Kun HIFK alkoi itse "markkinoimaan" hallin mainostiloja (laita-, aula- ja katsomomainokset), niin seuran olisi pitänyt palkata myös osaavia markkinointihenkilöitä. Edellisillä kausilla mainospaikat oli myyty kun kausi alkoi. Nyt tyhjää tilaa on runsaasti. Tuttavani, jonka firman mainos on ollut hallissa useita vuosia, on odottanut HIFK:n markkinahenkilöiden luvattua yhteydenottoa vuoden alusta alkaen. Olisikohan ollut joskus tammi-maaliskuussa kun mainospaikkamyyjä oli luvannut "ottaa pikaisesti" yhteyttä ja tehdä tarjouksen paikoista. Tapasin ystäväni matsissa ja kysyin piruuttani miksei hänen firmansa tutut mainokset ole näkyvillä ? Hän on kuulemma odottanut pikaista yhteydenottoa puoli vuotta, mutta kun mitään ei kuulu niin olkoon. Että sillälailla HIFK...olisiko parasta palata vanhaan järjestelmään ja antaa ammattilaisten hoitaa homma !
Toivottavasti liian pitkästä lainauksesta ei tule penaltya, mutta tämän tapaiset ongelmat ovat osa HIFK:n brändiä viime vuosien aikana. Keskustelin tässä eräänä päivänä pitkään erään HIFK:n sponsorin kanssa myös jääkiekosta ja jälleen kerran korviini tuli spontaanisti sana ylimielisyys, kun puhutaan HIFK:n organisaatiosta. Ei voi olla sattumaa, kun useampi sponsorointia joko vähentänyt tai siitä luopunut sanoo samaa eli ylimielistä käytöstä ja epäammattimaista toimintaa. Samoin kaikilta on tullut kuin yhdestä suusta, että vastine heidän rahoilleen on heikkoa ja verrattuna joihinkin muihin seuroihin jopa merkittävästi huonompaa. Tässä viimeisessä keskustelussa minulle sanottiin, että ellei HIFK häviä 10-0, niin ainakin 9-1 tässä pelissä vastustajaan X verrattuna.
Paljon voisi mielenkiintoisia asioita tuoda esille, mutta eikö näistäkin voisi HIFK:n uusittu hallitus lähteä miettimään, onko kaikki kunnossa vai ei. Olen milloin tahansa valmis konsultoimaan ilmaiseksi, kuitenkin yleensä kaikki ovat todenneet, että HIFK on oikeasti brändi, mutta sitä ei nyt osata hyödyntää oikein.