Nyt näyttäisi siltä, että meillä on jo aika hyvin kokoonpano asettunut kohdilleen, mutta pientä hienosäätöä vaadittaisiin vielä. Tummennetulla alla ne koostumukset, joita itse pidän jo "kiveen hakattuna", eli saletteina ilman loukkaantumisia.
Peltonen-Wirtanen-Kuhta
Ykkös-/kakkos-/kolmosketjumme, valmentajan ykkösvalinta kentälle pelejä ratkottaessa. Pystyy pelaamaan hyvin niin kiekottomasti kuin kiekollisestikin.
Pesonen-Mi Granlund-Ma Granlund/Somervuori/Järvinen
Mikken rinnalle laitettaneen Pesonen ensi viikosta lähtien, mutta toisen laiturin paikka on avoinna. Itse kokeilisin siihen mahdollisesti jopa Turo Järvistä, mikäli tämä vain kykenee kuntoutumaan ajoissa loukkaantumisensa jäljiltä. Turo on pleijareissa Soturi. Markus Granlund on taitava ajamaan maalille ja haistamaan irtokiekkoja, mutta omasta mielestäni Mikken tulisi jolla se, jolle tehdään tilaa eikä se, joka taistelee kulmissa irtokiekkoja veljelleen.
Huhtanen-Redenbach-Ma Granlund/Somervuori
Tässä ketjussa on nyt voimahyökkääjä ja pelintekijä, maalintekijän paikka on auki. Oma valintani tähän olisi Somervuori, mutta nuorempi Granlund olisi myös hyvä valinta, mikäli Somervuori pelaa Pesosen ja Mikken kanssa.
Rajamäki/Nyholm/Järvinen-Liivik-Pöysti
Hieman itsenikin yllättäen kyseenalaistan Nyholmin asemaa joukkueessa, tätä en olisi uskonut. Liivik ja Pöysti pelaavat matsista toiseen hyvällä sykkeellä, mutta Nyholm saa käydä kovan kisan pelipaikastaan Järvisen ja Rajamäen kanssa, mikäli nämä ovat täydessä pelikunnossa keväällä. Toki Nyholmillakin on viime keväältä näyttöjä kovista peleistä, mutta niin on Rajamäeltä ja Järviseltäkin.
Söderholm-Fernholm
Meidän ykköspakkipari, jonka voi heittää jäälle tilanteessa kuin tilanteessa.
Kousa-Melart/Kurvinen
Kousan parina keväällä oman näkemykseni mukaan pelaa joko Melart tai Kurvinen. Tämä riippuu aika paljon siitä, kumpi lunastaa paikkansa tosipeleihin, Jokela vai Melart.
Kankaanperä-Kurvinen/Jokela
Kankaanperä on näyttänyt paluunsa jälkeen aika erilaiselta kuin syksyllä, ja muutenkin uskoisin hänen kokemuksensa vuoksi olevan varma pelaaja keväällä. Tässäkin tapauksessa pakkiparin nimi riippuu siitä, pelaako keväällä Melart vai Jokela. Itse veikkaisin Jokelan kuitenkin olevan se, joka pelaa.
Endras
Norja
Yllä siis oma näkemykseni noista varmoista koostumuksista ja ihan hyvältähän tuo näyttää. Vaikka tässä on sekä fanien että Matikaisen toimesta pyöritetty ketjuja aika lailla kauden mittaan, on hienoa nähdä, että kauden ratkaisupelien lähestyessä kokoonpanot alkavat olla pysyvämpiä. Kaksi avainkysymystä hyökkäyksen suhteen ovat tuo Mi Granlundin ketjun voimahyökkääjän rooli ja Redenbachin ketjun maalintekijä. Olen itse ollut heivaamassa nuorempaa Granlundia penkille pudotuspeleihin, mutta eilinen oli jo aika lailla playoff-kiekkoa ja niin vain se kaveri heitti 1+1. Huomion arvoista on kuitenkin se, ettei kumpikaan näistä tullut ns. normaalikoostumuksessa, eli velipojan vierellä pelatessa. Tämä mielestäni tukee sitä väitettä, että nyt olisi jo aika erottaa veljespari.