Mainos

HIFK:n markkinointi, parannuksia ja valituksia

  • 469 123
  • 1 357

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
IFK on tällä hetkellä, huolimatta kiekollisesta haparoinnista ja lähes Granlundittomasta toimintaympäristöstä, melko myyvä brändi. Jopa niin myyvä, että tuotetta voidaan markkinoida tuotteella itsellään, liiemmin panostamatta markkinoinnin ohessa tapahtuvaan kehitystyöhön. Hallin korkea täyttöaste sekä alati parantuva vuosikohtainen taloudellinen tulos sokeuttaa seurajohdon ajatukset tuotteen kehittämisestä. "Meillä on hyvä tuote, ehjää ei tarvitse korjata."

Samaan aikaan kilpailijat, joista suurin löytyy luonnollisesti samalta talousalueelta, kehittää toimintaansa ajatuksella: Meillä on oltava parempi tuote kuin naapurilla, yhtä hyvä ei riitä. Kehitystyössä panostetaan uusille alueille. Ja ei, niitä eivät ole yritykset, sponsorit ja sidosryhmät, vaan nuoret. Samat nuoret jotka takaavat seuran kannattamiseen jatkumon, markkinoivat itse tuotettaan omalle ikäryhmälleen, ja ovat tulevaisuudessa niitä, jotka tuovat yritysvieraitaan paikkaan, jossa rakkaus lajiin omalta osalta on syntynyt. Markkinoinnin rinnalla toteutetaan IFK:lle vierasta laskukaavaa: kausikohtainen mahdollisesti heikompi tulos + tulevaisuuden varaan rakentaminen = jatkumo tuotteen myynnissä myös tuleville vuosikymmenille.

Kaiken kaikkiaan IFK:n nykytilannetta voi verrata muutama vuosi sitten toimineeseen, erääseen Suomen ja maailmankin tunnetuimpaan brändiin, joka kehitti niin hyvän ja menestyvän tuotteen, että tuote markkinoi itse itseään. Tuote oli jopa niin hyvä, että kehitystyössä tarvitsi panostaa ainoastaan tuotteen hienosäätöön. Samanaikaisesti kilpailijat pyrkivät pysymään menestyjän kannoilla, mutta ajattelivat, että yhtä hyvä tuote ei riitä, pitää kehittää parempi. Loppu on historiaa, ja nykypäivänä tämä Suomen ja maailman kuuluisimpiin brändeihin kuuluva yritys sinnittelee muiden takana ja tekohengittää tulevaisuuttaan hupenevan yrityskassansa kautta. Brändi jääköön mainitsematta, mutta voin paljastaa sen myyvän ainakin matkapuhelimia.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Täällä ollaan taas synkistelemässä kun Jokereiden peleihin pääsee halvemmalla. Jos ette ole huomanneet niin niillä on aikalailla isompi halli, joten sinne on helpompi tehdä tuollaisia järjestelyitä kun tilaa on. Meillä hallin täyttöaste on korkea ja junnuliput vain söisivät katetta.
On totta että naapurissa tehdään tällä hetkellä aika hyvää työtä, mutta onhan heillä johdossa suomen kovin kiekkojohtaja, joten ei liene yllätys että siellä tehdään hyvää duunia.
Meillä on oma tyylimme tehdä asioita ja halli on 80% (tai vähintään 70%) täynnä joka pelissä, siis ihan jokaisessa. Tämä ei tietysti ole itsestään selvyys jatkossa vaan kyllä johdon pitää miettiä miten saadaan jatkuvuutta. En tiedä onko ratkaisu sitten kuitenkaan ne alehintaiset junnuliput?
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Täällä ollaan taas synkistelemässä kun Jokereiden peleihin pääsee halvemmalla. Jos ette ole huomanneet niin niillä on aikalailla isompi halli, joten sinne on helpompi tehdä tuollaisia järjestelyitä kun tilaa on. Meillä hallin täyttöaste on korkea ja junnuliput vain söisivät katetta.

Veikkaan, että näillä sanoilla asioita ruoditaan myös IFK:n toimistolla. Ei-ihmisten on aina helppo keksiä perusteet sille, miksi nykyinen systeemi on hyvä, eikä vaadi muutosta.

Kyse ei ole hallin koosta, kyse on halusta nähdä vaivaa muutoksien eteen sekä fyysisesti että taloudellisesti. Niin kuin aiemmin kirjoitin, markkinoinnissa on osattava katsoa nykytilanteen ohella myös tulevaisuuteen.

En tiedä kuulunko sitten ehdottomaan vähemmistöön nähdessäni toiminnassa monia hälyyttäviä piirteitä. En voi kuitenkaan sivuuttaa asiaa yhdentekevänä, sillä olen vuosikymmenten saatossa ollut lukemattomia kertoja kovin ylpeä meidän tavastamme toimia esimerkiksi naapuriin verrattaessa. Sen kuitenkin joudun (taas kerran) toteamaan, että menetetty kärkisija missä tahansa mittelössä vaatii perussuoritusta huomattavasti tiukempia ponnisteluja, oli kyse sitten fanitoiminnasta tai mistä tahansa muusta kilpailusta. Ja kilpailuahan tämä on, eikös vaan?
 
Viimeksi muokattu:

tuffgong

Jäsen
Niin ei mun ainakaan ollut tarkoitus synkistellä naapurin halvempien lippujen takia. Ennemminkin oli tarkoitus synkistellä hallin täyttöasteella tulevaisuudessa, tai ainakin olla huolissaan. Tottakai nyt fyrkkaa pitää painaa niinpaljon kuin mahdollista, tänään se tehdään mun mielestä vähän eilisen jutuilla, kattomatta huomiseen ollenkaan. Jotain pitäis tehä mun mielestä huomisen juttujenkin eteen nyt tuntuu että edelleen ollaan sokeita mestaruudesta ja MiGistä ja uskotaan että ne kantaa vielä pitkään. Joku oiskeasti edullinen perhe-peli pari kertaa vuodessa vaikka nolla tuloksella tai ihan vaan se lippiskin voisi kantaa hedelmää kun nää skidit joskus vastaa itse lippujensa ostamisesta. Jos urheilullista menestystä ei tule, niin ei sekään ole mahdotonta että joskus 5-10 vuoden kuluttua Nordiksella synkistellää ja narrilassa nauretaan.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Joku oiskeasti edullinen perhe-peli pari kertaa vuodessa vaikka nolla tuloksella tai ihan vaan se lippiskin voisi kantaa hedelmää kun nää skidit joskus vastaa itse lippujensa ostamisesta.

Skidiklubihan on juuri tälläinen. Sieltä saa jonkinlaisen paidan sekä liput (2kpl) yhteen peliin. Tosin sitä on markkinoitu jotenkin todella ankeasti ja ilmoittautumisen jälkeen oli pitkään epäselvää että menikö se lomake edes mihinkään. Tuossa on potentiaalia kuitenkin ja kun kerran kyseessä on klubi niin jotain muutakin aktiviteettiä voisi olla noiden kahden lipun lisäksi. En tiedä onko muuta, sillä ilmoitin poikani mukaan ensimmäistä kertaa tänä vuonna.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyse ei ole hallin koosta, kyse on halusta nähdä vaivaa muutoksien eteen sekä fyysisesti että taloudellisesti. Niin kuin aiemmin kirjoitin, markkinoinnissa on osattava katsoa nykytilanteen ohella myös tulevaisuuteen.

En tiedä kuulunko sitten ehdottomaan vähemmistöön nähdessäni toiminnassa monia hälyyttäviä piirteitä.

Pahan Bobin kanssa sikäli samaa mieltä, että minustakin kyse on paljolti hallin koosta, mutta muuten täysin samaa mieltä N.Vidicin kanssa tästä ja parista aiemmasta kirjoituksesta ketjussa. Hienoa että joku nostaa keskustelua tärkeästä aiheesta noin laadukkaasti ja ymmärtääkseni myös fanitoiminnan ytimestä. Vähemmistöstä en tiedä mutta ainakaan et ole ainoa, joka näitä hälyyttäviä piirteitä näkee. Minua ainakin on samat asiat pelottaneet jo vuosia. Mestaruus toi hetken hengähdystauon, mutta nyt naapuri alkaa tulla ohi.

Vika on ehkä hallin koossa, ainakin osittain, mutta mitä sitten? Fanien ja nuorten "häätäminen" hallista aiheuttaa pitkällä aikavälillä samat vahingot olipa syynä halli tai johdon ylimielisyys. Toivottavasti officella käydään nyt läpi tarkkaan tiettyjen asioiden suhteen vertailua voitot nyt vs. voitot myöhemmin. HIFK:lla menee nyt taloudellisesti sen verran hyvin että meillä on varaa silloin tällöin kampanjoidakin esim. nuorille. Nyt pitää jättää kaikki ylimielisyys ja turha tyytyväisyys nykytilanteeseen syrjään ja lähteä haastamaan narreja todenteolla uudistamalla tuotetarjontaa ja kampanjointia.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Vika on ehkä hallin koossa, ainakin osittain, mutta mitä sitten? Fanien ja nuorten "häätäminen" hallista aiheuttaa pitkällä aikavälillä samat vahingot olipa syynä halli tai johdon ylimielisyys. Toivottavasti officella käydään nyt läpi tarkkaan tiettyjen asioiden suhteen vertailua voitot nyt vs. voitot myöhemmin. HIFK:lla menee nyt taloudellisesti sen verran hyvin että meillä on varaa silloin tällöin kampanjoidakin esim. nuorille. Nyt pitää jättää kaikki ylimielisyys ja turha tyytyväisyys nykytilanteeseen syrjään ja lähteä haastamaan narreja todenteolla uudistamalla tuotetarjontaa ja kampanjointia.

Toivon että asiaa on puntaroitu officella, entä jos siellä on päätettykin profiloitua hieman vanhemman kansan joukkueeksi? Tätä kautta ehkäpä myös vältytään ikäviltä lieveilmiöiltä joita nuori ikä helposti teettää? Lisäksi hieman vanhemmalla väellä on usein enemmän rahaa käytettävissä, myös oheistuotteisiin.
Jotenkin en näe kuitenkaan riskinä sitä että kaikista nuorista tulisi Jokerien kannattajia vain siksi että siellä on halvemmat liput.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän kyllä näkemyksen lippujen hinnoista ja uusista sukupolvista. Olen vuosia sitten muistaakseni kirjoittanut asiasta jatkoaikaan samalla asialla. Suurin este lippujen hintojen alentamiselle on hallikysymys. En ala tähän kirjoittamaan mielipidettäni uuden hallin rakentamisesta ja sen riskeistä. HIFK tekee isommat lipputulot kuin esimerkiksi Jokerit, vaikka k/a olisi muutama tuhat henkeä pienempi. Tästä on ollut muutamia vuosia sitten tilastoa, joissain lähteissä, nyt heti ei tule vain hollille. Se miksi Jokerit pystyy painamaan hinnat alas, on palvelujen tuottaminen ja laajan tuotevalikoiman myynti omassa hallissa. Tällöin sopiva hintojen pitäminen tietyllä tasolla on toimiva ratkaisu, koska ihmisiä saadaan halliin ja nämä ihmiset tuovat rahaa kassaan muun myynnin kautta. HIFK:n on pakko nipistää Jokereiden hallin tuomaa etua jostain ja se on käytännössä mahdollista vain ja ainoastaan kalliimmilla lipuilla. Lippujen hintojen alentaminen tarkoittaa myös iskukyvyn heikentymistä joukkueen rakennuksen suhteen ja tätä etua ei voida antaa, jos halutaan olla mukana kärkikahinoissa. En ala nyt hassuttelemaan viimeisten vuosikymmenten menestyksestä, kun siitä on jo tarpeeksi hassuteltu. Tässä tilanteessa voidaan kumminkin vaikuttaa eritavoin siihen nuorisoon ja uusiin sukupolviin erilaisilla kampanjoilla ja mielikuvitusta käyttämällä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kävin tuossa jokinaika sitten Manchesterissa ja siellä stadion kierroksella. Siitä tuli mieleen että meidänkin hallista saisi samanlaisen kieroksen järjestettyä ja miksei myös jonkin sortin museota, historiaahan meillä riittää. Siihen joku sopivan värikäs henkilö oppaaksi (esim. Jorma Rikala) joka osaisi kertoa historiasta omien kokemusten pohjalta.
Väkeä ei tietenkään riittäisi jokapäivisille kierroksille mutta muutaman kerran kaudessa voisi toimia?
 

scholl

Jäsen
Kävin tuossa jokinaika sitten Manchesterissa ja siellä stadion kierroksella. Siitä tuli mieleen että meidänkin hallista saisi samanlaisen kieroksen järjestettyä ja miksei myös jonkin sortin museota, historiaahan meillä riittää. Siihen joku sopivan värikäs henkilö oppaaksi (esim. Jorma Rikala) joka osaisi kertoa historiasta omien kokemusten pohjalta.
Väkeä ei tietenkään riittäisi jokapäivisille kierroksille mutta muutaman kerran kaudessa voisi toimia?

Hakki vetämään kierroksia. Tosin halli on niin kämäinen, että ensin pitäisi kierrosyleisön ottaa Hakin kanssa baarissa parit Koffit, sillä ihan selvinpäin ei siellä viitsisi kiertää.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Hakki vetämään kierroksia. Tosin halli on niin kämäinen, että ensin pitäisi kierrosyleisön ottaa Hakin kanssa baarissa parit Koffit, sillä ihan selvinpäin ei siellä viitsisi kiertää.

Ehkä siellä voisi järjestää baarikierroksen, koska Hakki sopisi siihenkin tehtävään kuin punanenä päähän. Anniskelualueita on lisätty, niin sen puolesta ei tarvitse tallustaa kuivinsuin pitkää matkaa. Kierros päättyisi Pepe´s Corneriin (vai mikä lie se nykyään on?), missä aika suorastaan pysähtyy. Asiakkaat lastataan kulmaovista pihalle suoraan taxeihin.
 
Viimeksi muokattu:

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Hakki vetämään kierroksia. Tosin halli on niin kämäinen, että ensin pitäisi kierrosyleisön ottaa Hakin kanssa baarissa parit Koffit, sillä ihan selvinpäin ei siellä viitsisi kiertää.

Onhan siellä kuitenkin esim. niitä tauluja yms. historiasta kertovia juttuja, mistä hyvin voisi tarinaa riittää. Ei ne maailman stadionitkaan sisältä sen kummempia ole. Vierailu pukokopissa olisi tietysti kierroksen helmi.
 

scholl

Jäsen
Se miksi Jokerit pystyy painamaan hinnat alas, on palvelujen tuottaminen ja laajan tuotevalikoiman myynti omassa hallissa. Tällöin sopiva hintojen pitäminen tietyllä tasolla on toimiva ratkaisu, koska ihmisiä saadaan halliin ja nämä ihmiset tuovat rahaa kassaan muun myynnin kautta.

Jokerit joutuvat myös myymään halvemmalla, koska kukaan ei oikein tiedä mitä he edustavat, joten ei ole tullut sellaista buumia, mikä olisi saanut 13000 ihmistä jatkuvasti haluamaan maksaa lipun hinnan. Heidän brändinsä ei yksinkertaisesti ole niin vahva, että se tukisi tuollaisella kapasiteetilla varustetun hallin kunnollista hyödyntämistä.

HIFK:n on pakko nipistää Jokereiden hallin tuomaa etua jostain ja se on käytännössä mahdollista vain ja ainoastaan kalliimmilla lipuilla.

Ei se nyt ihan suoraan noin mene. Olennaista on se paljonko saadaan kokonaisuudessa kassaan lippuja myymällä. Yksittäisen lipun hinta voi olla silloin halpa tai kallis ja se pitää määräytyä sen mukaan, paljonko jengi on minäkin iltana valmis lipuistaan maksamaan. Perus yield managementia. Se on helppo toteuttaa ottamalla käyttöön muutamia käytäntöjä: tiettyihin katsomoihin myydään vain yksityishenkilöiden kausareita (eikä siis firmakausareita, eikä irtolippuja), tiettyihin katsomoihin myydään vain firmakausareita (eikä siis yksityishenkilöiden kausareita, eikä irtolippuja). Näissä kahdessa on keskinäinen ero. Firmoilla on mahdollisuus maksaa kausareistaan enemmän, joten heidät on laitettava eri katsomoihin. Loput katsomot irtolipuille ja niissä ei niin että jossain helvetin nurkan loukossa on halvempaa, vaan first come, first serve periaate. Lippujen hintojen pitää määräytyä vastustajan ja pelipäivän mukaan, ei katsomolohkon mukaan. Ainoastaan eri hinta ylä- ja alakatsomoon. Esim. D-katsomo alhaalla irtolipuilla, mutta kalliimmilla irtolipuilla kuin yläkatsomo tai jotain vastaavaa.

Tässä systeemissä ne, jotka ostavat aikaisin lippuja varsinkin ei niin houkuttelevia vastustajia vastaan, pääsevät suht halvalla suht hyville paikoille ja innostuvat seuraamaan IFK:ta. Samoin ajoissa voidaan myydä jotain lippupaketteja, joissa voi olla vaikka 3 matsia. Niitä voi myydä samaan aikaan jo kesällä kun kausareitakin, koska irtoliput myydään eri katsomoihin kuin kausarit. Kun lippu on ostettu ajoissa niin on suurempi todennäköisyys, että joku lähtee matsiin kuin silloin, jos pitää ihan ex tempore päättää, käviskö ostamassa nyt lipun illan matsiin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Saipa pelit eivät ole koskaan täynnä (?) varsinkaan kun ollaan otettu niiltä aina himassa pataan. Juuri tuommoisiin peleihin voisi esim. alle 15-vuotialle myydä 10€/lippu mihin paikkaan vain hallissa. Eipä ne Ilves matsitkaan ole tainnut kovin hyvin myydä? Juuri semmoisia pelejä joihin ihmisiä ei paljoon ole tulossa voisi nuoria päästää halvemmalla sisään. Parempi ne tyhjät paikat on täyttää nuorilla jotka ovat maksaneet lipuistaan vaikka sen kympin kun että ne jätetään täyttämättä. Noi perhepaketit on ihan hyvä juttu, vaikka en ole kyllä tutustunut niihin, että paljon ne maksaa jne, että saako sillä hyvänkin alennuksen?
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Saipa pelit eivät ole koskaan täynnä (?) varsinkaan kun ollaan otettu niiltä aina himassa pataan. Juuri tuommoisiin peleihin voisi esim. alle 15-vuotialle myydä 10€/lippu mihin paikkaan vain hallissa. Eipä ne Ilves matsitkaan ole tainnut kovin hyvin myydä? Juuri semmoisia pelejä joihin ihmisiä ei paljoon ole tulossa voisi nuoria päästää halvemmalla sisään.

Juuri näin! Puoli-ilmaisilla tai jopa ilmaisilla lipuilla sisään koululaisia, esikoululaisia tai jopa päiväkoti-ikäisiä viikareita vanhempineen. Loistava sijoitus tulevaisuuteen, vaikka lippukassa ei ottelukohtaisesti toivotulla tavalla karttuisikaan. Saattaa vaatia toimistolta seitinohutta vaivaa kuvion toteuttamiseksi, mutta sitähän tässä viimeisten viestien aikana on peräänkuulutettu, ponnisteluja tulevaisuuden turvaamiseksi.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kierros päättyisi Pepe´s Corneriin (vai mikä lie se nykyään on?), missä aika suorastaan pysähtyy.
Vieläkös siellä Pepe's Cornerissa on Dave Stathoksen pelipaita esillä? Taisi kellosta loppua paristot siinä kohtaa. Joku tuolla ehdotti että vierailu pukukopissa olisi kierroksen huipentuma. Vähän ennen vieraiden tuloa joku voisi käydä ottamassa savut jostain Husqvarnasta niin saataisiin autenttista Petri Matikaisen ajan tunnelmaa.

Vakavasti: Tuskin tuollaisille kierroksille paljon tilausta olisi. Täällä voidaan onanoida että kierrosta voisi vetää Pepe, Hakki, Ville tai Kölli, mutta luultavasti siellä oikeasti olisi joku Rolle Carlsson tai se erätaukohaastattelumuikki.

Aloitetaan vaikka siitä että alakerran myyntipisteet voisi olla auki vielä kolmannen erän aikana.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Aloitetaan vaikka siitä että alakerran myyntipisteet voisi olla auki vielä kolmannen erän aikana.

Varsinkin viikonlopun otteluissa olisi varmasti tilausta. Mutta ehkä Restel haluaa minimoida palkkakustannukset ja sen takia pistää kioskit kiinni toisen erätauon jälkeen??

edit. BRB, olet varmasti asian ytimessä.
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Varsinkin viikonlopun otteluissa olisi varmasti tilausta. Mutta ehkä Restel haluaa minimoida palkkakustannukset ja sen takia pistää kioskit kiinni toisen erätauon jälkeen??
Eiköhän tuo ole ihan kansainvälinen käytäntö, että kioskit lyödään kiinni tuossa vaiheessa? Ainakin NBA-ym. matseissa joissa olen käynyt. Ok varmaan jossain saksassa myydään kaljaa ja bratwurstia aamuneljään ja halleissa saa varmaan vieläkn röökata.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
HIFK:n verkkokauppa taitaa olla liigan paskin. Vähän oikein hävettää. Tuo ei suuria panostuksia vaatisi laittaa kuntoon. Ensin nyt vaan tuo Clover Shopin alusta hiuksista sinne ja syvälle.
 

Julma76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän tuo ole ihan kansainvälinen käytäntö, että kioskit lyödään kiinni tuossa vaiheessa? Ainakin NBA-ym. matseissa joissa olen käynyt.


Ainakin käymissäni nhl peleissä on oluen myynti loppunut kolmannen erän alkaessa, ruokaa ja muuta juomaa on kyllä saanut vielä pelin jälkeenkin!
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Verkkokauppa minun makuuni kyllä toimii niinkuin pitääkin, mutta niiden snapback ja baseball (one size) -lippisten lisäksi toiveisiin voitaisiin ottaa näin syksyn kunniaksi ihan heijastin. Funtsin että mistä saisi jonkun heijastimen, jota kehtaisi pitää heilumassa ja tulipa mieleeni käydä tarkistamassa olisiko IFK:lla moinen. No ei ollut. Ihan vaikka tällainen pehmeä kuten KalPalla on.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Funtsin että mistä saisi jonkun heijastimen, jota kehtaisi pitää heilumassa ja tulipa mieleeni käydä tarkistamassa olisiko IFK:lla moinen. No ei ollut. Ihan vaikka tällainen pehmeä kuten KalPalla on.

Juuri tuota pehmää mallia oli aiemmin myynnissä (vuosia sitten), mutta ainoastaan petologolla. En tiedä miksi poistivat valikoimasta...
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Verkkokauppa minun makuuni kyllä toimii niinkuin pitääkin...

Ulkoasu kamala, valikomalli epäkäytännöllinen, maksutavat perseestä, kuviin ei nähty mitään vaivaa ja löytyy kait vieläkin paitakuvia joissa jo poistuneita pelaajia.

Yllättävän moni toiminto vaatii kontaktia KSB:lle. Tää ei ole sitä nykyaikaa.

Esimerkkinä ET-paidan hankinta. Paitojen lyöminen kauppaan per pelaaja olisi ollut nopea projekti. Siitä vaikka Verkkomaksuilla varaus sisään ja loput kun paita vapautuu. Nyt kyseltiin maililla mitä on vapaana, maksettiin varausmaksu viestikenttätiedolla varustettuna ja kyseltiin maililla menikö varaus perille. Ei näin.

Nettiostamisen on oltava helppoa ja kokemuksen pitää olla positiivinen. Tässä on nyt vähän liikaa voimassa ajatus siitä että fanit on Helsingistä ja ne hakee kamansa joko myymälästä tai ostaa peleissä.

Tuo käytössä oleva kauppa-alusta oli paska jo ilmestyessään mutta ilmeisestu kun on Cloverin lisenssi maksettu ei siitä haluta luopua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös