HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 969 030
  • 29 432
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Niin että oliko tämä Pospisil-huhu nyt sitten kuinka vakavasti otettava, kun moni näyttää olevan huolissaan? Toivottavasti kiertää Stadin kaukaa, ei oo käyttöä..
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Mä kun luulin, että turbulenssin aika on ohi ja täällä on oikeasti alettu minimoida turhia riskejä. Että Salmelaiselle persoonalla on merkitystä ja pitää istua hyvin koppiin. Ja olla muutenkin fiksu ja "esimerkillinen". Ylisuurista liksoistakin on haluttu eroon. Ja sitten tänne hankittaisiin Pospisil reilusti yli 100k€ lapulla?

Voi olla viihdyttävä yleisölle ja voi omata ison pistepotentiaalin. Todennäköisesti ei kuitenkaan ole viihdyttävä kopissa eikä välttämättä nosta muiden pistepotentiaalia. Vaikuttaa energiasyöpöltä ja raskaalta tyypiltä pidemmän päälle. Tällaisesta pelaajasta täällä nyt haaveillaan? Eikä vastaavaa löydy vähän lyhyemmälläkin sytytyslangalla?

Vahva sama, ja ei vaikuta pelaajalta joka sopisi Salmelaisen ja Peltosen jengiin... Veikkaan että pelkkä huhu, ja menossa narreihin...
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mä kun luulin, että turbulenssin aika on ohi ja täällä on oikeasti alettu minimoida turhia riskejä. Että Salmelaiselle persoonalla on merkitystä ja pitää istua hyvin koppiin. Ja olla muutenkin fiksu ja "esimerkillinen". Ylisuurista liksoistakin on haluttu eroon. Ja sitten tänne hankittaisiin Pospisil reilusti yli 100k€ lapulla?

Voi olla viihdyttävä yleisölle ja voi omata ison pistepotentiaalin. Todennäköisesti ei kuitenkaan ole viihdyttävä kopissa eikä välttämättä nosta muiden pistepotentiaalia. Vaikuttaa energiasyöpöltä ja raskaalta tyypiltä pidemmän päälle. Tällaisesta pelaajasta täällä nyt haaveillaan? Eikä vastaavaa löydy vähän lyhyemmälläkin sytytyslangalla?

Juurikin näin. Ykkösinhokkini Revon ohella, joskin jälkimmäisen lääkitys ilmeisesti saatu vähän paremmin kohdilleen. Ensimmäisen nuppivika ei taida olla parannettavissa.

Ylilyönti-siivellä on tylsää, kun mitään ei tapahdu. Kun ei tarvitse olla kenellekään vastuussa mistään, niin joukkueen voi miehittää millaisilla perserei'illä tahansa. Jokaisellahan on yksi...

Kaiken varauksellisuuteni keskellä muistin, että meillähän on kapteenistossa kaveri, joka pelasi Pospisilin kanssa viime kauden. Voisin kuvitella, että Salmelainen ja Peltonen on saanut Eetulta kaiken tarvittavan datan mitä voi saada.

Mikäli siis Pospisil on edes tulossa. Eikös viime kaudella mm. Kangasniemi ollut tyyliin varma siirtyjä ja Pelicans joutui jopa ilmoittamaan jatkosopimuksen kesken kauden saadakseen huhun loppumaan.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täältäkin löytyy yksi hieman nihkeästi Pospisilin huhuttuun saapumiseen suhtautuva. Pospisil on ottanut kahden minuutin rangaistuksia varmaan eniten Liigassa tässä kolmen kauden aikana ja nyt hyllytettynä Lukossa kurinpitotoimenpiteenä ja jos oikein muistan, palstalla on tällä kaudella jo aiemmin puhuttu viltityksistä. Jos Pospisil ja Tikka molemmat saapuisivat, saisi alivoima olla melko timanttista ensi kaudella.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Täältäkin löytyy yksi hieman nihkeästi Pospisilin huhuttuun saapumiseen suhtautuva. Pospisil on ottanut kahden minuutin rangaistuksia varmaan eniten Liigassa tässä kolmen kauden aikana ja nyt hyllytettynä Lukossa kurinpitotoimenpiteenä ja jos oikein muistan, palstalla on tällä kaudella jo aiemmin puhuttu viltityksistä. Jos Pospisil ja Tikka molemmat saapuisivat, saisi alivoima olla melko timanttista ensi kaudella.

Niin siis onko huhut tuomassa Pospisilia jo tälle kaudelle? Mä oon koko ajan luullut että huhu on ensi kaudeksi. Tälle kaudelle en kyllä välttämättä yhtään hyökkääjää enää toisi, ellei tosta nyt esimerkiksi AB:n saikku pidentyisi jatkuvasti. Tai joku muu kantava seinä siellä.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin siis onko huhut tuomassa Pospisilia jo tälle kaudelle? Mä oon koko ajan luullut että huhu on ensi kaudeksi. Tälle kaudelle en kyllä välttämättä yhtään hyökkääjää enää toisi, ellei tosta nyt esimerkiksi AB:n saikku pidentyisi jatkuvasti. Tai joku muu kantava seinä siellä.
Ensi kautta itsekin tarkoitin. Tuosta hyllytyksestä toki on syntynyt huhuja siitä, että Pospisil saattaisi olla jo aikaisemmin saatavilla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiken varauksellisuuteni keskellä muistin, että meillähän on kapteenistossa kaveri, joka pelasi Pospisilin kanssa viime kauden. Voisin kuvitella, että Salmelainen ja Peltonen on saanut Eetulta kaiken tarvittavan datan mitä voi saada.

Joo, paitsi, että jos Koivistoinen itse on sinut Pospisilin "haasteiden" kanssa, se ei tarkoita sitä, että kaikki muut ovat. Toisekseen, minkä ihmeen takia HIFK ottaisi yhtään mitään riskejä tämän tason pelaajan kanssa. Ymmärtäisin paremmin, jos kysymyksessä olisi joku NHL-portteja kolkutteleva pelaaja, joka voittaa pelit lopussa vaikka yksin. Näin nyt ei kuitenkaan ole.

Mä en ihan aidosti ymmärrä, miksi HIFK edes harkitsisi sellaisen pelaajan hankkimista, joka on toistuvasti kahden eri valmentajan alaisuudessa laitettu ulos kokoonpanosta "kurinpidollisista syistä". Ja ilmeisesti nämä syyt ovat aina olleet yksi ja sama, eli ei pelaa joukkueelle ja valmennus ei koe pelaajan olevan riittävän sitoutunut joukkueeseen ja sen arvoihin. Tällä kaudella näin on ilmeisesti ollut jo kolme kertaa. Tällaisiin toimiin ei ryhdytä kuin äärimmäisistä syistä, varsinkaan silloin, kun joukkue on kokoonpanon suhteen muutenkin vajaa. Tässä kohtaa joka ikinen lippu heiluu aivan tulipunaisena. Jos pelaaja on tuomareiden silmätikkuna jo etukäteen, varmasti osittain myös täysin aiheesta, kuka saatanan daiju kuvittelee, että tilanne paranisi Helsingin IFK:ssa? Pikemminkin päinvastoin. Ja mitähän siitä seuraa? Pelaajan yhtäkkistä henkistä kasvua? Melko naivia kuvitella sellaista. Rikoksen uusijana pelikiellot ovat aina vain kovempia ja katsomosta ei paljon joukkuetta auteta. Plus, että jonkun täytyy korvata hänet myös kentällä katsomokomennusten aikana. Ja niitä kyllä tulee, jos tyyli ei olennaisesti muutu.

Sitä paitsi, yksi HIFK:n arvoista seurana on vahva yhteisöllisyys. Kaikki yhden, yksi kaikkien puolesta. Pospisil näyttää edustavan kyllä ihan päinvastaisia arvoja. Pidän todella erikoisena ja jopa hämmentävänäkin, jos häntä tänne oikeasti vakavasti harkitaan hankittavaksi.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole Pospisil-puolestapuhuja. En ole nähnyt tarpeeksi pelejä häneltä, että voisin sanoa juuri häneen mitään ja en ole koskaan seurannut sillä silmällä. Haluan vain nostaa esille sellaisen vanhojen pelaajien suusta kuulleen sanonnan, että mukavilla pelaajilla ei mestaruuksia voiteta.

Alkukauden CHL-pelejä, kun katsoin ja sielä tuli muutamat myllyt, niin ajattelin Peltosen haluavankin sitä, että tarvittaessa hanskat tippuu = taka-askelia ei oteta. Turhaan ei kuitenkaan lähdetä möyhömään. Mitä vanhemmaksi olen itse tullut, niin myös viihteen osuus on noussut suurempaan ja suurempaan osaan seuraamisessa. Esim. HIFK-tällä hetkellä on siinä mielessä aika valmentajansa näköinen joukkue, että tappelutkin ovat harkittuja. Kuitenkin yksi sellainen pointti HIFK:n pelaamisesta tässä vuosien saatossa, että HIFK on aina parhaimmillaan, kun sattuu ja tapahtuu. Ei se slogankaan turhasta syntynyt. Esim. tällä hetkellä noita monia hävittyjä pelejä vähän kuvastaa sellainen tunneköyhä pelaaminen. Niissä peleissä jotenkin odottaisi, että Åstenit ja Karviset yms., joiden minun mielestä pitäisi olla tietyllä tavalla sytyttäjiä, pitäisi jollain lailla hämmentää jengi hereille. Joskus joillekin "tyhmille" jäähyillekin on paikkansa ja kun sen tekee oikein, niin myös vastustaja ottaa boxia. Nyt korkeintaan Karjalainen lähtee poikkarista maalin edessä kakkoselle.

Monet HIFK:ssakin pelanneet huippupelaajat ovat olleen myös helvetin hankalia tyyppejä joukkueelleen. Lahden Pelicansille erityisesti nostan hattua siitä, että he ovat onnistuneet monesta hankalasta persoonasta saamaan maksimit irti. Olen monesti miettinyt, että varmaan Pasi Nurmisella oli tähän iso merkitys. Peltonen puhuu siitä flowsta johon HIFK pyrkii. Sitä on aika vähän näkynyt. Väläyksiä siellä täällä. Ennemminkin HIFK on aika suorittava virkamieslauma. Joku räiskyvä persoona tuohon voisi tuoda melkoisen piristysruiskeen. Ainahan noissa riskinsä on, mutta se on jännä miten jotkut osaavat käsitellä noita pelaajia ja jotkut eivät.

Ymmärtäisin paremmin, jos kysymyksessä olisi joku NHL-portteja kolkutteleva pelaaja, joka voittaa pelit lopussa vaikka yksin. Näin nyt ei kuitenkaan ole.

Tämä on hyvä pointti. Ei mies mikään "jancaloun" ole
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Monet HIFK:ssakin pelanneet huippupelaajat ovat olleen myös helvetin hankalia tyyppejä joukkueelleen. Lahden Pelicansille erityisesti nostan hattua siitä, että he ovat onnistuneet monesta hankalasta persoonasta saamaan maksimit irti. Olen monesti miettinyt, että varmaan Pasi Nurmisella oli tähän iso merkitys.
Vaikka menee offtopicin puolelle niin haluan korjata nyt asioiden oikean laidan.

Pasi Nurmisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, hän ollut täysin älyttömällä johtamistyylillään suurin syy kyllä siihen miksi täällä on porukkaa flopannut ja lappanut ulospäin ovista ja ikkunoista.
 
Suosikkijoukkue
Goldie Goldthorpe
Virtasen Markon kanssa meni kuulemma sukset ristiin. Joko Virtanen pihalle tai Pospisil, päätyivät jälkimäiseen ratkaisuun.
Näin siinä kuulemma kävi, yksikään pelaaja ei ole seuraa suurempi joten odotettavissa oleva asia oli tämä siirto. Bono-Heikkinen avasi vähän podcastissa tuota asiaa että Pospisil ei ehkä ollut aivan ykköstyyppi myöskään kopissa.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinne meni Sveitsiin, voi olla ettei ole tulossa takaisin suomeen. Jää nähtäväksi.

Mulla on vähän sellainen fiilis, että on jo diili tänne ensi kaudesta.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä on sittenkin parempi, ettei huhuttu Pospisil (ainakaan vielä) saapunut tänne. Nyt pitäisi vaan saada Dyk ja Hursti pelikuntoon, niin tarvetta hyökkäyspäähän ei juuri ole.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Pospisilista olen täysin samaa mieltä @tommy36 kanssa: Ei kiitos. Saman profiilin pelaajia on parempiakin tarjolla, halvemmalla ja pienemmillä riskeillä. Ja kenties jopa omasta takaa. Mutta aika sama, koska nyt lähti Sveitsiin, tuskin on tulossa takaisin Suomeen ensi kaudeksi.

Lisää huhuja Elmeri Erosista, kiitos.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisää huhuja Elmeri Erosista, kiitos.

Mikä tossa Elmerissä on niin hyvää että kannattaisi hankkia helsinkiin? Mitä olen TPS:n pelejä nähnyt, niin ei ole erottunut mitenkään ihmeellisesti muista kentällä olijoista eikä mikään viivapelote ole ainakaan mitä täällä foorumilla niin monesti haaveillaan.. Itse en näe mitään hyötyä tuollaisesta kun meilläkin noita peruspuolustamiseen pystyviä on jo kivasti. Onko jotain mitä en ole huomannut?
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mikä tossa Elmerissä on niin hyvää että kannattaisi hankkia helsinkiin? Mitä olen TPS:n pelejä nähnyt, niin ei ole erottunut mitenkään ihmeellisesti muista kentällä olijoista eikä mikään viivapelote ole ainakaan mitä täällä foorumilla niin monesti haaveillaan.. Itse en näe mitään hyötyä tuollaisesta kun meilläkin noita peruspuolustamiseen pystyviä on jo kivasti. Onko jotain mitä en ole huomannut?

Itse lähinnä toivoisin Melartin tasoista pakkia puolustukseen.

Ensi kaudelle voi olla mahdollista pitää Innala mutta Dykin tilalle pitäisi saada laadukkaampi maalintekijä joten hyökkäyksen runko on hyvin kasassa ja varmaan mv osastokin mutta puolustus pitäisi saada kuntoon. Jos Lyytisen, Auvitun ja Motinin saa pidetty niin 1 pari kuntoon ja Karjalainen sekä junnut hoitaa tontit 7-10. Toki jos Kotkis parantaa kunnolla niin siinähän meillä on "Melartti".

"Melart" - X
Lyytinen - Motin
Auvitu - Winberg
Karjalainen/Salin/E.Saarinen/Luoto
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse lähinnä toivoisin Melartin tasoista pakkia puolustukseen.

Ensi kaudelle voi olla mahdollista pitää Innala mutta Dykin tilalle pitäisi saada laadukkaampi maalintekijä joten hyökkäyksen runko on hyvin kasassa ja varmaan mv osastokin mutta puolustus pitäisi saada kuntoon. Jos Lyytisen, Auvitun ja Motinin saa pidetty niin 1 pari kuntoon ja Karjalainen sekä junnut hoitaa tontit 7-10. Toki jos Kotkis parantaa kunnolla niin siinähän meillä on "Melartti".

"Melart" - X
Lyytinen - Motin
Auvitu - Winberg
Karjalainen/Salin/E.Saarinen/Luoto

Itse haaveillut Melartin paluusta jo hänen lähdöstään asti :) joten en voisi olla kanssasi enempää samaa mieltä vaikka Kotkansalo ihan ok jo onkin tuossa roolissa. Myös esim. Petteri Lindbohm kelpaisi erinomaisesti minulle :)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

StadiForEver

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän kauden pakistosta pitäisin Lyytisen, Schmaltzin, Motinin, Kotkansalon, Winbergin, Salinin, Luodon ja Auvitun jos pysyy kasassa loppukauden. Salin ja Luoto myös.
Karjalainen on siinä ja siinä. Peli on parantunut, mutta kehittyykö enää?
Korvaava voisi olla Samuli Piipponen Lukosta. Iso kaveri ja oli voittamassa Lukossa mestaruutta Pressin pakkiparina.
Lisäksi ”les lancaster”.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Suuntana Ipa:


Kunnarilla on yleensä nämä tiedot tainneet osua.

Huhua on kuultu, että Ilves on kasaamassa kovaa joukkuetta ensi kaudeksi. Uusi halli vetää ja nostanee budjettia. Niin kuin Garden tekisi meille. Jos ikinä tulee.

Hienoa, että perinteinen upea seura ei ole enää kriisijoukkue vaan on jo varteenotettava mitalijoukkue.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti Ilves onnistuu. Toki talousalue on haasteellinen. Joko Tampereella veron maksavat maksaa tai sitten on vaan enemmän investointirohkeutta kuin stadissa.

en edes uskalla sanoa mitään miten alkaa pikkuhiljaa arvostus ja ymmärrys nousta leuka…

Mutta Stadiin tarvitaan Koronan jälkeen noin 20 000 konserttiareena Sisälle. Ehkä Madison Squaresta voisi kopioida…
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös