Lennu tulee varmasti saamaan ison roolin joukkueessa, mutta sadannen kerran: Hän ei ole pelaajaprofiililtaan kahden ensimmäisen kentän pelaaja. Hyökkäyssuuntaan Lennu on niin sanotusti putkiaivo, eli näkee vain 90 astetta eteensä, jolloin ei pysty tekemään peliä edistäviä pieniä syöttöjä.
Tässä se oli kiteytettynä! Hyvä puoli Lennussa on se, että hänellä on ballseja mennä maalille ja iskeä sieltä irtokiekkoja sisään. Siinä duunissa Lennu on vähän köyhän miehen Luttinen. Arttu haistaa mestat paremmin ja hänellä on paremmat kädet. Mun toivejengissäni Lennu vuosimallia 2016 pelaa kolmosessa-nelosessa. Mutta kyllä mä veikkaan, että hän on kauden alkaessa 2-ketjussa. Mutta kuten
@matti&teppo toteaa - jos joukkue menestyy, niin ei kauheesti väliä kuka pelaa missäkin kentällisessä.
Jos Gratton hankitaan, niin kannattaa muistaa, että jostain syystä Stögö on hänelle käyttöä nähnyt. Ei näitä pelaajia tosiaankaan millään fanien huutoäänestyksellä oteta / jätetä ottamatta ja helvetin hyvä niin. Mä lähden siitä, että HIFK juuri nyt on ammattimainen, menestyvä (hopea fikassa) ja menestysjanalla pysyvyyttä hakeva joukkue, joka tietää mitä tekee. Joten vaikka mulla onkin henkilökohtaisia mielipiteitä tyyliin "Saku Salmela on tikutaku" ja "Gratton on liian hidas ja kömpelö", aion ottaa sen tulokulman, että ensin pitää todellakin katsella miltä homma näyttää jäällä, eikä dumata ketään etukäteen paskana hankintana. On eri asia, jos The Sir Pena hommaa Grattonin kuin se, että Stögö/Nyba hankkii vuonna 2016 Grattonin. Jälkimmäisessä casessa ammattitason ihmiset ovat nähneet pelaajalle jonkun aidon funktion. Pelaajien ikää ei kannata mielestäni katsoa mihinkään suuntaan. Ei ole väliä, jos kaveri on 33-v, mikäli homma toimii ja maisema vaihtuu. Ja sama toisinpäin. 23-vuotiasta hidasta kömpelystä ei kannata roikuttaa vuosikaudet joukkueessa, jos hänessä ei ole nähtävissä mitään kehitystä. "Nuori prospekti" tarkoittaa kahta asiaa: 1) Pelaaja on aidosti nuori ja esmes 24-vuotiaan pitäisi elää jo uransa kestohyvää vaihetta. 2) Pelaaja on aidosti prospekti - siis osoittaa selkeitä kehitysmahdollisuuksia. Se, että joku on "oma poika" ei saa tarkoittaa automaattisesti sitä, että hänellä on kiintiöpaikka seuraavaksi viideksi kaudeksi. Uskon, että Stögön HIFK on päässyt näissä asioissa paljon eteenpäin The Sirin ajoista.