Miksi me havitellaan näitä 40-vuotiaita? Jos olisi oma kasvatti tai meiltä maailmalle lähtenyt, niin ymmärtäisin jotenkin, mutta miksi tällaisia ikäloppuja ex-narreja pitäisi tänne raahata. Ja joo, ymmärrän että Filppula on edelleen huippupelaaja, mutta kuinka kauan. Tuoreessa muistissa miten kävi 38-vuotiaan Lepistön kanssa.
Ikä on joidenkin kohdalla ihan oikeasti pelkkä numero. Joku on 25 v:nä huonossa kondiksessa. "Jo" tai "vielä", saa itse valita, kumpaa käyttää. Jos Filppula tekisi HIFK:n kanssa vuoden sopimuksen, kuinka pitkään hänen pitäisi siten olla huippupelaaja? Mulle riittäisi se sopimuskausi, ja että olisi riittävän hyvässä kondiksessa. Ei tarvitsisi olla edes jengin kovakuntoisin, koska kokemus tuo sitten muita avuja. Ja mihinkään rapakuntoon Filppula tuskin tulee koskaan itseään päästämään. Edes uran jälkeen.
Yritätkö myös nyt väittää, että Sami Lepistön sydänongelmat johtuivat ensisijaisesti iästä? Ei esim. perimästä tai siitä, että hänellä ei ollut aiemmin ollut oireita, jonka vuoksi sydäntä olisi kattavasti tutkittu? 38 v. on oikeasti vielä ihan nuori mies. Jääkiekkoilijaksi toki jo iäkäs, mutta kaikki ovat yksilöitä. Jaromir Jagrilta terveisiä. Lisäksi toisilla voi tietämättään olla sukurasitteita, koska kaikissa perheissä ja suvuissa asioista ei puhuta. Ainakaan tarpeeksi aikaisin. Se Lepistön sydänvaiva on voinut tulla vaikka liian korkeasta verenpaineesta. Ja jos hän ei ole kokenut mitään erityisiä ongelmia tai osannut yhdistää pieniä silloin tällöin ilmenneitä oireita yhtään mihinkään, vaan pitänyt niitä normaaliin elämään tai vaikkapa väsymykseen liittyvinä juttuina, niin minkäs teet. Kikkelis kokkelis, olisko kannattanut mennä aiemmin lääkäriin? Varmasti olisi. Se varmaan harmittaa Sami Lepistöä itseään ehkäpä eniten. Mutta ei se ikä suurin tekijä tässä ollut. Eikä se varsinkaan ole Salmelaisen tai HIFK:n syytä.
Sitä olen toki itsekin miettinyt, että oliko tämä sitten kuitenkin joku narrien salaliitto? Koska ihan hyvin voisi olla. Se suunnitelma nyt ei sitten kuitenkaan ihan toiminut, kun HIFK hankki Lindbohmin :D.