HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 013 636
  • 29 654

Incognito

Jäsen
Miten näet sellaisen tilanteen, että Komarovin meriiteillä putki ei kuljekaan enää entiseen malliin vaan enempi kuin viime kaudella. Tällöin hän joutuisi hyvin pieneen rooliin. Eikö ole mitään riskiä siinä, että ison profiilin kaveri pelaa hyvin rajallisessa roolissa pieniä minuutteja? Monesti tällöin joku toinen pystyy samassa roolissa parempaan, vaikkei vyöllä olisikaan tuhatta NHL-peliä.

Asia olisi kokonaan toinen, jos elettäisiin vuotta 2020. Hyvin muistuu mieleen vaikkapa Jussi Jokisen loppuajat Kärpissä. Yksinkertaisesti huono liigapelaaja, kun ikä oli vain tehnyt tehtävänsä. Silloin ei paljon meriitit ja vanhat saavutukset auta. Kopissa ehkä, mutta kentällä ei.

Selvästi uransa laskusuunnassa olevien pelaajien hankkimisessa kannattaa olla supertarkkana.

En Komarovia vertaisi siinä mielessä Jokaiseen, että ovat pelaajatyyppeinä ääripäitä. Komarovilla löytyy työkalupakista muutakin kuin tehopisteet. Vertaisin ehkä ennemminkin Jesse Joensuuhun. Jokereissa toissa kaudella 6 tehopistettä ja ei viime kausi tehopisteiden valossa Ässissäkään ollut mitään riemukulkua, kun 60 peliin 19 pistettä. Mutta ne jotka katsoivat Ässien pudotuspelejä, oli kyllä todella iso pelaaja heille. Pystyi antamaan jotain joukkueelle mitä ei Tallbergit ja Åstenit ikinä pysty, eli tartuttamaan vielä muihin sen hurmoksen. Jotain sellaista itse hakisin Komarovista. Toki tässä on se ero, että Joensuulla on Patasydän ja laittoi kaikki sinne ja Leksa on enemmän ja vähemmän palkkasoturi. Riski Komarovin kohdalla on se, että tekee jarkkoruudut, eli oma ego ei kestä sitä, että ei ole enää sellainen pelaaja, kuin ennen.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sarjassamme pomminvarmat IG-seuraajahuhut, Komarovin broidi alkanut seuraamaan IFK:ta. Kyseessä siis Daniel Komarov, ei Oscar joka juuri junnuistamme lähti pois.

Eiköhän lähiaikoina Martin julkaista höystettynä Leksalla.
Jos molemmat siirtyy meille niin varmaan juuri Martinin hinta ja mahdollisesti lähestyvä kauden alku vaikuttanut siihen että Komarovin kanssa päästy sopimukseen.

Jos Komarov todella haluaa meille niin upea juttu.

Edit. Ja varmaan IFK olisi aiemmin "tiennyt" jos Komarovia ei halua tai ei ole rahaa ja olisi tehnyt sopparin muualle.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten näet sellaisen tilanteen, että Komarovin meriiteillä putki ei kuljekaan enää entiseen malliin vaan enempi kuin viime kaudella...
.....
Toki ne IFK:n johdossa tiedostavat ja osaavat nämä asiat paremmin kuin random Jatkoaika-hörhöt (kuten minä) ja pystyvät puntaroimaan hinta-laatusuhdetta ja vaikutusta joukkueen rakenteeseen paljon paremmilla tiedoilla.
Esitit sekä kysymyksen, että vastauksen ihan itse. Kaikissa hankinnoissa on aina riskit. Esim pelitaito- , loukkaantumis-, sopivuus- tai ikäriski.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Pystyi antamaan jotain joukkueelle mitä ei Tallbergit ja Åstenit ikinä pysty, eli tartuttamaan vielä muihin sen hurmoksen. Jotain sellaista itse hakisin Komarovista. Toki tässä on se ero, että Joensuulla on Patasydän ja laittoi kaikki sinne ja Leksa on enemmän ja vähemmän palkkasoturi. Riski Komarovin kohdalla on se, että tekee jarkkoruudut, eli oma ego ei kestä sitä, että ei ole enää sellainen pelaaja, kuin ennen.

Niin. Itse en ole oikein vakuuttunut Komarovin liikkeestä nykypäivänä.

Liian usein IFK:n pelaajisto on ollut hidas. Nytkin siellä on raskastekoisia ukkoja aika paljon, ei toki aivan hitaitakaan. Mutta Komarovilla jos ei putki liiku, niin avut jäävät ehkä liian pieneksi.

Noh, aika näyttää. Ei ole mitenkään ratkaiseva pelaaja menestyksen tai menestymättömyyden kannalta, korkeintaan silloin jos vie mahdollisuuden vahvistaa puolustusta.

Vaikkapa Karhunenkin on suuremmassa roolissa menestyksen kannalta.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Otan mielelläni Martinin (en sitä drinkkiä) höystettynä Leksalla. Leksa on kuitenkin jo valmiiksi svenskatalande Bättre folkia. Sopii kuin nenä päähän IFKhon. Jos fyrk finns niin välkommen mun puolesta.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos huhu Martinista realisoituu, kelpaa minulle ilman muuta myös Komarov mukaan. Ainoa toive samassa yhteydessä on, että nuorilta ei katoa ruudut tyystin. Halttusen pelipaikka nyt vielä on avoin, mutta Kaskimäen ja Teissalan pitää saada saumaa ihan kiekollisessa roolissa.

Komarovin mahdollisen tulemisen jälkeen IFK:lla alkaa olla niin jymäkkä kattaus nimekkäitä kovemman statuksen hyökkääjiä, että palapelissä alkaa olla tekemistä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos huhu Martinista realisoituu, kelpaa minulle ilman muuta myös Komarov mukaan. Ainoa toive samassa yhteydessä on, että nuorilta ei katoa ruudut tyystin. Halttusen pelipaikka nyt vielä on avoin, mutta Kaskimäen ja Teissalan pitää saada saumaa ihan kiekollisessa roolissa.

Komarovin mahdollisen tulemisen jälkeen IFK:lla alkaa olla niin jymäkkä kattaus nimekkäitä kovemman statuksen hyökkääjiä, että palapelissä alkaa olla tekemistä.
Muistetaan kuitenkin se joka kausi toistuva loukkaantumissuma ja/tai flunssa-aalto, joiden aikana aina manataan, että miksei rosterissa ole enempää syvyyttä, leveyttä ja pituutta. Ilman muuta välkommen Leksa, jos tulossa on.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Muistetaan kuitenkin se joka kausi toistuva loukkaantumissuma ja/tai flunssa-aalto, joiden aikana aina manataan, että miksei rosterissa ole enempää syvyyttä, leveyttä ja pituutta. Ilman muuta välkommen Leksa, jos tulossa on.

Muistetaan muistetaan, ja sitä varmasti jälleen edessä onkin. Ja ehdottomasti kannatan että jengit ovat valmiita jo kesän aikana.

Suurin kysymysmerkki liittyy siihen, että onko tarjolla olevat roolit saatu myytyä pelaajille.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Martin hyvä haku, sitten katsellaan miten Lepistön jalka riittää ja reagoidaan tarvittaessa. Komarov tänne vaan, kunhan ei hinnoittele itseään ulos. Nyt pelataan tosissaan mestaruudesta ja mahdollisuudet siihen on paremmat kuin vuosiin, joten en ymmärrä miksi Ifk sanoisi ton statuksen pelaajalle ei. Siihen vielä parit fanipaidat mukavaan hintaan myyntiin, Komarov on nimenä niin tunnettu
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en ole ihan varma, sopiiko Leksan pelityyli Liigaan enää ollenkaan. Ja siis itse pidän siitä pelityylistä, mutta Liigan päättäjät eivät. Siitä taas on seurannut se, että kentällä on ihan mahdollista ja jopa sallittua olla täysin unessa. Siihen pelityyliin sopeutuminen vaatii aikaa. Ja jos ei saa omilla parhailla avuillaan pelata, mitä jää jäljelle? Jos taas pelaa, kuten on tottunutkin ja kuten kuuluisikin saada pelata, mitä siitä seuraa? Todennäköisesti "tappaa" jonkun nuoren märkäkorvan kentälle. Mitä siitä seuraa? Pelikieltoa, otsikoita, turhaa häiriötä jengille ja seuran ympärille... Ja kun me kaikki tiedämme, että HIFK myy, kohu ei tule olemaan ihan pieni. Vaikka kuinka ollaan ammattilaisia, kyllä se vaikuttaa joukkueeseen. Voi myös vaikuttaa hyvällä tavalla, mutta varmuutta ei ole. Kannattaako just nyt ottaa riski ja antaa muille tasoitusta?

Mä näen, että riskit ovat hyötyjä suuremmat. Ja tämä siis niin, että worst case scenario on pahempi/huonompi kuin best case scenario on. Sinänsä mulla ei ole Leksaa vastaan yhtään mitään. Hetki ei vain ole paras mahdollinen.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Martin hyvä haku, sitten katsellaan miten Lepistön jalka riittää ja reagoidaan tarvittaessa. Komarov tänne vaan, kunhan ei hinnoittele itseään ulos. Nyt pelataan tosissaan mestaruudesta ja mahdollisuudet siihen on paremmat kuin vuosiin, joten en ymmärrä miksi Ifk sanoisi ton statuksen pelaajalle ei. Siihen vielä parit fanipaidat mukavaan hintaan myyntiin, Komarov on nimenä niin tunnettu
En tiedä, miten paljon paitamyynnillä tehdään fyrkkaa, mutta jos paidasta jää 250e IFK:lle ja myydään 100 paitaa, niin se on 25ke. Eli mun mielestä paitoja pitäisi myydä aika paljon, että se kompensoisi ja kai 100 myytyä paitaa on jo aika paljon tälläkin markkina-alueella.

Jos taas nimekkäiden pelaajien ansiosta saadaan 100 lippua myytyä yli budjetoidun per matsi, niin se lienee 75-80ke per kausi.

Mutta onhan lista kova jos Komarov tulisi (siis näitä nimekkäitä pelaajia)

Komarov
Lepistö
Melart
Pakarinen
Vesalainen
Nättinen
Koivistoinen
Rask

Ja omat pojat varmaan myös tuovat katsojia ja myyvät paitoja; Jääskä, Salin, Åsten, Kaskimäki
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Mä en ole ihan varma, sopiiko Leksan pelityyli Liigaan enää ollenkaan. Ja siis itse pidän siitä pelityylistä, mutta Liigan päättäjät eivät. Siitä taas on seurannut se, että kentällä on ihan mahdollista ja jopa sallittua olla täysin unessa. Siihen pelityyliin sopeutuminen vaatii aikaa. Ja jos ei saa omilla parhailla avuillaan pelata, mitä jää jäljelle? Jos taas pelaa, kuten on tottunutkin ja kuten kuuluisikin saada pelata, mitä siitä seuraa? Todennäköisesti "tappaa" jonkun nuoren märkäkorvan kentälle. Mitä siitä seuraa? Pelikieltoa, otsikoita, turhaa häiriötä jengille ja seuran ympärille... Ja kun me kaikki tiedämme, että HIFK myy, kohu ei tule olemaan ihan pieni. Vaikka kuinka ollaan ammattilaisia, kyllä se vaikuttaa joukkueeseen. Voi myös vaikuttaa hyvällä tavalla, mutta varmuutta ei ole. Kannattaako just nyt ottaa riski ja antaa muille tasoitusta?

Mä näen, että riskit ovat hyötyjä suuremmat. Ja tämä siis niin, että worst case scenario on pahempi/huonompi kuin best case scenario on. Sinänsä mulla ei ole Leksaa vastaan yhtään mitään. Hetki ei vain ole paras mahdollinen.
Sopi se Leksan pelityyli Ruotsiinkin joten sopisi se yhtä hyvin myös Liigaan. Itse lähinnä mietin sitä roolin ja palkan välistä suhdettta. Vähän myös epäilen, että jos Leksalta alkaa vauhti loppua niin myös peliltä tippuu siinä vaiheessa pohja. Parhaimmillaan olisi loistava voimahyökkääjä ja maalinedusta pelaaja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta onhan lista kova jos Komarov tulisi (siis näitä nimekkäitä pelaajia)

Komarov
Lepistö
Melart
Pakarinen
Vesalainen
Nättinen
Koivistoinen
Rask

Ja omat pojat varmaan myös tuovat katsojia ja myyvät paitoja; Jääskä, Salin, Åsten, Kaskimäki
Nimekkäästä nimilistasta unohtui lisäksi se lähtökohtaisesti nimekkäin ukko, Lehterä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sopi se Leksan pelityyli Ruotsiinkin joten sopisi se yhtä hyvin myös Liigaan. Itse lähinnä mietin sitä roolin ja palkan välistä suhdettta. Vähän myös epäilen, että jos Leksalta alkaa vauhti loppua niin myös peliltä tippuu siinä vaiheessa pohja. Parhaimmillaan olisi loistava voimahyökkääjä ja maalinedusta pelaaja.

Ruotsissa saa pelata vielä kovaa. Ja pelikin tyystin toisenlaista :D
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Jos valinta osuu Luke Martiniin, jää hankinnasta vermuthmaisen kuivahko olo (joka ei ole huono asia, sillä en pidä makeasta). Plussaa liikkuvuudesta ja rightin mailasta, sekä yleisesti pelaajatyypistä. Jos nyt vertaa vaikka aiemmin esille nostamaani Bode Wildeen, voi todeta että Wilde on 3cm pidempi ja hänellä on kokemusta Euroopasta (Allsvenskanista), AHL-pisteet samaa luokkaa mutta ECHL:n osalta Martinilla paremmat pisteet. Wildellä aavistuksen parempi varausnumero mutta eri vuodelta (#41 2018 vs #52 2017). Aika tasan, riippuen mitä asioita korostaa. Wilde ilmeisesti vielä hieman parempi puolustamaan, liikkumaan, antamaan pystysyötön sekä nopeampi, tai ainakin skoutit ovat panneet merkille näitä asioita Wilden kohdalla vielä enemmän kuin Martinin. Mutta kyllä yksi Dry Martini aina maistuu, eikä se nyt huono asia ole jos tämä Martin on pienen napsun Wildeä kiekollisempi.

Lepistön pariksi ilman muuta. Ruotsinkieliset kolmoseen ja Salinille ykkösparin kiekollinen rooli oletuskohtaisesti, Kiviharju ja Kotkansalo sitten vuorottelevat seiskana riippuen vastustajasta.

Me-Sa
Le-Ma
Su-Mo
Ki/Ko
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Ruotsissa saa pelata vielä kovaa. Ja pelikin tyystin toisenlaista :D
Kyllä mä tiedän millaista jääkiekkoa Ruotsissa pelataan, ei siinä nyt mitään merkittävää eroa ole. Toi nyt on ihan höpöhöpöjuttua, että kurinpito olisi Ruotsissa jotenkin merkittävästi sallivampi kuin Suomessa tai, että Ruotsissakaan saisi jokaista taklausta ajaa loppuun ilman turhia sanktioita. Ei Suomessa sen kummemmin paskempi kurinpito ole kuin muuallakaan Euroopassa. Kovaa saa kanppailla, mutta jokaista taklausta ei kannata ajaa loppuun asti.

Tyrväinenkin sanoi yhdessä haastattelussa, ettei Ruotsissa pysty aina taklata koska pelaajien valmius ottaa taklauksia vastaan on huono. Samat ongelmat ne ovat muuallakin Euroopassa.
 
Viimeksi muokattu:

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä mä tiedän millaista jääkiekkoa Ruotsissa pelataan, ei siinä nyt mitään merkittävää eroa ole. Toi nyt on ihan höpöhöpöjuttua, että kurinpito olisi Ruotsissa jotenkin merkittävästi sallivampi kuin Suomessa tai, että Ruotsissakaan saisi jokaista taklausta ajaa loppuun ilman turhia sanktioita. Ei Suomessa sen kummemmin paskempi kurinpito ole kuin muuallakaan Euroopassa. Kovaa saa kanppailla, mutta jokaista taklausta ei kannata ajaa loppuun asti.

Tyrväinenkin sanoi yhdessä haastattelussa, ettei Ruotsissa pysty aina taklata koska pelaajien valmius ottaa taklauksia vastaan on huono. Samat ongelmat ne ovat muuallakin Euroopassa.

Kannattaa sitten katsoa muutama peli, niin tiedät että puhut mitä sattuu. Ruotsissa taklataan pelinopeuteenkin nähden yllättävän kovaa ja kamppaillaan sääntöjen rajamailla aivan helvetisti enemmän. Ei tarvitse montaa peliä katsoa vaikka viime kevään playoffeista.

Tyrväisen useammasta niitistä olis tullu Liigassa pelikieltoa, koska se taklattava olis todennäkösesti katsellut jotain ihan muuta kun taklaajaa.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Kannattaa sitten katsoa muutama peli, niin tiedät että puhut mitä sattuu. Ruotsissa taklataan pelinopeuteenkin nähden yllättävän kovaa ja kamppaillaan sääntöjen rajamailla aivan helvetisti enemmän. Ei tarvitse montaa peliä katsoa vaikka viime kevään playoffeista.

Tyrväisen useammasta niitistä olis tullu Liigassa pelikieltoa, koska se taklattava olis todennäkösesti katsellut jotain ihan muuta kun taklaajaa.
Seuraan paljon SHL:ää ihan siitäkin syystä kun oma sukulaispoika pelaa siellä, mielestäni sarjojen välillä ei ole merkittävää eroa taklauskulttuurin kanssa. Olemme eri mieltä asiasta ja se on ihan ok. Kuitenkin Leksa sopii mielestäni ihan täysin Liigaan pelityylinsä kanssa siitähän tässä oli alunperin kyse. On tässä sarjassa monia muitakin rymisteleviä voimahyökkkääjiä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Seuraan paljon SHL:ää ihan siitäkin syystä kun oma sukulaispoika pelaa siellä, mielestäni sarjojen välillä ei ole merkittävää eroa taklauskulttuurin kanssa. Olemme eri mieltä asiasta ja se on ihan ok. Kuitenkin Leksa sopii mielestäni ihan täysin Liigaan pelityylinsä kanssa siitähän tässä oli alunperin kyse. On tässä sarjassa monia muitakin rymisteleviä voimahyökkkääjiä.
Ja hei, ei taida olla kurinpitohiatoriaa joten siitä plussaa!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vieläkö Lindbohm olis vapaana?
Näyttää olevan, ottaisin jengiin heti jos mahdollista, vaikka pisteitä ei olisikaan odotettavissa Lepistön tavoin. Lindbohm on hyvä yleispakki, joka osaa avata peliä eikä ole kovinkaan virhealtis. Myös saikkuhistoria varsin lyhyt.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Vieläkö Lindbohm olis vapaana?

No ei Lindbohm Lepistöä korvaa. Nyt tarvitaan "Söderholm", "Klok", "Niku", "Eronen" tai "Auvitu".

Mistään Komaroveista on aivan turha enää uneksia. Aivan kaikki rahat tähän pakkiin, toivottavasti se Martin on halpa niin jää tämän vasemman pakin hankkimiseen vähintään sellaiset 200k, mieluiten 250k + bonukset + asunnot.

Lisäys:
Tietenkin jos sitä Martinia ei ole vielä hankittu, niin voihan sen parin rakentaa eri tavalla. Sitten pitääkin saada oikealle puolelle Lindbohmin pariksi joku Anttoni Honka.

Mutta meillä on jo vasemmalla puolella Melart, Kotkansalo ja Luhanka varmistavina pakkeina, oikealla puolella vain Motin. On siis loogisempaa rakentaa niin kuin alkuperäinen ajatus taisi ollakin, kiekollisempi pakki vasemmalla ja varmistavampi oikealla.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös