HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

• 7 806 055
  • 33 848

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sieltä voi ihan suoraan tulossarakkeesta tsekata, että miten siitä selvittiin tällä hankinta- ja paikkauspolitiikalla. IFK on ollut aivan umpipaska käytännössä viimeiset 20 kierrosta ollen kuntopuntarin 14. Ja synkempään suuntaan vaan menee, kun otantaa lyhennetään.

Siinä voi maalailla ruusuisia kuvia, mutta pitäisi myös malttaa tsekata että mistä asetelmista lähdettiin ja mihin nyt ollaan päädytty.

24.11.2024
HIFK 25g 50p

30.12.2024
HIFK 37g 63p

Samassa ajassa on valahdettu sarjakärjestä siihen tilanteeseen, että neljännellä sijalla ollessa kolme jengiä on tulossa ohi kunhan hoitavat vaan rästipelinsä.

Lainaamassasi kommentissa luki näin: "Tuoreessa muistissa on ulinat, miten Sundia ei korvattu ja siihen hävittiin tämäkin kausi. Ja kas, siitäkin selvittiin ja korvaajat tulivat pääasiassa omista."

Sinä vastaat, kuten yllä lukee. Minä puhuin aidasta, sinä seipäästä. Ei kovin hedelmällinen keskustelun avaus.

Sund pelasi 6 ottelua aikavälillä 10.-27.9.24. Noissa kuudessa ottelussa HIFK keräsi yht. 15/18 pistettä, eli 2,5 p/o. Mikä olikin varsin upea suoritus ja suuri yllätys. Ensimmäisen pelin loukkaantumisensa jälkeen Sund pelasi 26.12.24 ja HIFK sai 2 pinnaa siitä pelistä. Voisiko olla mahdollista, että tässä on viime aikoina ollut muutama muukin muuttuja kuin Tony Sund? Minä todellakin tarkoitin, mitä kirjoitin, eli että omista nousi Sundille korvaajat, vaikka ei tietenkään yksi yhteen kukaan häntä korvaakaan. Ei tiedätkö kyykätty siihen Sundin loukkaantumiseen.

Ja korostetaan nyt vielä varmuuden vuoksi, että HIFK:n peli on maajoukkuetauon jälkeen ollut pääasiassa paskaa. Sekään ei varsinaisesti mua yllätä, koska omien muistikuvieni mukaan niin on ollut "aina". Moni ennen taukoa kuumana ollut pelaaja on palannut tauolta kylmänä ja niin kävi tänäkin vuonna. Se onnistumisista tullut itseluottamus on ehtinyt kadota ja menee puristamiseksi. Siihen vielä vähän lisää loukkaantumisia, ketjumuutoksia, vähän heikompaa veskaripeliä ja mitä näitä nyt onkaan, ja tulos on tämä.

Se on tietysti sanomattakin selvää, että kaikki vastustajat voittavat aina rästipelinsä ja HIFK häviää omansa. Koska niin on usein ollut. Sitä mä en pysty varmaksi sanomaan, että jos olisi hankittu maailmanluokan pelimiehiä koko rahan edestä, olisiko suurin osa nyt hävityistä peleistä voitettu. Toisten mielestä ehdottomasti, koska niin se monen päässä menee, että vaihtoehtotodellisuudessa onnistuu kaikki. Mun mielestä on myös hyvin mahdollista, että tilanne voisi olla kutakuinkin sama kuin nyt. Kaikkein todennäköisintä olisi varmaan se, että nekin loistavat hankinnat olisivat isolla rahalla vempassa, jolloin rahaa kyllä meni, mutta pelillinen anti jäi laihaksi.

Minä en vastusta lisähankintoja, koska tarvetta on. Koska tarpeet muuttuvat koko ajan eikä rahaakaan ilmeisesti ole tuhlattavaksi, ymmärrän kuitenkin maltillisuuden. Ja itsehän ennustin tämän kauden olevan hyvinkin tasainen, joten ei tässä mulle mitään yllättävää ole. Ja mähän en muutenkaan katsele sarjataulukkoa ennen kuin vasta muutama kierros ennen runkosarjan loppua. Sillä ei ole mulle yhtään mitään merkitystä, kuka johtaa sarjaa vuodenvaihteessa ja monentenako me ollaan. Kiinnostelee sitten lopussa vasta enemmän. Eniten kiinnostaa se, kuka tulee vastaan pleijareissa.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
My bad, Liigan sivuilla oli merkattu sentteriksi ja pelasi meilläkin 1/4 peleistä keskellä. Jotenkin assosioin, että ajettiin meillä ensin sisään laidassa hyvin kevyellä kuormalla ja sitten siirrettiin keskelle. Niin kuin toki siirtyikin, mutta toistaiseksi vikassa pelissä olikin sitten taas laidassa. Tällä kertaa oikeassa laidassa, kun pelit 1 ja 2 pelasi vasemmassa laidassa.

Ymmärrän myös tämän "ei jatkoon"-näkemyksen ja kuten totesin, mulle yhdentekevä pelaaja. Itse mietin aina näiden "ei jatkoon"- ja "kenkää"-osaston pelaajissa, kuka tilalle. Jos Ikosen korvaaja olisi joku Pikkunappuloista, eli nyt nelosessa nähdyistä omista junnuista, pitäisin Ikosen. Jos vaihtoehtona on joku Marleau-tyyppinen hahmo, antaisin kenkää. Toki pelikunnossa pitäisi olla myös, jotta jatkoa kannattaisi edes noilla spekseillä harkita.
Ikonen on tainnut koko uransa pelata sekä oikeaa että vasenta laitaa. Sinällään erikoisempi tapaus

Itse mietin mitä sellaista Ikonen tuo joukkueeseen noihin junnuihin verrattuna. Oli pelaamissaan peleissä niin huono ja haluton etten keksinyt mitään. Ja se ei ole positiivinen asia. Aika has been alkaa olemaan, niitä meillä on jo ihan riittämiin.

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ikonen on tainnut koko uransa pelata sekä oikeaa että vasenta laitaa. Sinällään erikoisempi tapaus

Itse mietin mitä sellaista Ikonen tuo joukkueeseen noihin junnuihin verrattuna. Oli pelaamissaan peleissä niin huono ja haluton etten keksinyt mitään. Ja se ei ole positiivinen asia. Aika has been alkaa olemaan, niitä meillä on jo ihan riittämiin.
Seurasin myös välillä häntä. Seisoi enimmäkseen paikallaan tai liikkui parin metrin säteellä puolustusalueella. Ei edes yrittänyt osallistua peliin. Joko ei tiennyt mitä tehdä (vaikea uskoa) tai arkaili. Ehkä haluaa välttää loukkaantumisia.
En tiedä onko pelisilmää, mutta näkemäni perusteella aika hylsy.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Mä en ole sun kanssasi eri mieltä siitä, mitä Ikonen toi joukkueeseen. Mutta yritän aina myös ottaa olosuhteet huomioon arvioissani ja musta hänestä ihan selkeästi näkyi pelaamattomuus. Ja voisin kuvitella, että hän on ollut myös varsin tietoinen siitä, että pelaamattomuudesta johtuen loukkaantumisriski on alussa korkeampi, koska oli paljon arempi Ikonen kuin esim. viime kaudella Ässissä. Ja se riskihän realisoitui sitten nopeasti. Musta hän ei ollut hajuton, vaan lähinnä pihalla, mikä musta on ihan ymmärrettävää. 4 peliä on kuitenkin tosi pieni otos. 10:ssä pelissä voisi jo nähdä vähän enemmän.

Hyvä pelisilmä- ja käsityshän hänellä on ja on kyllä aiemmin osoittanut olevansa Liiga-tason pelaajakin. Että sikäli tässä on jo kaksi seikkaa, jotka ovat Ikonen vs. junnut-asetelmassa Ikosen puolella. Jos löytyisi joku tutkapari, uskon, että hänestä voisi olla hyötyäkin. Mutta, kuten todettua, ei herätä meikäläisessä suuria intohimoja kumpaankaan suuntaan.

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin gimmat ja K-Vantaa
Omissa käsissä se joo on, mutta ei minulla ole mitään syytä uskoa IFK:n pelin parantumiseen yhtäkkiä.
Ei kai sen pelin tarvitse merkittävästi parantua jotta tulokset voisivat kääntyä positiiviseen suuntaan kun tälläkin kaudella on jo nähty niitä hyviäkin tuloksia? Olen edelleen sitä mieltä että olisihan se hullua jos tuo nykyinen rosteri junnuineen pystyisi samaan kuin se rosteri mikä saataisiin saikkupelaajien avulla kasaan joten en itse odota näkeväni mitään taikatemppuja kentällä vaikka toivonkin että junnut käyttävät tilaisuutensa ja alkavat tehdä tulosta.

Sehän kääntyy tekemättä mitään siirtomarkkinoilla, jättämällä ykkössentteri pois kokoonpanosta ja sen myötä vetämällä ilman keskushyökkääjiä, kun vastassa ”mulkkujengi”.
Tämä onkin sitten asia jota minä en ymmärrä... On tavallaan reagoitu vähän (Hovinen, Granberg, Somppi, Ikonen ja Nurmi) mutta kun katsoo muiden seurojen reagointia niin IFK näyttää alistuneelta. Syitä tähän olisi kiva tietää mutta on ne sitten mitä hyvänsä niin on kyllä erikoinen kausi käynnissä tällä saralla. Mutta tähänkin sanon että kyllä se tuloskunto voisi kääntyä tolla nyt jalkeilla olevallakin rosterilla koska ei me nyt niin huonoja ole oltu etteikö voitaisi voittaa pelejä.

Ainahan pelejä on jäljellä ja kaikki HIFK:n omissa käsissä. Kunnes ei enää ole.
Eikö se kaikessa urheilussa mene näin että mahdollisuus on aina niin kauan kun aikaa tai pelejä on jäljellä? Miksi IFK:n kohdalla se olisi eritavalla? Mielestäni sillä ei ole mitään merkitystä että hävittiinkö me lokakuussa saipalle tai joulukuussa jukureille, jos ollaan keväällä neljän parhaan joukossa.

Tästä hyvänä esimerkkinä haluan mainita sen HIFK-Lukko 6.puolivälierän nordiksella, jossa Lukko johti peliä 50min ja IFK oli todella ponnettoman oloinen lehtereiltä katsottuna... Kun peliä oli jäljellä se n. 5min ja halli alkoi tyhjentyä niin Melart iski kavennuksen, jonka jälkeen kentällä oli vain yksi pelaava joukkue ja se oli IFK. Lopulta tasoitettiin ja voitettiinkin jatkoilla vaikka se ensimmäiset 50 minuuttia pelistä ei antanut siitä mitään viitteitä.

Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Tästä hyvänä esimerkkinä haluan mainita sen HIFK-Lukko 6.puolivälierän nordiksella, jossa Lukko johti peliä 50min ja IFK oli todella ponnettoman oloinen lehtereiltä katsottuna...
Tämä oli hyvä esimerkki. Mutta oliko myös samalla ainut, ainakin tässä tällä vuosituhannella? Yksittäisiä playoff -matseja on toki ollut, mutta vähissä on ne, joita me muistellaan siinä mielessä, että ollaan tultu takaa ohi. Ja voitettu sarja. Saati gänisteri.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä oli hyvä esimerkki. Mutta oliko myös samalla ainut, ainakin tässä tällä vuosituhannella? Yksittäisiä playoff -matseja on toki ollut, mutta vähissä on ne, joita me muistellaan siinä mielessä, että ollaan tultu takaa ohi. Ja voitettu sarja. Saati gänisteri.

Ai hitto sentään, tämä game 6 Lukkoa vastaan oli kyllä yksi ikimuistoisimpia matseja mitä Nordiksella on nähty sen historian tai ainakin oman historiani aikana. Tämä oli kyllä tosi ikimuistoista, kun se game seven alkoi siinä jo lähestyä jo peliä taisi olla pelattu jo joku 57 minuuttia, ennen kun toi Melartin 1-2 kavennusmaali tuli.

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Tää on mun HIFK. Joudutaan nykyään spekuloimaan saako landet pelikieltoa aikaisemmassa pelissä, ettei vaan pääse pelaamaan meitä vastaan. Meillä ei nimittäin ole absoluuttisesti ketään kuka voisi vastata, tai vastasi viime keväänä huutoon. Ei tää oo todellista.
Tää on just näin ja ikävä kyllä todellista. Mutta samalla epätodellista.

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
- TPS-sarja keväällä 2017, jossa TPS oli ennakkosuosikki. Oltiin häviöllä sarjassa 2-1 ja nelospeli Helsingissä meni jatkoajalle. Jatkoajalla muistaakseni Eronen ja Elkins pääsivät 2-1-hyökkäykseen, josta Elkins niittasi ratkaisumaalin. Turussa voitettiin vitospeli ja kutospelin ratkaisi jatkoajalla muuan Mika Partanen.

- JYP-sarja keväällä 2018, jossa JYP oli ennakkosuosikki. Neljän pelin jälkeen sarja oli 2-2 ja vitospelissä taidettiin olla häviöllä 5-0. Sitten joku Carlsson päätti, että tämä ei käy ja päätti käydä voittamassa pelin vaikka yksin. Ratkaisumaalin teki tietysti samainen Carlsson. Joku jatkiskirjoittelija kertoi ennen peliä lähtevänsä ajamaan Saabilla vitospeliin Jyväskylään ja kesken pelin otteluseurantaketjussa muistettiin mainita, että ”oli varmaan kivaa ajaa Jyväskylään saakka katsomaan tappiota”. Veikkaan, että kyseinen Jyväskylään ajanut kirjoittaja ei koskaan unohda tuota reissua.

Kutospelissä sitten kesken kauden hommattu ja erinomaisen kevään pelannut Tallberg oli liekeissä ja vei HIFK:n sarjasta välieriin.

- Pelicans-sarja 2019, jossa Pelicans oli ennakkosuosikki. Ensimmäinen peli Lahdessa hävittiin aivan pystyyn ja Santala taklasi itsensä pitkään pelikieltoon. Toinen ja todella tasainen peli Helsingissä voitettiin kesken kauden hankitun ja loistavan kevään pelanneen Sakari Salmisen superillan johdosta. Voittomaalin teki kuitenkin Juho Keränen.

Jotenkin sarja kääntyi lopulta meille ja Lahdesta haettiin se yksi tarvittava vierasvoitto. Lopulta voitettiin todella tasainen kutospeli kotona, jossa Pelicansilla taisi olla todella hyvä maalintekopaikka aivan ottelun lopussa, mutta eivät siitä tehneet. Ja HIFK meni lopulta tästäkin sarjasta jatkoon.

Naakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja minkä ihmeen takia kaskimäki tänne tulisi, perustele. On nyt pelannut ihan kivasti 29 ottelua springfieldissä tehoin 22. Jos sul ei ole minkäänlaista pohjaa näihin heittoihin niin lopeta nyt jumalauta
On tietenkin kivempi lukea huhuja, joihin löytyy joku luotettava lähde, ja se lähde vielä mainittaisiin viestissä. Mutta eikö tähän ketjuun jo ihan otsikonkin perusteella kuulu myös kirjoittajien omat spekuloinnit ja jopa perustelemattomat fiilikset?

"Mututieto, mututuntuma, mutu tai mutuväite on käsite, joka on lyhenne sanoista ”musta tuntuu”. Sitä käytetään kuvaamaan heikosti perusteltua väitettä tai arkikäsityksiä." (lähteenä aina niin luotettava Wikipedia).

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Blackhawks
On tietenkin kivempi lukea huhuja, joihin löytyy joku luotettava lähde, ja se lähde vielä mainittaisiin viestissä. Mutta eikö tähän ketjuun jo ihan otsikonkin perusteella kuulu myös kirjoittajien omat spekuloinnit ja jopa perustelemattomat fiilikset?

"Mututieto, mututuntuma, mutu tai mutuväite on käsite, joka on lyhenne sanoista ”musta tuntuu”. Sitä käytetään kuvaamaan heikosti perusteltua väitettä tai arkikäsityksiä." (lähteenä aina niin luotettava Wikipedia).
Saa toki heittää nimejä tänne en sitä dumaa. Mutta tämä kaskimäki case on käyty läpi jo hän on itse sanonut että pelaa pohjoisamerikassa ja pelannut myös hyvin. Eihän täysjärkinen silloin tule maitojunalla takas jos kerran kulkee ja on mahiksia tehdä hyvän lätkäuran. Jos vähän edes osaisi tehdä omia päätelmiä pelaajan kohdalla että onko edes realistisesti otettavissa. Eikä vaan heittää ”eiköhän pesonen ton hommaa”.

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
Tuo Latvian nuorten maalivahti Feldbergs on ollut huikean hyvä MM-kisoissa. Noilla esityksillä pärjäisi Liigassakin. 36 torjuntaa Suomea vastaan, 47 torjuntaa Ruotsia vastaan puolivälierässä, voitto Kanadasta. Tuollainen maalivahti pitäisi saada HIFK:n maalin suulle.

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuo Latvian nuorten maalivahti Feldbergs on ollut huikean hyvä MM-kisoissa. Noilla esityksillä pärjäisi Liigassakin. 36 torjuntaa Suomea vastaan, 47 torjuntaa Ruotsia vastaan puolivälierässä, voitto Kanadasta. Tuollainen maalivahti pitäisi saada HIFK:n maalin suulle.

Elias pelaa nollapelejä Slovakian maajoukkueessa. Jos katselisin sen peliä niin kelaisin, et hitto kun tuollainen veska saatais joskus meille.

Täällä kulta muuttuu paskaksi.

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
WTF HIFK - FC Liverpool
Tuollainen maalivahti pitäisi saada HIFK:n maalin suulle.
Iltalehti paljastaa (vahingossa) Kespoon otteluennakossa Pesosen viimeisen kaappauksen:
Luukkuvahtina on 22-vuotias Emil Vuorio, jonka HIFK vuokrasi torstaina Tutosta.
Miten tällainen timanttihankinta on voinut mennä ohi? Panettelut Pesosen toimettomuudesta voidaan haudata. Mitään ei meilläkään jätetä sattuman varaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy