Yritin malttamattomana puristaa hieman lisätietoja ystävältäni. Voitteko vittu kuvitella, että ensin sain kuunnella melko pitkään päänaukomista IFK:n suorituksista ja otteista kentällä. Tämä seikka oli kuulemma häntä ja tätä nimeämätöntä sisäpiiriläistä yhdistänyt juhlissa.
Suostui lopulta sen verran vielä muistelemaan ja päättelemään, että ilmeisesti nämä kotimaiset pakit tai ainakin toinen heistä ei olisi sopimukseton vaan Suomeen takaisin haluava ulkomailla pelaava puolustaja. Toki painotti sitä, että tämä on hänen omaa päättelyään pikku hiprakassa käydystä keskustelusta. Se mitä unohti minulle aiemmin kertoa oli, että tilannetta vaikeuttaa useampikin liigajoukkue, jotka ovat samoilla apajilla. Lukko ja Kärpät oli kuulemma mainittu ihan nimeltä tämän sisäpiiriläisen taholta. Ja ilmeisesti sisäpiiriläinen oli erään seuran toimistolla töissä, ei kuitenkaan IFK:n.
Saas nyt nähdä miten tässä lopulta käy. Itse olen sitä mieltä, että IFK:n markkinoilla olemisen ei pitäisi olla yllätys kenellekään ja pakkia pitäisi alkaa tulla sisään kokoonpanoon heti eilen.
Selasin tuossa joutessani eliteprospectsista kaikki varteenotetattivassa ulkomaalaisissa sarjoissa pelaavat suomalaiset puolustajat.
Loppujen lopuksi aika vähän löytyi sellaisia pelaajia, joita voisi huonon kauden aloituksen tai muiden tiedossa olevien tekijöiden kautta ajatella IFK:hon kiekollisen puolustajan tontille.
Pohjois-Amerikasta ainoat
minun mielestäni kaikki tekijät huomioon ottaen järkeenkäyvät hankinnat, ja muiden Liigan huippuseurojen suurennuslasin alla ovat ehkä
Vaakanainen ja
Juolevi.
KHL:stä aikaisemmin IFK:n kiinnostuksen kohteena ollut
Jyrki Jokipakka tuskin on Sibiristä lähdössä, vaikka onkin toipumassa hieman pidemmästä loukkaantumisesta.
Joko
Juuso Hietaselle tai
Kristian Näkyvälle riittäisi ulkomailla pelailu? Pisteiden valossa kummankaan pelaajan kausi ei ole alkanut mitenkään erityisen hyvin, mutta ei mitenkään kauhean mollissakaan. Tämä skenaario vaatisi tosiaan todennäköisesti sitä, että lähtöhalut ovat selkeästi pelaajalta itseltään.
Todennäköisin vaihtoehto taitaa olla länsinaapurissa kiekkoileva
Tony Sund, joka pystyy parhaimmillaan olevaan kärkikorin kiekollinen pakki Liigassa ja pelasi hyvät MM-kisat. Sundilla ei ole oikein lähtenyt kone käyntiin SHL:ssä, voisiko tässä olla tuleva IFK-pelaaja?