IFK on tällä hetkellä, huolimatta kiekollisesta haparoinnista ja lähes Granlundittomasta toimintaympäristöstä, melko myyvä brändi. Jopa niin myyvä, että tuotetta voidaan markkinoida tuotteella itsellään, liiemmin panostamatta markkinoinnin ohessa tapahtuvaan kehitystyöhön. Hallin korkea täyttöaste sekä alati parantuva vuosikohtainen taloudellinen tulos sokeuttaa seurajohdon ajatukset tuotteen kehittämisestä. "Meillä on hyvä tuote, ehjää ei tarvitse korjata."
Samaan aikaan kilpailijat, joista suurin löytyy luonnollisesti samalta talousalueelta, kehittää toimintaansa ajatuksella: Meillä on oltava parempi tuote kuin naapurilla, yhtä hyvä ei riitä. Kehitystyössä panostetaan uusille alueille. Ja ei, niitä eivät ole yritykset, sponsorit ja sidosryhmät, vaan nuoret. Samat nuoret jotka takaavat seuran kannattamiseen jatkumon, markkinoivat itse tuotettaan omalle ikäryhmälleen, ja ovat tulevaisuudessa niitä, jotka tuovat yritysvieraitaan paikkaan, jossa rakkaus lajiin omalta osalta on syntynyt. Markkinoinnin rinnalla toteutetaan IFK:lle vierasta laskukaavaa: kausikohtainen mahdollisesti heikompi tulos + tulevaisuuden varaan rakentaminen = jatkumo tuotteen myynnissä myös tuleville vuosikymmenille.
Kaiken kaikkiaan IFK:n nykytilannetta voi verrata muutama vuosi sitten toimineeseen, erääseen Suomen ja maailmankin tunnetuimpaan brändiin, joka kehitti niin hyvän ja menestyvän tuotteen, että tuote markkinoi itse itseään. Tuote oli jopa niin hyvä, että kehitystyössä tarvitsi panostaa ainoastaan tuotteen hienosäätöön. Samanaikaisesti kilpailijat pyrkivät pysymään menestyjän kannoilla, mutta ajattelivat, että yhtä hyvä tuote ei riitä, pitää kehittää parempi. Loppu on historiaa, ja nykypäivänä tämä Suomen ja maailman kuuluisimpiin brändeihin kuuluva yritys sinnittelee muiden takana ja tekohengittää tulevaisuuttaan hupenevan yrityskassansa kautta. Brändi jääköön mainitsematta, mutta voin paljastaa sen myyvän ainakin matkapuhelimia.
Samaan aikaan kilpailijat, joista suurin löytyy luonnollisesti samalta talousalueelta, kehittää toimintaansa ajatuksella: Meillä on oltava parempi tuote kuin naapurilla, yhtä hyvä ei riitä. Kehitystyössä panostetaan uusille alueille. Ja ei, niitä eivät ole yritykset, sponsorit ja sidosryhmät, vaan nuoret. Samat nuoret jotka takaavat seuran kannattamiseen jatkumon, markkinoivat itse tuotettaan omalle ikäryhmälleen, ja ovat tulevaisuudessa niitä, jotka tuovat yritysvieraitaan paikkaan, jossa rakkaus lajiin omalta osalta on syntynyt. Markkinoinnin rinnalla toteutetaan IFK:lle vierasta laskukaavaa: kausikohtainen mahdollisesti heikompi tulos + tulevaisuuden varaan rakentaminen = jatkumo tuotteen myynnissä myös tuleville vuosikymmenille.
Kaiken kaikkiaan IFK:n nykytilannetta voi verrata muutama vuosi sitten toimineeseen, erääseen Suomen ja maailmankin tunnetuimpaan brändiin, joka kehitti niin hyvän ja menestyvän tuotteen, että tuote markkinoi itse itseään. Tuote oli jopa niin hyvä, että kehitystyössä tarvitsi panostaa ainoastaan tuotteen hienosäätöön. Samanaikaisesti kilpailijat pyrkivät pysymään menestyjän kannoilla, mutta ajattelivat, että yhtä hyvä tuote ei riitä, pitää kehittää parempi. Loppu on historiaa, ja nykypäivänä tämä Suomen ja maailman kuuluisimpiin brändeihin kuuluva yritys sinnittelee muiden takana ja tekohengittää tulevaisuuttaan hupenevan yrityskassansa kautta. Brändi jääköön mainitsematta, mutta voin paljastaa sen myyvän ainakin matkapuhelimia.