Just sellasta, mitä jokainen haluaa silloin kun muutamaa kovaa vahvoistusta odotellaan... eiku :)
Moi!
Kolmasosa runkosarjasta on yhtä peliä vaille pelattu, joten vedetäänpä hieman alkukautta yhteen. Jos lasi on puoliksi tyhjä, niin meidän sarjasijoitus on kymmenes. Mutta jos lasi on puoliksi täynnä, me ollaan neljän pisteen päässä kolmannesta sijasta. Viiden pinnan sisällä on yhdeksän joukkuetta, eli muutamalla voitolla ollaan takaisin kärkikahinoissa.
CHL:ssä emme olleet vielä elo-syyskuun vaihteessa valmiita niin kovin peleihin, mitä siellä tuli vastaan ja samaan näytti törmäävän aika moni muukin suomalaisjengi. Liigakausi alkoi sitten viidellä peräkkäisellä voitolla, mutta lokakuun loppu ei mennyt ihan tuubiin.
Yksi suurimmista syistä vaisuihin tuloksiin oli saletisti loukkaantumiset, mistä olen itsekin viime viikot kärsinyt. Ei niiden taakse kukaan luiki piiloon, mutta yhtä lailla se on faktaa, että yhdeksän pelaajan poissaolo laittaa terveenä olevien niskaan kovan lastin, varsinkin kun pelitahti on tiivis. Jokainen joutuu venymään snadisti enemmän joka ilta ja kolmen pelin viikkotahdilla väistämättä rasitus alkaa jossain välissä painaa päälle.
Valoa kuitenkin on tunnelin päässä. Itse pääsen todennäköisesti kehiin heti ensi viikolla ja varmaankin 2–3 ukkoa palaa samoihin aikoihin lasaretista takaisin peleihin. Sillä on vaikutusta meidän pelaamiseen, kuten myös sillä, että päästään pelaamaan kaksi tauon jälkeistä peliä himassa Nordiksella.
Pitää huomata muuten se, että loukkaantumissuman keskellä meidän nuoret jätkät ovat joutuneet todella isoihin saappaisiin ja Anton, Nikke, Jäky ja muut jäbät ovat pärjänneet erittäin hyvin liigavauhdissa. Se lisää kilpailua pelipaikoista, kun saadaan kaikki ukot takaisin kehiin ja pistää tietenkin myös meihin veteraaneihin lisää vauhtia.
Ollaan siis kärsivällisiä, niin kaukalossa kuin katsomossakin. Mä ja kaikki jätkät meidän kopissa uskotaan, että parempaa lentokeliä on luvassa jo pian. Joukkueen jokapäiväinen tekeminen on ollut koko ajan todella hyvällä tasolla, fiilis kopissa on hyvä ja mun mielestä me olemme pelanneet paremmin kuin mitä tulokset viime kuukauden aikana ovat olleet.
Nähdään ensi viikolla peleissä!
Terveisin,
Lennu Petrell #32