HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 212 248
  • 30 544

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en ainakaan hetkeäkään ole kuvitellut, että meillä olisi koko kokoonpano julkistettuna ennen toukokuun puoliväliä. Mikä kiire sen kanssa on? Selviää kun selviää. Ja jos on liian malttamaton odottamaan, niin se nyt vaan on kurja tilanne; ei kannata stressata asioista, joihin ei voi vaikuttaa.

Kyllä IFK jaksaa stressata monia ihmisiä, kun historia on mitä on. Kyllähän se alkaa olemaan jo nyt selvää, että tuosta viime kauden joukkueesta jätetään noin 3-5 pelaajaa korvaamatta ja odotetaan että jotkut tietyt herrat nostavat tasoaan. En millään jaksa uskoa, että sieltä jotain kymmentä ukkoa enää olisi tulossa sisään.

Voisin melkein lyödä pääni pantiksi sen puolesta, että Ramstedt on yksi jota ei korvata. Hintz ottaa miehen paikan ja vähän liikaa tällaista huhua on ollut ilmassa.
 

444

Jäsen
Kyllä IFK jaksaa stressata monia ihmisiä, kun historia on mitä on. Kyllähän se alkaa olemaan jo nyt selvää, että tuosta viime kauden joukkueesta jätetään noin 3-5 pelaajaa korvaamatta ja odotetaan että jotkut tietyt herrat nostavat tasoaan. En millään jaksa uskoa, että sieltä jotain kymmentä ukkoa enää olisi tulossa sisään.

Voisin melkein lyödä pääni pantiksi sen puolesta, että Ramstedt on yksi jota ei korvata. Hintz ottaa miehen paikan ja vähän liikaa tällaista huhua on ollut ilmassa.
Varmasti näin.
Vaikka tuo tasonnoston odottaminen on mun mielestäni aivan saatanan typerää ja esim. Hintzin sijoittaminen 1-sentteriksi viime kauden näytöillä, niin mä ainakin aion repiä valtimoita auki plussakortilla vasta kauden käynnistyttyä.
Soppareita julkistetaan sitten kun siltä tuntuu. Ja siihen asti voidaan vain odottaa tai olla odottamatta ja olla mieli kesälomalla lätkän suhteen. Jokainen toki reagoi aivan kuten parhaakseen näkee. Silti mä kyseenalaistan tollasen purkauksen jo toisen kerran parin päivän sisään, kun heti toukokuun alkupuoliskolla ei julkaistakaan veret seisauttavaa rosteria. Ihan turhaa lyhentää omaa elinikäänsä verenpaineongelmien takia tässä vaiheessa vuotta.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Ei Saravon perään kannata enää soitella, teki jo jatkon Tapparaan.

Joku Söderholmin paluu maistuisi kyllä.

Niin, siis enhän mä mitään tuollaista kirjoittanut. Ei saravon perään kannata, eikä ikinä ole kannattanut, soitella. Sanoin, että soittaisivat taas radioon ja pyytäisivät biisiksi saravon pekkaa. Kuten silloin hävityn sarjan jälkeen soittivat kesistä juhlineina ja pyysivät soitettavaksi TPS:n ja HPK:n maalilauluja. Mautonta oli monella tasolla. Mä ymmärrän dokaamisen, mutten ymmärrä miten ne pysty pitämään hauskaa alle 24h siitä että puppeloivat itsensä kesälomille, vitun tunarit.

Että Lennu jos tätä luet, toivon että olet sittemmin kasvanut aikuiseksi ja tulit kotiin TEKEMÄÄN DUUNIA.
 

Jester79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, Toronto Maple Leafs
Kahden viikon päästä kuulemma tulee lisää soppareita. Eli voi höllätä sitä F5 painamista siksi aikaa.
 

Walrus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hauskaa että nämä meidän "positiiviset" ystävämme stressaavat niin perhanasti, vaikka edellinen kausi on juuri päättynyt kakkossijaan, ensi kaudella on sama valmentaja, tänään on julkaistu läjä jatkosopimuksia nuorten kovien kehittyvien pelimiesten kanssa ja on annettu jättiuutinen 32 vuotiaan nhl statuksella varustetun seuraikonin paluusta. HALOO JA HERÄTYS!!!
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Hauskaa että nämä meidän "positiiviset" ystävämme stressaavat niin perhanasti, vaikka edellinen kausi on juuri päättynyt kakkossijaan, ensi kaudella on sama valmentaja, tänään on julkaistu läjä jatkosopimuksia nuorten kovien kehittyvien pelimiesten kanssa ja on annettu jättiuutinen 32 vuotiaan nhl statuksella varustetun seuraikonin paluusta. HALOO JA HERÄTYS!!!

Yritätkö sä väittää, että kakkossijaan pitäisi olla tyytyväinen? Ehkä juuri siksi vituttaa, että se kausi päättyi kakkossijaan. Kakkossija ei ole mestaruus, kakkossija on paskaa. Ensi kaudella pitää tulla mestaruus. Se tarkoittaa, että joukkuetta pitää VAHVISTAA.
 

Walrus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt posia ja uskotaan että sieltä tulee vielä ne jättiuutiset. Ykkösen kova maalilinko, brändin näköinen pelote puolustukseen ja bekströmmi maaliin. Toki kova sentteri vielä kelpaisikin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
niin mä ainakin aion repiä valtimoita auki plussakortilla vasta kauden käynnistyttyä.

Mihinkäs koira karvoistaan pääsisi tai IFK-fani pessimismistään. Toivottavasti Haartmannin sairaalan ensiapupolilla on riittävästi veripusseja. Niille voi meinaan tulla käyttöä tässä illan mittaan, kun pitää paikata parikymmentä auki vedettyä valtimoa.

En voi väittää, etteikö muakin pikkasen hermostuta ja arveluta, millainen rosteri saadaan kasaan ensi kaudeksi, kun muilla jengeillä on jo melkein koko nippu kasassa ja IFK:n kokoonpanossa on aukkoja enemmän kuin emmentalissa. Tämä siitä huolimatta, että kausi loppui vasta kaksi viikkoa sitten ja seuraava käynnistyy neljän kuukauden kuluttua.

Jahas, siis kahden viikon kuluttua tulee seuraava tiedote? No ei kai tässä muu sitten auta, kuin ventata kärsivällisesti.


@Lemieaux : Eihän Lennu silloin radioon soittanut. Se oli Hank, kukas muukaan. Lennu vaan vedettiin puhelimeen, kun oli niin soseessa, ettei varmaan edes tiennyt, mikä kuukausi oli. Jotenkin näin se taisi mennä.
 

Stigu

Jäsen
Kahden viikon päästä kuulemma tulee lisää soppareita. Eli voi höllätä sitä F5 painamista siksi aikaa.
Kiitos. Eli voin sammuttaa tämän ISDN-modeemini pariksi viikoksi?

Jengin kokoonpanoon liittyen, kannattaa muistaa se että IFK:lla on ollut viime kausina melko vakio pelaajabudjetti. Eli kyllähän tuolla melkein miljuunan verran on varmastikin budjettia käyttämättä.

Itse kaipaan jengiin erityisesti kokemusta. Jengin ero pahimpiin kilpailijoihin verrattuna männäkaudella oli nimenomaan kokemus. Samoin jengistä puuttui ns. IFK-ikoneita. Lennun tulo paikkaa tätä vajetta jo melko paljon.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Nyt posia ja uskotaan että sieltä tulee vielä ne jättiuutiset. Ykkösen kova maalilinko, brändin näköinen pelote puolustukseen ja bekströmmi maaliin. Toki kova sentteri vielä kelpaisikin.

Eihän toi nyt riitä vielä mihinkään. Ei laadullisesti, eikä edes määrällisesti. Ellei sitten haluta peluuttaa Heikkistä, Karjalaista, Miehoa, ja Saarelaista yhtä aikaa pelaavassa kokoonpanossa. Ja sitä tuskin kukaan haluaa.
 

Walrus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lemieaxille vois olla hyvä tutustua traumaattisen kriisin vaiheisiin Traumaattisen kriisin vaiheet - www.tukinet.net

Vituttaahan tuo finaalitappio, mutta on päästävä eteenpäin ja suunnattava katse tulevaan. Sen verran paljon on joutunut kärsimään kesälomaa jo aivan liian aikaisin, että voi jo iloita siitä että oli edes mahdollisuus mestaruuteen tänä vuonna. Ensi vuonna se tulee!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Varmasti on ukkoja sainattu enemmän, ja tarvittaessa verkot edelleen vesissä. Ei näillä risteilyillä ole edes viime vuosina mitään isoja julkistuksia tehty, itse odotinkin vain juuri Lennun tapaista julkistusta risteilykansan iloksi. Yksi syy taitaa olla, ettei media ole mitenkään innostunut näistä risteilyistä, että toimittaja kökkisi siellä täydellä palkalla puolen tunnin infon takia. Isot mediatilaisuudet sitten maissa ja median isolla läsnäololla.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Eipä tarvii tutustua tekstin kautta tuollaisiin, ihan on omasta takaa ollut kriisejä ja syvällisiä itsetutkiskeluja vuosien varrella. En vain näe miten kakkossija olisi millään lailla iloitsemisen aihe, tai miten sen pitäisi vituttaa jotenkin vähemmän kuin puolivälierissä tippuminen narreille 4-0, tai toistuvasti semifinaaleissa tippuminen lantavarpaille yhdellä maalilla. Ainoa millä on väliä on mestaruus, KAIKKI muu on paskaa.

Vituttaa tämä suomalainen apologeettinen, toivoton mentaliteetti. Ei ole uskoa, ei ole vahvaa itseluottamusta, ei riittävää halua. Anteeks että vähän toivoin, emmää nyt, vähän yritin, parhaani annoin. No vitut annoit jos et voittanut.

Ja vituttaa fanit, jotka jo etukäteen antavat ikäänkuin luvan Nybarille olla vahvistamatta joukkuetta. Paljon enemmän pitää vaatia, eikä tyytyä vähään. Elämässä muutenkin. En aio tyytyä Clintoniin, Trumpiin, Sipilään, neoliberaaliin markkinatalouteen, jenkkiläiseen poliisivaltioon, Kiinalaiseen sensuuriin tai islamistiseen ehdottomuuteen. Jokainen noista raivataan pois, koska me ihmiset ansaitsemme parempaa.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
@Lemieaux : Eihän Lennu silloin radioon soittanut. Se oli Hank, kukas muukaan. Lennu vaan vedettiin puhelimeen, kun oli niin soseessa, ettei varmaan edes tiennyt, mikä kuukausi oli. Jotenkin näin se taisi mennä.

Tais olla noin, joo. Mutta kyllä Lennu oli iloisen oloinen, ei lainkaan tuntunut vituttavan kesälomille lompsahtaminen. Eli hän ei ollut halunnut olla voittaja, ei läheskään vaadittavalla intensiteetillä. Ja halus vielä kuulla niitä vastustajajoukkueen maalilauluja... Ei tuollainen masokismi ainakaan mun vitutusta paranna, enkä tajua miten hälläväliä-asenteella on pelattu jos pystyy pitämään hauskaa heti unelman rikkouduttua.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmasti soppareita on enemmän rustattuna, kun mitä on tuotu julki. Syitä julkaisemattomuudelle voi olla monia. Ehkä sopparin tehnyt pelaaja pelaa tällä hetkellä MM-kaukalossa tai jopa NHL:ssä. Ehkä odotetaan KHL-peikon häviämistä ennen kuin lähdetään julkaisemaan. Ehkä MM-kisat vievät sen verran mediahuomiota, että on nähty paremmaksi jättää isot pommit kisojen jälkeiseen aikaan. Ehkä neuvottelut sopimuksien ehdoista ovat vielä kesken. Ehkä osa pelaajista haluaa vielä odotella kuukauden tai pari, jos jostain tulisi tarjous mistä ei voi kieltäytyä. Ehkä pelaajan terveydentilassa on jotain häikkää ja halutaan varmuus pelikunnosta, ennen kuin isketään nimiä paperiin.

Ehkä se, mihin aikaan niitä soppareita julkaistaan ei vaikuta mitenkään siihen, millainen jengi syksyllä luistelee jäälle? Jäitä hattuun vaan, varmasti tulee kova jengi myös ensi kaudeksi. Kassa on kunnossa, moni haluaa Törmäsen alaisuuteen pelaamaan ja runkkarin voitto ja finaalipaikka lupaavat menestystä myös ensi kaudelle.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mulle ei uppoa tuo "kaikki muu kuin mestaruus on paskaa" ideologia. Totta kai mestaruuden eteen pitää tehdä kaikki, enkä minäkään hopeaa juhlinut mitenkään. Silti voi olla isoon kuvaan tyytyväinen ja nähdä, että nyt ollaan menestyspolulla. Ensi vuonna on taas uusi mahdollisuus, ja pahimmat kilpailijat ovat ainakin tämän hetken valossa heikentymässä. Mutta ehkä pitäisi potkia taas kaikki helvettiin ja palkata Sumo tai Tami tai vaikka molemmat penkin taakse. Eihän tuo Stögö saanut edes mestaruutta tuotua, luuseri. Myös Tomppa hiuksista vittuun ja Pena takaisin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Itse kaipaan jengiin erityisesti kokemusta. Jengin ero pahimpiin kilpailijoihin verrattuna männäkaudella oli nimenomaan kokemus. Samoin jengistä puuttui ns. IFK-ikoneita. Lennun tulo paikkaa tätä vajetta jo melko paljon.

Olen kanssasi tässä samoilla linjoilla. Lennu oli hyvä alku ikoniuden saralla ja tuo myös kaivattua kokemusta jengiin. Jos vielä huhut Bäckströmin tulosta pitää paikkansa, niin kokemus alkaa olemaan hyvillä kantimilla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No onhan siellä MM-skaboissa ainakin Bäckström. Samoin Salmela. Ja sitten se Unkarin Vay olisi superkova! Kyllä mä uskon, että tästä vielä kohtuuhyvä nippu saadaan jalkeille, mutta muistutan edelleen sanoneeni, että en usko Ramun korvaajaan. Kauteen lähdetään Hinellä/Elkinsillä. Sanokaa, että olen absoluuttisen varmasti väärässä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mulle ei uppoa tuo "kaikki muu kuin mestaruus on paskaa" ideologia. Totta kai mestaruuden eteen pitää tehdä kaikki, enkä minäkään hopeaa juhlinut mitenkään. Silti voi olla isoon kuvaan tyytyväinen ja nähdä, että nyt ollaan menestyspolulla. Ensi vuonna on taas uusi mahdollisuus, ja pahimmat kilpailijat ovat ainakin tämän hetken valossa heikentymässä. Mutta ehkä pitäisi potkia taas kaikki helvettiin ja palkata Sumo tai Tami tai vaikka molemmat penkin taakse. Eihän tuo Stögö saanut edes mestaruutta tuotua, luuseri. Myös Tomppa hiuksista vittuun ja Pena takaisin.

Joo tähän vahva sama. Kyllähän kausi oli hieno ja finaaleihin pääsy teki todella hyvää pitkästä aikaa. Kultaan tähdätään toki, mutta kyllä hopea on noin 1000 kertaa parempi juttu kun sijoitukset siitä alaspäin.

IFK:lla taitaa olla paljonkin sellasia soppareita, joiden "voimaan astumista" joudutaan odottamaan vielä. Näihin kuulunee niin viimekauden pelaajia kun uusiakin.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
En todellakaan ole sanonut mitään noin typerää, @Jymäkkä. Uskon, että ollaan oikealla polulla ja olen tyytyväinen Nybarin kasaamaan joukkueeseen 2015-2016. Olen tyytyväinen Stögön kiekkoon, ja OLIN tyytyväinen siihen jo viime vuonna kun kaikki muut valitti.

I'm just saying, tätä joukkuetta pitää vahvistaa, eikä heikentää kuten niin moni fanipoika täällä toivoo.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En todellakaan ole sanonut mitään noin typerää, @Jymäkkä. Uskon, että ollaan oikealla polulla ja olen tyytyväinen Nybarin kasaamaan joukkueeseen 2015-2016. Olen tyytyväinen Stögön kiekkoon, ja OLIN tyytyväinen siihen jo viime vuonna kun kaikki muut valitti.

I'm just saying, tätä joukkuetta pitää vahvistaa, eikä heikentää kuten niin moni fanipoika täällä toivoo.
Ei täällä kukaan toivo, että joukkuetta heikennetään. Kamoon.

Hyvä tästä tulee. Toivottavasti säkin saat IFK:n suhteen aihetta iloon parin viikon päästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös