HIFK:n mediaketju

  • 1 470 480
  • 5 844

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Jos HIFK hoitaa asian hyvin, niin sinne rakennetaan koko päädyn kokoinen seisomakatsomo kaiteilla halvoilla hinnoilla.

Tuohan olisi mahtavaa, mutta epäilen. Valmistuessaan Gardenista tulee kuitenkin ykköspaikka isoille keikoille, ja sinne ei oikein tuo seisomakatsomo natsaa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuohan olisi mahtavaa, mutta epäilen. Valmistuessaan Gardenista tulee kuitenkin ykköspaikka isoille keikoille, ja sinne ei oikein tuo seisomakatsomo natsaa.

Suunnittelee sen niin, että seisomakatsomo jää lavan taakse ja HIFK:n pelisuunta on niinpäin. Sitten on nämä 360 konsertit tietysti erikseen, mutta on olemassa kaikenlaisia väliaikaisia katsomorakenteita, joita helppo asentaa mikäli otetaan suunnitellessa asiat humioon. Voihan sitä sitten jälkikäteen päivitellä, että ei onnistu, mutta jos on halua ja älyä, niin asiat onnistuu.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ongelma on monisyinen. Samaan aikaan kun Liigan taso on laskenut, eli tänne ei saada tähtipelaajia joiden näkemisestä maksaisi, on hintataso vastaavasti kokoajan noussut. Aikoinaan IFK oli ihan oma juttunsa, täynnä tähtiä ja lätty lätisi jos oli aihetta.

Milloin tämä ennen on ollut? Milloin meillä on ollut Heiskasen ja Lundellin kaltaisia talentteja jengissä? Hakin aikaan vissiin.

Enkä mä ainakaan mitään lätyn lätinää muista, jotain tyhjän päiväistä huutelua ja hanskalla hieromista kyllä.

Sitten loppujen lopulta mulle on ihan sama vaikka koko liigassa ei olisi yhtään "tähtipelaajaa". Eämäni parhaan lätkämatsin olen nähnyt noin 15 vuotta sitten Munchenissä. Pelaajien taso oli tuolloin ehkä jotain mestiksen kärkitasoa, mutta tunnelmaltaan ja intensiteetiltään ihan ylivoimainen matsi. Mentiin päästä päähän ja yleisö eli joka sekunnissa mukana. Ei ollut mitään helvetin mainoskatkoja jne.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: VT

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Sitten loppujen lopulta mulle on ihan sama vaikka koko liigassa ei olisi yhtään "tähtipelaajaa". Eämäni parhaan lätkämatsin olen nähnyt noin 15 vuotta sitten Munchenissä. Pelaajien taso oli tuolloin ehkä jotain mestiksen kärkitasoa, mutta tunnelmaltaan ja intensiteetiltään ihan ylivoimainen matsi.

Tässä olen samaa mieltä ehdottomasti. Kaipaan fiilistä, yritystä, taistelua ja huutoa. Elämäni parhaat fudis-matsitkin ovat olleet HIFK:n pelejä, vaikkei meillä ole ollut kuin hasbeen-tähtiä. Mutta meininkiä on riittänyt.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Milloin tämä ennen on ollut? Milloin meillä on ollut Heiskasen ja Lundellin kaltaisia talentteja jengissä? Hakin aikaan vissiin.

Enkä mä ainakaan mitään lätyn lätinää muista, jotain tyhjän päiväistä huutelua ja hanskalla hieromista kyllä.

Sitten loppujen lopulta mulle on ihan sama vaikka koko liigassa ei olisi yhtään "tähtipelaajaa". Eämäni parhaan lätkämatsin olen nähnyt noin 15 vuotta sitten Munchenissä. Pelaajien taso oli tuolloin ehkä jotain mestiksen kärkitasoa, mutta tunnelmaltaan ja intensiteetiltään ihan ylivoimainen matsi. Mentiin päästä päähän ja yleisö eli joka sekunnissa mukana. Ei ollut mitään helvetin mainoskatkoja jne.
"Ennen" tarkoittaa aikaa kun Kekäläisen toinen kausi alkoi. Lättyä lätisyttivät mm. Nielikäinen, Mäkiaho, Vopat, Kautonen, Brennan, Ustrnul. Hienoimpia muistoja on esim. Bluesin Nils Ekman joka alkoi takomaan nyrkiniskuilla IFK-legenda Pepe Lehtosta kulmatilanteessa. Luonnollisesti tätä ei katsottu hyvällä IFK-leirissä. En muista kumpi aloitti ja kumpi lopetti, Karalahti vai Laaksonen, mutta Ekman poistui jäältä visiiri veressä eikä koskaan enää ottanut erivapauksia IFK:ta vastaan. Tämä siis tapahtui 90-luvulla, vanhoina hyvinä aikoina.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Ennen" tarkoittaa aikaa kun Kekäläisen toinen kausi alkoi. Lättyä lätisyttävät mm. Nielikäinen, Mäkiaho, Vopat, Kautonen, Brennan, Ustrnul. Hienoimpia muistoja on esim. Bluesin Nils Ekman joka alkoi takomaan nyrkiniskuilla IFK-legenda Pepe Lehtosta kulmatilanteessa. Luonnollisesti tätä ei katsottu hyvällä IFK-leirissä. En muista kumpi aloitti ja kumpi lopetti, Karalahti vai Laaksonen, mutta Ekman poistui jäältä visiiri veressä eikä koskaan enää ottanut erivapauksia IFK:ta vastaan. Tämä siis tapahtui 90-luvulla, vanhoina hyvinä aikoina.

Minä en kyllä toivo, että tänne roudattaisiin mitään Nielikäisen kaltaisia tuppukylien pullistelijoita ja uhoajia. Mieluummin kuitenkin jääkiekon pelaamisesta kiinnostuneita.

Sehän on selvä, että itse kullakin kauneimmat muistot liittyvät niihin aikoihin, kun elämäntilanne oli sopiva ja mieli sopivan herkkä erilaisille asioille. Vuoden 1999 ikimuistoisen hopean jälkeen sijoitukset olivat 4, 6, 10 ja 7, joten en kovin vahvasti osaa tuotakaan aikaa kaivata kuin just ehkä uhon osalta. Kiva oli tietysti käydä hallilla, kun perhevelvoitteet eivät turhaan rajoittaneet touhua ja muutenkin sellainen jätkäporukalla rilluttelu oli enemmän ajankohtaista, mutta en hetkeäkään usko, että tuo nyt pelillisesti mitenkään erityinen kultainen ajanjakso olisi ollut, jos asiaa yhtään objektiivisemmin tarkastelee.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
"Lättyä lätisyttävät mm. Nielikäinen, Mäkiaho, Vopat, Kautonen, Brennan, Ustrnul.

Herkistyin hieman näistä nimistä. Sitten vaivuin alakuloon, koska oletettavasti vastaaville äijille ei ole enää paikkaa.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Eli ihan kuin eilen. Oi niitä aikoja.

En mä ehkä Brennania (22o, 0+3) nostelisi ihan legendaksi, vaikka taisi jotain hanskatakin. Roman Vopat oli ihan viihdyttävä kaveri.
Joo ei Kip varmaan ottanut kuin Heleniusta vastaan mutta hieno mies kuitenkin.
 

McLovin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vegas Golden Knights
Joo ei Kip varmaan ottanut kuin Heleniusta vastaan mutta hieno mies kuitenkin.
Matt Nickersonia yritti myös kovasti saada tappeluun, taisi jopa pudottaakin hanskat mutta tuomarit roikkuvat lopulta välissä.

Yksi mulle mieleenpainuvimmista tilanteista oli peli Kärppiä vastaan Nordiksella. Kip antoi pelikatkolla Viuhkolalle pikkuisen poikittaista selkään, Viuhkola kääntyi ympäri antaakseen takaisin, mutta suorastaan paskoo alleen nähdessään Brennanin. Tästä oli mainio kuva Jatkoajan kuvakoosteessa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jos HIFK hoitaa asian hyvin, niin sinne rakennetaan koko päädyn kokoinen seisomakatsomo kaiteilla halvoilla hinnoilla.
Sulaa hulluutta olisi moinen. Nykyaikaiseen monitoimiareenaan eikä edes pelkkään jäähalliin kuulu mitkäön seisomakatsomot.
 

444

Jäsen
Sulaa hulluutta olisi moinen. Nykyaikaiseen monitoimiareenaan eikä edes pelkkään jäähalliin kuulu mitkäön seisomakatsomot.
Juu, kunnon nojatuolit vaan raheineen paikalle, niin ei selkä väsy liikaa, kun kerran viikossa käy antamassa sivistyneet maksimissaan kolmen taputuksen aplodit ottelun päätyttyä. Hienoa olisi saada myös oma naulakko nojatuolin viereen, johon voisi sitten ripustaa ulsterinsa tyylikkäästi roikkumaan.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sulaa hulluutta olisi moinen. Nykyaikaiseen monitoimiareenaan eikä edes pelkkään jäähalliin kuulu mitkäön seisomakatsomot.

Joo ei missään nimessä haluta erottua massasta, vaan tehdä kaikki ihan samalla tavalla, kun kaikki muut, mutta vielä pari napsua huonommin. Sehän HIFK:ta kaikessa kuvastaa parhaiten.

Perustellaan tätä vielä. Seisomalipun halpa hinta perusteltavissa. Helppo nuoren fanin ottaa ensiaskeleet faniuteen. Ei kukaan ensin kausikorttia osta tai liity fan clubiin. Voi olla, että vuosiakin käydään haistelemassa ilmapiiriä.

Itse kävisin paljon enemmän peleissä, jos siellä olisi jotain sellaista, jota ei kotikatsomosta aisti. Uskoisin monen muun ajattelevan samoin. Saksassa ja Sveitsissä on isoja fanikatomoita ja porukka matkustaa sinne asti jo pelkästään sen tunnelman takia. Kyllähän seisomakatsomo voi olla tyylikkäästi toteutettu. Tässä asiassa pitäisi ajatella isosti. Suomen "ykkösseuralla" pitäisi olla suurin fanikatsomo. Mikäänhän ei tule muuttumaan nordiksen tunnelmasta, jos mennään kuten ennenkin.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Noin ihan ohimennen kysyn miksei siellä istumakatsomossa voi seistä kaikki halutessaan siinä (taittuvien) penkkien edessä?
 
J

Just-Ice-Hockey

Noin ihan ohimennen kysyn miksei siellä istumakatsomossa voi seistä kaikki halutessaan siinä (taittuvien) penkkien edessä?

En osaa sanoa kieltävätkö järkkärit seisomista. Yhden kerran olen itse ollut tilanteessa, missä koko istumakatsomo seisoi. Tuolloin asiaan ei puututtu.

Epäilen kuitenkin, että tuollainen järjestely kaatuu lähtökohtaisesti omaan mahdottomuuteensa, koska kaikki eivät halua seistä. Jos on istumapaikalle lipun ostanut, pitää tapahtuma voida katsoa istualteen. Näin yksi henkilö voi, ainakin periaatteessa, estää muuta katsomoa seisomasta. Niinpä on vaan helpompi huputtaa ne penkit tai olla asentamatta niitä alkuunkaan siihen osaan katsomoa, missä ihmisille halutaan tarjota mahdollisuus seistä.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, kunnon nojatuolit vaan raheineen paikalle, niin ei selkä väsy liikaa, kun kerran viikossa käy antamassa sivistyneet maksimissaan kolmen taputuksen aplodit ottelun päätyttyä. Hienoa olisi saada myös oma naulakko nojatuolin viereen, johon voisi sitten ripustaa ulsterinsa tyylikkäästi roikkumaan.
HIFK:n puuhastelua katsellessa ja dinojen ikääntyessä voitte vain kuvitella tekevätkö he joitain ratkaisuja faneja kuunnellen?

Hallista tulee varmasti hieno puitteineen, mutta kyllä mä vahvasti sitä mieltä olen että jollain tapaa HIFK:n brändi hukkuu siihen tulevien hotelleiden, kauppakeskusten ja muiden ympärillä olevien höpötysten taakse. Itse jääkiekko tapahtuman jäädessä sinne bunkkeriin. Luultavimmin HIFK:n kerran-kaksi viikossa vetämä 7000-10000 ihmisen määrä kun ei varmasti ole laskennallisen asiakasvirran osalta kuin murto-osa.

Suurimpia toiveita halliin olisi pelien ajaksi ilmainen tai oikeasti halpa pysäköinti, eritoten kausarilaisille.

Hallin katsomorakenteista en toivo muuta kuin tunnelmaltaan tiiviimpää mitä ilmalan kirkossa. Liian väljäksi rakennettuna se on täynnäkin vaisun oloinen.

Huomenta.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Juu, kunnon nojatuolit vaan raheineen paikalle, niin ei selkä väsy liikaa, kun kerran viikossa käy antamassa sivistyneet maksimissaan kolmen taputuksen aplodit ottelun päätyttyä. Hienoa olisi saada myös oma naulakko nojatuolin viereen, johon voisi sitten ripustaa ulsterinsa tyylikkäästi roikkumaan.

Perustellaan tätä vielä. Seisomalipun halpa hinta perusteltavissa. Helppo nuoren fanin ottaa ensiaskeleet faniuteen. Ei kukaan ensin kausikorttia osta tai liity fan clubiin. Voi olla, että vuosiakin käydään haistelemassa ilmapiiriä.
No itse vastustan tällaista nykyään vallalla olevaa ”halpuuttamista”. En minäkään kakarana päässyt halvalla minnekään alakatsomoihin, vaan jonnekin kusisiin yläkulmiin ja silti tuli kausari-elinkautisvanki. Tuote kuntoon, valmennus kuntoon, osaava utj, oikeasti kiinnostava joukkue, niin halli täyttyy ja lippuja ja kausareita myydään. Jos on kakaroille pakko välttämättä tehdä jotain halpuutuspaikkoja, niin sitten jonnekin katonrajaan. Nykyaikaiseen jäähalliin ei kuulu seisomakatsomot. Onko missään rakennettu uutta areenaa niin, että olisi suoriltaan tehty esim. päädyn parhaille paikoille seisomakatsomo? Jos tunnelma on tarpeeksi hyvä ja joukkue suorittaa, niin sitten voi osoittaa suosiotaan seisten, muuten minun mielestäni tuollainen koko ajan seisominen ja keinotekoinen ja väkinäisen päälleliimatun oloinen karnevaalimeininki ei kuulu jääkiekkoon. Itse viihdyn hyvin NHL-tyylisessä matsitunnelmassa, jääkiekkoelämyksestäni ei ole mitään pois, vaikka laulu ei raikaa kaiken aikaa ja rumpu pauku. Kyllä ne reaktiot tulee luonnostaan kenttätapahtumien perusteella.
 

444

Jäsen
No itse vastustan tällaista nykyään vallalla olevaa ”halpuuttamista”. En minäkään kakarana päässyt halvalla minnekään alakatsomoihin, vaan jonnekin kusisiin yläkulmiin ja silti tuli kausari-elinkautisvanki. Tuote kuntoon, valmennus kuntoon, osaava utj, oikeasti kiinnostava joukkue, niin halli täyttyy ja lippuja ja kausareita myydään. Jos on kakaroille pakko välttämättä tehdä jotain halpuutuspaikkoja, niin sitten jonnekin katonrajaan. Nykyaikaiseen jäähalliin ei kuulu seisomakatsomot. Onko missään rakennettu uutta areenaa niin, että olisi suoriltaan tehty esim. päädyn parhaille paikoille seisomakatsomo? Jos tunnelma on tarpeeksi hyvä ja joukkue suorittaa, niin sitten voi osoittaa suosiotaan seisten, muuten minun mielestäni tuollainen koko ajan seisominen ja keinotekoinen ja väkinäisen päälleliimatun oloinen karnevaalimeininki ei kuulu jääkiekkoon. Itse viihdyn hyvin NHL-tyylisessä matsitunnelmassa, jääkiekkoelämyksestäni ei ole mitään pois, vaikka laulu ei raikaa kaiken aikaa ja rumpu pauku. Kyllä ne reaktiot tulee luonnostaan kenttätapahtumien perusteella.
Aivan: sinun elämyksestäsi ei ole mitään pois, vaikka laulu ei raikaa ja rumpu soi. Sinun. Toisten kokemuksesta se on pois, esim. minun. Olisiko se sinun elämyksestäsi pois, jos jonkin kokoinen joukko saisi halutessaan seistä koko matsin ajan laulaen rummun rytmissä?
Olen tällä kaudella käynyt kahdesti istumassa; kerran C/D-kulmassa ja kerran E6:ssa. On muuten aika erilainen kokemus, kun ympärillä kaikki istuvat kädet puuhkassa ja seuraavat ottelutapahtumaa. Itselleni tuo antoi yhtä paljon kuin ottelun seuraaminen tv:stä, sillä erotuksella että tuolta C/D-kulmasta näki todella huonosti. Tunnelmaa kummassakaan istumaosiossa ei ollut sen enempää kuin kotisohvallani. Hiljaisuudesta voin mennä nauttimaan myös vaikka Sipoonkorven kansallispuistoon.

Toisin sanoen meitä kannattajia on aika moneen junaan ja minun mielestäni eri tarpeita olisi syytä huomioida mahdollisimman pitkälle. Toki esim. koko päädyn kokoinen stondis on lähinnä nolo, jos se ei ole ottelusta toiseen oikeasti täynnä ihmisiä ja meteliä. Mutta ei se vähemmän nololta näytä silloinkaan, kun niille 50€ paikoille ei riitä istujia.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Suurimpia toiveita halliin olisi pelien ajaksi ilmainen tai oikeasti halpa pysäköinti, eritoten kausarilaisille.
Lyhyt ja ytimekäs vastaus: Ei tule. Ihmisiä pyritään ohjaamaan julkisen liikenteen käyttöön.
Yhtälö on lievästi sanottuna autoilun kannalta vitun haastava. Ensinnäkin asukkaat. Ihmisiä tulee ja menee, kuka minnekin. Heillä pitäisi olla jonkinnäköinen "etuajo-oikeus". Kauppakeskus, jengin pitäisi päästä sisään ja ulos kohtuullisen jouhevasti. Tai edessä on REDI II. Päällekkäisyydet, vanhassa hallissa voi olla samaan aikaan esim. koripallo-ottelu.
Ja pahimpana skenaariona tämän yhtälön ytimessä pyörii savolainen Toyota -kuski vaimoineen etsimässä ilmaista parkkipaikkaa, kun tuo Dannyn konserttilippukin maksoi niin paljon. Stressiarvot tapissa jo Järvenpään kohdalla.

n unohtui
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Aivan: sinun elämyksestäsi ei ole mitään pois, vaikka laulu ei raikaa ja rumpu soi. Sinun. Toisten kokemuksesta se on pois, esim. minun. Olisiko se sinun elämyksestäsi pois, jos jonkin kokoinen joukko saisi halutessaan seistä koko matsin ajan laulaen rummun rytmissä?
No omia mielipiteitä ja kokemuksia täällä jokainen esittää ja niin sen pitääkin olla. Minun mielestäni tässä on selvä kulttuuriero: tietyllä tapaa ”hillitympi” (toki äänekkyys sallitaan) kannattaminen kuuluu jääkiekkoon ja chantit, laulut, pomppiminen ja se rumpujen kanssa hihhulointi enempi esim. jalkapallokatsomoihin. Uskon siihen, että jääkiekon emämaassa kannatetaan oikein ja euroopassa ollaan väärillä jäljillä, mutta kuten sanottua, mielipideasioita.

Edit: Korjasin kirjoitusvirheen
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
No omia mielipiteitä ja kokemuksia täällä jokainen esittää ja niin sen pitääkin olla. Minun mielestäni tässä on selvä kulttuuriero: tietyllä tapaa ”hillitympi” (toki äänekkyys sallitaan) kannattaminen kuuluu jääkiekkoon ja chantit, laulut, polppiminen ja se rumpujen kanssa hihhulointi enempi esim. jalkapallokatsomoihin. Uskon siihen, että jääkiekon emämaassa kannatetaan oikein ja euroopassa ollaan väärillä jäljillä, mutta kuten sanottua, mielipideasioita.
Nimenomaan, mielipideasioita. Mun mielestäni molemmat mielipiteet mahtuvat samaan katsomoon. :)
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
IFK:n alustus otteluraporttiin facebookissa:

"Hyvä taisteluilme ei riittänyt tänään pistettä enempään."

Kai tuollakin lausahduksella 6500 peliä näkemätöntä löytyy seuraavaan kotimatsiin.

Pohjois-Korea pitäkää tunkinne.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
GIGANTTI OTTELUSTUDIO: "Duunin kautta tulee tulosta"

Kun on haukuttu tietotoimistoa, niin kehujakin pitää antaa. Hyvä perus pre-game, jossa myös myönnetään, ettei se edellinen peli ollut kummoinen ja sanotaan, että peli oli uuden valmennuksen alla se "Heikoin peli".

Hyvä, jos myös joukkue tunnistaa realismin. Ja olihan sen pelin jälkeen hymyt aika vähissä. Niin Pikkaraisella kuin joukkueella. Kyllä varmaan kaikki tajusi, että nyt mokattiin. Toivottavasti näkyy tänään ja huomenna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös