HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 021 879
  • 29 660
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Kollien kippari Mönkäre Saipaan. Mies nakutellut hyviä tehoja menneillä kausilla nuorissa. ja ei ole mikään mikki hiiri kooltaan. En ole nähnyt kaveria livenä, mutta kumma ettei saanut sopparia HIFK:n. Tilastojen perusteella vaikuttaisi lupaavalta jannulta.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Kollien kippari Mönkäre Saipaan. Mies nakutellut hyviä tehoja menneillä kausilla nuorissa. ja ei ole mikään mikki hiiri kooltaan. En ole nähnyt kaveria livenä, mutta kumma ettei saanut sopparia HIFK:n. Tilastojen perusteella vaikuttaisi lupaavalta jannulta.

Lienee samaa osastoa kuin Tamminen, Saarelainen, Mieho, Åsten eli sillä osastolla on leveyttä ja Mönkäre itse tarvitsee paremman ikkunan kuin 5-ketju IFK:ssa. Kyseessä toki pelaavampi kaveri kuin edellä mainitut, mutta kaiken kaikkiaan hyvä siirto ja toivon mukaan Mönkäre saa näyttöjä kunnon ketjuissa Lappeenrannassa.
 

Salmis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarjous alle 100ke kaudesta. Ihan perusteltua loukkaantua tuosta minun mielestä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tarjous alle 100ke kaudesta. Ihan perusteltua loukkaantua tuosta minun mielestä.

Nyt kannattaa kyseenalaistaa tuo info kyllä minkä sait. Hyvin, hyvin vaikea uskoa, että Nybari on lähestynyt Melartin tasoista pakkia alle 100k€ tarjouksella...
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaihto jo Nyban omaan ketjuun tosta Lädästä ja liksasta. Huhut tänne.

@Renegade onko sulla tietoa Aulien suunnasta? Kaikesta muusta liikkuu kyllä(omiinkin korviin) huhua mutta Mr.Täsmähaun kohdalla nada.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Nyt kannattaa kyseenalaistaa tuo info kyllä minkä sait. Hyvin, hyvin vaikea uskoa, että Nybari on lähestynyt Melartin tasoista pakkia alle 100k€ tarjouksella...

Kyllä. Sanoisin suoralta kädeltä, että paskapuhetta.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Vaihto jo Nyban omaan ketjuun tosta Lädästä ja liksasta. Huhut tänne.

@Renegade onko sulla tietoa Aulien suunnasta? Kaikesta muusta liikkuu kyllä(omiinkin korviin) huhua mutta Mr.Täsmähaun kohdalla nada.

Eiköhän se lähde taas training campilta hakemaan paikkaa änärissä, jos ei saa KHL-Sveitsi akselilta tarpeeksi hyvää(isoa) tarjousta.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tuleeko tänään tiedote??? :D
Vähän kummallista ettei mtiään ole tänäänkään kuulunut. Laine-huuma on kuitenkin on laantunut kun mm-kultaa ei lopulta tullutkaan, ja aika hiljaista muuten sopimusuutisten kanssa on ollut, joten näkyvyyttä varmaan saisi helposti. Huomenna taas sitten stadin derby vie osansa näkyvyydestä, jos sillä nyt sinänsä on edes väliä lätkäpuolen palstamillien kannalta.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä jaksanut lukea kolmea sivua enempää tätä teidän huhu-ketjua, joten kysäisen.... Mikä on Joonas Järvisen tilanne Hifkissä? Jatkaako siellä? Siihen Jokerit-huhuun en jaksa uskoa, koska narreissa on jo läjäpäin pakkeja...

Järä sanoi jossain playoffien aikaisessa haastattelussa että tähyää P-Amerikkaan, ja että KHL:n aika ei ole nyt. Tiedä sitten jos Järä ei saa mieleistään sopimusta P-Amerikasta niin meneekö kuitenkin KHL:ään. Järä on Liigan parhaita peruspakkeja ja olen erittäin tyytyväinen jos hän päättää meillä jatkaa, vituttaisi nähdä jossain toisessa Liiga seurassa. Mestaruutta tavoittelevaan joukkueeseen ottaisin jopa Järän mielummin kuin meidän oman pojan Lädän, toki näiden kahden erot eivät ole niin isot että mestaruus siihen ratkeaisi, mutta näkisin että Järä on vähintäänkin hieman edellä kaikessa, paitsi noutajan hommissa.
 
Viimeksi muokattu:

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskon edelleen vahvasti siihen, että HIFK:n markkinointiosasto tietää tarkkaan milloin uudet sopimukset kannattaa julkaista ja miten. Esimerkiksi Everillä on varmasti hyvä tuntuma siihen, miten eri asioiden mediahuomio maksimoidaan.

On luonnollista, että tähän aikaan kuuluu paljon huhuja sopimuksista ja myös siitä, ketkä pelaajat ovat menneet minkäkin syyn vuoksi ohi. On hyvä muistaa, että sopimusneuvottelut voivat olla monimutkaisia ja tilanteet vaihtuvat molempien osapuolten näkökulmasta kesken neuvottelujen. Lisäksi agenteilla on omat taktiikkansa. Toivoa sopisi, että kaikki sujuisi ammattimaisella tavalla. Tämä koskee myös pelaajia eli on esimerkiksi turha alkaa käymään sopimusneuvotteluja iltapäivälehtien sivuilla, oli status joukkueessa sitten mikä tahansa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
@matti&teppo : Tapparahan hävisi maalintekokisan finaaleissa: HIFK teki 13 maalia, Tappara 9 maalia. HIFK siis vei maalintekokilpailun huolimatta Tapparan Laineesta ja Kuuselasta. Runkosarjassakin HIFK voitti maalintekotilaston, kiitos hyvän sentteripelin. Olen edelleen sitä mieltä, että runkosarjat ja yksittäiset ottelut voitetaan maaleja tekemällä, muuten nykylätkä on aika puhtaasti maalinestokilpailu ja mä näen mv:n, pakit ja sentterit joukkueen kuin joukkueen kulmakivenä. Eihän kukaan sano kiitos ei Laineen kaltaiselle Wonderboylle, mutta mä arvostan enemmän Mickeä, joka pystyy pelaamaan keskellä ja laidassa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mielenkiintoista informaatiota sain.

Pillu on varma IFK:n mies ensi kaudella. Kaveri ei ole ennen kertonut tietoja, ja luotettavuutta on mahdollista epäillä, mutta sanoi tämän täysin ehdottomalla sävyllä. Tietääkseni omaa jonkinlaisia yhteyksiä seuran sisäpiiriin.

En siis laita omaa päätäni pantiksi. Yllätyin vain kovin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Huhhuh toivottavasti Pihlström on totta. Niin todella toivon.

Okei viime kausi kivikovassa CSKA:ssa pisteiden tasolla heikko 1+1 30 peliin, mutta sitä edellisinä kausina KHL:ssä noin 0,5 pinnaa per peli. Liigassa hakkasi ennen idän kiertuetta isoja tehoja ja viisi vuotta sitten heitti 30 maalia Jypille.

CSKA:ssa taisi pelata pelkkää puolustavaa roolia ja käsitykseni mukaan oli yksi KHL:n parhaista AV-pelaajista.

Ja ne jalat ja työmoraali. Ai, vittu mä sytyn. Tule, tule, tule!
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pihlström ja Pikku-Hakki sopisivat nopeina ja hyvän työmoraalin omaavina pelaajina Stögön pelisapluunaan. Veikkaan silti, ettei molemmat tule vaan se mitä hyökkäykseen vielä ennen kauden alkua julkistetaan on 1 x laituri + 1 x sentteri.

"Pihlström" / "Hagman" - "Ykkössena" - Rask
Partanen - Hintz - Leino
Luttinen - Elkins - Ikonen
Åsten/Tuomisto - Nykopp - Petrell

Mielenkiintoista nähdä mihin rooliin Lennu lopulta päätyy. Parin viime kauden aikana Luleåssa tehnyt pisteitä kutakuinkin samaa tahtia kuin Ilari Melart ja Melart on sentään pelannut toisen näistä kausista KHL:ssä. Tulee ottamaan taatusti tärkeää roolia, mutta automaattisesti en lähtisi tulosyksikköön sijoittamaan.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Jos yllä mainitulla hyökkääjistöllä mennään niin sijoittelisin sen näin:

Pihlström - "Päällikkösena" - Ikonen
Partanen - Hintz - Rask
Luttinen - Elkins - Petrell
Tuomisto - Nykopp - Leino

Ihan ok kokoonpano mutta ei sen enempää riemua aiheuta. Kultainen kypärä istuu Taimen päässä jos on terveenä koko kauden.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
@matti&teppo : Tapparahan hävisi maalintekokisan finaaleissa: HIFK teki 13 maalia, Tappara 9 maalia. HIFK siis vei maalintekokilpailun huolimatta Tapparan Laineesta ja Kuuselasta. Runkosarjassakin HIFK voitti maalintekotilaston, kiitos hyvän sentteripelin. Olen edelleen sitä mieltä, että runkosarjat ja yksittäiset ottelut voitetaan maaleja tekemällä, muuten nykylätkä on aika puhtaasti maalinestokilpailu ja mä näen mv:n, pakit ja sentterit joukkueen kuin joukkueen kulmakivenä. Eihän kukaan sano kiitos ei Laineen kaltaiselle Wonderboylle, mutta mä arvostan enemmän Mickeä, joka pystyy pelaamaan keskellä ja laidassa.

Joo kyllä IFK teki enemmän maaleja, mutta kun peli piti ratkaista ja IFK:n pelaaja (Ramu/Zabo)pääsi hyvälle mestalle, niin viimeistely oli kehnoa. Paremmalla viimeistelyllä IFK olisi voittanut. IFK loi mielestäni hyvin paikkoja, mutta kylmän viileät viimeistelijät puuttui. IFK varmasti odotti Zabolta ja Puustiselta maaleja enemmän ratkaisuhetkillä.
Mutta olen samaa mieltä, mieluummin kiven kova ykkösen sentteri kuin laituri. Mutta kyllähän IFK:n resursseilla luulisi olevan varaa kumpaankin. Harvassa on vaan olleet ne kerrat.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Jos @Salmis kuulemat jutut pitävät paikkansa, niin Nyba voi minun puolesta painua samantien helvetin kauas IFK:sta.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Oikeasti? Lähdekritiikki on hyvä olla. En todellakaan syytä @Salmis kertomaa juttua valheeksi, mutta lähde haiskahtaa huonolta. Ilari Melart ja alle 100k? Mietitäänpäs nyt asiaa oikeasti ajatuksella. Oma kasvatti, fanien suosikki, KHL/SHL viimevuosina, ja pyörähdys Pohjois-Amerikassa. EHT-taustaa, ja selkeä vahvistus, muttei mikään mestaruuden takuumies. Melartin kaltaiselle pelaajalle olisi tyhmää tarjota överiliksaa. Melart on helpommin korvattavissa, kuin esimerkiksi Taimi. Mutta se, että Nyba olisi tarjonnut alle 100k.. Come on.. Itsellä tulee vaan mieleen, että nyt on vedetty mutkat suoriksi ja todettu, että Nyban vikahan tämä, ei oo tarjonnut vaan Melartille asiallista palkkaa. Ja ei, en kiellä etteikö asia voisi olla näin. Mutta olen lähes 100-varma, että alle 100k Melartille ei ole missään olosuhteissa tarjottu.

Ja tarkennetaan että en syytä Salmis sinua, hienoa että porukka tänne tuo kuulemiaan juttujaan eteenpäin, veikkaan vaan, että henkilö jolta nämä kuulit, on kuullut valheellista tietoa. Niin käsittämättömältä tuo kuulostaa, etten nää mitään järkevää syytä tuollaiseen tarjoukseen.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Lähinnä naurattaa, että jotkut oikeasti uskovat tuon todeksi. Kansainvälisen tason pakille alle 100k lappu. Jep, ihan varmasti. Herätys nyt.

Täysi vitsi, huolestuttavinta tässä "huhussa" on se tosiasia että IFK ei koskaan edes tehnyt tarjousta koska Melart ilmoitti hyvissä ajoin jatkavansa SHL:ssä. Mikäli summista puhutaan, niin kotimainen MM-leirillä loppuun saakka ollut puolustaja parhaassa iässä on profiililtaan sellainen, jolle kukaan ei tarjoa 100.000 euron paperia. Ei myöskään IFK.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Huhuista puheenollen, kuulin että Auvitu oli saanut SHL:stä 180.000 euron tarjouksen. Tästä on jo ainakin kuukauden päivät aikaa, ja en tiedä onko kyseinen summa brutto vai netto.

Bruttona kuulostaisi melko pieneltä tarjoukselta näyttöihin ja SHL:n Liigaa parempaan palkkatasoon nähden.
 

Stigu

Jäsen
@matti&teppo : Tapparahan hävisi maalintekokisan finaaleissa: HIFK teki 13 maalia, Tappara 9 maalia. HIFK siis vei maalintekokilpailun huolimatta Tapparan Laineesta ja Kuuselasta
Menee nyt hieman aiheen ohi, mutta kysymys Haggelströmille ja matille & tepolle: eikö teidän mielestänne valmennus vaikuttanut finaalisarjan lopputulokseen? Kaikki tärkeimmät tilastot muuttuivat Tapparan eduksi kolmannen finaalin jälkeen. Kysymys on erityisesti matille&tepolle, joka on sitä mieltä, että Herrasmiespoliisiäijienäijä ryssi mestauruuden kaudella 2012.

Ja siis itse olen sitä mieltä, että IFK hävisi nimenomaan valmennuksellisella puolella Tapparalle. Vaikka erittäin kovasti Stögöä arvostankin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Menee nyt hieman aiheen ohi, mutta kysymys Haggelströmille ja matille & tepolle: eikö teidän mielestänne valmennus vaikuttanut finaalisarjan lopputulokseen? Kaikki tärkeimmät tilastot muuttuivat Tapparan eduksi kolmannen finaalin jälkeen. Kysymys on erityisesti matille&tepolle, joka on sitä mieltä, että Herrasmiespoliisiäijienäijä ryssi mestauruuden kaudella 2012.

Ja siis itse olen sitä mieltä, että IFK hävisi nimenomaan valmennuksellisella puolella Tapparalle. Vaikka erittäin kovasti Stögöä arvostankin.
CAM eli Couldn't agree more!
Jos analyysi, miksi hävisimme on valmennukselta jäänyt tekemättä (ei ole kuulunut stooria), on edessä saman kokeminen. Itse näkisin sen seuraavassa:
a) emme valmistautuneet runkosarjassa pelaamaan playoff-pelejä
b) taklauspeliä oli, muttei kovin kovaa, ei liioin mailahäirintäpeliä
c) yritimme pelata omaa peliämme loppuun asti, vaikka sen näki jo kolmannen pelin jälkeen ettei onnistuta
d) emme edes yrittäneet "eliminoida" Tapparan parhaita esim. miesvartioinnilla, vaikka meillä olisi ollut siihen mahdollisuudet
Montako maalia vähemmän Tapparan olisi pitänyt tehdä ja ketkä tekivät ne ratkaisevat asiat Tapparassa? No, eipä väliä, olemmehan taas kesälomalla!
Lisäys: taisi olla kolme (3) maalia, jossa ei ollut mukana Kuusela, Laine tai Lajunen vähintään syöttäjänä. Ts. jos herroilla olisi ollut päällystakki tai postimerkki (meiltä olisi löytynyt jokaiseen kentälliseen luisteluvoimaisia eliminaattoreita) olisi Tappara ollut aika aseeton.
 
Viimeksi muokattu:

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Justice Vedät aika kovaa settiä nyt Nybaa kohtaan. Kaveri kuitenkin rakensi meille finaalijengin.

Mites se OJ? Kelpaisko 1-senaksi @JHag ? Ja tämä ei huhu tms vaan ihan vaan kyssäri/pohdintaa.

Lopuksi @Stigu Totuus on varmaan siellä jossain välissä. Ei me pelkkään koutsiin kaaduttu kolmospelin jälkeen. Kyllä siellä Ramu tarjoili edelleen yhtä hyviä mestoja= ei kelvannut. Olisko ollut kuitenkin aika pienten nyanssien ero mikä ratkaisi lopulta?
Cacca sen sijaan sössi ne -12 pleijarit ja pahasti. Träpillä, pitkä punasen jälkeen ja ylipeluutettu MG perään? Sarjan paras pakkipari Söde-Fernholm hajotus narrisarjaan? Kysytään edelleen; mitä saatanan helvettiä?!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös