Olen vähän funtsinut tuota meidän mainontaa, lähinna kadunvarsimainontaa. Ollaan menty jo vuosia tuolla periaatteessa punainen ja kilpi teemalla. Se toimii joo ihan ok, mutta hiukan jotain muuta kaipaisi rinnalle siihen.
Yritän ottaa mahdollisimman objektiivisen näkökulman narrien kadunvarsimainontaan, aika epäonnistunutta ja sekavaa. Heiltä puuttuu selkeät värit ja teemat. Sotkuisia kuvia. Mun mielipide mutta miksi tuosta sanoin niin olisi mukava nähdä IFK:llakin vaihteeksi pelaajia mainoksissa, ajatellen mm nuorta fanisukupolvea.
Veikkaan että siellä alkaa kyllästyttää pelkkä logo ja punainen juliste. Nuoret haluaa nähdä pelaajia, idoleitaan. Kilpilogo on suunnattu enemmän meille vanhemmille perinteitä kunnioittaville, nuorille se on vain osa tätä joukkuetta ei kaikki kaikessa että pitäisi olla joka mainoksessa isolla keskellä.
Ihmettelin suuresti miksi ei JMA:ta hyödynnetty ollenkaan tähän tyyliin, oli kiistatta Liigan kovin pelaaja, maajoukkuetähti. Mikä olisikaan ollut parempi kuin laittaa naamaa tai koko jätkää posteriin. Niitä kuvaussession tyylisiä kuvia mitä ollaan kotisivuilta nähty ennen kauden alkua. Tyylikäs IFK-pelipaita päällä jne.
Sama Peltosen kohdalla aikoinaan. Ei hyödynnetä tarpeeksi mun mielestä.
Nyt ehkä isot starat puuttuu, mutta kyllä Lennun olemus myy ja parin muunkin tuosta joukkueesta.
Kärjistetty vertaus, iso punainen motorsportissa on Ferrari ja kuinka tunnettu onkaan se logo ja väri mutta sielläkin starat Seb ja Kimi on todella monessa mainonnassa mukana. Toki tilanne on eri kun vertaa kahta isoa staraa nipulliseen jätkiä joukkueessa mutta ajatellen isoja staroja kuten mainitsemani JMA ja Peltonen niin tilanne ei poikkea suuresti, samalla tavalla pitäisi nostaa esiin, jopa rakkaan logon kustannuksella.
_