis fyysisesti peliajan suhteen. Mikke on pelannut ottelua kohti 17min28sek ja edellä reilusti muita hyökkääjiä. Yleensä ykköskentän jätkät vetää reilusti yli kaksikymppisiä per matsi. Mutta voi olla, että sittenkin Mikelle sopii toistaiseksi laiturin paikka paremmin. Itselleni on pistänyt silmään, että Ilves-pelin jälkeen on MG keskittynyt puolustuspään hommiin huomattavasti enemmän ja tämä on vienyt luovuutta ja oikeastaan tukkoistanut koko pojan pelin. Ja eihän noita maaleja ole sen jälkeen juurikaan kolissut omissa. Ehkä Miken peli-ilon kannalta olisi sittenkin parempi siirtää poika laitaan. Hamilton tulee sitten keskelle, jos Mikke siirretään kokonaan laitaan, mutta kolme ensimmäistä ketjua on kaikki ratkaisuihin pystyviä, joten itse en ole huolissani vaikka ehdotonta puhdasta ykkössenaa ei hankitakaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhden pelin perusteella on tietysti paha lähteä yleistämään, mutta tänään Pöysti ei mielestäni ollut samalla aaltopituudella Ramun ja Ahtolan kanssa. Jos yritän kuvata Pöystin peliä tänään yhdellä sanalla, niin se voisi olla näkymätön. Paitsi, että kolmannessa erässä se ei ollut ihan sitä. Jos näin oikein, niin Pöysti ei päässyt erän alussa kiekon kanssa pois omalta alueelta, vaan menetti sen vastustajalle ja seuraavat viisi minuuttia peli pyöri IFK:n päädyssä, kun lopulta joku, olikohan Kurvinen, joutui ottamaan jäähyn. Toivottavasti Eetu parantaa tuosta, mutta muuten mä saattaisin kokeilla vaihtaa Tallbergin ja Pöystin päittäin. Käsittääkseni Pöysti pörräsi Liivikin ja Nyholmin kanssa hyvin ja Tallberg taas on tehnyt Vantaalla kovaa jälkeä.

Ramulta toivoisin hieman lisää itsekkyyttä. Toisessa tai kolmannessa erässä mies oli aivan unelmapaikassa, josta olisi voinut yrittää omaa ratkaisua, mutta yritti vielä hakea ketjukaveria sillä seurauksella, että tilanne kuivui kokoon. Peltonenhan omassa läpiajossaan kolmannessa erässä päätyi suoraan laukaukseen, mikä on mun mielestäni aina hyvä ratkaisu. Silloin tosin toisessa laidassa oli joku, oliko se nyt sitten Lennu vai joku muu, jota ehkä olisi voinut yrittää hakea, mutta suora laukaus ei ole koskaan huono vaihtoehto.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhden pelin perusteella on tietysti paha lähteä yleistämään, mutta tänään Pöysti ei mielestäni ollut samalla aaltopituudella Ramun ja Ahtolan kanssa. Jos yritän kuvata Pöystin peliä tänään yhdellä sanalla, niin se voisi olla näkymätön.

Sai Pöysti mahdollisuuden myös Kiben ja PW:n rinnalla, mutta ei se peli siinäkään kulkenut. Pakko sanoa, mutta Pöystin olisi suotavaa vaihtaa maisemaa ja hakea vauhtia uralleen jostain muualta. Jäänyt täysin polkemaan tyhjää HIFK:ssa ja HIFK ei yksinkertaisesti vain voi noilla näytöillä antaa enempää vastuuta.

Pöystikin kuitenkin on/oli lahjakas pelaaja. Omaa hyvät kädet ja liikekin on varsin mallikasta.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Ramulta toivoisin hieman lisää itsekkyyttä.

Tähän vielä pakko sanoa, etten olisi koskaan kuvitellut tällaista lukevani HIFK-osiossa. Olet täsmälleen oikeassa tilanteessa, mutta tämä on juuri se vastakohta minkä takia Ramu pelasi esim. tps:ssä. Paljon on vettä virrannut Vantaassa ja paljon on Ramu kehittynyt pelaajana. On hienoa katsoa hallissa, kun "Kuljetusliike Ramstedt" lähtee kiekon kanssa omista. Nykyään se päättyy usein maalipaikkaan, eikä kiekonmenetykseen ja vastahyökkäykseen.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Ei aina tarvitse eikä voikaan voittaa 8-2.
Kyllä voi! Tai ne pitäisi voittaa 14-2, vai mitä Kyynikko! ;)


Yhden pelin perusteella on tietysti paha lähteä yleistämään, mutta tänään Pöysti ei mielestäni ollut samalla aaltopituudella Ramun ja Ahtolan kanssa.

Mun mielestä, joka siis on vain mun mielipide, enkä mä tiedä lätkästä mitään, niin Pöystillä ei ole muuta kuin jalat ja right. Jos siitä tiputtaa jalat pois, jää vain right. Sorry, niin paljon kuin olen toivonut, että Pöysti breikkaa. Ei tosin saa paljon peliaikaakaan.

Minun silmääni pisti eilisestä pelistä, että IFK:n peli ei missään tapauksessa näyttänyt haluttomalta edarimeiningiltä, vaan nyt on ilmeisesti vedetty tuo "tauko" kovaa, koska melkein joka jätkällä näytti jalat olevan täynnä piimää. Toivottavasti tuo mahdollinen kova treeni näkyy positiivisesti keväällä.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä, joka siis on vain mun mielipide, enkä mä tiedä lätkästä mitään, niin Pöystillä ei ole muuta kuin jalat ja right. Jos siitä tiputtaa jalat pois, jää vain right.

Katsos, en ole yksin mielipiteeni kanssa. Minäkään en tajua miksi kaikki hehkuttavat Pöystiä lahjakkaana pelaajana. Ei tuolla pelikäsityksellä ja noin puisilla käsillä voida pitää ketään pelaajaa lahjakkaana oli se sitten omakasvatti, rightin kätinen ja nopea luistelija. Jotenkin tuntuu, että vieläkin HIFK-kannattajilla hämärtyy todellisuuden taju, kun pitäisi arvioida omia junnuja, kun realistisesti suurin osa ylös nostetuista pelaajista on tulevaisuudessa korkeintaan täytepelaajiksi kelpaavia jannuja.

Tallberg taas on selvästi Pöystiä parempi pelaaja jo nyt vaikka onkin Pödeä pari vuotta nuorempi. Tallusta näkee, että pelikäsitys on hyvällä mallilla sekä kädetkin ovat suht pehmeät ja antaisinkin Tallbergille tulevaisuuden mahdollisuudet tuurata ylemmissä ketjuissa. Pöysti sitten saa tuurailla 4. ketjun miehiä vielä tämän kauden ja sitten kaveri joutaa maakuntiin.

Onneksi tällä Pöysti-asialla ei ole niin suurta merkitystä kokonaiskuvan kannalta.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä, joka siis on vain mun mielipide, enkä mä tiedä lätkästä mitään, niin Pöystillä ei ole muuta kuin jalat ja right. Jos siitä tiputtaa jalat pois, jää vain right. Sorry, niin paljon kuin olen toivonut, että Pöysti breikkaa. Ei tosin saa paljon peliaikaakaan.

Olen samaa mieltä enkä mäkään tajua mitään koko lajista. Pöysti on hyökkääjien aleksisahlqvist. Tämän kauden jälkeen on helppo nähdä kaveri Saipassa tai hämeenlinnassa. Ellei sitten tapahdu jotain todellista syttymistä. Tämä kuitenkin vaatisi ennenkaikkea sen, että saisi pelattua itsensä vakiokokoonpanoon sitten kun kaikki saikkulaiset ovat takaisin. Tähän en usko. Näin ollen voidaan Pöysti päästää muualle helposti.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Itselleni on pistänyt silmään, että Ilves-pelin jälkeen on MG keskittynyt puolustuspään hommiin huomattavasti enemmän ja tämä on vienyt luovuutta ja oikeastaan tukkoistanut koko pojan pelin.

Hyvä huomio. Lisäksi Ville toisella laidalla on käytännössä sentterin veroinen pelintekijä. Kun Lennu siirrettiin ykköseen, on yllättäen käynyt niin, että Micke on ollut tuossa ketjussa eniten ulkopuolinen tämän jälkeen. Mun mielestäni ykkösessä on ruvennut näkymään Micken nuoruus ja kokemattomuus kv. tason Villen ja liigajyrä Lennun rinnalla. Ville näyttää pohjoisamerikkalaisen pelaajan prototyypiltä Micken rinnalla: Villehän pelaa todella suoraviivaisesti ylöspäin ja odottaa pelinrakennustoimia vasta vastustajan alueella. Micke on enemmän juonikas rakentaja ja ylöslähdöissään Villeä hitaampi, koska meidän junnu haluaa etsiä vielä entistäkin ovelampia syöttölinjoja, kun Ville vastaavassa paikassa on jo ylhäällä perävalot vilkkuen. Suomeksi sanottuna pelaajien rytmitys on luontaisesti erilainen ja Villen senan pitäisi pystyä olemaan nopea ja suoraviivainen. Juuri nämä ominaisuudet ovat ne, jotka Mickessä ovat vasta nupullaan.

ARG-ketjussa pelaajien keskinäinen kemia toimi loistavasti ja mitään valittamistahan ei ole, jos PW sittenkin toimii ykkösen keskellä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tällä hetkellä HIFK on seitsemässä kotiottelussa menettänyt kaksi pistettä (rl voitot SaiPasta ja Bluesista) ja HIFK porskuttaa liigakärjessä. Ehkä eniten kuitenkin mietityttää HIFK:n otteiden epätasaisuus niin otteluiden välillä kuin otteluiden sisälllä. Esim Blues-ottelussa vastustaja onnistui "tappamaan" pelin erittäin hyvin. Montakohan kertaa HIFK pääsi siinäkin ottelussa kontrolloidusti eli keskialueen? Ja ylivoimalla haettiin sitä "kauden hienointa osumaa" vähän liiankin paljon ja puhtaat vedot jäivät uupumaan täysin. Ei sillä ettenkö olisi mielissään HIFKn nykykunnosta, mutta sanoisin jokaisen HIFK:n kotipelin nähneenä että nykyiseltä jengiltä voidaan odottaa paljon enemmän kuin taisteluvoittoa Bluesia vastaan. En toki odotakaan että jokainen peli voitettaisiin 11-3 (ässät-peli siis) mutta tuon ottelun aktiivinen karvauspeli sekä toimiva ylivoima näytti että tältä joukkueelta voidaan odottaa viihdyttävää, fyysistä, taidokasta sekä ennenkaikkea voittavaa jääkiekkoa. Toki Ässät-pelin suurinumeroinen voitto menee osaltaan Ässien huonosti toimineen maalivahtipelin piikkiin.

-Tinke-80
 
Viimeksi muokattu:

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei sillä ettenkö olisi mielissään HIFKn nykykunnosta, mutta sanoisin jokaisen HIFK:n kotipelin nähneenä että nykyiseltä jengiltä voidaan odottaa paljon enemmän kuin taisteluvoittoa Bluesia vastaan.
Kannattaa nyt muistaa, että siellä kentällä on myös vastustaja, jonka tekemiset vaikuttaa HIFKn peliotteeseen ja nykyliigan tasaisuus ei ole mitään sanahelinää, vaan totisinta totta. Toki aina voi odottaa enemmän, mutta on mielestäni aikamoista vastustajien aliarvioimista tuo, että "taisteluvoitto Bluesista" olisi jotenkin vähäpätöinen juttu.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Kannattaa kattoa nelosen sivuilta Lennun haastattelu. Aika ihmeellistä tämä vastustajan aliarviointi. Lisäksi hyvä muistaa mitä liigaa pelataan. Ei täällä vain yksinkertaisesti joka matsia voi onnistua aina. Pisteet on silti ne mitkä lopulta vaikuttaa. Kukaan ei muista eilistä keväällä muusta kuin Melart vs Jere tapauksesta. Silti ne 2p on fakta.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vajaamiehinen HIFK Hämeenlinnassa ja esitys juuri sen mukainen, kun odotinkin tuolla kokoonpanolla. HIFK:n olisi pitänyt maksimissaan se 2 maalia päästää, että olisi ollut saumaa voittoon. Riksmanille meni tänään aina kiekko maaliin, kun vaan maalipaikka oli. Hyvällä maalivahtipelillä olisi jotain ollut otettavissa, mutta nyt jäi luu käteen. Aina kun HIFK pääsi tasoihin, niin HPK teki seuraavan maalin ja usko loppui. Loppunumerot eivät ihan vastaa kuvaa pelistä.

Liivikin oli HIFK:n ylivoimaisesti taistelevin ja aktiivisin ketju. Sääli vain, että tehoja ei näiltä kavereilta paljon voi odottaa. Vastaavasti Kerhon nelonen iski aika kovat tehot. Todella kusessa HPK tosin välillä Liivikin ketjun kanssa ja jos muut ketjut olisivat toimineet, niin hyvä kombinaatio. Ahtolan ketjulta nyt ei etukäteenkään voinut mitään odottaa ja tulos oli odotetunlainen. Wirtasen ketjun olisi pitänyt tänään ottaa roolia, mutta oli yllättävän aseeton ja vaisu. Ramstedt ja Peltonen eivät löytäneet yhteistä säveltä missään vaiheessa peliä ja ketjun maalit tulivat lähinnä Peltosen ja Petrellin hyvistä yksilösuorituksista. Itse olisin rakentanut ketjut täysin eri tavalla, mutta minähän en valmenna. Välillä vain ihmetyttää, että mitä ihmettä valmentaja hakee tietyillä asioilla, kuten tässä tapauksessa Ahtolan peluuttamisella sentterinä?

Hyvinhän HIFK taisteli pelissä ja oli aktiivinen, kunnes se usko meni, joten paljon hyvääkin, vaikka tulos oli surkea. Tässä pelissä nyt vain nähtiin hyvin se, että otetaan pari tietyn tyyppistä pelaajaa tuosta HIFK:n kokoonpanosta pois, niin todella kädetön on joukkue. Siinä mielessä Hamilton on hyvä veto. Riksmanista ei kyllä ollut tänään mitään apua. No jatko näyttää mihin suuntaan Riskmanin kausi menee. Huonoja pelejä tulee kaikille.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Välillä vain ihmetyttää, että mitä ihmettä valmentaja hakee tietyillä asioilla, kuten tässä tapauksessa Ahtolan peluuttamisella sentterinä?

Kyllä se ykkösen peli toimi paremmin kuin MG olisi sentterinä, hyökkäyksiin lähdöt menivät sentään hyökkäysalueelle asti ja tekivät sentään kaksi maalia tasakentällisin, mitä MG:n ollessa kentällä ei ole tapahtunut miesmuistiin. Ja sitten noista senttereistä, ketä muuta siinä keskellä olisi voinut peluuttaa, kun kokoonpanossa oli tasan kaksi sentteriä mukana?! Ahtola pelasi vikan erän PW:n ketjun laidalla, mutta ei se mitään auttanut. Kyllä noi ketju oli sellaiset, millä olisi voinut voittaa, mutta jos teet kaksi maalia vieraissa, niin sillä ei kyllä voittoja oteta, kuin todella harvoin.

Kankaanperä pätki Puustista yksipuolisesti, kun kiva-Harri oli todennäköisesti ommellut HPK-pelaajien hanskat paitoihin kiinni. Harmi, että tuomarit tulivat pilaamaan tämän iloittelun.

Riksmanille meni kaksi ekaa maalia turhan helposti ja Kousa-Vallin pakkipari oli aivan tuuliajolla.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Hyvinhän HIFK taisteli pelissä ja oli aktiivinen, kunnes se usko meni, joten paljon hyvääkin, vaikka tulos oli surkea. Tässä pelissä nyt vain nähtiin hyvin se, että otetaan pari tietyn tyyppistä pelaajaa tuosta HIFK:n kokoonpanosta pois, niin todella kädetön on joukkue. Siinä mielessä Hamilton on hyvä veto. Riksmanista ei kyllä ollut tänään mitään apua. No jatko näyttää mihin suuntaan Riskmanin kausi menee. Huonoja pelejä tulee kaikille.

HIFK kyllä taisteli hyvin siihen saakka kunnes usko loppui. Neloskentältä loistavaa peliä. Ens pelissä Mikke sitten varmaan mukana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös