Näin voisi todeta, jos Lukko olisi ollut kotijoukkue, mutta...ei ollut! Eli, Lukko on just nyt ihan vitusti parempi joukkue, kuin IFK, joka ei KOTIEDUSTA huolimatta tämän parempaan pystynyt. Se jos mikä osoittaa sen, että IFK:lla ei tällä(kään) kaudella syvyys joukkueessa riitä ilman lisähankintoja. Meidän peli, myönnettiin tahi ei, on aivan liikaa 17-vuotiaan jannun varassa.
Kun vastustaja, kuten lukko, jolla leveyttä näemmä piisaa, saa pelattua Micken kentän pois, on IFK täysin kusessa ja aseeton. Nyt se on aika moni peli jo osoittanut, ja mielestäni otanta kaudesta on nyt riittävä sen tosiasian toteamiseen, että joukkue ei ole valmis!
No ei se Lukko naisen sukuelimen verran parempi jengi ole, mutta oli eilen juuri ratkaisevilla osa-alueilla HIFK:ta parempi. Muuten olen kyllä täysin samaa mieltä tämän kappaleen tekstistä. HIFK:lla on hyvin kasattu joukkue, josta puuttuvat ne kolme palapelin kulmapalasta tällä hetkellä. Mestaruuskauteen 97-98 verrattuna joukkueesta puuttuvat:
- Thomas
- Halkidis
- M Elomo,
eikä joukkue minunkaan mielestä ole vielä valmis.
Itse laittaisin Ahlqvistin takaisin Jyväskylään kehittymään ja hommaisin Norosen try outin päätteeksi tänne Helsinkiin. Pakiston tilanne ratkeaisi sillä, että tänne hommattaisiin Kristian Kudroc.
Hyökkäys on sitten kimurantimpi. On selvää, että Haatajalta odotetaan paluun jälkeen tehoja ykkösessä. Muutoin ostettiin isolla hinnalla iso floppi. Mä kyllä luotan siihen, että Kimi ja Haataja löytävät tehonsa ja kolmantena lenkkinä pyörii sitten Lennu tai Arttu.
Silti mä katson, että Wärn ei ole riittävän hyvä pelaaja Nyholmin ja Wirtasen rinnalle. Siihen tarvittaisiin uusi laituri. Itse tekisin niin, että kokeilisin rohkeasti Mestiksestä try outilla tuohon kolmosen laitaan joko Carlo Grünniä (adotio-HIFK) tai Oscar Esseniä Sapkosta. Näistä varsinkin jälkimmäinen voisi olla potentiaalinen kokeilu, kaveri on fyysinen, otteet ovat räiskyviä ja välillä keittää yli, omaa kovan ja tarkan hyvä laukauksen ja hän pelaa rightin puolelta. Jos eivät taidot riitä, niin mitäs tuollaisessa kokeilussa häviää, ei muuta kuin uutta matoa koukkuun.
Voihan siihen kolmosen laitaan totta kai hommata isolla rahalla jonkun muunkin, mutta tuskin meillä fyrkkaa riittää kolmeen hankintaan. Varmasti AHL:stä löytyisi tähän ruutuun joku sopiva herra, mutta esim. J. Bicek-tasoiseen hankintaan tähän ruutuun en vain jaksa uskoa.
Sen verran on pakko sanoa Granlundista, että heti kun vastustaja ottaa tätä meidän junnutähteä erityiskohteluun ja pelaa häntä vastaan fyysisesti, niin kyllähän Mikke aika tehokkaasti häipyy ketjunsa kanssa kuvasta. Tämä nähtiin Porissa, Raumalla, Turussa ja eilen Helsingissä. Mutta on otettava huomioon, että 17-vuotias kaveri on vielä fyysisesti raakile eikä häneltä voikaan odottaa aivan liikoja. Itse uskon, että juuri tuo fyysisen voiman puute johtaa siihen, että tämä kaveri nähdään ensikin vuonna HIFK:ssa. Loistavastihan Mikke on kyllä pelannut enkä olisi ikinä uskonut, että hän jo tuossa iässä pystyy pelaamaan tuolla tasolla.
Edelleen puuttuu ne kolme palikkaa, laatikkoa, vai mitälie pimpelinpompelia, joilla jengi muuttuu mestariehdokkaaksi. Mokke, pakki ja yksi pelitekoon, sekä maalintekoon pystyvä hyökkääjä. Saa nähdä tuleeko noista mitään.
Tästä aivan samaa mieltä. Itse uskon, että maalivahti ja pakki hankitaan, mutta hyökkääjän suhteen katsellaan, miten tehokkaasti Hirson ja Haatajan yhteistyö alkaa pelaamaan.
En vaan saa kallooni menemään, että miten monta kautta IFK:ssa vielä jaksetaan tätä hötkyilyä. Miksi vitussa se ei voi oikein koskaan olla IFK, joka dominoi liigassa. IFK:n resursseilla nykyisentasoisessa liigassa sen ei mitenkään pitäisi olla mahdotonta. Mutta niin vain näyttää kuitenkin olevan!
Mitä ihmeen hötkyilyä? Eikös HIFK:ssa pitkästä aikaa näy merkkejä pitkäjänteisyydestä ja hötkyilemättömästä työstä? Vai tarkoitetaanko tällä, että pitäisi palata Penan aikaan, jolloin valmentajia palkattiin ja potkittiin ulos saman kauden aikana ja ainut valonpilkahdus valmennusrintamalla (Shedden) onnistuttiin ryssimään naapuriin.
Nythän meillä näyttää olevan UTJ, joka osaa koota tasapainoisen jengin ja rungon (nyt pitäisi vielä hommata ne puuttuvat palikat) ja valmentajakin näyttää osaavan valmentaa ja pystyy vetämään jäätreenit itse. Penan aikana oltiin koko ajan otsikoissa, mutta vähemmän itse peliesitysten takia, ja kaikki mahdolliset keskeneräiset asiat (joista olisi voinut olla myös hiljaa) kommentoitiin mediassa.
Nyt tiedotetaan vain silloin, kun on oikeasti asiaa, mediassa kirjoitetaan HIFK:sta peliin liittyvissä asioissa ja keskeneräisistä asioista ei hiiskuta medialle. Minulle tämä sopii ja oikeasti HIFK alkaa jopa vaikuttamaan osittain ammattitaitoiselta organisaatiolta. Penan aikana näin ei ollut ja ehkä joillekin sopii se puhina ja pöhinä ja tärkeintä on se, että meistä kirjoitetaan ei se mitä meistä kirjoitetaan-asenne. Mulle ei.
Ja lisätään nyt kaikkien niiden iloksi, jotka taas muuten vetävät palkokasveja nasaaliin, että tämä kirjoitus ei todellakaan tarkoita, että IFK olisi jälleen mielestäni sysipaska. Eihän se ole, se on jo nähty ja havaittu! Mutta nyt kun ollaan näinkin hyvällä mallilla, niin haluaisin kovasti nähdä, että mennään ihan sinne tappiin saakka, ja saunotetaan nakkikattila jälleen IFK:n toimesta, kun se on kaikenmaailman maakunnissa käynyt ryvettymässä!
Tätä varmasti toivovat kaikki tälle HIFK-palstalle kirjoittavat HIFK:n kannattajat. Mutta ainakin itselläni on sellainen kutina, että joukkue vielä vahvistuu parilla pelaajalla. Kolmeen vahvistukseen en itse usko, sillä tuskin ihan niin paljoa on laitettu sukan varteen rahaa. Eiköhän sieltä pakki ja maalivahti vielä tule, nämä ovat ne tärkeimmät hankinnat mielestäni.