Takkien suhisemisesta en tiedä, mutta itselläni on vaikeuksia ottaa tosissaan kirjoitusta, jossa on tuollainen kirjo hymiöitä tai huutomerkkejä. Termi analyyttisyys ei oikein tunnu istuvan tuohon. Puhtaasti fanitustahan tuo on, eikä siinä todellakaan ole mitään väärää, mutta silloin on mielestäni jotenkin vinoutunutta puhua siitä, että miten muutkin "uskaltavat myöntää" jonkun tietyn asian. Ikäänkuin tässä oltaisiin nyt objektiivisen analyysin lähteillä, kylmän ja kovan faktatiedon edessä.
Porukka on täällä ajoittain turhan vakavamielistä ja jotta herne pysyisi pois sieltä nenästä, niin ne hymiöt on oikeesti välillä paikallaankin. Täällä ollaan välillä olevinaan niin analyyttisiä että. Itse poljen vastavirtaan tässä asiassa tai lähinnä kirjoitus
tyylissä ja heitän noita hymiöitä ihan tarkoituksella, tiedostaen täysin että ne ärsyttävät. Myönnän myös fanituksen elementit joissakin kirjoituksissani, mutta fanihan mä olenkin. Intohimoisesti ja tunteella tätä lajia seuraan ja nimenomaan tunteella. Viihdettähän tää kiekkobisnes pääasiassa on.
20 vuotta hallilla aktiivisesti vierailleena osaan kyllä mielestäni katsoa tätä peliä ihan analyyttisestikin ja laitan niitä tilastojakin ym. ja kunnon perustelujakin ajoitttain. Ei sitä vaan aina jaksa olla kovin analyyttinen. Uskon, että täällä monta niin lukijaa kuin kirjoittajaakin, jotka eivät jaksa tai halua lukea pelkää "faktaa", tilastoja ym.ym. Se on mielestäni rikkaus, kun täällä on monenlaista kirjoittajaa, tästä ollaan varmasti samaa mieltä.
Ja tuolla "uskaltamis" -kommentilla tarkoitin juurikin sitä, että kun täällä osa kirjoittaa hyvinkin analyyttisesti ja rikkaasti, niin se koetaan ehkä jotenkin ainoana oikeana tapana kirjoittaa tai nähdä peliä. Tai ehkä ei ainakaan jakseta lähteä taistelemaan vastaan, kun siihen ei ehkä yksi tai kaksi kommenttia riitä, vaan pitää olla tilastoja ja kaikkea mahdollista tukemassa asiaa. Kun joku esittää asian vakuuttavasti, se on toki helppo ostaa. Kaikki eivät sitä paitsi saa niitä ajatuksiaan samalla tavalla kirjoitettua, vaikka mielessä olisi paljonkin fiksua sanottavaa.
Kun joku on eri mieltä kuin valtaosa tai kirjoittaa ensimmäisen eriävän mielipiteen johonkin asiaan, tulee perässä sitten sellaisia, jotka ovat samaa mieltä, mutta eivät sen enempää halua asiasta kirjoitella, komppaavat vaan edellistä/edellisiä. Niin teen ajoittain itsekin, antamatta sen enempää uutta asiaan. Haluan kuitenkin tuoda asiasta oman mielipiteeni julki ja näi se on helppoa. Toki keskustelupalstalla pitää olla sitä keskustelua, mutta ei se minua häiritse, jos väliin tulee muutamia erilaisia tekstejä ja kompaan viestejä.
Nyt kun on ihan omin silmin ja tilastoistakin nähtävissä se että Lundell pelaa erinomaisella tasolla, niin on helppo kehua Lunkkaa ja ei tässä ole mitään ihmeellistä. Osa nyt Jannea kehuneista on saattanut olla tätä mieltä aina, että Janne on hyvä ja riittänee jatkoon, mutta vasta nyt "uskalletaan" myöntää asia tai kirjoittaa siitä julkisesti, kun se alkaa olla yleisempi mielipide. Täällä(kin) lynkataan (vai pitäiskö tämä termi muuttaa vastaisuudessa l
unkataan termiksi) hyvin pian erilaiset tekstit ja kirjoittajat, jos ei ole sitä Runebergin taitoa ilmaista itseään ja ei ole ns. faktaa tueksi. Kuitenkin on kyse keskustelupalstasta eikä mistään jääkiekon asiantuntevuuskilpailusta.
Tämä tosiaan tästä aiheesta minun osaltani ja tämä ei ollut kohdistettu erityisesti sinuun Pärde.
No, se metakeskustelusta, mutta noista pointeistasi sen verran, että tottakai sillä on väliä, miten joukkue edessä pelaa. Tuskin kovinkaan moni sitä kiistää. Mutta se, mitä näissä keskusteluissa on peräänkuulutettu, liittyy maalivahdin kykyyn pitää luukut kiinni tiukoissakin paikoissa. Eilen Juuso Riksman näytti tästä taas loistavan esimerkin tilkitsemällä maalin suun, kun IFK jyräsi päälle. Ja ei, Juusokaan ei kyennyt estämään IFK:n tasoitusta, mutta pisti pystyyn sellaisen vastarinnan, että oksat pois. Lundell mielestäni päästi kaksi maalia heti, kun IFK:n puolustus hetkellisesti dyykkasi, vaikka muuten pelasikin hyvän ottelun.
No kyllä aika monta kertaa olen täältäkin lukenut kuinka Janneen kaatui muuan PO-sarja, vaikka muu jengi ei tee edes sitä yhtä vaadittavaa. Kun matsissa tehdään se yksi maali, niin jompaan kumpaan päähän vaan menee jossain vaiheessa se yksi. Se on aikalailla jo tuuristakin kiinni.
Tällä kaudella Janne on ollut mies paikallaan ja nimenomaan myös niissä tiukoissa paikoissa. Jos olit eilen paikalla, niin aikalailla huonoja olivat IFK:n maallintekoyritykset. Painettiin päälle kyllä juu, mutta kunnon maalipaikkoja ei todellisuudessa montaa ollut tai sanotaan ennemminkin niin, että ne hyödynnettiin todella huonosti.
Toka erän laukaukset kertovat myös jotakin: 25 laukausta joista vain 11 löysi Riksmanin maalille. Juuso pelasi oikein hyvän matsin, sitä en minä missään nimessä kiistä, mutta aika paljon niitä laukauksia meni ohi, yli puolet! Haatajan veto suoraan Juuson hanskaan, huoh! Se oli oikeastaan pelin koko kuva. Ja tämän olisin myöntänyt ihan heti, vaikka tilanne olisi ollut toisinpäin, että Janne olisi torjunut tuon tilanteen.
Ja aika moni tuntuu unohtaneen tuon Ilves-sarjan 2004. Janne hoiti IFK:n jatkoon (hyvän jengin kera toki) sillasta, kun voitot oli Ilvekselle jo 1-3. Kolme voittoa putkeen ja jokainen oli ns. kuolemanpeli. Joo toki siitä on aikaa ja nyt on nyt, mutta ihan samalla tavalla ne huonot matsit pitää unohtaa Jannen kohdalla, jos eletään hetkessä. Toki noista huonoista matseista on vähemmän aikaa. Tahdoin vaan ottaa tuon Ilves-sarjan esille, erityisesti sen takia, että Janne on sentään pystynyt viemään joukkueen kera jengin jatkoon po:ssa erittäin pahassa paikassa. Päätyyn asti se ei toki sitten riittänyt.
Minäkin haluaisin luottaa Jan Lundelliin täysin. Kaukalon tapahtumien perusteella en vain pysty itse täysin heittäytymään pro-Lunkka band wagonin matkaan. Juuri eilisen kaltaiset pelit minua hämäävät suunnattomasti, ja siksi edelleen toivon hartaasti maalin suulle odotusarvoisesti Lundellia kovempaa maalivahtia. Saa nähdä, jääkö tämä haaveeksi vai tehdäänkö asialle jotain.
Niin mäkin toivoin sitä
kovempaa maalivahtia, mutta enää en kyllä usko siihen. On/olisi todella lottovoitto, jos saadaan kovempi maalivahti, joka pelaa samalla tasolla ja tunteella kuin Janne nyt. En lähtisi rikkomaan joukkueen ehjää kokonaisuutta ja siksi anna täyden tukeni Jannelle. Niin kuin aiemmin kirjoitin, tahdon sellaisen kakkosen, joka voi tuurata Jannea kun mies tarvitsee lepoa, muuten ei. Ja jos niin ikävästi käy, että Janne loukkaantuu, niin sitten täytyy olla backup. Onko se Jani tai joku muu, sitä en tiedä... Jani on kuitenkin laitettava tulikasteeseen pian jos näillä meinataan mennä. Eikä mua myöskään haittaa tippaakaan jos joku mr. nobody tulee ja vie meidät päätyyn, vaikka Jannea diggaankin ja jonkinlainen fiksaatio mulla näihin maalivahteihin on (Jani, Janne, Lindfors, Stathos...).
edit: Annetaan vielä ansaittua tunnustusta tuosta rankkuskaban voitosta, se oli kiistämättömän hyvä suoritus ja vahvasti Jannen ansiota.
Kyllä, kokosi itsensä hienosti ja antoi mulle ainakin sen kuvan, että pääkin on kunnossa. Jannesta paistaa mun silmiin vaan sellainen itsevarmuus, jota ei olla aiemmin nähty!
Tulipas tekstiä, toivottavasti edes jotenkin ymmärrettävää ja huom. ilman hymiöitä. Älä kuitenkaan huoli Pärde, tulen laittamaan niitä ihan varmasti jatkossa(kin).