HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 997 135
  • 29 599
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Tänään tuli taas vastaan niin lennokas huhu, että repesin itsekkin sen kuullessani. En edes tänne tätä aluksi ajatellut jakaa, mutta ihan vaan siksi, että laittoi pohtimaan mikähän näillä on perimmäinen tarkoitus. Tiedän, ettei tällä ole mitään perää. Tokikin nimiä pöydällä pyörii aina ja kokoajan, mutta, että Marjamäki olisi tyrkyllä. Varmasti voi olla tyrkyllä, muttei varmuudella ole tulossa.
Onko tämä samasta lähteestä, kun sun aiemmat "huhut"?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
En oliskaan heittämässä ulos, mutta mies on ilmeisesti halukas vaihtamaan maisemaa ja ymmärtäähän sen.

Toki nuo parisenkymmentä maalia per kausi on sinänsä ihan hyviä lukuja, mutta jotenkin jäänyt mieleen monet tuhlatut paikat, joiden myötä vois olla +30 maalia heittämällä.

Myös Marleau vaikutti aluksi kovan luokan sniperilta, kunnes ei enää ollutkaan. Harmittaa hänenkin kokonaisvaltaistuminen.

Nojoo, täytyy myöntää, että loppukaudesta Koivistoinen kyllä tuhlaili mestoja. Mutta n silti osoittanut maalintekotaitonsa.
Jos haluaa itse vaihtaa maisemaan, niin sille ei tietenkään voi mitään.
Sääli.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä pointti Villen arvostuksesta kyllä. Kaikki varmaankin arvostaa pelaaja villeä ihan kybällä, ja se toki voi joillekin toimia sellaisena "houkuttimena" tulla Villen kanssa haastelemaan. Epäilen kuitenkin vahvasti -ja ei, en ole pelaajille soittokierrosta tehnyt- että hirveää tunkua juuri Villen valmennukseen olisi kuitenkaan. Ja vielä vähemmän tällä hetkellä juurikin niiden nuorten kehittymistä hakevien pelaajien kohdalla, joiden kannattaa mennä esim. vaikkapa sinne KalPaan pelailemaan.
En myöskään näe @BOL :in mainitsemien pelaajien, kuten Vesalainen, Koivisto (muita en muista), mitään erityistä kehitystä pelaajina nimenomaan Villen valmennuksen myötävaikutuksella. Molemmat olleet erinomaisia pelaajia jo ihan valmiiksi, ja mielummin sitten on se ura junnannut täällä paikallaan kuin silmiinnähden mennyt eteenpäin. Ja ei, tätäkään en ole pelaajilta kysynyt, mutta kysyn mielellään, jos satun törmäämään heihin. Somessa en viitsi asiaa alkaa hoitamaan, sillä kirjallisessa tilanteessa hyvin harva kuitenkaan ilmaisee asioita siten kuin en todellisuudessa ovat. Siitä kun ikävästi jää todisteita, joita ei ehkä myöhempi työnantajakaan arvosta.

Samaa mieltä, Vesalainen taantui tällä kaudella ja Koivistoisella oli rikkonainen kausi, eikä mielestäni ole kehittynyt juurikaan Lukko-vuosiin verrattuna. Eikö hän ollut tyyliin pudotuspelien paras pelaaja Lukon mestaruuskaudella 2021? Nättinen taisi voittaa maalipörssin ennen meille tuloaan, niin voiko hänenkään kohdalla puhua mistään kehityksestä?
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään tuli taas vastaan niin lennokas huhu, että repesin itsekkin sen kuullessani. En edes tänne tätä aluksi ajatellut jakaa, mutta ihan vaan siksi, että laittoi pohtimaan mikähän näillä on perimmäinen tarkoitus. Tiedän, ettei tällä ole mitään perää. Tokikin nimiä pöydällä pyörii aina ja kokoajan, mutta, että Marjamäki olisi tyrkyllä. Varmasti voi olla tyrkyllä, muttei varmuudella ole tulossa.

No ei kyllä yllättäisi yhtään. Saattaa olla ainoa valmentaja, joka voisi saada tuon jengin vielä enemmän solmuun. Eli pitäisin melkein jo varmana tulijana.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Frankie , mä suhtaudun tilanteeseen rauhallisesti. Olen kuvitellut, että HIFK:lla on kokonaisuutena hommat hanskassa ja kaikki jo tehdyt päätökset on tehty harkitusti. Suunnitelmiin voi tietysti aina tulla muutoksia ja siihen pitää kaikkien olla valmiina.

Mulle ensiarvoisen tärkeää on se, että HIFK tekee päätöksensä oikeista syistä ja oikein perustein. Perusteeksi mulle ei käy ulkopuolinen paine tai tunneperäiset ratkaisut. Sellaiset ovat fanien hommia ja etuoikeuksia. Se on aina merkki heikosta organisaatiosta ja mä olen näkemäni perusteella kuvitellut, että siitä on päästy eroon.

Mun ajatusmaailmani on varsin erilainen kuin valtaosalla muilla tänne kirjoittavista ihan yleisestikin, joten mä en varsinaisesti edes odota, että kukaan ymmärtäisi mua :).

Ps. Hienoa, että sait tyttäresi nukkumaan. Elämä on paljon helpompaa, kun lapset nukkuu :D.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Tänään tuli taas vastaan niin lennokas huhu, että repesin itsekkin sen kuullessani. En edes tänne tätä aluksi ajatellut jakaa, mutta ihan vaan siksi, että laittoi pohtimaan mikähän näillä on perimmäinen tarkoitus. Tiedän, ettei tällä ole mitään perää. Tokikin nimiä pöydällä pyörii aina ja kokoajan, mutta, että Marjamäki olisi tyrkyllä. Varmasti voi olla tyrkyllä, muttei varmuudella ole tulossa.
Älä nyt, miksei? Joskus jotain voittanut ex-narri.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Otetaan vielä huomioon, että Koivistoinen teki nuo tämän kauden 19 maalia 47 otteluun.
Ihan Liigan kärkipäätä maali/ottelu keskiarvossa.
Koivistoinen jetulla 5. sijalla, kahden muun kanssa.
Nättinen jaettu 10. sija, viiden muun kanssa.
Pakarinen 41. sija, kolmen muun kanssa.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
@Frankie , mä suhtaudun tilanteeseen rauhallisesti. Olen kuvitellut, että HIFK:lla on kokonaisuutena hommat hanskassa ja kaikki jo tehdyt päätökset on tehty harkitusti. Suunnitelmiin voi tietysti aina tulla muutoksia ja siihen pitää kaikkien olla valmiina.

Mulle ensiarvoisen tärkeää on se, että HIFK tekee päätöksensä oikeista syistä ja oikein perustein. Perusteeksi mulle ei käy ulkopuolinen paine tai tunneperäiset ratkaisut. Sellaiset ovat fanien hommia ja etuoikeuksia. Se on aina merkki heikosta organisaatiosta ja mä olen näkemäni perusteella kuvitellut, että siitä on päästy eroon.

Mun ajatusmaailmani on varsin erilainen kuin valtaosalla muilla tänne kirjoittavista ihan yleisestikin, joten mä en varsinaisesti edes odota, että kukaan ymmärtäisi mua :).

Ps. Hienoa, että sait tyttäresi nukkumaan. Elämä on paljon helpompaa, kun lapset nukkuu :D.
40 vuotta ja kaksi mestaruutta. Itsekin olen usein kuvitellut, että Hifk:lla on hommat hanskassa, kunnes lopulta havaitsen seuraavani kevään ratkaisupelejä, joissa pelaavatkin ihan toiset seurat.

Samaa mieltä siitä, että tunteen vallassa tai ulkoisten paineiden alla ei pidä tehdä tärkeitä päätöksiä. Uskon myös, että juuri äkkipikaisen toiminnan vuoksi meillä on liikaa vääränlaista historiallista taakkaa, joka vaikuttaa vielä tänäänkin negatiivisesti seuran menestysmahdollisuuksiin. Voidaanko jopa puhua, että olemme jossain määrin keskellä pitkittynyttä indentiteettikriisiä? Punainen, iso ja paha pitäisi päivittää urheilullisesti tähän päivään juuriaan kunnioittaen, mutta organisaatiossa kukaan ei tunnu tietävän miten se tehdään. Peltonen oli selkeästi yritys löytää ratkaisu tähän, mutta nyt ollaankin 3 vuotta myöhemmin tilanteessa, jossa ollaan tehty hyvä pätkä matkaa päätymättä yhtään mihinkään. Pähkinöitä riittää siis purtavaksi (ja kiviä käännettäväksi), kun miettivät seuran sisällä, miten tästä suunnistetaan oikeaan suuntaan.

Sitten vielä mielenkiinnosta ja kaikella rakkaudella @BOL ; mistä tiedät millainen ajatusmaailma valtaosalla tänne kirjoittavista yleisesti on?:D
 

Ylähirsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koivistoisen pitäisin itsekin mielelläni punaisissa. Hienoja maalimääriä latonut, varsinkin kun muistetaan, että Koivistoinen on pääsääntöisesti saanut itselleen rinnalleen näitä B-luokan laitureita. Eetun ekalla kaudella en juuri liigaa seurannut, mutta kahdella jälkimmäisellä kaudella Koivistoinen on ollut juuri se jätkä, joka on eniten kärsinyt ketjukavereistaan. Potentiaalia olisi suurempiinkin maalimääriin, kun vain löytyisi sopivat ketjukaverit. Nyt roolina on ollut paikata kärkikenttien loukkaantumisia tai kannatella käytännössä yksin omaa ketjuaan.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nojoo, täytyy myöntää, että loppukaudesta Koivistoinen kyllä tuhlaili mestoja. Mutta n silti osoittanut maalintekotaitonsa.
Jos haluaa itse vaihtaa maisemaan, niin sille ei tietenkään voi mitään.
Sääli.
Koivoistoisen lähtö on kyllä sääli, mutta pakkohan sitä pelaajistoakin on uudistaa. Ja kyllähän sen näki, kun diili oli tehty, että se Eetun palo katosi.Taisi kuitenkin eniten painaa vaakakupissa se tupladiili.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koivoistoisen lähtö on kyllä sääli, mutta pakkohan sitä pelaajistoakin on uudistaa. Ja kyllähän sen näki, kun diili oli tehty, että se Eetun palo katosi.Taisi kuitenkin eniten painaa vaakakupissa se tupladiili.
Koivistoinen yksi hyvä esimerkki niistä pelaajista mistä Peltosen valmennus- ja roolitusmetodeilla saatiin vain puolet tehoista päälle ja kehityskäyrä laskuun.
Toivottavasti lähtee taas lentoon muualla, hemmetin mukava tyyppi!
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Noh, nuori ja pari kautta hyvässä valmennuksessa kypsynyt pelaaja. Lähtökohtaisesti ihan ok hankinta, jos pidetään esimerkiksi Tallbergin korvaajana. Kokemusta lähtee, mutta sitä tuossa jengissä on tarpeeksi. Nälkää pitäisi tulla lisää.

Mun mielestä hyvä hankinta ja sellainen muistikuva, että on ollut Jukureissa jo hyvä runkopelaaja. Teki muuten meitä vastaan hatun tällä kaudella
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Nelosketjuun ja rotaatioon Mäkiaho ihan ok hankinta, varmaan. Melko HMV omissa papereissa. Tämä haiskahtaa siltä @BOL aiemmin mainitsemalta pelaajalta, jonka piti aiheuttaa parranpärinää.
 

Jas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kodytek on kunnon teksti tv hankinta, jos tulee oikeasti Koivistoisen tilalle kuten näyttää. Kolmossenteriksi kelpuuttaisin Kodytekin.

Kyllä luulen ettei raha riitä pitämään Koivistoista ja Kodytekistä tulee kakkossentteri meille. Kodytek teki kuitenkin 20+17=37 pistettä ja oletuksena voisi pitää käyrän olevan ennemmin ylös kun alas.

Kodytekin mahdollinen tulo viittaisi kuitenkin pelitavallisiin muutoksiin ja toivottavasti samalla Peltosen lähtöön.

Lindbohmille ei toivottavasti ruksattaisi enää sopimusta, vaan yritettäisiin 200 000 € kiekollista leftin pakkia tilalle,.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä luulen ettei raha riitä pitämään Koivistoista ja Kodytekistä tulee kakkossentteri meille. Kodytek teki kuitenkin 20+17=37 pistettä ja oletuksena voisi pitää käyrän olevan ennemmin ylös kun alas.

Kodytekin mahdollinen tulo viittaisi kuitenkin pelitavallisiin muutoksiin ja toivottavasti samalla Peltosen lähtöön.

Lindbohmille ei toivottavasti ruksattaisi enää sopimusta, vaan yritettäisiin 200 000 € kiekollista leftin pakkia tilalle,.
Ei se raha tainnut ratkaista Koivistoisen kohdalla.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Koivoistoisen lähtö on kyllä sääli, mutta pakkohan sitä pelaajistoakin on uudistaa. Ja kyllähän sen näki, kun diili oli tehty, että se Eetun palo katosi.Taisi kuitenkin eniten painaa vaakakupissa se tupladiili.
Pystytkö sen verran sanomaan, että siirtyykö toiseen liigaseuraan vai lähteekö ulkomaille?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös