Meidän reealimaailmassa on olemassa myös pelaajabudjetti. Noilla sun hankinnoillas se olis noin 4 miljoonan luokkaa. Ole huoleti, aina siellä joku pelaaja nostaa tasoaan (ikonen, partanen yms). Tarvitaan vain Zabon ja Pudin korvaaja sekä oikeasti hyvä ykkössena. Puolustukseen lisää lihaa parin ukon verran sekä Auvitun kaltainen prospekti joka on ilmeisesti jo hankittu Saku Salmelan muodossa. Ehkä mä oon perus Suomalainen lapanen joka tyytyy liian vähään.
En kyllä mitenkään näe, että ehdottamani olisi noin kallis. En näe, että Söde olisi erityisen paljon kalliimpi kuin Auvitu. Uskon, että Platt+Pihllu+Setoguchi olisi maksimissaan 250k kalliimpi trio kuin Ramu+Zabo+Puustinen. Heikkinen ja Järvinenkin menisivät melko tasan. Mahdollinen nelossentterikään ei nyt hirveitä maksa, joten ehdottamani kokoonpano tuskin olisi kuin 300-350k kalliimpi kuin nykyinen. Eikö juhlavuonna ollut tarkoitus panostaa vähän enemmän?
Pelaajat kehittyvät, joten esimerkiksi Ikoselle voi huoletta antaa enemmän roolia tulevalla kaudella (myös ylivoimalla). Jokaista poistuvaa pelaajaa ei tule korvata suoraan uudella vastaavalla, vaan nostetaan joukkueen sisältä pelaajia hierarkiassa ylöspäin, ja palkataan alemmille tasoille nuoria, tasoaan tulevaisuudessa nostavia pelaajia.
Listaan tähän lähtevät pelaajat, ja heille mahdolliset korvaajat joukkueen sisältä:
Zabo - Kukaan ei pysty korvaamaan
Ramu - Kukaan ei pysty korvaamaan
Puustinen - No mahdollisesti Partanen. Lennu ei missään nimessä korvaa, vaikka kuinka ikoni on.
Liivik - Hyvin puolustava nelossentteri tarvitaan, en oikein näe että tätä laatikkoa täyttää sen enempää Nykopp kuin Lennu.
Lamberg - No tämän korvaa paremmin kuin hyvin Lennu, ja ilman muuta odotan Lennulta enemmän.
Järvinen - Kukaan ei pysty korvaamaan
Aulie - Kukaan ei pysty korvaamaan
Auvitu - Kukaan ei pysty korvaamaan (Söde pystyis)
Generous - Jos Salmi olisi jatkanut joukkueessa ja jatkanut kehityskaartaan, mahdollisuuksien rajoissa. Mutta nykyisistä kukaan ei pysty.
Eli jos nyt sitten yhden Puustisen verran vedetään osittain takaisin. Silti tarvitaan 7 timanttista vahvistusta, vähempi ei vain riitä.
Itse en ymmärrä valitusta rosterista tällä hetkellä lainkaan. Jokaisen pitää tajuta, että HIFK ei julkaissut uusia nimiä. Lennun sopimus julkistettiin, koska se oli jo yleisesti tiedossa ja halusi varmaan päästä uuden joukkueensa mukana laivalle. Joukkue julkistetaan, kun on sen aika ja varmasti siellä on hyviä vahvistuksia, joiden arvioinnin aika on kun se tapahtuu. Nyt on ihan turha valittaa.
En ole valittanut rosterista niinkään. Olen valittanut liian alhaisesta vaatimustasosta ja siitä ei ole mielestäni turha valittaa. Tietenkin tajuan, että lisää hankintoja on tulossa. Mutta tuleeko 7 timanttia vai tuleeko vain 4 timanttia ja 2 kivihiiltä? Jälkimmäinen ei millään riitä.
Jos Puustista ei korvata, pitäisi silti tehdä tämänsuuntaisia hankintoja:
Pihlström - Platt - Rask
Partanen - Hintz - Leino
MPS/Lennu? - Elkins - Ikonen
Luttinen - x/Nykopp - MPS/Lennu?
+Tuomisto, Tamminen, Mieho
"Järvinen"/"Heikkinen" - Taimi
Söde - Grillfors
Teppo - "Generous"
"Aulie"/"Salmi"
+Karjalainen
Bäckström