Ai niin, meikäläiseltäkin unohtui se, että Nortti tempaisi hyvin miehekkäästi yli punaisen hakien Järvisen. Siitä kiitos ja paita kattoon! Ja kun / jos tänne kuitenkin kirjoittaa moni fanikatsomon tyyppi, niin älkää yrittäkö jälkikäteen peitellä tai hävetä sitä, että huusitte Norttia kitarisat suorana! Niin minäkin, se oli yksittäisenä tempauksena tyylikäs NHL:ssä pelanneen veskarin reaktio orastavaan joukkomyllyyn. Parasta HIFK:n maalivahtipeliä tällä kaudella - ja tottakai tilanteessa, jossa ei pelattu jääkiekkoa. Olen sitten väärässä, kun muistelin, että punaisen ylittäminen katsotaan vastaavaksi rikkeeksi kuin ylimääräisenä aitiosta mukaantuleminen? Hieno homma, jos ei näin olekaan ja tuo kuittaantui tänään.
Ennustaminen on vaikeaa, mutta KJ:n maalivahtivalinnan ennustaminen on mahdotonta. HIFK:n maalilla torstaina saattaa pelata Noronen, Lunkka, Tuohimaa, Ahlqvist tai Joku Muu. You never know. Koska Noronen on ykkönen, pistäisin hänet peliin ilman muuta, mikäli se on torstaina sallittua. Lisää kylmää kyytiä vaan hyvää vastustajaa vastaan. Meistä jokainen tietää jo, että Lundell ei riitä Jypiä vastaan playoffeissa. Mutta on ehkä promillen kokoinen mahdollisuus, että Noronen saattaisi riittää. Joten ykköseksi sinut hommattiin ja ykkösenä sinun pitää jatkaa. Kunnes häviät kolmannen ottelusi putkeen, jonka jälkeen voitkin kerätä kamasi. Paitsi sen paidan katosta, jonka ansaitsit tänään.
edit: Murraylle- tunnustan häpeäkseni, että katsoin clipit ja olivathan ne Kalpan maalit liki mahdottomia. Paljon mahdottomampia kuin monet Lunkalle mahdottomina nähdyt. Kalpahan oli siis vitun hyvä, ei kande sitä unohtaa, eikä sm-liigaveskareista kukaan ota noita, olen katsonut liikaa nhl:ää. Mutta se ribarimaali olisi pitänyt ainakin torjua, samoin nro 18:n toinen maali. Ne olivat mv. vastaan hyökkääjä ja mv hävisi. Järvinen torjui vastaavia. Torjui itse asiassa kaksikin läpiajoa kolmannessa. Kalpa kyllä pelasi tilanteensa paremmin ja ajoi Norosen poikittaisliikkeeseen. HIFK tulitti suoraan kohti. Jälleen katson valmennusta: Onkohan siellä kuultu, että vastustajan maalivahdin saattaminen poikittaisliikkeeseen olisi meille hyvä homma?