Otetaan nyt rauhassa tuon naisten kiekon suhteen, ennen kuin on tarkempaa tietoa asiasta.
Minä en usko hetkeäkään, että naisten kiekkoa ollaan "ajamassa alas" tai pelaajilta alettaisiin periä maksua pelaamisesta. Tai, että pelaajat joutuisivat hankkia omia sponsseja rahoittaakseen pelaamista. Minä luulen sen sijaan, että HIFK on menestyksen myötä pystynyt hankkimaan naisten kiekolle omat sponsorit, jotka mahdollistavat ainakin nykyisen kaltaiset resurssit pelaajien puolesta, ja jota kautta HIFK organisaationa ei joudu panostamaan suoraan dollareita naisten kiekon elättämiseen. Toisin sanoen, että naisten kiekko elättäisi itse itsensä ainakin organisaation näkökulmasta. Todella hienoa se on sitten, kun pelaajille pystytään myös maksaa pelaamisesta. Se päivä toivottavasti koittaa vielä lähitulevaisuudessa.
Ex-TJ Valtanenhan on tehnyt, varsinkin oman aktiiviaikansa jälkeen myös Liitossa, pyyteetöntä duunia naiskiekon edistämisessä IFKssa. Ilman, että muut merkittävät seurat ovat juuri aiheesta innostuneet. Pitkä on Suomessa tie kehittää tuotteeksi, joka olisi mainetta lisäävä tekijä jo johon kannattaisi määräänsä enempää satsata, ennenkuin aiheeseen herätään laajemmin. Sääli sinänsä.