Muita huomioita:
- Kurvinen oli todella hyvä. Varma omassa päässä ja riittävän hyvä ylöspäin. Kiekko nopeasti omista pois helpolla lyhyellä syötöllä vauhdissa olevalle hyökkääjälle.
Loukkaantumiset aiempina kausina pilasivat miehen matsit, mutta eilen pelasi juuri niin kuin häneltä odotetaan. Varma kolmoskentän pakki, jota voidaan ihan hyvillä mielin peluuttaa myös ylempänä, mikäli otteet säilyvät samanlaisina.
- Haverinen pelasi myös hyvin, vaikka on saanut täällä paljon kuraa. Mun mielestä on hyvä, että tämäkin kaveri uskaltaa pelata. Virheitä on tullut ja tulee jatkossakin, mutta se on ainut tie, jos haluaa kehittyä kiekollisena pakkina. Eilen meni hyvin.
No jaa, Have ei tehnyt kuin yhden selkeän mokan matsissa, mutta oli kyllä aika lapanen puolustuspäässä, nimenomaan fyysisyydeltään. Tuntu jotenkin, että ei uskaltanut mennä kaikkiin tilanteisiin täysillä. Olen kuitenkin nähnyt huonompiakin matseja mieheltä, joten siihen nähden ok. Mä olen usein aika kärsivällinen junnujen ja uusien pelureiden suhteen, mutta tämä herra alkaa jo minunkin papereissa olla pikkuhiljaa nähty mies... Hienoa, että vastuuta annetaan ja että uskaltaa tehdä peliä, mutta kyllä otteiden pitää entisestään parantua. Melartia & co vaan kehiin, jos Have ei breikkaa -PIAN!
- Söde antoi parit harhat, mutta mun mielestä nyt tuomitaan liian helposti. Sama kuin edellä, että 2. matsi tänä sesonkina - ei varmasti pelaa parasta peliään vielä. Itsevarmuutta on ja rauhallisuutta. Myös hyviä syöttöjä niiden parin harhan lisäksi. Nekin kannattaa nähdä...
Tämän allekirjoitan täysin. Vähän kummastutti monet haukut miehen pelistä. Se yksi iso moka tuli kyllä jollaisia ei saisi nimimieheltä tulla. Virheitä tekee kuitenkin kaikki ja se on vaan fakta. Oli kyllä huvittavaa, kun juuri ennen sitä harhasyöttöä sanoin vieruskaverille, että Söde on kyllä tänään pelannu varman ja hyvän... Klap kiekko vastustajan lapaan ja mies yksin läpi, tolppa. =) Muuten Söde pelasi kuitenkin hyvin, antaen avaavia syöttöjä ja rauhoittaen peliä. Montaa hyvää ratkaisua tuli tuon yhden harhan vastapainoksi.
Mun mielestä esitys oli lupaava. Miestäkin otettiin ihan kiitettävästi, mikä on positiivista. Kunhan vain uskaltavat pelata noin jatkossakin, niin tässä liigassa se riittää varmasti 6:n joukkoon runkosarjassa.
Juuh pommeja tuli ja maukkaita syöttöketjuja nähtiin myös. Paikkoja oli kyllä useaan maaliin eilen, mikä on hyvä juttu. Haatajalla, Luttisella, Ramstedtilla oli yksi avopaikka tai ainakin potentiaalinen maalipaikka ja Wärn tuhlasi kaksi. Noista on jatkossa pakko tehdä, mutta menköön tämä kauden ekan himamatsin ja mahdollisen jännityksen piikkiin. Tärkeintä mulle oli eilen se kolme pistettä, tyylillä ei niin väliä. Yleisesti mulle merkaa kyllä paljon myös se tapa miten voitetaan, mutta eilen ei. Kunhan saatiin alle heti kotivoitto ja sitä kautta paineita pienemmiksi.
Ykkösketju ei siis saanut tehoja, vaikka Haataja erottuikin ihan positiivisesti voittamalla kaksinkamppailuja ja tekemällä kovasti duunia. Yksi kunnon paikka saatiin luotua Hadelle ja se on kyllä aivan liian vähän. Wärn pois ja vaikkapa Lennu tilalle jos ketjun peli ei ala sujumaan. Ihan vielä en kuitenkaan muutoksia tekisi ja kakkosen säilyttäisin kyllä samana. Ramulle myös enemmän vastuuta edes ylivoimalla jos ei muuten.
Pakkipareja joudutaan ehkä veilä myös miettimään, sen verran huonoa tai näkymätöntä oli Clarken peli. Parannettavaa on ja paljon, kun on kyse avainpakista. Katsellaan kuitenkin vielä muutama matsi ennenkuin dumataan. Kanki-Mara pari toimi niin hyvin treenimatseissa, että sitä en kyllä ihan ekana hajoittaisi. Muuten ihan ok matsi tältä kakkosparilta, etenkin Kangen maali oli nannaa. Mara ei häikäissyt, mutta ei niitä mokiakaan tullut mihin totuttiin kärppäasussa.
Ylivoima oli ihan hyvän näköistä ajoittain, mutta maalit jäivät puuttumaan. Hienoa, oli nähä kuinka Mikke & co saivat vastuuta aloittaen ainakin pari ylivoimaa. Parhaiten se näytti tällä viisikolla toimivankin. On se Mikke kyllä kone! Uskomatonta, kuinka valmis nuori herra on tuossa ylivoimassa...
Alivoima onnistui sitten ihan sataprosenttisesti ja se on todella hieno juttu. Mikäli IFK (aikoo) ottaa paljon jäähyjä, av:n on toimittava. Kun pelejä muutenkin ratkotaan paljon erikoistilanteilla, niin av:n suhteen ainakaan meillä ei pitäisi olla hätää.
Yleisöä oli vähän mutta tunnelma oli mielestäni hyvä! Oli kiva olla taas koko fanilauman kanssa samassa päädyssä. Samaa meininkiä vaan joka matsiin!