HIFK:n juniorijoukkueet

  • 388 386
  • 1 316

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Nythän ei ollut kysymys yksittäisestä pelistä vaan nämä IFK:n tähdet olivat kontillaan kunnolla jo keskiviikkona Espoossa. Ja toistamiseen tänään Nordiksella. Parempi jatkaa taistelua Suomen mestaruudesta. Joukkuepeli, totta tosiaan.
Hyvät heille, siis espoolaisille. Nyt on sitten hyvä muistaa, että jos nämä IFK:n kundit omasivat edustusoikeuden U18-sarjan matseihin, heitä kohdeltakoon sillä tavoin. Se, että pelasivat pääsääntöisesti U20-sarjaa, ei tee heistä tähtiä automaattisesti. Sinulla on selkeästi jotain antipatiaa, kun pitää "pyyhkiä jäätä" ja "olla kontillaan", mutta se on joskus sellaista. Mielestäni 4-3-voitto, kun häviää laukaukset selkeästi, ei ole jään pyyhkimistä häviäjälle, vaan erittäin tiukka taisteluvoitto, jossa oma veskari voittaa vastustajan veskarin. Mutta tämä on semantiikkaa, eikä siitä sen enempää.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Mielestäni täällä jotkut olivat etukäteen sitä mieltä ettei pitäisi sekoittaa toimivaa joukkuetta.
Tämän totean jälkiviisaana.
Se on mielestäni hyvä periaate. Siksi pohdinkin tätä, että mikä on se raja, kuinka monta kannattaa ottaa. Mutta kuten @Postinjakaja täällä pohdiskeli, ei monikaan varmasti ole katsonut näitä matseja sellaista määrää, että pystyy analysoimaan, putosiko se taso nyt, kun uusia kavereita tuli sisään, vai pysyikö se edelleen samana. Toisin sanoen, lähtö olisi voinut tulla joka tapauksessa.
 

tuffgong

Jäsen
Hyvät heille, siis espoolaisille. Nyt on sitten hyvä muistaa, että jos nämä IFK:n kundit omasivat edustusoikeuden U18-sarjan matseihin, heitä kohdeltakoon sillä tavoin. Se, että pelasivat pääsääntöisesti U20-sarjaa, ei tee heistä tähtiä automaattisesti. Sinulla on selkeästi jotain antipatiaa, kun pitää "pyyhkiä jäätä" ja "olla kontillaan", mutta se on joskus sellaista. Mielestäni 4-3-voitto, kun häviää laukaukset selkeästi, ei ole jään pyyhkimistä häviäjälle, vaan erittäin tiukka taisteluvoitto, jossa oma veskari voittaa vastustajan veskarin. Mutta tämä on semantiikkaa, eikä siitä sen enempää.
Ei tietenkään tee tähtiä automaattisesti, mutta kahdella on miesten liigapelejä pelattuna ja yhtä lukuunottamatta kaikki on oman ikäluokka maajoukkuepelaajia, joten myös minun paperissa heillä on jonkinlainen tähtistatus verrattuna muihin saman ikäluokan pelaajiin.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Aika erikoinen mielipide. Jos ei kundit ole ”tapissaan” pleijareissa, ehkä laji on väärä.
Lätkässä pitää olla näin keväisin parhaimmillaan, sen pitäisi jokaisen pelaajaksi aikovan tänä vuonna täysi-ikäistyvän tietää. Ja jos ei ole kondiksessa pitää sekin uskaltaa koutsille kertoa.
Pitäisi varmasti luottaa Mark Twainiin, kun hän totesi, että älä koskaan väittele typerien ihmisten, kanssa, koska he vain vetävät sinut ensin tasolleen, ja sen jälkeen lyövät sinut kokemuksensa turvin. No, tässä sitä nyt taas kuitenkin ollaan...

Se, että tuonikäiset ihmiset eivät pysty toteuttamaan jotain ideaalia, ei kerro vielä mistään. Hehän ovat oikeasti raakileita. Edes aikuisammattilaiset eivät aina onnistu olemaan parhaassa iskussa silloin, kun pitäisi. Se on kaikille, jotka jotain urheilusta ymmärtävät, päivänselvää. @tuffgong tuossa jo totesikin, että 16-17-vuotias ei välttämättä uskalla kertoa, ettei ole henkisesti palautunut. Mä kääntäisin sen niin, ettei hän edes välttämättä tunnista, ettei ole balanssissa. Lisäksi revanssin halu saattaa kohdistua vääriin asioihin. Ja se kaikki on tärkeää opettelua ammattilaisuuden tiellä.

Ja kaiken lisäksi tämä on täyttä spekulointia. Meistä kukaan ei tiedä, miksi HIFK (huomaa @Ladex tämä oikea kirjoitusasu) alisuoritti, eikä oikeastaan tiedä, alisuorittiko todella kollektiivisesti. Eikä ainakaan mulle sillä edes ole merkitystä. Mulle on melko lailla sama, tuleeko U18-sarjasta mitali vai ei, mutta sillä on merkitystä, tuleeko sieltä Liiga-IFK:hon pelaajia tulevaisuudessa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kollien jäädessä ulos jopa dramaattisesti U20 pudotuspeleistä vapautui useita ikänsä puolesta U18 joukkueeseen mahtuvia pelaajia pelaamaan siis U18 pudotuspelejä. Ja ilman "kaikki pelaa tasapuolisesti- ajattelua", se vaan menee ikäluokan kärkitasolla niin että ylhäältä tulee alaspäin pelaajia, jotka vievät joidenkin pääsääntöisesti U18 rosterissa olleiden poikien pelipaikan. Espoolla oli myös heiltä U20 joukkueesta vapautuneita pelaajia mukana. Ja miksei olisi ollut. Tällä kertaa Espoo oli vahvempi ja lopulta ryhmäytyneempi joukkueena ja meni neljän joukkoon, onnittelut heille siitä. Rimpinen heidän maalillaan on myös ikäluokkansa paras veskari Suomessa ja tulevaisuuden A-mj pelaaja, joka omalla panoksellaan oli auttamassa joukkuettaan. Huikea poika.

U16 aloittaa tänään Kerhoa vastaan puolivälierät ja kahdella voitolla tästä sarjasta nähtäisiin luultavasti stadin paikallinen välierässä. Tässä kohtaa U18 jengissä on muistaakseni yksi U16 mukaan mahtuva pelaaja eli siellä ei suuria muutoksia rosterissa nähdä.

Mä näkisin, että vaikka olisi tietysti ollut kiva voittaa nyt junnuissa esim U18 mestaruus, mutta tällä kertaa ei joukkueena riittänyt, niin kyllä IFKsta on tulossa silti monia 04 ja 05 syntyneitä potentiaalisia tulevaisuuden ammattilaisia edustuksen käyttöön, joista moni tullaan varaamaan Änäriin. Mutulla heitän, että harva seura Suomessa pystyy samaan.

Menestys ja pytyt junnujen SM-tasolla ovat tietysti kiva ja hieno juttu, ja kertovat paljon osaltaan tekemisen laadusta yksittäisessä seurassa kokonaisuudessaan, mutta kyllä mä näkisin kaikista tärkeimpänä sen, että me junnukoutsit pystyttäisiin kehittämään ja auttamaan yksittäisiä pelaajia mahdollisimman pitkälle omalla urallaan kohti edustusjoukkuetta ja ammattilaisuutta, ilman että joukkueena menestys täytyisi samalla aina olla se aivan terävin kärki ikäluokan SM-sarjassa, vaikka sitäkin samalla tietysti myös tavoitellaankin.

Ja muuten ne kenellä ei riitä kiekon puolella ammattipelaajaksi, niin uskon, että he saavat tässä rallissa hyviä eväitä siihen, että heistä useista tulee kuitenkin hyviä ammattilaisia ja tiimi-pelaajia erilaisiin "normi" töihin ja sitä kautta muutenkin hyviä ihmisiä. Eli selkeästi bättre folk!
 

Ladex

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mä näkisin, että vaikka olisi tietysti ollut kiva voittaa nyt junnuissa esim U18 mestaruus, mutta tällä kertaa ei joukkueena riittänyt, niin kyllä IFKsta on tulossa silti monia 04 ja 05 syntyneitä potentiaalisia tulevaisuuden ammattilaisia edustuksen käyttöön, joista moni tullaan varaamaan Änäriin. Mutulla heitän, että harva seura Suomessa pystyy samaan.
Näin on. Hifkin voima on tarjota sopimuksia lahjakkaille 15 -18 vuotiaille ympäri Suomen. Heikkous taas se että junioriorganisaatio ei kykene itse kasvattamaan pelaajia kiekkokoulusta edes U16 tasolle.
Nuo tulevaisuuden 04 ja 05 ammattilaiset on junan / metron / bussin tuomia.
 

F#21

Jäsen
Näin on. Hifkin voima on tarjota sopimuksia lahjakkaille 15 -18 vuotiaille ympäri Suomen. Heikkous taas se että junioriorganisaatio ei kykene itse kasvattamaan pelaajia kiekkokoulusta edes U16 tasolle.
Nuo tulevaisuuden 04 ja 05 ammattilaiset on junan / metron / bussin tuomia.
No nyt haisee maalaispaskalle nämä puheet.

Kyllä sieltä Calle Branderin koulusta tulee junnuja edelleen Kolleihin tai edareihin asti. Samalla tulee myös potentiaalisia junnuja muualta. Vetoa on.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin on. Hifkin voima on tarjota sopimuksia lahjakkaille 15 -18 vuotiaille ympäri Suomen. Heikkous taas se että junioriorganisaatio ei kykene itse kasvattamaan pelaajia kiekkokoulusta edes U16 tasolle.
Nuo tulevaisuuden 04 ja 05 ammattilaiset on junan / metron / bussin tuomia.

Näin ehkä osittain on. 06 ikäluokasta alkaen homma on kuitenkin jo muuttunut. Ei tarvita enää dösiä tai junia tuomaan ketään
 

tuffgong

Jäsen
Niin tai siis 06 ikäluokassa asia on toisin ja siitä alaspäin tarvitaan taas muualta tulleita. Esim. siinä tän kauden U15 joukkueessa on alle puolet omia poikia ja niistäkin puolet menee taas ensi kaudeksi vaihtoon. Ei sillä nyt mitään väliä ole, mutta ei myöskään aleta ihan höpöjä puhumaan.
 

Jokkeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Niin tai siis 06 ikäluokassa asia on toisin ja siitä alaspäin tarvitaan taas muualta tulleita. Esim. siinä tän kauden U15 joukkueessa on alle puolet omia poikia ja niistäkin puolet menee taas ensi kaudeksi vaihtoon. Ei sillä nyt mitään väliä ole, mutta ei myöskään aleta ihan höpöjä puhumaan.
Myös valmennukseen voisi panostaa nuoremmissa ikäluokissa. U15 eteenpäin näin onkin, mutta esim. U14 ikäluokassa on valmennus ollut ala-arvoista, jopa nuoria alentavaa.. tämä ei kyllä kehitä ketään! Eli liian aikaisin on muista seuroista turha ajatella siirtyvänsä laadukkaan valmennuksen vuoksi seuraan. Espoossa valmennus on priimaa, ja se näkyy kyllä joka tasolla ja ikäluokassa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myös valmennukseen voisi panostaa nuoremmissa ikäluokissa. U15 eteenpäin näin onkin, mutta esim. U14 ikäluokassa on valmennus ollut ala-arvoista, jopa nuoria alentavaa.. tämä ei kyllä kehitä ketään! Eli liian aikaisin on muista seuroista turha ajatella siirtyvänsä laadukkaan valmennuksen vuoksi seuraan. Espoossa valmennus on priimaa, ja se näkyy kyllä joka tasolla ja ikäluokassa.

Millä tavalla ala-arvoista? Ja ennen kaikkea, millä tavalla nuoria alentavaa? Vakavia syytöksiä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Myös valmennukseen voisi panostaa nuoremmissa ikäluokissa. U15 eteenpäin näin onkin, mutta esim. U14 ikäluokassa on valmennus ollut ala-arvoista, jopa nuoria alentavaa.. tämä ei kyllä kehitä ketään! Eli liian aikaisin on muista seuroista turha ajatella siirtyvänsä laadukkaan valmennuksen vuoksi seuraan. Espoossa valmennus on priimaa, ja se näkyy kyllä joka tasolla ja ikäluokassa.
Nyt olikin vahva saapuminen palstalle hahmolta joka ei osaa edes suosikkiseuransa kirjoitusasua oikein.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se, että tuonikäiset ihmiset eivät pysty toteuttamaan jotain ideaalia, ei kerro vielä mistään. Hehän ovat oikeasti raakileita. Edes aikuisammattilaiset eivät aina onnistu olemaan parhaassa iskussa silloin, kun pitäisi. Se on kaikille, jotka jotain urheilusta ymmärtävät, päivänselvää. @tuffgong tuossa jo totesikin, että 16-17-vuotias ei välttämättä uskalla kertoa, ettei ole henkisesti palautunut. Mä kääntäisin sen niin, ettei hän edes välttämättä tunnista, ettei ole balanssissa.
Nuorten pelaajien pääkoppa (ja miksei aikuistenkin) on välillä täysi mysteeri, väitän että tässä IFK:n tapauksessa ne kundit jotka putosivat U20-jengin kanssa viime viikon tiistaina eivät kaikki olleet henkisesti täydessä valmiudessa aloittaa keskiviikkona pleijareita U18-joukkueessa. Miten paljon se sitten vaikutti lopputulokseen niin sitä en lähde arvailemaan.

Hyvä esimerkki tuosta pääkopasta tuli eilen...poikani oli pelaamassa kauden viimeisen pelin jolla ei ollut enää sarjataulukon kannalta mitään merkitystä. Kolmannessa erässä tasatilanteessa otti vahinkojäähyn korkeasta mailasta -> kotijoukkue teki maalin. Pari vaihtoa myöhemmin heitti alimpana miehenä paskan syötön jonka vastustaja katkaisi, pääsivät 2-0 läpiajoon -> maali. Bussimatkan jälkeen kotona yli 5 tuntia pelin loppumisen jälkeen oli vielä äreällä tuulella. Kysyin että mikä mättää, suolasiko koutsi sut vai vittuilko pelikaverit, vastasi että ei, mutta edelleen ottaa päähän ne pari tilannetta. Sanoin että mitä sitten, kaikki mokaa joskus eikä tuossa yksittäisessä pelissä ollut mitään panosta. Vastaus: Joo mä tiedän, mutta en voi sille tunteelle silti mitään.

Eli ei siitä pettymyksestä aina niin helposti pääse yli.

Tsemii IFK:n jengeille tuleville kausille ja toivotaan että U16 menisi pidemmälle tällä kaudella kuin vanhemmat junnut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole muuttunut. Espoon 06:lle tarjotaan paikkoja HIFK:n U20 kesärinkiin. Vaikka ei ole kokemusta edes Espoon U18 treeneistä, peleistä puhumattakaan. Pelimiehiä kaikki on toki, se on selvä.
Mutta jos joku puhuu calle branderin kiekkokoulusta tai Hifkin junnuputkesta U16 vuotiaille, niin se on kyllä vitsi nyt ja vielä monta vuotta. Pelimiehet on haettu ja vieläkin kosiskellaan ihan muualta.

Mä tiedän aika hyvin useiden pelaajien kohdalla, että keneen on otettu yhteyttä ja ketkä ovat itse ottaneet yhteyttä. Ja mä tiedän myös miltä tiettyjen ikäluokkien tulevaisuus näyttää. Tämä tästä täällä
 

Farssi

Jäsen
Mä tiedän aika hyvin useiden pelaajien kohdalla, että keneen on otettu yhteyttä ja ketkä ovat itse ottaneet yhteyttä. Ja mä tiedän myös miltä tiettyjen ikäluokkien tulevaisuus näyttää. Tämä tästä täällä
Jep. Eli joillekin Espoon 06:sta on tarjottu U20-kesärinkiä. Homma ei siis ole muuttunut. Vanhemmistakin ikäluokista kosiskellaan, mutta se on asia erikseen.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Jep. Eli joillekin Espoon 06:sta on tarjottu U20-kesärinkiä. Homma ei siis ole muuttunut. Vanhemmistakin ikäluokista kosiskellaan, mutta se on asia erikseen.
Mitä sitten, vaikka olisikin? Onko se jotenkin kiellettyä? Onko tämä vain IFK:n etuoikeus? Jos Espoossa on homma kondiksessa, niin tuskin ovat lähdössä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jep. Eli joillekin Espoon 06:sta on tarjottu U20-kesärinkiä. Homma ei siis ole muuttunut. Vanhemmistakin ikäluokista kosiskellaan, mutta se on asia erikseen.
Mikä tässä on vikana? Tietenkin IFK pyrkii kalastamaan itselleen parhaat juniorit. Näin toimii Kärpät pohjoisessa yksin ja näin pyrkii myös IFK toimimaan uudellamaalla ja toki niidenkin rajojen ulkopuolella, jos vain mahdollista. HPK lähestyy nuoria Hyvinkäällä, Riihimäellä jne. onko sekin väärin?

Nuoret tietenkin menevät sinne, missä tie on auki ammattilaiseksi. Ikävä kyllä Espoossa ei ole tarjolla kuin Mestistä.
 

Ladex

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mikä tässä on vikana? Tietenkin IFK pyrkii kalastamaan itselleen parhaat juniorit. Näin toimii Kärpät pohjoisessa yksin ja näin pyrkii myös IFK toimimaan uudellamaalla ja toki niidenkin rajojen ulkopuolella, jos vain mahdollista. HPK lähestyy nuoria Hyvinkäällä, Riihimäellä jne. onko sekin väärin?

Nuoret tietenkin menevät sinne, missä tie on auki ammattilaiseksi. Ikävä kyllä Espoossa ei ole tarjolla kuin Mestistä.
Ei tässä mitään vikaa ole kun omasta junnuputkesta ei pelimiehiä tule. Täällä vaan esitettiin väite, että ei tarvita enää junia, dösiä (tai metroa) tuomaan pelaajia kilpavaiheen joukkueisiin:


Näin on. Hifkin voima on tarjota sopimuksia lahjakkaille 15 -18 vuotiaille ympäri Suomen. Heikkous taas se että junioriorganisaatio ei kykene itse kasvattamaan pelaajia kiekkokoulusta edes U16 tasolle.
Nuo tulevaisuuden 04 ja 05 ammattilaiset on junan / metron / bussin tuomia.
Ykkössentteri kommentoi:
Näin ehkä osittain on. 06 ikäluokasta alkaen homma on kuitenkin jo muuttunut. Ei tarvita enää dösiä tai junia tuomaan ketään
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tässä mitään vikaa ole kun omasta junnuputkesta ei pelimiehiä tule. Täällä vaan esitettiin väite, että ei tarvita enää junia, dösiä (tai metroa) tuomaan pelaajia kilpavaiheen joukkueisiin:



Ykkössentteri kommentoi:
Näin ehkä osittain on. 06 ikäluokasta alkaen homma on kuitenkin jo muuttunut. Ei tarvita enää dösiä tai junia tuomaan ketään

No sen verran palaan vielä aiheeseen, että ei tarvitakaan. Siirtoliikennettä tapahtuu kuitenkin aina, johtuen eri intresseistä. Espoossa pelaajamassa on suuri ja siellä tehdään hyvää työtä junnuissa, mutta siellä monet ikäluokkien kärkipelaajat haluavat silti itse lähteä Helsinkiin, koska kokevat sen heille parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Pelaajaliikennettä on myös täältä Espoon suuntaan. Ja taas johtuen eri intresseistä. Ja Espoosta lähtee myös paljon pelaajia muidenkin Liiga-organisaatioiden junnuihin kuin pelkästään IFKhon, ja jälleen eri syistä.

Täällä tehdään junnuissa tällä hetkellä hyvää työtä, sen osalta mitä itse olen ehtinyt nähdä ja kokea. Ja nyt tää aihe ja kommentointi oli mun osalta tässä. Mun homma on tuolla kaukalossa
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
No sen verran palaan vielä aiheeseen, että ei tarvitakaan. Siirtoliikennettä tapahtuu kuitenkin aina, johtuen eri intresseistä. Espoossa pelaajamassa on suuri ja siellä tehdään hyvää työtä junnuissa, mutta siellä monet ikäluokkien kärkipelaajat haluavat silti itse lähteä Helsinkiin, koska kokevat sen heille parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Pelaajaliikennettä on myös täältä Espoon suuntaan. Ja taas johtuen eri intresseistä. Ja Espoosta lähtee myös paljon pelaajia muidenkin Liiga-organisaatioiden junnuihin kuin pelkästään IFKhon, ja jälleen eri syistä.

Täällä tehdään junnuissa tällä hetkellä hyvää työtä, sen osalta mitä itse olen ehtinyt nähdä ja kokea. Ja nyt tää aihe ja kommentointi oli mun osalta tässä. Mun homma on tuolla kaukalossa

Toivottavasti Ykkössentteri et jätä Jatkista kokonaan. Kiitos kaikista hyvistä jutuista. Olet tuonut hyviä ja kiinnostavia pointteja tänne!
 

Miguli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki änärit
Aika erikoinen mielipide. Jos ei kundit ole ”tapissaan” pleijareissa, ehkä laji on väärä.
Lätkässä pitää olla näin keväisin parhaimmillaan, sen pitäisi jokaisen pelaajaksi aikovan tänä vuonna täysi-ikäistyvän tietää. Ja jos ei ole kondiksessa pitää sekin uskaltaa koutsille kertoa.
Itse näkisin tämän niin, että seura ja valmennus ei ole saanut kundeja tappiin oikeaan aikaan. Aika moni näistä kundeista kuitenkin toteuttaa vain koutsin ideologiaa osaamatta kyseenalaistaa sitä. Toki koronalla, yms on varmaan osittain tekemistä, mutta toivotaan, että ens kaudella mennään alhaalta ylöspäin, eikä toisinpäin.
 
Viimeksi muokattu:

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Mä oon tästä aiemminkin jo kirjoittanut, mutta edelleen, on ihan kaikkien etu, etteivät parhaat pelaajat tunge kaikki 10-vuotiaina samaan jengiin, vaan ovat eri jengeissä. Se mahdollistaa heille yksilöllisesti parhaan kehityksen, kun saavat riittävästi vastuuta. On parempi pelata pienenä junnuna isoilla minuuteilla, isossa roolissa, mutta vähän pienemmässä jengissä, kuin pelata rajallisia minuutteja jengissä, jossa on muutenkin valtavasti tarjontaa hyvistä pelaajista. Se on sitten eri asia, kun tullaan 14-15 vuoden ikään, kun perustaidot on jo hankittu, ja herkkyyskausi korostaa muita avuja. Tämä on lajista riippumatta näin.

Lisäksi pitää sekin huomioida, että junnulle tulisi saada 25 % matseja, joissa tulee turpaan, 50 % matseja, jotka ovat tasaisia ja 25% matseja, jotka voitetaan helposti. Tämäkään ei onnistuisi, jos IFK saisi parhaat pelaajat riveihinsä jo 10-vuotiaina, elleivät sitten jatkuvasti pelaisi vanhempiaan vastaan.

Eli pointtini on, ettei ole mitään tarvetta sille, että IFK:lla on parhaat 10-vuotiaat. Eikä tarvitse olla parhaita 15-vuotiaitakaan siinä mielessä, että voittavat Suomen mestaruuden. Sen sijaan joka vuosi olisi hyvä saada 1-2 pelaajaa omista junnuista nostettua Liigarinkiin. Sekä tietysti tuottaa pelaajia muuallekin. Sekin on sekä IFK:n että jääkiekon etu.
 

tuffgong

Jäsen
No sen verran palaan vielä aiheeseen, että ei tarvitakaan. Siirtoliikennettä tapahtuu kuitenkin aina, johtuen eri intresseistä. Espoossa pelaajamassa on suuri ja siellä tehdään hyvää työtä junnuissa, mutta siellä monet ikäluokkien kärkipelaajat haluavat silti itse lähteä Helsinkiin, koska kokevat sen heille parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Pelaajaliikennettä on myös täältä Espoon suuntaan. Ja taas johtuen eri intresseistä. Ja Espoosta lähtee myös paljon pelaajia muidenkin Liiga-organisaatioiden junnuihin kuin pelkästään IFKhon, ja jälleen eri syistä.

Täällä tehdään junnuissa tällä hetkellä hyvää työtä, sen osalta mitä itse olen ehtinyt nähdä ja kokea. Ja nyt tää aihe ja kommentointi oli mun osalta tässä. Mun homma on tuolla kaukalossa
Tää on kyllä erikoista joskin ymmärrettävää tämä ”oman pesän” killottelu. Jokaine meistä voi tarkistaa netistä paljon sitä vaihtuvuutta on ja jokainen voi käydä hallilla katsomassa millaista toiminta on ja jokaiken myös tietää että muiden seurojen pelaajia ”ei tarvita”, mutta jos U15 ja ylöspäin halutaan menestyä on niitä pakko tulla nyt ja jatkossa. Joten on hassua jauhaa ei tarvita höpöä. Ps. Niitä tarvitaan myös jos halutaan että ”omista” junnuista nousee pelaajia edariin.
 

Ukko16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs
Tulipahan nyt mieleen: Olisiko jollain enemmän junnuja seuraavalla avata vähän minkälainen "lupaus" tuo veskari Eemil Vinni on? EliteProspectissa lukee että "Prospect eligible for the 2024 NHL Entry Draft" ja en oikeen muuta ole löytänyt. Onko ihan mahikset NHL:ään asti suoraan varauksena (tasoa Husso tms.) vai miten?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös