Isaksson kirjoitti:
Operaattorit myyvät (tai oikeastaan tarjoavat myyntipaikan) sitä, mitä levy-yhtiöt tuottavat. Tottakai IFK voi myydä soittoääniä, mutta edelleen se myy "Let's Play Hockeyta" ainoastaan, jos biisin omistava yhtiö siitä soittoäänen tekee ja myyntiin tarjoaa.
Villi veikkaukseni on, että panimolla ei kauheasti ole aktiivia käyttöä Lets Play Hockeylle ja HIFK on vuosia oletettavasti maksanut panimolle korvauksen biisin käytöstä jo nyt, joten pitäisi hyvinkin mahdollisena, että soittoäänelle saisi luvan. Uskoisin aika monen kannattajan tilaavan kyseisen soittoäänen, jos se vain olisi mahdollista.
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka paljon kiekkojoukkueiden markkinoinnilla on oikeasti merkitystä, koska osa kannattajista käy peleissä kuulivat/näkivät he niistä mainoksia tai eivät. Mutta kuinka paljon katsomossa on niitä satunnaiskatsojia, jotka ovat hallissa juuri mainonnan ansiosta. Muistelen Kauppalehdessä olleen artikkelin taannoin urheilusponsoroinnista, että monen yrityksen kohdalla asiassa ei niinkään mitata oikeaa näkyvyyttä, vaan taustalla on jonkin päättäjän oma kiinnostus kyseistä joukkuetta kohtaan.
Fanikamojen kanssa olisi hyvä saada tiettyä kausiluonteista materiaalia, mitä myytäisiin esim. syksyllä tietty erä ja sitten keväällä tulisi taas jotain uutta muutamaksi kuukaudeksi myyntiin. Tässä pitäisi kuitenkin muistaa laadukkuus, koska halpaa roskaa ei kannata tarjota. Näin uutuuksia tulisi tiheällä tahdilla, mutta silti tarjonta ei räjähtäisi käsiin. Olisi tietty perussetti ja sitten esimerkiksi kolmen kuukauden välein tuleva puolenvuoden erä uusia tuotteita, millä voisi myös testailla millaiset tuotteet vetävät. Mielenkiintoinen tekijä esim. eurooppalaisilla fudisjoukkueilla on jonkun tunnetun valmistajan kanssa tehty yhteisprojekti kuten Gilleten partakoneet ja niistä tehty special edition. HIFK:n juttu Master-cardin kanssa on alku tällä linjalle, mitä voisi jatkaakin.
Koska halliin ei kauheasti saa lisää katsojia, niin heidän houkutteluun ei minusta kannata laittaa paukkua, vaan keskittyä miten saa nykyisiltä hallikatsojilta sekä kannattajilta enemmän tuloja. Samoin tietysti yhteiskumppaneiden ja yritysten rahapussista pitäisi pyrkiä repimään enemmän tuohta. Itse olen kaivannut hallille kunnon ravintolaa, missä käydä syömässä ennen peliä ja kunnon parkkitilat olisivat hieno juttu, mutta nämä kaipaisivat pikemminkin uutta hallia, jos ne meinattaisiin hankkia.