Sieltä voi ihan suoraan tulossarakkeesta tsekata, että miten siitä selvittiin tällä hankinta- ja paikkauspolitiikalla. IFK on ollut aivan umpipaska käytännössä viimeiset 20 kierrosta ollen kuntopuntarin 14. Ja synkempään suuntaan vaan menee, kun otantaa lyhennetään.
Siinä voi maalailla ruusuisia kuvia, mutta pitäisi myös malttaa tsekata että mistä asetelmista lähdettiin ja mihin nyt ollaan päädytty.
24.11.2024
HIFK 25g 50p
30.12.2024
HIFK 37g 63p
Samassa ajassa on valahdettu sarjakärjestä siihen tilanteeseen, että neljännellä sijalla ollessa kolme jengiä on tulossa ohi kunhan hoitavat vaan rästipelinsä.
Lainaamassasi kommentissa luki näin: "Tuoreessa muistissa on ulinat, miten Sundia ei korvattu ja siihen hävittiin tämäkin kausi. Ja kas, siitäkin selvittiin ja korvaajat tulivat pääasiassa omista."
Sinä vastaat, kuten yllä lukee. Minä puhuin aidasta, sinä seipäästä. Ei kovin hedelmällinen keskustelun avaus.
Sund pelasi 6 ottelua aikavälillä 10.-27.9.24. Noissa kuudessa ottelussa HIFK keräsi yht. 15/18 pistettä, eli 2,5 p/o. Mikä olikin varsin upea suoritus ja suuri yllätys. Ensimmäisen pelin loukkaantumisensa jälkeen Sund pelasi 26.12.24 ja HIFK sai 2 pinnaa siitä pelistä. Voisiko olla mahdollista, että tässä on viime aikoina ollut muutama muukin muuttuja kuin Tony Sund? Minä todellakin tarkoitin, mitä kirjoitin, eli että omista nousi Sundille korvaajat, vaikka ei tietenkään yksi yhteen kukaan häntä korvaakaan. Ei tiedätkö kyykätty siihen Sundin loukkaantumiseen.
Ja korostetaan nyt vielä varmuuden vuoksi, että HIFK:n peli on maajoukkuetauon jälkeen ollut pääasiassa paskaa. Sekään ei varsinaisesti mua yllätä, koska omien muistikuvieni mukaan niin on ollut "aina". Moni ennen taukoa kuumana ollut pelaaja on palannut tauolta kylmänä ja niin kävi tänäkin vuonna. Se onnistumisista tullut itseluottamus on ehtinyt kadota ja menee puristamiseksi. Siihen vielä vähän lisää loukkaantumisia, ketjumuutoksia, vähän heikompaa veskaripeliä ja mitä näitä nyt onkaan, ja tulos on tämä.
Se on tietysti sanomattakin selvää, että kaikki vastustajat voittavat aina rästipelinsä ja HIFK häviää omansa. Koska niin on usein ollut. Sitä mä en pysty varmaksi sanomaan, että jos olisi hankittu maailmanluokan pelimiehiä koko rahan edestä, olisiko suurin osa nyt hävityistä peleistä voitettu. Toisten mielestä ehdottomasti, koska niin se monen päässä menee, että vaihtoehtotodellisuudessa onnistuu kaikki. Mun mielestä on myös hyvin mahdollista, että tilanne voisi olla kutakuinkin sama kuin nyt. Kaikkein todennäköisintä olisi varmaan se, että nekin loistavat hankinnat olisivat isolla rahalla vempassa, jolloin rahaa kyllä meni, mutta pelillinen anti jäi laihaksi.
Minä en vastusta lisähankintoja, koska tarvetta on. Koska tarpeet muuttuvat koko ajan eikä rahaakaan ilmeisesti ole tuhlattavaksi, ymmärrän kuitenkin maltillisuuden. Ja itsehän ennustin tämän kauden olevan hyvinkin tasainen, joten ei tässä mulle mitään yllättävää ole. Ja mähän en muutenkaan katsele sarjataulukkoa ennen kuin vasta muutama kierros ennen runkosarjan loppua. Sillä ei ole mulle yhtään mitään merkitystä, kuka johtaa sarjaa vuodenvaihteessa ja monentenako me ollaan. Kiinnostelee sitten lopussa vasta enemmän. Eniten kiinnostaa se, kuka tulee vastaan pleijareissa.