HIFK:n ketjukoostumukset ja ottelukokoonpanot kaudella 2015–2016

  • 192 101
  • 1 031

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Aivan samaa mieltä Apassin kanssa.
Tätä olen ihmetellyt jo heti Törmäsen astuttua meidän valmennukseen.
Ainoa todella hyvä peliä tekevä ketju viime vuonna (loppukaudesta) oli Za-Ra-Ra.
Nyt pitää Törmäsen keksiä ruuti uudestaan ja on alkanut sama kokeilu kuin viime syksynä.
Outoa, etteivät muut täällä ole vielä kommentoineet samaa asiaa.
Elkins ja Puustinen on myös selvä pari, johon voi kokeilla kolmatta lenkkiä. Lopuista sitten voi saada joko yhden hyökkäävän (esim Luttinen-Nykopp-Ikonen) ja yhden puolustavan/ kaksi puolustavaa ketjua.
Partasen eilinen suonenveto ei vielä todista mitään - samanlaisia on n joka 30. matsi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen sitä mieltä, että näin kauden alussa pitää kokeilla erilaisia kombinaatioita ja pelaajien näyttää, että heistä on joukkueelle muutenkin hyötyä kuin tutkapariensa kanssa. ZaRaRa on hyvä ja potentiaalinen ykkösketju, mutta tässä vaiheessa kautta jokaisen heistä pitää osoittaa olevansa ko. ketjun "arvoinen". Pelaajien pitää osoittaa, etteivät pidä mitään ketjukoostumusta itsestäänselvänä ja pystyä pelaamaan hyvin kenen tahansa vieressä.

Näkemieni CHL-matsien perusteella kukaan ZaRaRa:sta ei ole ansainnut paikkaansa ykkösketjussa. En odota kenenkään olevan vielä parhaassa tikissä, mutta odotan jokaiselta todella paljon enemmän kuin nyt on nähty. Ramstedt on ollut aivan sysipaska, Zabolta puuttuu terävyys eikä Raskillakaan ole kovin kummoisesti mennyt. Nyt nähty ei vain riitä ja uskon Törmäsenkin ajattelevan näin.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Kun kerran kukaan ZaRaRa:sta ei ole ansainnut paikkaansa ykkösketjussa harkkapelien perusteella, niin sitä suuremmalla syyllä heidät voitaisiin koota yhteen vaikkapa kakkosketjuksi. Heillä on tarpeeksi tuoreet näytöt kemioidensa toimivuudesta ja pelinsä todennäköisimmin lähtisi taas kulkemaan nykyistä paremmin. Onhan se tietysti harmi, jos jotkut eivät ole allround-superpelaajia ja ovat riippuvaisia tutkapareistaan, mutta ei silloinkaan pidä ehdoin tahdoin rikkoa toimivimpia kokonaisuuksia.

Mutta kyllä mä silti nyt vielä harjoituspeleissä annan Törmäsen vapaasti pyörittää rulettiaan. Ikonenhan jo on osoittanut pystyvänsä tulokseen myös muualla kuin Nykoppin vieressä. Eli hyvä, että pääsi Elkinsin viereen kokeilemaan.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen:

Zaborsky - Ramstedt - Rask
Ikonen - Elkins - Puustinen
Partanen - Leino/Hintz - Luttinen
Åsten - Nykopp - Saarelainen/Lamberg

Selkeät roolit.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun kerran kukaan ZaRaRa:sta ei ole ansainnut paikkaansa ykkösketjussa harkkapelien perusteella, niin sitä suuremmalla syyllä heidät voitaisiin koota yhteen vaikkapa kakkosketjuksi. Heillä on tarpeeksi tuoreet näytöt kemioidensa toimivuudesta ja pelinsä todennäköisimmin lähtisi taas kulkemaan nykyistä paremmin. Onhan se tietysti harmi, jos jotkut eivät ole allround-superpelaajia ja ovat riippuvaisia tutkapareistaan, mutta ei silloinkaan pidä ehdoin tahdoin rikkoa toimivimpia kokonaisuuksia.

Vaikuttaa siltä, että et oikein ymmärtänyt viestiäni, mutta ei se mitään, väännän rautalangasta, mitä ajoin takaa. Törmäsellä ketjujen numerojärjestyksellä ei ole kovinkaan suurta merkitystä. Lisäksi kaikki kolme ovat toistaiseksi olleet vielä niin kaukana perustasostaan, että kysymys ei ole edes siitä, että se viimeinen puristus puuttuisi ja heittämällä ketjun kasaan, tulisi automaattisesti tuloksia.

Mä näen asian niin, että heittämällä ketjun tässä vaiheessa kautta yhteen, Törmänen antaisi ko. pelaajille signaalin, että heidän paikkansa yhdessä on jonkinlainen automaatio, koska pelasivat viime keväänä niin hyvin yhteen. Itse odotan, että Törmänen tajuaa tämän kolmikon jossain vaiheessa syksyä yhdistää, mutta joukkuekemian ja työmoraalin sekä ennen kaikkea ko. kolmikon toistaiseksi nähtyjen peliesitysten vuoksi, ymmärrän myös, miksi näin ei ole vielä tapahtunut. Kaikki muutkin pelaavat eri äijien kanssa ja heidän tekemisiään arvioidaan sen kautta, joten en näe perustetta, miksi tämä viime maaliskuussa loistavasti yhteen pelannut kolmikko pääsisi yhtään helpommalla. Mun kirjoissani pelaajat, joista saa irti huipputuloksia ainoastaan tiettyjen pelaajien kanssa, sisältävät potentiaalin lisäksi menestyksen suhteen myös varsin suuren riskin. Ja tämä riski olisi hyvä minimoida varsin varhaisessa vaiheessa kautta.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikuttaa siltä, että et oikein ymmärtänyt viestiäni, mutta ei se mitään, väännän rautalangasta, mitä ajoin takaa. Törmäsellä ketjujen numerojärjestyksellä ei ole kovinkaan suurta merkitystä. Lisäksi kaikki kolme ovat toistaiseksi olleet vielä niin kaukana perustasostaan, että kysymys ei ole edes siitä, että se viimeinen puristus puuttuisi ja heittämällä ketjun kasaan, tulisi automaattisesti tuloksia.

Mä näen asian niin, että heittämällä ketjun tässä vaiheessa kautta yhteen, Törmänen antaisi ko. pelaajille signaalin, että heidän paikkansa yhdessä on jonkinlainen automaatio, koska pelasivat viime keväänä niin hyvin yhteen. Itse odotan, että Törmänen tajuaa tämän kolmikon jossain vaiheessa syksyä yhdistää, mutta joukkuekemian ja työmoraalin sekä ennen kaikkea ko. kolmikon toistaiseksi nähtyjen peliesitysten vuoksi, ymmärrän myös, miksi näin ei ole vielä tapahtunut. Kaikki muutkin pelaavat eri äijien kanssa ja heidän tekemisiään arvioidaan sen kautta, joten en näe perustetta, miksi tämä viime maaliskuussa loistavasti yhteen pelannut kolmikko pääsisi yhtään helpommalla. Mun kirjoissani pelaajat, joista saa irti huipputuloksia ainoastaan tiettyjen pelaajien kanssa, sisältävät potentiaalin lisäksi menestyksen suhteen myös varsin suuren riskin. Ja tämä riski olisi hyvä minimoida varsin varhaisessa vaiheessa kautta.

MIkäli tässä tässä euroturnauksessa oikeasti haluttasiiin menesyä, niin en näe mitään muta syytä peluuttaa Ramua ja Zaboa erikseen, kuin valmentajan tietyn tyytymättömyyden Ramun puolustuspelaamiseen, joka taas poistui, kun pääsi syöttelemään Ramulle oikeaan hyökkäysrytmiin, joka vähensi Ramun keikollista virhealttiutta, En voi ymmärtää mitään koultuksellista näkökantaa, jos halutaan menestyä heti kauden alusta.
 
IFK tänään:
67 Tomas Zaborsky - 62 Robert Leino - 71 Juuso Puustinen (A)
21 Mika Partanen - 91 Corey Elkins - 28 Jasse Ikonen
39 Arttu Luttinen (C) - 46 Teemu Ramstedt - 88 Joonas Rask
27 Henri Tamminen - 45 Micke Åsten - 12 Miro Saarelainen

36 Joonas Järvinen - 33 Tommi Taimi
18 Yohann Auvitu - 8 Daniel Grillfors (A)
56 Lauri Taipalus - 43 Miihkali Teppo
6 Eemeli Heikkinen - 2 Matt Generous

30 Kevin Lankinen
34 Ville Husso

Ykköskenttä näyttää mielenkiintoiselta ja voisi jopa toimia! Lankinenkin pääsee tolppien väliin, mikä on hyvä juttu.
 

McLovin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vegas Golden Knights
ZaRaRa taas yhdessä! Taimi poissa sairastumisen takia.

IFK tänä iltana:

Maalivahdit

34 Ville Husso
30 Kevin Lankinen

Hyökkääjät

67 Tomas Zaborsky - 46 Teemu Ramstedt - 88 Joonas Rask
21 Mika Partanen - 91 Corey Elkins - 71 Juuso Puustinen (A)
39 Arttu Luttinen (C) - 62 Robert Leino - 28 Jasse Ikonen
27 Henri Tamminen - 45 Muuli - 12 Miro Saarelainen
38 Panu Mieho

Puolustajat

56 Lauri Taipalus - 8 Daniel Grillfors (A)
36 Joonas Järvinen - 2 Matt Generous
18 Yohann Auvitu - 43 Miihkali Teppo
6 Eemeli Heikkinen

Lähde: hifk.fi
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mikäs helvetin kiintiöpaikka Partaselle on tullut 2.ketjussa? Kaveri on täysi turisti, jonka ei missään nimessä pitäisi olla oletusarvoisesti tulosta tekevässä ketjussa.

Taimi näköjään puolustuksesta pois...
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs helvetin kiintiöpaikka Partaselle on tullut 2.ketjussa? Kaveri on täysi turisti, jonka ei missään nimessä pitäisi olla oletusarvoisesti tulosta tekevässä ketjussa.

Taimi näköjään puolustuksesta pois...
Parru iski viime matsissa kaksi häkkiä. Kyllä hän on paikkansa tässä matsissa ansainnut.

Potentiaaliahan kaverilla on edelleen, vaikka et hänestä jostain syystä pidäkään.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Aivan tuhnu, kunnes toisin todistetaan. Ei ole sitä, mitä tuo kakkosketju kaipaa.

Sluiba ei tehnyt viime matsissa yhtään häkkiä, niin kuin ei kukaan muukaan IFK:n pelaajista. Tänäänkin tulee tekemään tiukkaa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä ole tällä kertaa ketjukokoonpanoista valittamista. Mielenkiintoista nähdä se, että palaavatko vaisusti pelanneet Zaborsky ja Ramstedt tasolleen, kun pääsevät takaisin yhteen. Puolustuksesta huomionarvoista se, että vaikka Taimi pois, niin pakistossa on 6 kokenutta liigapakkia, Järvinen-Generous varsin miehekäs pakkipari. Kiekollista taitoa tietysti puuttuu nyt paljon.

HIFK:n rosteria katsoessa se asia pistää silmään, että etenkin laituriosastolla ykkösketjun takana erittäin niukasti kiekollista osaamista tai luovaa pelaajatyyppiä. Olin itse Hintzin varaan laskenut tässä aika paljon, mutta kun nyt kaveri on poissa ties miten pitkään, niin vähän yksipuoliselta hyökkäys vaikuttaa. Partanen, Luttinen, Puustinen ja Ikonen ovat kaikki ennemminkin maalintekijöitä ja työhevosia, kuin kiekon kanssa maalipaikkoja luovia pelaajia.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melko erikoista että ihan seuran virallisilla sivuilla kokoonpanoon on merkitty nelosen keskelle: 45 - Muuli
 

Stigu

Jäsen
HIFK:n rosteria katsoessa se asia pistää silmään, että etenkin laituriosastolla ykkösketjun takana erittäin niukasti kiekollista osaamista tai luovaa pelaajatyyppiä. Olin itse Hintzin varaan laskenut tässä aika paljon, mutta kun nyt kaveri on poissa ties miten pitkään, niin vähän yksipuoliselta hyökkäys vaikuttaa. Partanen, Luttinen, Puustinen ja Ikonen ovat kaikki ennemminkin maalintekijöitä ja työhevosia, kuin kiekon kanssa maalipaikkoja luovia pelaajia.
Hinzin poissaolo tuntuu, mutta kyllä Puustisella ja Ikosella mielestäni taitoa on tarpeeksi. Toi meidän nelosketju sen sijaan on kyllä surkuhupaisaa katsottavaa, siinä taas tuntuu Nykopin poissaolo ja paljon.

Toivottavasti IFK hankkii vielä yhden hyökkääjän, saisi olla mallia Riska/Lahti. Tuollainen pelaajatyyppi IFK:sta puuttuu tyystin..
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
HIFK:n rosteria katsoessa se asia pistää silmään, että etenkin laituriosastolla ykkösketjun takana erittäin niukasti kiekollista osaamista tai luovaa pelaajatyyppiä. Olin itse Hintzin varaan laskenut tässä aika paljon, mutta kun nyt kaveri on poissa ties miten pitkään, niin vähän yksipuoliselta hyökkäys vaikuttaa. Partanen, Luttinen, Puustinen ja Ikonen ovat kaikki ennemminkin maalintekijöitä ja työhevosia, kuin kiekon kanssa maalipaikkoja luovia pelaajia.

Samaa mieltä. Onhan tuossa nipussa toki taitaviakin pelaajia, mutta sellaista tietynlaista luovuutta ja pelirakentajatyyppiä, kykyä rakentaa maalipaikkoja kuin tyhjästä, ei ole oikeastaan kuin Ramstedtilla. Sanoin jo jossain välissä ennen kauden alkua, että hyökkäyskalusto on hieman yksiulotteinen ja niin oli myös viime kaudella. Jossain välissä rosteriin palaavalta Hintziltä toki löytyy käsiä, mutta on asia erikseen, että kuinka paljon voidaan laskea vuonna -96 syntyneen junnun harteille. Mielelläni näkisin, että remmiin vielä yksi "Goldobin" astuisi.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onhan Parru nyt paikkansa ansainnut tuolla maalimäärällä .

Tuskinpa, täysin näkymätön muuten. Ei tee töitä tarpeeksi ja pelinäkemys edelleenkin lähempänä mestis pelaajaa. Parempi pelaaja tuolle tontille tarvitaan, tyyliin Goldobin. Valitettavasti tämän tyylistä pelaajaa ei taida olla saatavilla...
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuskinpa, täysin näkymätön muuten. Ei tee töitä tarpeeksi ja pelinäkemys edelleenkin lähempänä mestis pelaajaa. Parempi pelaaja tuolle tontille tarvitaan, tyyliin Goldobin. Valitettavasti tämän tyylistä pelaajaa ei taida olla saatavilla...

Kaukaahaetulta tuntuu nillittää pelaajasta, joka on tehnyt joukkueen kolme viimeisintä maalia. Partanen tässä nyt pienin ongelma on.

Miksei se miltei maagiseksi hehkutettu Za-Ra-Ra saanut mitään aikaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös